• If there's a book you really want to read, but it hasn't been written yet, then you must write it. ~ Toni Morrison





    Welkom allemaal bij het Q-writers topic!
    Schrijven is een bezigheid waar je al je gevoel in kan leggen, waar je neer kan pennen wat je maar wilt. Het is iets waarbij al je fantasie de vrije loop op kan.
    Maar soms zijn er wat problemen, lijkt het alsof je fantasie eventjes verdwenen is en niet meer terug wil komen.
    Om dat op te lossen is er dit topic.



    Wat is ons doel?
    Wat we willen bereiken is om de 2 weken 7000 woorden te schrijven, oftewel: 500 woorden per dag. De andere users zullen je hierin steunen; je staat er niet alleen voor. Heb je wat inspiratie nodig, of zit je vast? Dan zet je dat hier gewoon neer en proberen wij je te helpen.



    Wie doet er allemaal mee?
    - Frodo (Zomerhitte)
    7K

    - Amused
    - Croix (Last first kiss - One direction + Mirror on the wall - Harry Styles)
    7K

    - Memoria (Autumn leaves + Wedstrijden en shizzle )
    - Emrys (Long road home)
    - Interceptor
    - Oczy
    - Scientia
    - Petrificus
    - Reid (Inside my mind - Criminal minds)
    7K

    - Thornfield
    - Koraki (Incendi)
    - Mohawk (It's a Bonnie and Clyde-thing)
    - Keating (The tearing)
    - Silverlance
    - Penelopy
    - Lilium (Ofriethr)
    - Aotearoa (The quest of the human animal)
    - Merrow
    7K

    - Souvenir (Als de trein vertrekt + Stand alones)
    - Theep
    - Billielogie (Sometimes enough energy - Twilight story)
    - TeamDerek
    - Wiarda (De man met het verenmasker)
    - Kaller (Doomed)
    - WillNotLearn
    - Morrowind (Little white lie - Paul Lahote + Short stories)
    - Descartes
    - Ahri (Pressure - OP)
    - Utlapa (Stories from a criminal mind)
    - Daemon (The other side)
    - Michifu (Tomorrow dies today)
    - PercyWood (Wolf moon - Aaron Hotchner + Abominable snowman - Sterek one-shots)
    - Insurgent (Stand)
    - Nurgle
    - Nadal
    - Camel
    - Amity (Stand Alone's en meer)
    - Aurorae
    - Katl1
    - Cheops
    - Cresseyde
    - Uchiha
    - Prentiss
    - Tjiftjaf
    - Aria
    - Pyromancer (De nacht van een schacht)
    - TheseWords
    - BlueHope


    Als je wilt kan je mij ook de link naar je verhaal geven, dan zet ik die erbij (: naamsveranderingen ook graag doorgeven!


    Een beloning?
    Natuurlijk doe je het schrijven voor jezelf, maar toch hangt er iets aan vast wanneer de maand voorbij is. Iedereen die de 14000 woorden heeft gehaald tegen het eind van de maand krijgt een badge, die je op je profiel kan zetten. Elke maand is er een nieuwe badge, gemaakt door mij.


    Heb jij ook een verhaal en wil die niet lukken? Je mag er nog altijd bij! Er is plaats zat voor iedereen.

    Tips voor bij het schrijven
    Muziek voor bij het schrijven 1 & 2




    Als je vastzit (of meer woorden wil),
    1) introduceer dan een nieuw persoon want dat kost veel woorden en je gaat dan nieuwe dingen bedenken
    2) Verander point of view (pov)
    3) sla het stuk over waarin je vastloopt en ga gewoon met een ander stuk verder schrijven.
    4) beschrijf alles in de omgeving/aan de persoon
    5) begin een inner monologue
    6) beschrijf een droom
    7) ga iets anders doen dan schrijven, bijvoorbeeld muziek luisteren, een boek lezen, hardlopen, fietsen, etc. om je inspiratie weer terug te laten komen
    8) laat je personages iets doen wat ze nooit zouden doen/wat nooit in je boek of verhaal zou passen.


    Word-wars:
    * 11:00 - 12:00
    * 14:00 - 15:00
    * 16:00 - 17:00

    * 17:30 - 18:30
    * 19:00 - 20:00
    * 20:30 - 21:30
    * 22:00 - 23:00

    Een word-war is een bepaald uur waarop we zoveel mogelijk woorden schrijven, zodat je gemotiveerd bent.


    Topic 1
    Topic 2
    Topic 3
    Topic 4


    May the words be ever in your favor!

    [ bericht aangepast op 21 okt 2012 - 10:10 ]


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    katl1 schreef:
    (...)

    Bwah, ik moet mn diploma halen. Imperio, hen dwingen mij goeie punten en geen taken te geven, werkt dan waarschijnlijk toch beter ;)

    Hmm, true that. Laat ze een schrijftaak opgeven dan, dat haalt je gemiddelde vast weer omhoog want jij schrijft echt goed, haha.


    Our Father who art in Heaven. Our Father who art buried in the yard.

