• If there's a book you really want to read, but it hasn't been written yet, then you must write it. ~ Toni Morrison





    Welkom allemaal bij het Q-writers topic!
    Schrijven is een bezigheid waar je al je gevoel in kan leggen, waar je neer kan pennen wat je maar wilt. Het is iets waarbij al je fantasie de vrije loop op kan.
    Maar soms zijn er wat problemen, lijkt het alsof je fantasie eventjes verdwenen is en niet meer terug wil komen.
    Om dat op te lossen is er dit topic.



    Wat is ons doel?
    Wat we willen bereiken is om de 2 weken 7000 woorden te schrijven, oftewel: 500 woorden per dag. De andere users zullen je hierin steunen; je staat er niet alleen voor. Heb je wat inspiratie nodig, of zit je vast? Dan zet je dat hier gewoon neer en proberen wij je te helpen.



    Wie doet er allemaal mee?
    - Frodo (Zomerhitte)
    7K

    - Amused
    - Croix (Last first kiss - One direction + Mirror on the wall - Harry Styles)
    7K

    - Memoria (Autumn leaves + Wedstrijden en shizzle )
    - Emrys (Long road home)
    - Interceptor
    - Oczy
    - Scientia
    - Petrificus
    - Reid (Inside my mind - Criminal minds)
    7K

    - Thornfield
    - Koraki (Incendi)
    - Mohawk (It's a Bonnie and Clyde-thing)
    - Keating (The tearing)
    - Silverlance
    - Penelopy
    - Lilium (Ofriethr)
    - Aotearoa (The quest of the human animal)
    - Merrow
    7K

    - Souvenir (Als de trein vertrekt + Stand alones)
    - Theep
    - Billielogie (Sometimes enough energy - Twilight story)
    - TeamDerek
    - Wiarda (De man met het verenmasker)
    - Kaller (Doomed)
    - WillNotLearn
    - Morrowind (Little white lie - Paul Lahote + Short stories)
    - Descartes
    - Ahri (Pressure - OP)
    - Utlapa (Stories from a criminal mind)
    - Daemon (The other side)
    - Michifu (Tomorrow dies today)
    - PercyWood (Wolf moon - Aaron Hotchner + Abominable snowman - Sterek one-shots)
    - Insurgent (Stand)
    - Nurgle
    - Nadal
    - Camel
    - Amity (Stand Alone's en meer)
    - Aurorae
    - Katl1
    - Cheops
    - Cresseyde
    - Uchiha
    - Prentiss
    - Tjiftjaf
    - Aria
    - Pyromancer (De nacht van een schacht)
    - TheseWords
    - BlueHope


    Als je wilt kan je mij ook de link naar je verhaal geven, dan zet ik die erbij (: naamsveranderingen ook graag doorgeven!


    Een beloning?
    Natuurlijk doe je het schrijven voor jezelf, maar toch hangt er iets aan vast wanneer de maand voorbij is. Iedereen die de 14000 woorden heeft gehaald tegen het eind van de maand krijgt een badge, die je op je profiel kan zetten. Elke maand is er een nieuwe badge, gemaakt door mij.


    Heb jij ook een verhaal en wil die niet lukken? Je mag er nog altijd bij! Er is plaats zat voor iedereen.

    Tips voor bij het schrijven
    Muziek voor bij het schrijven 1 & 2




    Als je vastzit (of meer woorden wil),
    1) introduceer dan een nieuw persoon want dat kost veel woorden en je gaat dan nieuwe dingen bedenken
    2) Verander point of view (pov)
    3) sla het stuk over waarin je vastloopt en ga gewoon met een ander stuk verder schrijven.
    4) beschrijf alles in de omgeving/aan de persoon
    5) begin een inner monologue
    6) beschrijf een droom
    7) ga iets anders doen dan schrijven, bijvoorbeeld muziek luisteren, een boek lezen, hardlopen, fietsen, etc. om je inspiratie weer terug te laten komen
    8) laat je personages iets doen wat ze nooit zouden doen/wat nooit in je boek of verhaal zou passen.


