• Greenfield California, 2012. Population: 16,330. In dit relatief kleine stadje gebeurd iets bijzonders, iets wat al jarenlang aan de gang is. Een coven gevult met heksen, goedaardige heksen en een enkele kwaadaardige. Daarnaast heb je degene die op hun jagen, de hunters.


    De regels:
    - Geen perfecte karakters.
    - Orginele karakter die je niet ergens anders gebruikt.
    - Geen tijd = niet meedoen.
    - Niemand buitensluiten.
    - 16+ is toegestaan.
    - Geen one-liners.
    - Alleen ik open nieuwe topics.
    - Naamsveranderingen graag melden.
    - Blijf realtisch, je kan geen onmogelijke krachten hebben.
    - Alle krachten komen uit spreuken, niet uit jezelf.
    - Maximaal 2 rollen per persoon, alleen in variatie.


    Het hoofdkwartier van de hunters. Dit is hun vergaderzaal.
    Dit is waar de Coven bijeenkomt.
    In dit eeuwenoude gevecht proberen de heksen niet op te vallen en normaal te doen terwijl ze terugvechten tegen de hunters. Gaan ze alleen in de verdediging of slaan ze keihard terug met een aanval? Dat is aan de heksen.
    De hunters stellen ondertussen allerlei missies op om erachter te komen wie de heksen zijn en hoe ze ze uit hun tent kunnen lokken in hun hoofdkwartier. Het liefst willen ze deze heksen vangen om erachter te komen waar hun coven bij elkaar komt en welke leden er allemaal zijn.

    Heksen:

    - Aurora Delila Whitlock CxStylinson
    - Fiona Evelyn Sinclair Chat
    - - -
    - Avery Violet Stone Arachno


    - Zane Blade Reynolds Assassin
    - Kyle Dyer Soubi
    - - -
    - - -


    Hunters:

    - Angelica 'Angel' Wolfe Assassin
    - - -
    - Alice Hale Frodo
    - - -

    -
    - Blaise Wolf Hunter Arachno
    - Yurian Xander Green MakeMeIrish
    - - -
    - - -


    Rollenstory
    Rollentopic

    [ bericht aangepast op 28 nov 2012 - 21:02 ]


    Your make-up is terrible

    Angelica Wolfe

    Hij kijkt me verbaasd aan en lijkt wat verward te worden. Dan schud hij lichtjes met zijn hoofd. "Ik heb wel eens tijd doorgebracht in de bieb..." begint hij en ik knik lichtjes. Goed de bieb. Die films koen natuurlijk uit boeken. "De goeie wint altijd, toch? Trouwens, ik vind het absurd als je krachten voor het slechte gebruik, waarom zou je dat doen? Het helpt je echt niet verder. Als ik het had, dan wist ik het wel." vertelt hij en hij zucht eventjes. "En jij?" vraagt hij dan.
    Ik haal even lichtjes mijn schouders op. "Ik zou niet meer gaan werken." grinnik ik, wat nog waar is ook. Dan ben ik zelf zo'n verdomde heks en hoef ik er niet op te jagen, klinkt logisch. "Maar ik zou nooit zulke krachten willen hebben, het zou veel te verleidelijk voor elk mens zijn om er slechte dingen mee te doen." Misschien moet ik toch maar een ander onderwerp aansnijden. "Hé, wat vind je van grappige films? Die zijn altijd wel leuk." zeg ik dan snel.