    Thornfield schreef:
    @Wiarda en Frodo Thanks :3

    @katl1 Ik geef je wel een alibi :Y)

    Welke vinden jullie trouwens beter? A of B?




    Absoluut B! (lol)


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    @Thornfield; ik zou voor A gaan. Ik houd van kleur. :3

    Bah, het hoofdstukje waar ik mee bezig ben loopt niet zo makkelijk als gedacht. Ik weet hoe het moet lopen, ik weet hoe alles in elkaar moet steken, maar ik moet een bepaalde emotie losweken en de tekst is daar niet sfeervol genoeg voor. Het begin is best goed, maar daarna moet ik echt moeite doen. :/


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Ik voel me echt slecht nu...
    Ik kom gewoon vanaf zaterdag niet meer verder met schrijven.
    Geen inspiratie, geen motivatie, geen tijd, terwijl ik heel graag de 7000 woorden wil halen...


    Keep your head up, keep your heart strong

    TheseWords schreef:
    Ik voel me echt slecht nu...
    Ik kom gewoon vanaf zaterdag niet meer verder met schrijven.
    Geen inspiratie, geen motivatie, geen tijd, terwijl ik heel graag de 7000 woorden wil halen...

    Waar gaat je verhaal over?


    You're strong enough to win without a war || Vaucluse >> Thread.

    @ Thornfield: B (: die is dramatischer
    @ Wiarda: laat het even rusten, misschien dat je straks ideeën krijgt
    @ TheseWords: kom op, je komt er wel! We zijn allemaal schrijfsters met moeilijkheden maar uiteindelijk zullen we er allemaal komen, daar geloof ik in (:


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Frodo schreef:
    @ Thornfield: B (: die is dramatischer
    @ Wiarda: laat het even rusten, misschien dat je straks ideeën krijgt
    @ TheseWords: kom op, je komt er wel! We zijn allemaal schrijfsters met moeilijkheden maar uiteindelijk zullen we er allemaal komen, daar geloof ik in (:

    Thank you for the advise, dear. *hugs*

    Er zijn twee Chileense/Chiliaanse/Chilische/Chilse mensen hier, and we have to communicate in English because they don't speak Dutch and we don't speak Spanish. Dus nu heb ik telkens de neiging om Engels te schrijven, aangezien ik dat nu overal om me heen hoor. Verwarrend. D:


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Croix schreef:
    (...)
    Waar gaat je verhaal over?


    Ik ben heel heel heel erg slecht in het geven van omschrijvingen, dus waarschijnlijk lijkt dit gelijk een heel slecht verhaal, but let's try.
    Al generaties lang leeft -Naam wereld- in oorlog. Een oorlog die begonnen is toen een monster de koning en koningin gedood heeft en de troon over heeft genomen en volgens de vele verhalen die de ronde doen pas gestopt kan worden als de enige nog levende erfgename terug op -Naam zelfde wereld- komt en het monster verslaat. Dit meisje is via magie naar de aarde toe gestuurd waar ze een heel normaal weesleven geleefd heeft. Tot ze op de dag voor haar achttiende verjaardag het weeshuis verlaat om uit te zoeken wie ze is en waar ze thuis hoort.

    [ bericht aangepast op 16 okt 2012 - 21:20 ]


    Keep your head up, keep your heart strong

    Thanks for the advise guys c:


    Soms ben ik het sterkste wijf ter wereld en soms ben ik een kwartelei.

    Ik heb even een vraagje. Mag ik de woorden die ik voor het grote schrijf-doe-boek (geweldig boek, zoek maar op op bol.com) schrijf ook mee rekenen? Deze woorden zijn namelijk niet altijd in verhaalvorm -soms gedichten, soms artikelen, soms blogs- maar zorgen er wel voor dat je je gemotiveerd op het schrijven kan richten en zijn bedoeld om beter in het schrijven te worden. Mag ik die woorden dan ook gebruiken?


    Keep your head up, keep your heart strong

    TheseWords schreef:
    Ik heb even een vraagje. Mag ik de woorden die ik voor het grote schrijf-doe-boek (geweldig boek, zoek maar op op bol.com) schrijf ook mee rekenen? Deze woorden zijn namelijk niet altijd in verhaalvorm -soms gedichten, soms artikelen, soms blogs- maar zorgen er wel voor dat je je gemotiveerd op het schrijven kan richten en zijn bedoeld om beter in het schrijven te worden. Mag ik die woorden dan ook gebruiken?


    Voor zover ik het begrijp; ik denk het wel ^^


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Doet er iemand mee aan de WW van 18:00?


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Frodo schreef:
    Doet er iemand mee aan de WW van 18:00?

    Ik denk het niet, sorry. Ik heb zojuist een hoofdstuk afgeschreven en daarna ben ik altijd redelijk uitgeput wat schrijven betreft. :'D


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Sinds wanneer is het hier zo dood? (no_chears)


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Sinds huiswerk iedereen versmacht. En sinds ik ontmoedigd ben doordat ik 'Zomerhitte' heb gelezen.


    Le Beau n’est que la promesse du bonheur | Will you dance, dear Emma? | page 28