• Ik heb er wat over opgezocht, en het lijkt me echt fucking scary :x Is er iemand die al is een lucide droom heeft gehad? Of mensen die het van plan zijn? xd

    Meer informatie over een lucide droom


    Some people are so poor, that the only thing they have is money.

    Wikipedia zegt:

    Slaapverlamming of slaapparalyse is een slaapstoornis. Kenmerk van slaapverlamming is dat de spieren in het lichaam vlak voor het in slaap vallen of direct na het ontwaken verlamd zijn. De verlamming kan gepaard gaan met hallucinaties (zogeheten hypnagogische waarnemingsstoornissen).
    Het verschijnsel is relatief onbekend en er wordt nog maar recent wetenschappelijk onderzoek naar gedaan. Om deze reden is er nog geen zekerheid over de oorzaak van het verschijnsel. Men denkt dat een slaapverlamming een symptoom is van narcolepsie, maar dat is nog niet zeker. Ook mensen die niet lijden aan narcolepsie kunnen namelijk last hebben van slaapverlamming.
    Verlamming van de spieren treedt normaliter op tijdens de remslaap. Alleen de oogspieren, de longen en het hart zijn dan nog actief. Deze verlamming treedt op ter voorkoming dat bewegingen in dromen echt uitgevoerd worden. Bij slaapverlamming bevindt de persoon zich als het ware tussen droom en waaktoestand in, waardoor hij zich niet kan bewegen. Dit kan zeer beangstigend zijn voor de persoon in kwestie.


    Some people are so poor, that the only thing they have is money.

    Wat is het menselijk lichaam toch interessant :Y)


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Kwijt schreef:
    (...)

    Een Lucide droom heb je als je droomt, maar dan beseft dat je droomt. Het mooie is dus dat je alles kan doen wat je wilt!

    Dit is weer iets anders. Dit is dan dus denk ik 'Sleepparalysis', of zo. Het is niet helemaal hetzelfde, want je kunt niet zelf bepalen wat je wilt, etc.

    Ja , klopt. -En het is het engste wat ik heb meegemaakt-


    “You want weapons? We’re in a library! Books! The best weapons in the world!” ~The Doctor

    Beckett schreef:
    Wikipedia zegt:

    (...)

    Ja, zoiets is dat plaatje van jou dus ook. (Ik zeg duidelijk zoiets, want nu heb je geen stoornis en kies je ervoor).


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Oromis schreef:
    Wat is het menselijk lichaam toch interessant :Y)


    Ik vind het eigenlijk iets heel raars. Ik vind dromen op zich eigenlijk iets heel raars.


    Some people are so poor, that the only thing they have is money.

    Oromis schreef:
    (...)
    Ja, zoiets is dat plaatje van jou dus ook. (Ik zeg duidelijk zoiets, want nu heb je geen stoornis en kies je ervoor).


    Het moet toch verschrikkelijk zijn om zo'n stoornis te hebben?


    Some people are so poor, that the only thing they have is money.

    Ik heb dat artikel van Wikipedia nagelezen en realiseer me nu dat ik al meerdere keren wel dicht bij een soort lucide droom ben geweest. Hah. Cool. :Y)


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    CallYouOut schreef:
    (...)
    Ja , klopt. -En het is het engste wat ik heb meegemaakt-


    Verteeeeel :'D


    Some people are so poor, that the only thing they have is money.

    Beckett schreef:
    (...)

    Verteeeeel :'D

    Ten eerste kon ik wel mijn ogen gedeeltelijk open doen en de tijd zien. ik konmin eigen hartslag horen en mijn ademhaling. Maar ik kon geen controle over mijn ademhaling hebben. En vervolgens had ik het gevoel dat iemand op mijn beuk ging zitten en me keel dichtkneep. Ik had het gevoel dat ik stikte D:. Vervolgens zag ik allemaal rare dingen die leken op zwarte geesten. Ik probeerde te bewegen, te schreeuwen en mijn ogen volledig te openen, maar dat lukte niet :c. En dat ging 5 minuten door, maar het leek langer.