    Word-wars:
    * 11:00 - 12:00
    * 14:00 - 15:00
    * 16:00 - 17:00

    * 17:30 - 18:30
    * 19:00 - 20:00
    * 20:30 - 21:30
    * 22:00 - 23:00

    Een word-war is een bepaald uur waarop we zoveel mogelijk woorden schrijven, zodat je gemotiveerd bent.


    Topic 1
    Topic 2
    Topic 3
    Topic 4


    May the words be ever in your favor!

    [ bericht aangepast op 21 okt 2012 - 10:10 ]


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Ik sla word wars over, tenzij je het schrijven aan een rpg meetel :'D


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Merrow schreef:
    Ik ben zo dramatisch -.- m'n verhaal is zo slecht nog niet en ik wil het alweer in de vuilbak smijten omdat ik niet content ben ermee. Wat er weer voor zorgt dat ik me er niet aan kan zetten om verder te schrijven.
    Voor Q-writers kom ik wel aan m'n aantal woorden, dus dat is het niet, maar ik vind het gewoon te vervelend dat ik - zoals altijd - niet tevreden ben met m'n schrijfwerk en het wil opgeven. Om er dus niet meer aan verder te schrijven.
    Iemand tips voor mij? Zeggen van, gewoon verder schrijven, trut, zal misschien ook al wonderen doen xD Ik heb gewoon even motivatie nodig, want ik heb het punt bereikt wat ik met al mijn verhalen heb -.-

    Ugh dat heb ik ook, nu ben ik maar een SA aan het schrijven. Lange verhalen gaat gewoon niet goed bij mij :/.
    So I'll just say: an die Arbeit! Al is het vaak zo slecht in je ogen, uiteindelijk valt 't vast wel met :].


    No growth of the heart is ever a waste

    Oké ik zit met een dilemma. Ik geloof niet dat hier lezers van Luck belongs to the brave zitten, maar als die hier zitten, niet deze reactie lezen (:
    In het plot van mijn verhaal raakt er een vrij belangrijk personage besmet met het virus (daar gaat in principe iedereen aan dood) en dat is de reden dat mijn hoofdpersonage een medicijn gaat zoeken. Maar mijn hoofdpersonage raakt ook besmet, maar geneest. Ik wil dat andere personage liever niet laten sterven omdat er al zoveel geliefden gestorven zijn en ik wil haar ook niet zomaar laten genezen omdat mijn hoofdpersonage dat al doet. Heeft iemand een idee om dat personage niet te laten sterven? Want ik weet nog niet zeker of ik het hoofdpersonage een medicijn laat vinden.

    Een ander scenario is dat datzelfde vrij belangrijke personage ontvoerd wordt door een bende en dat ze pas vrijgelaten wordt als er een medicijn gevonden wordt.
    Welke scenario is dan beter? Ik zit er echt mee in de knoop.


    Take risks and conquer your fears.

    Ik lief beiden scenario's, dus ik snap echt wel dat je ermee in de knoop zit. Maar misschien is het tweede toch iets haalbaarder omdat je daarmee een pak minder dilemma's heb... Ik denk ook niet dat het ene scenario beter is dan de andere, want ik vind ze echt wel even goed. Ik denk alleen dat je voor jezelf moet uitmaken wat werkt voor je verhaal en wat je zelf wilt. Wil je meer en veel drama, dan gebruik je het eerste scenario. Het tweede scenario zal naar mijn inziens meer actie in het verhaal brengen, met benodigde drama maar niet zo veel als bij bij het eerste stuk.


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Merrow schreef:
    Ik lief beiden scenario's, dus ik snap echt wel dat je ermee in de knoop zit. Maar misschien is het tweede toch iets haalbaarder omdat je daarmee een pak minder dilemma's heb... Ik denk ook niet dat het ene scenario beter is dan de andere, want ik vind ze echt wel even goed. Ik denk alleen dat je voor jezelf moet uitmaken wat werkt voor je verhaal en wat je zelf wilt. Wil je meer en veel drama, dan gebruik je het eerste scenario. Het tweede scenario zal naar mijn inziens meer actie in het verhaal brengen, met benodigde drama maar niet zo veel als bij bij het eerste stuk.

