Arion
"Hmm, moeilijke vraag." Terwijl ik wacht op haar antwoord word ik getrakteerd op kusjes, om de honger te stillen vermoed ik. "Pizza? Ooof we kunnen Chinees bestellen? Waar heb jij zin in?"
Ik smak een paar keer met mijn mond, alsof ik er zo achter kan komen waar ik nou eigenlijk zin in heb.
"Het klinkt allebei wel lekker. Of Mexicaans... Ik weet het niet Mary!"
Ik trek een beteuterd gezicht. Als het op eten aankomt kan ik nooit kiezen. Mij een keuze geven is erg gevaarlijk.
"Misschien moesten we het maar alle drie bestellen," zeg ik met een kleine grijns.
Waarschijnlijk komt daar niks van in huis, maar ik kan het toch maar proberen? Het zou ons waarschijnlijk nog twee dagen koken besparen. Al ben ik natuurlijk wel fan van Mary's kookkunsten. Het is een wonder dat ik nog geen vijftig kilo meer weeg. Hoogstwaarschijnlijk zit het schaatsen daar wel voor iets tussen, maar je snapt vast wel wat ik bedoel.
Charlotte
“Dapper."
Ik schiet in de lach en haal even mijn schouders op. Als ik eerlijk ben moet ik ook wel toegeven dat ik er best trots op ben dat ik hierin wil doorzetten. School is nooit mijn favoriete tijdsbesteding geweest en nu ik zelfs geen leerplicht meer heb, kost het me af en toe wel wat moeite om me er op toe te leggen.
"Ik doe het meer voor haar," zeg ik zacht. "Dan kan ze me niet verwijten dat ik zelf ook gestopt ben met school als ze er in haar puberteit een hekel aan heeft."
Misschien is het een beetje vergezocht, maar eerlijk gezegd denk ik dat die kans groot is gezien Michael en ik meer niet naar de les gingen dan wel. Dan kom je natuurlijk weer uit bij het hele nature-nurture conflict, maar volgens mij heb je gewoon aanleg om te studeren of niet.
"Alors, tu parlez la français?"
Ik wéét dat er dingen niet aan kloppen, maar ik kan er gewoon niks aan doen. Ik weet niet welke woorden er dan wel horen te staan. Ik grijp een kussen en verberg mijn gezicht er in.
"Merde, merde, zut alors," vloek ik. Wat er op volgt zijn iets minder nette vloekwoorden, in het Spaans.
Irial
Als Kyle op mijn onderlip bijt, aarzel ik geen moment om mijn tong in zijn mond te laten glijden. Hoewel ik weet dat hij nergens heen gaat, of nergens heen wil, leg ik mijn hand in zijn nek om hem zo tegen te houden.
Ondertussen voel ik hem uit me glijden. Dat we beiden plakken, daar heb ik heen erg in.
Ik sla mijn armen om hem heen en uiteindelijk moet ik de kus afbreken omdat ik weer in ademnood dreig te komen. Ik kijk hem glimlachend in de ogen en streel zijn haren naar achter zodat ik ze beter kan zijn.
"Je mag wel meer mensen slaan als dit elke keer erna gebeurt," grinnik ik.
Eerlijk gezegd had ik het echt willen zien, hoe hij Levi een dreun gaf. Dat die kerel nog niet in een gesticht zit is iets dat me echt verbaast.
Ik besluit me niet op Levi te focussen maar op Kyle.
Heel zachtjes druk ik mijn lippen nog een paar keer kort op de zijne.
I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.