    Your make-up is terrible

    Avery Violet Stone.
    Ik zet net nog een tas buiten als ik een auto hoor, waardoor ik me omdraai en Zane zie. Onbewust begin ik te glimlachen en wrijf even over mijn rug. Hij was uitgestapt en gooit de deur met een klap dicht, om me te begroeten en de klep van de aanhang wagen open te doen, zodat alle spullen in geladen kunnen worden. "Hé, ben je het een beetje verleerd, slome?" vraagt hij met een kort grinnikje aan mij. Hierdoor grinnik ik ook en draai me helemaal naar hem toe om vervolgens een ondeugende grijns op mijn lippen te laten. "Tegen wie zeg jij slome? Voor zover ik weet, kan ik het heel goed." Dan kijkt hij eventjes om zich heen, er is niemand, dus begint hij zacht te fluisteren. "Moveri." fluistert hij, met zijn blik en aandacht op de dozen. Hoewel er niemand is en ik op Zane vertrouw, voelt het toch slecht. Ik vraag me af of hij het van me weet, dat ik liever zo normaal mogelijk wil zijn. Vast niet, volgens mij weet niemand het. Wazig kijk ik toe hoe de dozen langzaam aan van de grond zweven en richting zijn kant op zweven. Hoewel ik eerst had willen protesteren, houd ik me in en wacht tot alle dozen binnen staan, zodat er niets kapot gaat. "Je weet toch nog wel hoe het moet hé?" vraagt hij dan aan mij, met een vermakelijke blik in mijn ogen. Ik beantwoord het echter niet, maar kijk eerst goed om me heen, voordat ik de grote tas oppak en deze meesleur om vervolgens ook dit in de aanhangwagen te zetten.
    Mijn eigen schoudertas drapeer ik om mijn schouder, waarna ik een stomp tegen zijn schouder aangeef. "Ben je gek geworden? Straks zag iemand dat nog," siste ik, terwijl ik weer om me heen kijk en me omdraai. "Ik breng de sleutel terug en dan kunnen we gaan." zeg ik alleen maar. Haastig kijk ik toch in mijn kamer of alles van mij mee heb, dan sluit ik de deur en loop richting een soort balie waar ik de sleutel terug geef en terug naar de auto loop. Betaald heb ik al. Terug bij de auto stap ik in en schud mijn hoofd kritisch.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Zane Blade Reyonolds

    Avery grinnikt ook en draait zich helemaal naar me toe, om vervolgens een ondeugende grijns op haar lippen te laten zien. "Tegen wie zeg jij slome? Voor zover ik weet, kan ik het heel goed." zegt ze, maar ik ga al verder met mijn spreuk om alles snel en gemakkelijk gedaan te krijgen. Ze beantwoord mijn vraag niet als ik klaar ben, maar kijkt eerst goed om zich heen. Ik verwacht dat ze hetzelfde zal doen met de grote tas die er nog staat, maar die pakt e gewoon op om deze mee te sleuren en ook in de aanhang wagen te zetten. Ik frons eventjes, is ze het echt verleerd dan? Ze drapeert haar eigen schoudertas om haar schouder heen, waarna ize een stomp tegen mijn schouder aangeef. "Ben je gek geworden? Straks zag iemand dat nog." sist ze, terwijl ze weer om zich heen kijkt en zich omdraait. "Er is niemand, daar heb ik heus wel op gelet." mompel ik wat overdonderd door haar gedrag.
    "Ik breng de sleutel terug en dan kunnen we gaan." zegt ze alleen maar. Haastig kijkt ze nog even kamer, waarschijnlijk of ze alles echt heeft, sluit dan de deur en loopt richting een soort balie. Ik zucht even, maak de klep weer dicht en stap vast in de auto, al weet ik niet wat Avery nu nog wilt van mij. Ik zie haar al terug komen lopen en ze stapt bij me in de auto, waar ze kritisch met haar hoofd schud. "Wat is er nou?" vraag ik al mompelend. "Hier hebben we magie voor. Als we er al opgejaagd en vermoord om worden, kunnen we het net zo goed gewoon gebruiken, toch?" vraag ik, al klinkt het nu wat onzeker. Ik ben een overlever en neem geen risico's, ziet ze dat dan niet? "Nou, wat wilt mevrouw nu doen?" praat ik er over heen. Ik steek het sleuteltje in het contact en start de auto al, om voorzichtig van het terrein af te rijden met de aanhang wagen achter ons. Dat is nog best even wennen, de laatste keer dat ik zoiets gedaan heb is toch al enkele jaren geleden.


    Your make-up is terrible

    Avery Violet Stone.
    "Er is niemand, daar heb ik heus wel op gelet." mompelt hij wat overdonderd door mijn gedrag. Ik grom alleen lichtjes en knik dan, terwijl ik al aanstalten maakte om weg te gaan. "Daar was ik ook niet bang voor, ik weet dat je er goed op let." Meer zeg ik er eigenlijk niet op, want dan loop ik al weg. Ik ga hem echt niet vertellen waarom ik dit zo doe. Weet ik veel, dan lacht hij me vast uit of vind hij me raar.
    Toen ik de auto in stapte, begon hij te mompelen. "Wat is er nou? Hier hebben we magie voor. Als we er al opgejaagd en vermoord om worden, kunnen we het net zo goed gewoon gebruiken, toch?" vraagt hij, al klinkt het nu wat onzeker. "Ben je toch niet zo sterk als ik dacht?" vraag ik hem grinnikend, terwijl ik mijn gordel om doe en naar hem kijk, waarna ik even in zijn gespierde bovenarm knijp. "Met je spieren." Ik laat hem weer los en zucht. Eigenlijk moest ik hem er niet op afrekenen maar goed. Ik verloor mezelf even. Mijn blik is terug gedwaald naar de voorruit. "Nou, wat wilt mevrouw nu doen?" praat hij er over heen. Hij steekt het sleuteltje in het contact en start de auto al, om voorzichtig van het terrein af te rijden met de aanhang wagen achter ons. "Wil je me misschien naar het winkelcentrum brengen?" vraag ik hem dan, een lichte blos van verlegenheid op mijn wangen als ik nog altijd zijn blik ontwijk. Daar vlakbij woonde Blaise, een paar straatjes verderop. Het was niet zo lang lopen en Zane kon gelukkig in de auto wachten.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Zane Blade Reynolds

