• Pottermore.





    Pottermore is een project van J.K. Rowling dat gebaseerd is rond de films en boeken van Harry Potter.

    In dit topic kun je discussieren, elkaar tips vragen, etc. over het interactieve Pottermore spel.




    Pottermore is een project van J.K. Rowling dat gebaseerd is rond de boeken van Harry Potter, hier zal ik updates en 'geruchten' rond de site blijven posten.

    Ook Lize bedankt voor het helpen met zoeken naar informatie over de site ^^
    OKAY, MENSEN LEES DIT EERST!

    1: Ik heb mijn e-mail adres in juni al achter gelaten, heb ik nu een account?
    -Nee, zoals je had gelezen kon je je email adres achterlaten om een notificatie te krijgen wanneer de site open ging, die mail krijg je waarschijnlijk in September.
    2: wanneer krijg ik de welkomsmail?
    -Deze krijg je hoogstwaarschijnlijk pas na de wedstrijd. Op de site staat dat je de mail van 31 juli tot 30 september kan verwachten, er is dus met geen mogelijkheid te zeggen wanneer je deze krijgt, gewoon afwachten.

    Let op:
    -gelieve niet het topic vol te spammen met berichtjes over het feit dat je de welkomsmail wil hebben, die willen we tenslotte allemaal.

    -Als je de mail hebt gehad en in Pottermore kan, post dan geen screenshots of links naar foto's van Pottermore, op die manier kan iedereen voor zichzelf uitvinden wat ze moeten doen en blijft het voor iedereen leuk/nieuw. Hou er ook rekening mee dat als je het wel doet, je strafbaar bent zolang de site in bèta stadium is en je ook nog aangeklaagd kan worden.

    McConaughey schreef:
    (...)
    Ja. Ik zat laatst bij mijn opa en oma en toen kwam er een spin ineens voorbij over de tafel. Nou... Dat hebben ze zes straten verderop ook geweten. :Y)
    Maar het rare is... Hoe kleiner, hoe enger. Mijn oma heeft een opgezette vogelspin maar die vind ik wel tof. Maar normaal ben ik echt zoooooooo bang voor die dingen x'D.
    Had een keer een examen en toen zag ik er één over de grond lopen, nou, die moest gelijk weg anders kon ik geen examen meer maken, haha.

    En ik heb gekozen voor Pureblood omdat ik mijn hele familie zo zou kunnen indelen. Mijn moeder zou een Gryffindor zijn, mijn vader een Ravenclaw. Mijn oma van moeders kant een Slytherin, mijn opa van moeders kant een Hufflepuff. Mijn oma van vaders kant een Hufflepuff en mijn opa van vaders kant een Ravenclaw. (:


    Haha x'D bij mij is het: hoe groter hoe gefreakter ik raak! Bleeeeh.

    Oeh nice! Mijn moeder en zusje zijn niet indeelbaar, vind ik. Ze passen sowieso niet op Hogwarts. Mijn vader wel: die zou ik ook in Gryffindor indelen (ook al zou Ravenclaw ook wel bij hem passen want hij is behoorlijk slim, maar ik denk dat Gryffindor beter past), in dezelfde afdeling waarin ik beland ben. Mijn broertje is nog heel erg jong (12) dus bij hem weet ik het niet helemaal zeker (maar als ik hem wel ingedeeld zou zien, zou hij óók bij Gryffindor horen. We lijken veel op elkaar x'D)
    De rest van mijn familie: daar ga ik nu over nadenken! Is een leuke bezigheid(a)

    hey, ik ben net nieuw op pottermore sinds 10 minuuten ^^

    alleen ik heb ene probleem. ik moet iets doen met de uitsteker van albus in het eerste hoofdstuk. maar ik kan het niet aanklikken en er is dara niets anders dat ik kan aankliken. Dus doet dat stomme veertje het ook niet. wat is hier de bedoeling?


    Hell is what you make it.

    Voor zover ik weet kun je daar niet op klikken, maar reageert ie wel als je er met je muis overheen gaat.
    De Uitsteker heeft geen veertje, alleen Measurements.

    Jessiiicaa schreef:
    Voor zover ik weet kun je daar niet op klikken, maar reageert ie wel als je er met je muis overheen gaat.
    De Uitsteker heeft geen veertje, alleen Measurements.


    wat moet je daar dan doen dat dat slotje weg gaat?
    k snap er nog niet veel van geloof ik XD


    Hell is what you make it.

    Haha maakt niet uit, dat komt wel. Ik weet niet meer hoe je Measurements moet unlocken! Ik zal ff zoeken:P


    Btw, guys, willen jullie je Welkomsletter eens posten en vertalen? Dan ga ik dat ff doen met die van Gryffindor. Ik ben benieuwd wat er in die van jullie staat, nml.

    AudreyH schreef:
    (...)

    wat moet je daar dan doen dat dat slotje weg gaat?
    k snap er nog niet veel van geloof ik XD


    Ooh, gevonden. Op internet:

    Move your mouse near the bottom of the light pole on the right...near the hedges...keep moving it around the light pole will turn purple.

    dank je ^^


    Hell is what you make it.

    De vertaalde welkomsbrief van afdeling Gryffindor.

    Gefeliciteerd! Ik ben perfecte Percy Wemel en ik ben blij om je in Gryffindor House te verwelkomen. Ons symbool is de Leeuw: de dapperste van alle wezens. Onze afdelingskleuren zijn rood met goud en onze Leerlingenkamer ligt in de Gryffindor Tower.
    Dit is, simpel gezegd, de beste afdeling op Zweinstein. Op deze afdeling komen de moedigste en dapperste mensen terecht, bijvoorbeeld: Albus Dumbledore! Ja, Dumbledore himself, de grootste tovenaar uit onze tijd was een Gryffindor! Als dat nog niet genoeg voor je is, dan weet ik niet wat het wel is.
    Ik zal je niet al te lang ophouden. Alles wat je moet doen om meer te weten te komen over je afdeling is om Harry Potter en zijn vrienden te volgen als ik hen naar hun slaapzalen leid.
    Geniet van je tijd op Zweinstein – maar dit lijkt me niet moeilijk. Je bent nu een leerling geworden van de beste afdeling op Zweinstein!

    Jessiiicaa schreef:
    (...)

    Ooh, gevonden. Op internet:

    Move your mouse near the bottom of the light pole on the right...near the hedges...keep moving it around the light pole will turn purple.



    nou internet heeft het fout want er gebeurt niets XD


    Hell is what you make it.

    Owh whaha :P

    Ik ga denk ik ook dat lijstje invullen :3.


    "When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.''

    Leuk:D er moeten zoveel mogelijk lijsjes hier gedropt worden:D

    Name: Michelle [PurpleCharm26470]
    Gender: Female
    Hair: Blonde
    Eyes: Green
    Blood status: Pureblood
    Animagus: Cat
    House: Slytherin
    Love: -
    Wand: 11 3/4 inch, Maple, Unicorn core, Slightly Springy
    Patronus: Wolve
    Boggart: Death -The Grim Reaper-
    Pet: Screech owl


    "When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.''

    Hoe stop je een potion dat je aan het brouwen bent?

    Miyavizm schreef:
    Hoe stop je een potion dat je aan het brouwen bent?

    Hahaha, ik doe altijd als ik te veel van iets in de ketel heb gedaan ofzo, dat ik gewoon naar mn profiel ga oid en daarna weer terugkom :'DD


    "When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.''