    “You want weapons? We’re in a library! Books! The best weapons in the world!” ~The Doctor

    CallYouOut schreef:
    (...)
    Ten eerste kon ik wel mijn ogen gedeeltelijk open doen en de tijd zien. ik konmin eigen hartslag horen en mijn ademhaling. Maar ik kon geen controle over mijn ademhaling hebben. En vervolgens had ik het gevoel dat iemand op mijn beuk ging zitten en me keel dichtkneep. Ik had het gevoel dat ik stikte D:. Vervolgens zag ik allemaal rare dingen die leken op zwarte geesten. Ik probeerde te bewegen, te schreeuwen en mijn ogen volledig te openen, maar dat lukte niet :c. En dat ging 5 minuten door, maar het leek langer.


    En hier komt de angst voor slapen weer terug :c


    Some people are so poor, that the only thing they have is money.

    Dit is echt de grootste onzin. Er zijn makkelijkere manieren.
    Probeer in je droom om twee keer op een klok te kijken. Klokken zijn namelijk nooit hetzelfde in je droom. De tweede keer zal de tijd ineens zijn teruggegaan, of druipt de klok als het ware van de muur af. Dan weet je ook dat je droomt en kun je je droom ook besturen.

    Mij lukt het sowieso heel vaak, vanzelf. Ik onthoud mijn dromen ook vrijwel altijd.


    everything, in time

    Anguish schreef:
    Dit is echt de grootste onzin. Er zijn makkelijkere manieren.
    Probeer in je droom om twee keer op een klok te kijken. Klokken zijn namelijk nooit hetzelfde in je droom. De tweede keer zal de tijd ineens zijn teruggegaan, of druipt de klok als het ware van de muur af. Dan weet je ook dat je droomt en kun je je droom ook besturen.

    Mij lukt het sowieso heel vaak, vanzelf. Ik onthoud mijn dromen ook vrijwel altijd.

    Dat lijkt me eigenlijk nog enger dan me niet kunnen bewegen. Ik vind het echt doodeng als ik me plots realiseer dat er iets niet klopt. ><

    Plus; als ik droom heb ik er geen controle over, dus kan ik ook niet op een klok kijken. :3

    [ bericht aangepast op 6 dec 2012 - 21:43 ]


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Anguish schreef:
    Dit is echt de grootste onzin. Er zijn makkelijkere manieren.
    Probeer in je droom om twee keer op een klok te kijken. Klokken zijn namelijk nooit hetzelfde in je droom. De tweede keer zal de tijd ineens zijn teruggegaan, of druipt de klok als het ware van de muur af. Dan weet je ook dat je droomt en kun je je droom ook besturen.

    Mij lukt het sowieso heel vaak, vanzelf. Ik onthoud mijn dromen ook vrijwel altijd.


    Ik weet eigenlijk niet of ik dat een voordeel zou vinden x)


    Some people are so poor, that the only thing they have is money.

    Wiarda schreef:
    (...)
    Dat lijkt me eigenlijk nog enger dan me niet kunnen bewegen. Ik vind het echt doodeng als ik me plots realiseer dat er iets niet klopt. ><

    Plus; als ik droom heb ik er geen controle over, dus kan ik ook niet op een klok kijken. :3


    Nee, maar soms doet je personage het onbewust zeg maar en juist op dat moment realiseer je je het. Ik kan het niet beschrijven. :'D

    Het is niet eng, vind ik, maar het is inderdaad niet altijd een voordeel. De niet leuke dromen herinner ik me namelijk ook.(cat)


    everything, in time

    Beckett schreef:
    (...)

    En hier komt de angst voor slapen weer terug :c

    Maak je geen zorgen. Het komt heel weinig voor en vaak minder heftig. c:


    “You want weapons? We’re in a library! Books! The best weapons in the world!” ~The Doctor