    Ze gromt alleen lichtjes en knikt dan, terwijl ze al aanstalten maakt om weg te gaan. "Daar was ik ook niet bang voor, ik weet dat je er goed op let." Meer zegt ze er niet op en ik begin me meer en meer af te vragen waarom ze dan zo reageert. "Ben je toch niet zo sterk als ik dacht?" vraag ze me grinnikend als ze weer is ingestapt en ik haar heb gevraagt wat er nu eigenlijk is, terwijl ze haar gordel om doet en naar me kijkt, waarna ze even in mijn gespierde bovenarm knijpt. Ik heb het gevoel dat ze iets ontwijkt en het is ook nog eens redelijk beledigend naar mij toe. "Met je spieren." Ik laat een kort gegrom horen, maar hou verder mijn mond. Ze laat me weer los en zucht. Ik weet dat als ik mijn mond opentrek op zulke moment, er niet veel goeds van komt. Dat is ook een reden waarom ik vaak stil ben.
    "Wil je me misschien naar het winkelcentrum brengen?" vraagt ze me dan, een lichte blos van verlegenheid op haar wangen als ze nog altijd mijn blik ontwijkt. "Het winkelcentrum?" vraag ik iets verbaasd, maar ik rijd toch al de snelweg op om haar daar heen te brengen. "Ja, natuurlijk. Zolang je maar niet van plan bent om daar te gaan winkelen of zo." Ik frons even terwijl ik mijn blik op de weg gericht houd. Misschien moet ze wel ergens daar in de buurt zijn, dat kan ook gewoon, dus ik moet niet te snel conclusies trekken. "Het winkelcentrum is wel prima, ik moet eigenlijk toch nog even iets halen." murmel ik vervolgens. Kattenvoer voor Bruce, bij de dierenwinkel. Klinkt zo... niet mannelijk, dus zeg ik het maar niet hard op. Sommige vrouwen kicken op mannen die iets kunnen verzorgen, al is het maar een plant, dus daarom zeg ik het niet, tegen niemand. Ik wil dat soort aandacht niet trekken, eigenlijk is Avery één van de eerste echte vrouwen waarmee ik sinds tijden iets gedaan heb, op een normale manier dan. Meer heb ik ook niet gedaan met anderen.

    [ bericht aangepast op 18 nov 2012 - 16:36 ]


    Your make-up is terrible

    Avery Violet Stone.
    Een kort gegrom laat hij horen, maar houd verder zijn mond. Ik vraag me af of ik er wel goed aan deed, het was enkel een grapje. Jezus, heb ik het nu echt erger gemaakt alleen door dat? Hoewel ik niet goed was in bedankjes geven, zal ik hem toch echt zo er een moeten geven. Hij doet dit wel voor me, zonder allemaal geklaag en gezeur. Daarbij komt ook nog dat hij ‘nee’ kon zeggen, maar deed dit niet.
    “Het winkelcentrum?” vraagt hij iets verbaasd, al rijd hij wel weg de snelweg op om mij daarheen te brengen. Oh god, hij zou vast denken dat ik het winkelcentrum ook nog leeg koop. Kom op zeg, ik ben een meid, maar dat betekend niet dat ik dat ga doen! In elk geval niet nu. De volgende keer zal ik hem expres mee nemen, om hem te plagen. Er kunnen altijd nog wel een paar dingen bij… “Ja, natuurlijk. Zolang je maar niet van plan bent om daar te gaan winkelen of zo.” Told you. Soms kon hij echt voorspelbaar zijn. Hierop kijk ik naar hem met een lieflijk glimlachje. Hij fronst net op dat moment terwijl hij zijn blik op de weg houd. “Natuurlijk niet.” Zei ik enkel.
    “Het winkelcentrum is wel prima, ik moet eigenlijk toch nog even iets halen.” Murmelt hij vervolgens. “Ah, oké.” Ik strengel een haarlok om mijn vinger en doe mijn benen over elkaar. “Dan haal jij datgene en dan regel ik wel a lá Avery-stijl om er toch nog te kunnen blijven wonen.” Grinnik ik, al weet ik niet zeker of Blaise me nog wel bij zich in huis wel. Zeker nu niet met zijn eigen problemen en zijn vriendinnetje. Het zag er net niet bepaald veelbelovend uit voor hen. “Hey, Reynolds, wat ga je vanavond eigenlijk eten?” vraag ik hem nieuwsgierig, waarbij ik hem even aankijk, om vervolgens mijn leren jackje open te maken. Zo komt het zwarte jurkje te voorschijn die ik aan had. Ik had gewoon zin erin om het aan te trekken, sowieso had ik er nog kousen onder, dus geen last van blote benen.


