Lexi Phine
Ik besluit me maar om te gaan kleden, en open een grote kast wat ik denk dat de kledingkast is. En het is de kledingkast. Ik kijk tussen de kleren, niet echt mijn stijl. Het zijn allemaal best wel kleren die er fashionable en stoer uitzien. Ik trek maar gewoon een setje uit de kast en trek die aan. Ik doe ook laarzen met hakken aan, wat ik dan wel weer leuk vind, want eigenlijk draag ik nooit hakken. En niet echt tot mijn verbazing kan ik er goed op lopen. Lexi zal vast wel een leuk leven hebben, denk ik bij mezelf. Ik kijk de kamer rond, geen spiegel. Ik draai me om en zie dan een spiegel aan de binnenkant van de deur van de kledingkast zitten. Ik schrik een beetje want het is niet het uiterlijk dat ik gewend ben, al had ik al wel verwacht dat mijn uiterlijk helemaal anders zou zijn. Ik kijk naar mijn spiegelbeeld. Ze ziet er stoer uit. Ik ben echt benieuwd naar hoe haar leven is. Ik wil ook het huis wel eens beter bekijken en loop mijn kamer uit. Ik open een deur, op de hoop van de badkamer, maar kom uit bij een jongenskamer. Ik kleur een beetje als ik een jongen zie staan en hij kijkt me vermoedelijk daardoor raar aan. 'Is er iets?' vraagt hij en ik schud even mijn hoofd. 'Ik uh... Ik ben nog niet helemaal wakker, en dacht dat dit de badkamer was,' verzin ik snel. De jongen begint te lachen. 'Je verandert ook niks hè,' zegt hij en ik trek een wenkbrauw op. Hij moest eens weten. 'Zal ik je naar de badkamer begeleiden zusje?' vraagt hij plagend, maar wel op een leuke manier. Ik knik en grijns even. Aan deze, vermoedelijke broer kan ik best wel wennen. Hij loopt zijn kamer uit en doet een deur achter me open. 'Kijk eens aan,' zegt hij en hij verdwijnt zijn kamer weer in. Ik grinnik even. Een grappig joch. Ik stap de badkamer in en pak een kam. Ik kam mijn haren even en doe ze in model. Ik weet niet of Lexi haar haren altijd zo had, maar dat maakt me niet zo veel uit. Ik loop weer terug naar mijn kamer en loop weer naar de kast. Ik zoek naar de make-up, en niet veel later heb ik het gevonden. Ik doe wat make-up op en bekijk mezelf even in de spiegel. Ik vind het resultaat wel goed en berg de make-up weer op. Ik ben best benieuwd naar mijn nieuwe ouders, dus loop ik naar beneden op de hoop dat ze daar zijn. Ik loop de trap af en zie alleen een man aan een eettafel zitten. Ik bijt even op mijn lip. Zal ik vragen naar mijn moeder, stel dat ze dood is. Ik zucht, ik wil het wel weten. 'Hey, waar is mam?' vraag ik terwijl ik aan de tafel bij mijn vader ga zitten. Hij kijkt op van zijn krant die hij aan het lezen was en glimlacht even. 'Goeiemorgen. Je moeder is naar haar werk, zoals altijd,' zegt hij lachend. Ik knik even. De man kwam heel aardig over. Ik hoor voetstappen van de trap af komen en de jongen van net loopt de keuken in. 'Wil je ook wat brood, Lexi?' vraagt hij aan mij en ik knik. Even later komt hij terug met een broodje kaas. 'Eet die onderweg maar op, we zijn al laat,' zegt hij en ik sta maar op. Ik heb geen idee waar we laat voor zijn, maar het zal wel. 'Doei pap,' zeg ik nog even en we lopen de gang op. In de gang blijven we staan. De jongen kijkt me met een doordringende blik aan. 'Wat?' vraag ik. 'Je schooltas.' Ik zucht diep. Waarom kom ik dan ook in mijn lichaam als er school is. Ik loop terug naar boven, naar mijn kamer en pak de tas van de grond. Gelukkig zaten er al boeken in. Ik loop weer terug naar beneden. 'Ready to go,' zeg ik en we lopen de deur uit, naar buiten. We lopen de garage in en we stappen de auto in. Mijn broer zit achter het stuur en zo rijden we weg van huis.
I knew you were trouble.