• 1729, de gouden eeuw van de piraten loopt ten einde en het word moeilijker. De zwaar beladen schepen vormen niet meer zo’n makkelijke prooi als daarvoor, dus zoeken deze piraten een nieuwe en makkelijkere manier om hun prooi alsnog buit te maken. De bemanning van The Ophelia merkt ook dat alles slechter gaat. Het eens zo mooie schip dobbert al een tijdje haveloos rond op de woeste zee, terwijl haar bemanning uitgedund is door verschillende gevechten. Het lot is ze gunstig gezind als ze plotseling op het kleine, maar magische eilandje ‘Lighthouse Cove’ stuiten.
    Het eilandje is maar klein, de wateren om het eiland levensgevaarlijk. Dat is één van de redenen waarom niemand het eiland bezoekt. De trouwe vuurtorenwachter, die al generaties lang door dezelfde mannen word vervuld, loodst alle schepen netjes om het eiland. Het eiland is maar dunbevolkt, met een enkel dorpje dicht bij de vuurtoren en het strand. Voor de rest bestaat het eiland vooral uit een magisch, tropisch bos.
    De komst van de piraten word door sommige als een kleine verademing beschouwt, een afleiding van het dagelijkse leven. De piraten zuipen veel, maken gebruik van alle wat ze tegen komen en lokken de schepen in de val door de vuurtoren te saboteren. Uiteraard is niet iedereen hier blij mee, zoals een deel van de kleine bevolking en natuurlijk de trouwe vuurtorenwachter, die buiten het zicht van de piraten probeert om de schepen veilig weg te krijgen.


    Regels:
    - Lange posts van 200-300 woorden is echt een minimum. Dat houd in dat je minstens 10 of meer regels schrijft, een kort hoofdstuk eigenlijk. Dit houd dus niet in dat je om de regel of om de twee regels een enter doet.
    - Je schrijft in de ik-vorm, met de naam van je personage boven je post.
    - Geen onnodig gequote! Daarvan rekken de pagina’s uit en je hoeft echt niet een reactie te quoten als hij op de vorige pagina staat of als je een reactie op iemand schrijft, al is het al even geleden. Je neemt trouwens zelf maar even de moeite om een reactie terug te zoeken als je dat nodig hebt.
    - Niet off-topic gaan! Je bespreekt dingen maar in iemands gastenboek of via een privé bericht. Kleine dingetjes mogen uiteraard wel.
    - Geen Mary Sues, niemand houd ervan om met perfecte personages te spelen of mensen die zich overal uit weten te redden.
    - 16+ en al het bijbehorende is toegestaan.
    - Maximaal 3 rollen.
    - Geen mensen die al snel stoppen, denk daar goed over na voor je jezelf aanmeld. Meld het wel als je afwezig bent of wel wilt stoppen.

    De rollen:

    Piraten:
    - Nicholas Elijah Hawkins Hidan - kapitein
    - Alice Gwyn Barwick Assassin - rechterhand
    - Bernadette Mary-Ann Raydel Permission
    - Peyton Locke Neiva
    - Noël Sam Thomson Frodo

    Eilandbewoners: [Je kan natuurlijk ook familie maken]
    - Vuurtorenwachter [ook mannelijk]
    - Ezra Gilbert Jenkins Assassin
    - Milan Montgomery Gasai
    - Aurélie Gabrielle du Aquitaine Neiva
    - Milena Cassia Jenkins Hidan
    - Hassu Kins Wiarda

    Invullen:
    Rol:
    Naam:
    Geslacht:
    Leeftijd: [hou er rekening mee dat er geen jonge piraten zijn, maar ook dat mensen niet heel oud werden in die tijd]
    Innerlijk:
    Uiterlijk:
    Extra:


    [ topic verplaatst door een moderator ]

    [ bericht aangepast op 9 dec 2012 - 16:17 ]


    Your make-up is terrible

    Met dank aan Niobe staat hij nu in de spotlight.


    Your make-up is terrible

    Ik wil wel, heb wel ervaring met RPG (:

    Ik vraag me af; Nikki, als ik nou een klein bijrolletje zou kunnen maken (desnoods een of andere piraat die aan scheurbuik overlijdt of een eilandbewoner met een psychische afwijking die van een rots springt in een rare bui en verdrinkt), zou ik hier dan kunnen proberen om mee te RPG'en? Ik heb ontzettend weinig ervaring met RPG's, maar dit is nou wel een onderwerp wat me heel leuk lijkt. x)


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    FF tussendoor, kan ik er nog bij?
    Ik het liefst een mannelijke eilandbewoner (:

    Wiarda schreef:
    Ik vraag me af; Nikki, als ik nou een klein bijrolletje zou kunnen maken (desnoods een of andere piraat die aan scheurbuik overlijdt of een eilandbewoner met een psychische afwijking die van een rots springt in een rare bui en verdrinkt), zou ik hier dan kunnen proberen om mee te RPG'en? Ik heb ontzettend weinig ervaring met RPG's, maar dit is nou wel een onderwerp wat me heel leuk lijkt. x)


    Dat lijkt me echt een heel leuk en orgineel idee, van mij mag je het proberen.