    Zane Blade Reynolds

    Ze kijkt me aan met een lieflijk glimlachje. "Natuurlijk niet." zegt ze enkel, waardoor ik knik en ermee in stem. Je weet maar nooit, dus kon ik het maar beter voor de zekerheid vragen, toch? Als ik vervolgens vertel dat ik daar toch nog iets nodig heb, zegt Avery er maar kort iets op. "Ah, oké." Gelukkig geen vragen. Ze verstrengelt een haarlok om haar vinger en doet haar benen over elkaar. "Dan haal jij datgene en dan regel ik wel a lá Avery-stijl om er toch nog te kunnen blijven wonen." grinnikt ze, waar ik weer op knik. "Hey, Reynolds, wat ga je vanavond eigenlijk eten?" vraagt ze me nieuwsgierig waar ik even kort mijn wenkbrauw van op trek en zij me even aan kijkt, om vervolgens haar leren jackje open te maken. Zo komt het zwarte jurkje te voorschijn die ze aan heeft, met kousen eronder. Ik kan het niet laten om mijn blik er eventjes op te richten, maar werp die al snel weer op de weg.
    "Eh, eten?" vraag ik wat verbaasd. "Dat weet ik niet, daar heb ik eigenlijk nog niet over nagedacht. Er ligt vast nog wel iets in de vriezer. Hoezo dat eigenlijk?" mompel ik, het laatste op een vragende toon. Ik klem mijn vingers iets hoger om het stuur heen en probeer mijn blik goed op de weg te houden. Ik moet toegeven dat ik toendertijd wat tijd heb besteed aan het bekijken van Avery als Violet niet oplette, gewoon omdat het kon. Nu moet oppassen om niet in mijn oude gewoontes te vervallen. De weg is nu ook veel belangrijker dan Avery en haar benen. Hierdoor val ik eigenlijk weer stil, omdat ik me daarop concentreer en over het algemeen niet veel praat. Ik doe nooit echt mijn best om conversaties draaidende te houden en ik heb vandaag al meer gepraat dan ik normaal doe. Nou ja, normaal als in het laatste jaar van mijn leven. Ik ben nooit een kletskop geweest, maar nu slaat het wel zo'n beetje alles ondertussen.


