Avery Violet Stone.
Kort bijt hij op zijn lip na mijn woorden en knikt, waarna hij de klep weer opent en de doos eruit vist, om deze op de achterbank van zijn eigen auto te zetten. Hierna koppelt hij de aanhang wagen los voor mij, waar ik nog steeds geen gemene of bitse opmerking over maak. Nu zal ik me inhouden, maar ook enkel omdat het Zane is, anders had ik allang in een ander deel van mezelf veranderd. Als de aanhang wagen los is, werpt hij mij nog een blik, die ik maar al te emotieloos terug beantwoord. Waarschijnlijk is het deel toch al in me ontwaakt, waardoor scherpe duidelijk in mijn donkere ogen te zien is. “Je weet me te vinden.” Zegt hij op een afstandelijke manier tegen mij, waar ik enkel kort op knikt en hij al terug naar zijn auto loopt en instapt. Het is alsof hij me niet eens de kans wilde geven om nog wat te zeggen. Goed, hoe hij het wil spelen, kan ik ook.
Fuck, nu moet ik alleen bedenken hoe the hel ik die aanhang wagen mee wil krijgen. Ik kijk om me heen en vraag me ondertussen af waarom hij niet gewoon wegrijdt. Wanneer ik mijn ogen over de straat laat gaan en de verschillende mensen die er lopen, merk ik een jonge man op die richting zijn auto loopt, zijn handen in zijn broekzakken. Misschien kan hij me wel tot aan de deur brengen met de aanhang wagen, ik wil echt geen magie er voor gebruiken en trekken is voor mij onmogelijk. Zonder Zane nog een blik te gunnen, loop ik met stevige passen richting de jonge man. Ik schatte hem begin twintig, hoewel hij door zijn stoere uitstraling misschien ouder zou lijken. Hij had donker warrig haar en een drie dagen baardje, zijn ogen hadden een goudachtige kleur. Toen ik bij hem aangekomen was, merkte ik op dat hij zeker anderhalve kop groter was. Hij zag me al aankomen en stopte langzamerhand, de sleutels van zijn hand al in de auto. Waarschijnlijk stond hij net op het punt weg te gaan, goede timing Avery.
“Kan ik wat voor je doen?” vroeg hij, een nieuwsgierige blik in zijn ogen, waarop ik een glimlachje op mijn lippen liet krullen. “Het spijt me dat ik je stoor, als je net weg wilde gaan. Ik ben alleen net verhuisd en een vriend die mijn spullen hier wilde brengen, moet net ergens naartoe.” Hierbij wees ik naar de auto die er stond en vervolgens naar de aanhang wagen. Een ondeugende grijns gleed op mijn lippen en hetzelfde in mijn ogen. “Maar nu zit ik met de aanhang wagen opscheept, zou je misschien heel lief willen zijn om me naar huis te brengen?” Mijn meest charmante glimlachje gleed op mijn lippen, terwijl ik mijn slanke vingers over zijn arm liet strelen. Hij had mijn gebaren gevolgd en bekeek me even, voordat hij knikte en een hand grijnzend door zijn haar liet gaan. “Tuurlijk, ik kan een dame toch niet aan haar lot over laten. Om me daarom even voor te stellen: Jake.” Hierna liet hij zijn arm zakken, gaf me een hand en keek even fronsend naar de auto.
“Avery.” Stelde ik me kort voor, waarna hij zijn auto in stapte en de deur open deed zodat ik ook in kon stappen. Daarna waren we al bij de aanhang wagen gestopt en hoewel hij tegen me had gezegd dat ik in de auto kon blijven wachten, deed ik dat niet en stapte toch uit met een koppige blik. Hij grinnikte enkel terwijl hij de aanhang wagen vast deed achter zijn auto. “Ik snap niet dat je vriend je nu wel aan je lot over laat.” Voor een kort moment was er een kritische blik in mijn ogen te zien.
“Hij is niet mijn vriend, we zijn gewoon vrienden. Verder niets.” Zei ik hem abrupt, waarop ik naar Zane liep en bukte om hem aan te kijken door het auto raampje. “Je kan gaan, ik red me heus wel zonder je. Jake brengt me.” Hierna liep ik met een ijskoud gezicht weg, maar draaide me toch weer terug, “Vanavond hoeft al niet meer.” Ik red me wel. Alleen. Toen liep ik wel weg naar de auto en stapte in bij de jonge man. Hij zat al in de auto, terwijl hij Zane wel een blik gunde en zijn hand opstak waarbij hij wegreed. Ik keek echter helemaal niet naar hem en maakte de strik uit mijn haren los, waardoor de donkere lokken terug om mijn gezicht vielen. Mijn vingers liet ik erdoor heen woelen, om tegelijkertijd Jake een charmant glimlachje te gunnen. “Dank je.”
[ bericht aangepast op 20 nov 2012 - 14:46 ]
†