    @LadyZayn, heb je alle regels doorgelezen en weet je een beetje hoe het zit met RPGen op Quizlet? Want het schijnt nogal te verschillen met RPGs op andere sites.


    Your make-up is terrible

    Woehoew Jip is aan boord!


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Uhm, de regels wel. Ik neem aan dat er gewoon een topic is, waar je steeds kunt posten op elkaar like;
    Jongen; ik wandelde hier en daar, toen kwam ik meisje tegen. "Hoi!". ik keek verwachtingsvol haar richting in {samenvattingen ofcourse}
    Meisje; Toen ik de hoek om ging, zag ik jongen. "Hoi!" riep hij me toe. "Hee, waar zat jij?" praatte ik terug.

    ?

    Een voorbeeld post:

    Ashley haalde haar schouders nonchalant, maar duidelijk ongemakkelijk omhoog en liep hierna weg. "Ik heb inderdaad de laatste tijd gemerkt dat ik nogal eng ben, sorry voor de teleurstelling." murmelde ze voordat ze naar de lift liep. Nou liep, het was meer rennen. Ik keek heer verbaasd na, waarna ik snel achter haar aan liep.
    Ze zuchtte diep en drukte op de knop voor de lift. Ze haalde haar vingers door haar haren en ik keek haar aan, toen ik bij haar stond. Maar voordat ik ik iets tegen haar kon zeggen gingen de lift deuren en stapte Ashley snel in. Waar had ze opeens last van?
    "Miss White," begon Ashley die naar de grond keek. "Vindt u het erg als ik even mijn oppas bel om te vragen hoe het met de kinderen gaat?" Ik hoorde een onzekerheid in haar stem die ik eerder niet gehoord had.
    "Natuurlijk mag dat Ashley." zei ik zachtjes en legde mijn hand op haar schouder, "Als er iets moet je het zeggen goed? Je stoort me niet, dat weet je hé?" Ik tilde haar kin op en streelde even met mijn hand door haar haren. "Wat gebeurd er toch allemaal in jou hoofd." vroeg ik toen lichtelijk bezorgd.


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Rol: Eilandbewoner
    Naam: Hassu Kins
    Geslacht: Vrouw
    Leeftijd: 59 jaar
    Innerlijk: Hassu is, om het zo maar te zeggen, niet helemaal honderd procent met haar hoofd op aarde. Ze is van nature een erg zorgzame en lieve vrouw, maar haar zicht op de realiteit klopt niet helemaal. Zo is ze ontzettend bijgelovig en denkt ze dat krijsende meeuwen geluk brengen, tenzij ze in een groepje van een oneven aantal vliegen; dat zou, in haar ogen, de dood voorspellen. Hoewel ze wel bestempeld kan worden als de dorpsgek, doet ze nooit iemand kwaad. Het verhaal dat ze als kind op haar hoofd is gevallen, is algemeen als verklaring geaccepteerd.
    Uiterlijk:



    Hassu is erg gerimpeld voor haar leeftijd en mede door haar kromme rug, ziet ze er ouder uit dan ze eigenlijk is. Ze is vrij klein en heeft donkere ogen.
    Extra: Hoewel ze ze graag had gehad, heeft Hassu geen kinderen of andere familie, waardoor ze zich soms ietwat alleen voelt.

    Uitgebreider dan ik had gedacht voor een simpele bijrol, maar ach. x)


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Nou, hij is wel erg leuk geworden!


    Your make-up is terrible

    Rol: Mannelijke eilandbewoner
    Naam: Alain Kira Rekittes.
    Geslacht: Mannelijk.
    Leeftijd: Net negentien.
    Innerlijk: Alain is een rustige, gesloten jongen. Hij kan zich hopeloos in de problemen brengen en denkt dat hij alles fout doet. Wat hij niet weet is dat hij wel vrij aantrekkelijk is, en vele meisjes wel zullen vallen voor deze onhandigheid. Hij denkt vaak niet eerst na voor hij iets doet, nee, hij is meer het type; eerst doen dan denken. Hij word nogal vaak uitgelachen door de andere eilandbewoners, en voelt zich buitengesloten. Toen hij negentien werd is hij heel erg hard gaan proberen om normaal te worden, zoals alle andere jongens op het eiland. Hij is nogsteeds vrij onhandig, maar het begint al minder te worden. Alain is vrij gevoelig, maar hij kropt zijn gevoelens op. Dan is het een keer per maand zo erg dat hij een huil of woede uitbarsting heeft, maar dan is hij er ook een maand weer vanaf. Hij probeert tevens om dat weg te krijgen, en zich meer open te stellen voor mensen.
    Uiterlijk:


    Alain heeft donkerbruin haar in altijd dezelfde kleine kuif. Hij is lichtelijk getint en heeft vrij lange, zwarte wimpers. Hij is duidelijk en breed gebouwd, lichtelijk gespierd en een lichtelijk zichtbare sixpack. Maar echt blij is hij ook niet met zijn lichaam, hij is vrij klein, rond de 1,70.
    Extra: Ik plaats zometeen wel een voorbeeldpostje, maar is dit karakter goed genoeg?

    [ bericht aangepast op 3 dec 2012 - 20:30 ]

    Je moet er wel een beetje rekening mee houden dat het zich in 1729 afspeelt, het begrip the guy next door bestaat daar niet eens en zulke ijdelheid is niet echt voor normale mensen weggelegt, denk ik...


    Your make-up is terrible

    Edited~
    Zo beter? (:

    Yes, dankjewel.


    Your make-up is terrible

    Rol: Eilandbewoonster (soort van)
    Naam: Aurélie Gabrielle du Aquitaine
    Geslacht: Vrouwelijk
    Leeftijd: 17
    Innerlijk: Aurélie is een erg wispelturig persoon. Als ze vrolijk is kan ze met een paar verkeerde woorden al chagrijnig worden, waardoor het soms wat lastig is met haar om te gaan. Andersom gaat het helaas niet zo makkelijk. Is ze in een chagrijnige bui, dan is het lastig om haar met een paar woorden vrolijk te krijgen, er zijn slechts een paar mensen die dat voor elkaar kunnen krijgen. Ze is ook nogal fier, en kan niet goed tegen kritiek. Zeg je iets kritisch tegen haar, dan zal ze je waarschijnlijk een boze blik toewerpen om vervolgens zonder iets te zeggen weg te lopen.
    Aurélie is het gewend dat er voor haar gezorgd wordt, en dat ze niet veel dingen zelf hoeft te doen waardoor ze wat afhankelijk is van andere mensen, en ook wat lui. Ze zal niet snel haar handen uit de mouwen steken als er iets gedaan moeten worden, en als ze dat al wel doet zal het gepaard gaan met een hoop gezeur. Daarnaast kan ze bazig overkomen omdat wanneer ze aan mensen vraagt of ze iets voor haar willen doen, het als een bevel klinkt
    Aurélie heeft natuurlijk ook haar goede kanten, zo zal ze bijvoorbeeld altijd klaar staan voor de mensen om wie ze heeft. Op het eerste gezicht lijkt ze een arrogant, oppervlakkig meisje, maar als je haar beter leert kennen merk je dat ze erg liefdevol kan zijn en snel bezorgd is om mensen.
    Iets wat wel handig is om te weten is dat Aurélie niet tegen bloed kan, maar dan ook echt niet. Bij het zien van een paar druppeltjes bloed kan ze al flauwvallen. Ze weet dat van zichzelf, en als er een gevecht ontstaat loopt ze daarom meestal snel weg.
    Uiterlijk:




    Doordat Aurélie een lengte van slechts 1.58 meter heeft en tenger is ziet ze er wat breekbaar uit, iets waar ze niet erg blij mee is. Ze zou dan ook graag een stuk langer zijn. Daarnaast ziet ze er daardoor ook wat jonger uit dan ze eigenlijk is, haar fijne gezichtje speelt daar ook in mijn.
    Haar lokken hebben een lichtblonde kleur en vallen tot halverwege haar rug. Haar huid heeft een lichte, porseleinen kleur en heeft geen oneffenheden. De kleur van haar ogen is een mengeling van lichtblauw en lichtgrijs.
    Extra: Aurélie is de enige dochter van de hertog van het Franse hertogdom Aquitaine. Haar vader zat in een flinke ruzie met een paar andere hertogen en besloot dat het veiliger voor Aurélie zou zijn als ze met een paar van zijn mannen ergens anders heen zou gaan. Haar vader regelde een goed schip, betrouwbare bemanning en zette Aurélie samen met zijn jongste zoon op dat schip. Het schip zette koers naar Amerika, maar voordat ze bij Amerika waren kwamen ze voor de kust van de Caribean kwamen ze in een storm terecht en sloeg Aurélie overboord. Ze spoelde bewusteloos aan op het strand van het eiland Lighthouse Cove. Ezra vond haar en inmiddels zit ze een maand op het eiland.


    Ik ben nog niet tevreden, dus zal waarschijnlijk nog wel wat aanpassen.

    [ bericht aangepast op 9 dec 2012 - 0:42 ]


    To the stars who listen — and the dreams that are answered