    Your make-up is terrible

    Avery Violet Stone.
    Hij knikt, waarna ik al begin over het eten. Misschien kon ik hem wel zo ver krijgen dat ik vanavond bij hem mocht blijven, aangezien een deel van mij een akelig voorgevoel had gekregen dat Blaise straks pissed-off op me zou worden. Sowieso kon Zane beter dan mij koken, tenminste wel toen hij nog samen was met Violet, ik had dus geen idee hoe het nu met hem was. Ik waagde het er maar op, het resultaat zal ik wel mee maken. Kort haalde hij even zijn wenkbrauwen op, hij dacht waarschijnlijk iets dat ik nog gekker in mijn hoofd was. Als ik eens wist wat er allemaal in zijn hoofd omgaat, heb ik gelijk alle raadsels van de man ontgoocheld. Ze kunnen wel wat duidelijker zijn.
    Wanneer ik mijn jackje open had geritst, zodat het zwarte jurkje tevoorschijn was gekomen, keek ik even naar hem en zag zijn blik kort op mij gericht. Een klein glimlachje streek op mijn lippen, echter had hij zijn blik al op de weg gericht, dus vaagde het weg. “Eh, eten?” vraagt hij uiteindelijk, ietwat verbaasd. “Dat weet ik niet, daar heb ik eigenlijk nog niet over nagedacht. Er ligt vast nog wel iets in de vriezer. Hoezo dat eigenlijk?” mompelt hij, het laatste op een vragende toon. Hij klemt zijn vingers iets hoger om het stuur heen en ik lik even over mijn lippen, terwijl ik mijn blik weer voor me richt, waarbij ik tegelijkertijd de zonneklep open klap met het spiegeltje erin en zo merk dat de naturel rozige kleur op mijn lippen terug komt. Ietwat geïrriteerd hierdoor zucht ik en haal mijn kleine make up tasje te voorschijn, waaruit ik een rode lippenstift kies.
    “Omdat, Meneer Reynolds, jij vanavond lekker gaat koken.” Vertel ik hem, op een toon alsof het één of ander nieuwtje is. “Ik ben vandaag terug gekomen en ik wil gewoon tijd inhalen, dus gaan we vanavond samen eten. Sorry to break it to ya, Zaney, but untill then you’ll have to deal with me.” Vertel ik hem met een licht New Yorks-accent, waarna ik mijn lippen rood maak met de lippenstift en mijn lippen even over elkaar wijf. De lippenstift dump ik weer terug in het makeup tasje, doe het dicht en stop het terug in mijn zwarte tas. Met een klein glimlachje kijk ik hem aan.


    Zane Blade Reynolds

    Vanuit mijn ooghoeken zie ik hoe ze over haar lippen likt en haar blik weer naar voren richt, waarbij ze tegelijkertijd de zonneklep open klap met het spiegeltje erin. Ze lijkt wat geïrriteerd te zuchten en haalt iets uit haar tas te voorschijn, een klein tasje die ze ook weer opent en een lippenstit eruit haalt. Volgens mij is ze verslingerd aan lippenstift. "Omdat, Meneer Reynolds, jij vanavond lekker gaat koken." vertelt ze me, op een toon alsof het één of ander nieuwtje is. "Oh, echt?" vraag ik dan met een licht sarcastische ondertoon in mijn stem. Alsof zij zo even kan bepalen dat ik ga koken vanavond. "Ik ben vandaag terug gekomen en ik wil gewoon tijd inhalen, dus gaan we vanavond samen eten. Sorry to break it to ya, Zaney, but untill then you’ll have to deal with me." vertelt ze me met een licht New Yorks-accent, waarna ze haar lippen rood maakt met de lippenstift en haar lippen even over elkaar wijft. De lippenstift dumpt ze weer terug in het makeup tasje, doet het dicht en stopt het terug in haar zwarte tas.
    Met een klein glimlachje kijkt ze me aan. Daardoor richt ik mijn blik ook maar op haar. "Avery, je kan niet na twee jaar opeens weer terug mijn leven inwandelen en allerlei dingen gaan bepalen en eisen." zeg ik dan tegen haar. "Ik wil best dingen voor je doen, geen probleem. Maar denk niet dat je alles ineens overhoop kunt komen gooien zonder dat ik er wat van zeg." Ik moet zeggen dat ik het niet erg vind als ze komt eten vanavond, maar het voelt gewoon fout. Fout tegen over Violet, alsof ik haar verraad. Het meisje dat ze tijdens haar leven elke keer weg probeerde te houden van mij, te weren uit ons huis, die zichzelf nu uitnodigt bij mij nu ze dood is, door mijn schuld. Het voelt allemaal zo slecht, alsof het niet hoort. Het zorgt ervoor dat ik hoofdpijn krijg en een knoop in mijn maag. Ik mag Avery echt heel graag, daar niet van.
    Net als mijn blik weer terug op weg wil richten, waar ik die hierdoor eigenlijk veel te lang van de weg heb gehad, gaat alles plotseling heel snel. Ik mis de auto die plotseling afremt totaal en kan nog maar net afwijken, waardoor ik gelijk het stuur omgooi naar rechts en we na wat gehobbelt te hebben en nadat ik geworsteld heb met het stuur, tot stilstand kom in de berm. De aanhang wagen wiebelde net even op zijn ene band, maar blijft dan toch recht staan in plaats van om te vallen. Mijn hart bonkt luid in mijn borstkas en de schrik staat er toch wel even op. Gelijk flitsen mijn ogen naar Avery. "Shit, sorry Avery! Gaat het?" vraag ik gelijk bezorgd aan haar, hopend dat ze nu niets mankeerd door mijn onoplettendheid.