    Ik neigde ook wat meer naar het tweede scenario. Ik hoef het verhaal daarvoor niet aan te passen, want ik ben nog niet bij dat deel. Dat hoofdpersonage heeft al haar beiden zussen verloren in het eerste deel van de serie en teveel drama maakt ongeloofwaardig, vind ik dan. Sowieso zijn het actieverhalen.
    Bedankt voor je reactie (:


    Take risks and conquer your fears.

    Insurgent schreef:
    (...)
    Ik neigde ook wat meer naar het tweede scenario. Ik hoef het verhaal daarvoor niet aan te passen, want ik ben nog niet bij dat deel. Dat hoofdpersonage heeft al haar beiden zussen verloren in het eerste deel van de serie en teveel drama maakt ongeloofwaardig, vind ik dan. Sowieso zijn het actieverhalen.
    Bedankt voor je reactie (:


    Dat is graag gedaan en ik hoop dat het wat geholpen heeft (:


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Erg, ik heb geen idee welke haarkleur ik nu wil geven aan m'n personage... Ik had eerst koperkleurig, maar ik twijfel nu heel erg tussen goudblond, donkerblond, koperkleurig of donkerbruin... Ze heet Kailyn en veranderd in de loop van het verhaal dus ook in een meermin... misschien hebben jullie een voorkeur, wat jullie bij haar naam vinden passen?

    Edit: En dankzij m'n mijmering neer te zetten hier, heb ik besloten om voor donkerblond te gaan xD

    [ bericht aangepast op 15 okt 2012 - 22:29 ]


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Merrow schreef:
    Erg, ik heb geen idee welke haarkleur ik nu wil geven aan m'n personage... Ik had eerst koperkleurig, maar ik twijfel nu heel erg tussen goudblond, donkerblond, koperkleurig of donkerbruin... Ze heet Kailyn en veranderd in de loop van het verhaal dus ook in een meermin... misschien hebben jullie een voorkeur, wat jullie bij haar naam vinden passen?

    Edit: En dankzij m'n mijmering neer te zetten hier, heb ik besloten om voor donkerblond te gaan xD


    Haha, ik ben nooit zo bezig met het uiterlijk van mijn personages xD


    Niemand is dom, mensen zijn gewoon goed in andere dingen

    Moet maar weer eens schrijven, eindelijk niet zo druk met school. Alleen nog even op zoeken op hoeveel woorden ik was gestrand. En op hoeveel moeten we voor vandaag zitten?


    You're strong enough to win without a war || Vaucluse >> Thread.

    Ik dacht 5500.. ik heb alleszins heel veel om bij te schrijven :W


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Telt huiswerk ook mee? Voor hoofdonderwijs moest ik een enorm lang verhaal over spectatoriale geschriften uitwerken, wat in totaal ongeveer vier pagina's in beslag nam. Nu doet mijn hand pijn. D:


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Wiarda schreef:
    Telt huiswerk ook mee? Voor hoofdonderwijs moest ik een enorm lang verhaal over spectatoriale geschriften uitwerken, wat in totaal ongeveer vier pagina's in beslag nam. Nu doet mijn hand pijn. D:


    Haha ik denk het niet :'D elk geschreven woord telt ja, maar wel als het een verhaalvorm is (;


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Frodo schreef:
    (...)

    Haha ik denk het niet :'D elk geschreven woord telt ja, maar wel als het een verhaalvorm is (;

    Rollen tellen dus niet?


    Le Beau n’est que la promesse du bonheur | Will you dance, dear Emma? | page 28

    Frodo schreef:
    (...)

    Haha ik denk het niet :'D elk geschreven woord telt ja, maar wel als het een verhaalvorm is (;

    Damnit. Dan ga ik maar verder aan De man met het verenmasker, ik heb wat in te halen. :'D


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Souvenir schreef:
    (...)
    Rollen tellen dus niet?


    Nop. Maar RPG's bijvoorbeeld wel.


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien