Nyssa Kalika Thorne, Iblis, IJdelheid.
Met een bonkende koppijn opende ik mijn ogen, maar voordat ik me daadwerkelijk herinnerde waar ik was, probeerde ik eerst de wazige omgeving helder te maken. Wanneer dit uiteindelijk gelukt was, wist ik dat ik in mijn flatje verbleef. Een flatje waar ik nu al ruim een aantal maanden woonden, maar omdat ik telkens verhuisde, moest ik eraan wennen en mezelf herinneren dat ik het had gedaan.
Dit flatje had ik al een aantal maanden, blijf jezelf dat herinneren Nyssa. Alhoewel ik weet dat het geheugen niet echt meer van vanouds is, zal je het er toch in moeten stampen, het is belangrijk! Eveneens voor de namen en gezichten die je maar blijft vergeten, hoe wil je anders ooit een Sembilan vangen?
Met een diepe zucht stond ik op, strompelde naar het koffiezetapparaat en zette deze aan, waarna ik snel een koude douche nam. Het water was koud geweest, omdat ik een boiler heb en al het warme water op is gebruikt. Nadat ik klaar was, kleedde ik mezelf aan in kleding die eigenlijk totaal niet voor mij bedoeld waren. Ik had ze ooit gekregen, al wist ik niet meer van wie, en om de een of andere reden had ik zin om deze nu aan te trekken. Mijn slanke vingers haalde ik door mijn natte haren en wanneer ik dit deed, merkte ik op dat mijn navel zichtbaar was. Het maakte me niet veel uit, het was gewoon iets dat me opviel.
Hierna liep ik, wat frisser door de koude douche die ik had gehad, naar het koffiezetapparaat, die zal nu namelijk wel klaar zijn. Ik pakte een grote mok en schonk deze tot de rand toe vol met het zwarte, dampende goedje, waarna ik er wat suiker in gooide en vervolgens met een lepeltje roerde en een slok nam. Ik moest zo maar eens naar school gaan, maar veel zin had ik niet.
Het moet, Nyssa, het moet, als je die Sembilan wilt, moet je er wat voor doen!
Ik haastte me door de koffie snel achterin mijn keel te gieten, met de auto naar school te racen en vervolgens deze ergens doelloos te parkeren en school in te lopen alsof ik alles was. Een muur kon je wel om je heen bouwen, dat was niet zo erg. Ten minste, dat hield ik mijzelf voor
Quiet the mind, and the soul will speak.