    [ bericht aangepast op 18 nov 2012 - 22:32 ]


    Your make-up is terrible

    Avery Violet Stone.
    “Oh, echt?” vraagt hij dan met een licht sarcastische ondertoon in zijn stem, waardoor ik hier direct op knik. “Ja, echt.” Zeg ik hem beslist, waarna ik mijn verhaal doe. Dacht hij dat ik een grapje maakte, of zo? Toen ik mijn blik op hem richtte, keek hij naar me terug. “Avery, je kan niet na twee jaar opeens weer terug mijn leven inwandelen en allerlei dingen gaan bepalen en eisen.” Zegt hij tegen mij, waarschijnlijk denkt hij dat het oogcontact hierbij zal helpen, want hij richt zijn aandacht nog niet naar de weg. “Ik wil best dingen voor je doen, geen probleem. Maar denk niet dat je alles ineens overhoop kunt komen gooien zonder dat ik er wat van zeg.”
    Er was een brok in mijn keel gekomen, maar hoewel ik dit wilde verbergen, lukte dat duidelijk voor enkele seconde niet. Hierdoor slikte ik hoorbaar de brok weg en beet op mijn onderlip, terwijl mijn blik iets van hem weg dwaalde. Nu voelde ik me echt gewild, als hij niet samen met me wilde eten of dingen doen, niet dubbelzinnig bedoeld, dan kon hij dat beter direct zeggen. Ik zou weg zijn voordat hij tot drie had geteld. Misschien moest ik nog wat langer in New York blijven. “Dat was mijn bedoeling ook niet, ik wilde alleen tijd inhalen toen ik weg was. Meer niet. Ik had het eigenlijk met z’n alle willen doen, maar alleen jou ken ik dus nu. Vind je het erg dat ik jou dan vraag?” Murmelde ik, al probeerde ik het neerslachtige eruit te houden, wat niet echt lukte.
    Zane richtte zijn blik op de weg, wat ik eigenlijk door dit helemaal vergeten was, en ik kreeg dan ook een flinke schrik door mijn lichaam getrokken toen hij abrupt het stuur omgooide naar rechts. Direct hield ik me stevig vast aan mijn stoel en de gordel, maar het hevige gehobbel liet meerdere keren paniekrillingen door mijn lichaam trekken. Het schudde me hevig heen en weer, totdat we eindelijk stil kwamen te staan in de berm. De aanhang wagen wiebelde net even op zijn ene band, maar blijft dan toch recht staan in plaats van om te vallen, waar ik erg blij mee ben, maar ons leven is in dit geval belangrijker. Ik merk op hoe mijn ademhaling ongecontroleerd is en mijn hart hard tegen mijn borstkas bonst. Pijnlijk wrijf ik even over mijn benen en schouder, want die kwamen een aantal keer toch hard tegen de auto aan. Al zal het wel over gaan, ik moet toegeven dat ik ergere pijn heb gekend.
    “Shit, sorry Avery! Gaat het?” vraagt Zane aan mij, met een bezorgde stem. Mijn blik richt ik zijn kant op. “Prima,” weet ik er nog best luchtig uit te krijgen, al zeggen mijn ogen iets heel anders. Ik ben dan ook behoorlijk geschrokken, mijn hart racet nog steeds. “Nu hebben we weer wat bij geleerd… Oogcontact is dodelijk, vooral tussen ons. Ogen op de weg.” Vertelde ik hem, proberend er een grapje van te maken, maar toch ben ik blij dat het niet anders geëindigd was. Toen kwam er een bezorgde blik in mijn ogen. “En hoe gaat het met jou?” Ik leg mijn hand op zijn arm, terwijl ik hem even bekijk of hij misschien iets heeft.


    Kyle Dyer

    'Ik zou niet meer gaan werken,' grinnikte ze na even haar schouders lichtjes te hebben opgehaald. Zachtjes lachte ik, zulke antwoorden waren te verwachten, toch? 'Maar ik zou nooit zulke krachten willen hebben, het zou veel te verleidelijk voor elk mens zijn om er slechte dingen mee te doen.' Verbaasd keek ik haar aan. Ze had het mis... Ik wou er wat van zeggen, maar ze veranderde van onderwerp. 'Hé, wat vind je van grappige films? Die zijn altijd wel leuk,' zei ze namelijk snel. Ik schudde mijn hoofd.
    'Nou niet van onderwerp veranderen,' zei ik tegen haar en ik keek haar serieus aan. Ergens greep mij het meer dan dat het moest doen. 'Niet alle mensen zijn zo. Er bestaan mensen die er geen slechte dingen mee zal doen. Nou niet zo slecht erover denken. Als ik het had, dan zou ik echt nooit slechte dingen ermee doen. Ik doe nu geen slechte dingen, waarom zou ik ze wel gaan doen als ik opeens tover krachten had?'


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Arachno schreef:
    Blaise Wolf Hunter.
    Omdat ik met mijn rug naar haar omgedraaid stond, kon ik niet zien wat ze deed. Haar stem hoorde ik echter wel na enkele tellen, iets wat ik in deze staat liever niet wilde horen. Haar stem zou me vannacht gaan martelen, zeggen dat ik het verkeerde heb gedaan. “Dan laat je eindelijk iemand naast je en kan ik proberen om tot je door te dringen. Dan kan ik ervoor zorgen dat je eindelijk die verdomde koppigheid opzij legt en ziet dat er iemand is die van je houdt. Houden van, Blaise. Je hebt het tegen me gezegd, weet je nog?” Een klein zuchtje laat ik om deze woorden, terwijl ik mijn ogen dichtknijp en over mijn slapen wrijf. “Je hebt het tegen me gezegd en op dat moment geloofde ik je. Ik geloof je nog steeds, maar jij kan het niet zien.” Wat moet ik nu zeggen? Wat moet ik in hemelsnaam doen? Weglopen na deze woorden zal me gelijk koud hartig maken, om er nog maar over te zwijgen dat Angel me helemaal aan gort slaat. Fijn, dacht ik sarcastisch, heel fijn. Een bonkende hoofdpijn begon, terwijl ik nog steeds met mijn rug bleef staan richting Alice. “Je bent beter af alleen.” Zeg ik dan zacht, een licht hese ondertoon, maar over het algemeen is mijn aanblik erg kil. Ondertussen heb ik mijn vuisten gebald, waarna ik dit keer wel weg begin te lopen. Haastig, van haar vandaan, om niet meer om te kijken en naar haar terug te keren.


    Zane Blade Reynolds

    Avery knikt direct op mijn sarcastische opmerking. waardoor ik hier direct op knik. "Ja, echt." zegt ze me beslist, waarna ze haar verhaal doet. Als ik daarna, naar mijn idee misschien iets te bot, op haar afgeef voor het mengen in mijn leven, slikt ze hoorbaar een brok in haar keel weg en bijt ze op haar onderlip, terwijl haar blik iets van me weg dwaalt. "Dat was mijn bedoeling ook niet, ik wilde alleen tijd inhalen toen ik weg was. Meer niet. Ik had het eigenlijk met z’n alle willen doen, maar alleen jou ken ik dus nu. Vind je het erg dat ik jou dan vraag?" murmelt ze en ze klinkt neerslachtig, waardoor ik me gelijk rot voel dat ik zoiets tegen haar gezegd heb. Ze heeft gelijk, ze zoekt alleen wat bekende gezichten op nadat ze zolang weg geweest is en ik hou haar weg daarvan, één van de enige die nog over is gebleven, met één of ander rottige smoes dat ik mijn eigen leven heb, terwijl ik die nog niet eens heb.
    Ze wrijft even pijnlijk over haar benen en schouder heen nadat we in de berm beland zijn en de motor is afgeslagen. Als ik vraag of het gaat, richt ze haar blik mijn kant op, maar ze ziet er erg geschrokken uit. "Prima." weet ze er nog best luchtig uit te krijgen, al zeggen haar ogen iets heel anders. Ik kan haar hart hier horen kloppen, zo luid gaat het. Nog veel luider dan die van mij, omdat het voor mij misschien iets minder onverwachts was. "Nu hebben we weer wat bij geleerd… Oogcontact is dodelijk, vooral tussen ons. Ogen op de weg." vertelt ze me, proberend er een grapje van te maken, waardoor ik haar een water glimlachje geef. Dan komt er een bezorgde blik in haar ogen. "En hoe gaat het met jou?" ze legt haar hand op mijn arm, terwijl ze me even bekijk of ik misschien iets heb. Door deze opmerking let ik nu voor het eerst op mezelf, waardoor ik merk dat ik een beetje beurs aanvoel en dat de schrik er flink inzit, maar meer niet. "Prima, prima." mompel ik tegen haar en ik zucht eens.
    Ik leg mijn armen voor een momentje op het stuur, terwijl ik eens diep adem haal om de schrik te laten zakken van daarnet, waarna ik op kijk naar Avery. "Het spijt me van wat ik net zei..." zucht ik tegen haar, alsof ik haar dat verschuldigd ben. Eigenlijk ben ik dat dan ook gewoon. "Het leek gewoon te erg alsof ik geen leven heb, wat ik eigenlijk ook niet heb, en dat jij dat lekker benadruk." Ik bijt kort op mijn lip en kijk voor een moment door de voorruit, er is geen enkele auto gestopt om te komen kijken, zelfs niet degene die zo plotseling afremde daarnet. "Gaat het echt? Dan rijd ik weer verder. Als de motor wilt starten tenminste."

    Angelica Wolfe

    Kyle schud met zijn hoofd. Bedoeld hij daarmee dat hij niet van komedies houd? Dat lijkt me ergens toch best onmogelijk... Niet iedereen houd van dezelfde humor, maar daar heb je verschillende films voor. "Nou niet van onderwerp veranderen." zegt hij tegen me en hij kijkt me serieus aan. "'Niet alle mensen zijn zo. Er bestaan mensen die er geen slechte dingen mee zal doen. Nou niet zo slecht erover denken. Als ik het had, dan zou ik echt nooit slechte dingen ermee doen. Ik doe nu geen slechte dingen, waarom zou ik ze wel gaan doen als ik opeens tover krachten had?"
    Ik frons eventjes terwijl ik hem aan kijk en lach dan zacht. "Omdat macht misbruik van je maakt en jij misbruik van macht maakt. Zo gaat het nou eenmaal, Kyle." vertel ik hem dan serieus en daar ben ik dan ook heilig van overtuigt. "Niemand is heilig en iedereen heeft aanleg tot het kwade." Hierna neem ik een slokje van mijn wijn. "Goed, komedies." zeg ik dan.

    [ bericht aangepast op 19 nov 2012 - 21:18 ]


    Your make-up is terrible

    Kyle Dyer

    Eventjes keek zij mij fronsend aan en lachte toen zacht. 'Omdat macht misbruik van je maakt en jij misbruikt van macht maakt. Zo gaat het nou eenmaal, Kyle,' vertelde ze me serieus. Ik schudde mijn hoofd, ze had het mis! 'Niemand is heilig en iedereen heeft aanleg tot het kwade.' Na die woorden nam ze een slok van haar wijn. 'Goed, komedies.' Weer schudde ik mijn hoofd en keek een beetje voor mij uit.
    'Je hebt het helemaal mis,' mompelde ik. Ik keek eventjes opzij naar Angel en vraag mij af waarom ik hier heel de tijd over door gaat.. Misschien kon ik het gewoon niet hebben. Ik heb er toch geen misbruik van gemaakt? Misschien een beetje door de natuur een beetje te manipuleren, maar niet voor het kwaad. 'Ik heb hier geen zin meer in..' vervolgde ik daarna zacht. Ik keek omlaag naar mijn handen en begon vervolgens te frunniken. 'Ik kan niet geloven dat jij ervan overtuigd ben dat iedereen slecht is.. Misschien heb je gelijk dat iedereen een aanleg ervoor heeft, maar dat betekent niet dat bij iedereen dat kwade ook echt te boven komt..'


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Angelica Wolfe

    Hij schud steeds met zijn hoofd en bj de laatste keer kijkt hij wat voor zich uit. "Je hebt het helemaal mis." mompelt hij. Hij kijkt eventjes opzij naar mij. "Ik heb hier geen zin meer in..." vervolgt hij daarna zacht.Hij kijkt omlaag naar zijn handen en begint vervolgens te frunniken. "Ik kan niet geloven dat jij ervan overtuigd ben dat iedereen slecht is.. Misschien heb je gelijk dat iedereen een aanleg ervoor heeft, maar dat betekent niet dat bij iedereen dat kwade ook echt te boven komt..."
    Ik frons opnieuw en schud met mijn hoofd. "Het probleem is dat je niet weet wat slecht is op dat moment en misschien wel denkt dat het goed is. Misschien vind ik iets dat jij hebt gedaan wel heel slecht terwijl jij het kwade er niet van inziet." vertel ik hem en ik zucht. "Laten we hier nou maar over ophouden, dat word toch niets denk ik zomaar." vervolg ik dan en ik draai de wijn in mijn glas weer rond. Ze zijn gewoon slecht, Kyle is slecht geïnformeerd door al die programma's en boeken waarin ze magie verheerlijken, maar zo zit het helemaal niet in elkaar.


    Your make-up is terrible