• halllooo iedereen,
    het is al over 2 weken zo ver, het examen!!
    Nu vroeg ik mij af hoe het leren jullie afgaat,
    bij mij gaat het niet zo goed. Gewoon zero concentratie :(

    En hoe groot is het kans van slagen bij jullie ongeveer??

    iedereen succes! Morgen Nederlands:( als ik ergens niet goed in ben dan is dat tekstverklaring :') maar ik ga het gewoon gezellig maken :')
    wiskunde zal lastig worden, daar gaan we maar voor de herkansing XD


    Life is hard, just break it with your head <3

    Ja Nederlands word een drama...


    Winter is coming.

    Vond Biologie examen een beetje saai, was echt zo'n standaard van hé ecologie en hé menselijk lichaam en je kon heel wat invullen met logisch nadenken, maar er zaten wel een paar pittige vragen tussen.


    SLOAN.

    Morgen geschiedenis examen! (:


    Her heart was a secret garden and the walls were very high.

    Ik ga voor Nederlands echt hoog halen. Tekst verklaren + samenvatting is makkelijk. ^.^


    | Reality is for people that lack imagination |

    Puss schreef:
    (...)

    Oké ehm. Bij een voedselkringloop gaan de pijltjes altijd van het dier dat opgegeten wordt naar het dier dat het opeet. En goed alles aanstrepen in de tekst.

    Je moet de haarvaten niet vergeten als je een bloedsomloop beschrijft, dan kan je punten missen.

    Eens kijken.
    Als je het niet snapt bijvoorbeeld hoe het zit met het oog of als je diarree hebt, altijd het gaan tekenen, teken een oog, schat zelf afstanden. Dat soort dingen. Het is gewoon een kwestie van logisch nadenken.

    Bij de ademhaling moet je ook gewoon zelf kijken hoe je ademt.

    Grote hersenen = denkwerk
    kleine hersenen = bewegingen zoals reflexen
    hersenstam = alle primitieve dingen zoals hartslag en ademhaling.

    In de nierschors zitten de nefronen en daarin zit het kapsel van bowman dat eigenlijk alles zeeft en de eiwitten blijven achter.

    Lymfen vervoeren vetachtige stoffen, vanaf je lever. enzo. Eigenlijk een soort tweede bloedbaan.

    Bij kruisingen is het handig alle stappen op te schrijven, beter te veel schrijven dan te weinig, helpt je onthouden.

    Je lever is een goed doorbloed orgaan.
    Bij spieren moet je denken aan antagonisten, spant de een aan, is het zeker dat de andere ontspant.

    In een sensorische cel zit de celkern altijd BUITEN het ruggenmerg, bij de motorische altijd erin. Sensorisch gaat naar zenuwstelsel toe, motorisch ervan af.

    Orthosympastisch is als je dus bezig bent met een actie. Parasympatisch is de rust van die actie.
    Autonoom is dus de hersenen, animaal, is contact, houding beweging met de buitenwereld.
    In je binas staan daar hele handige plaatjes op in 87 C ofzo.

    Pioniersvegetatie is het begin.
    Climax (denk aan klaarkomen) is het einde.
    S curve staat voor evenwicht.
    J curve komt er opeens een plaag.
    Eutrofiering: Sloten gaan dood doordat er te veel alg ontstaat.
    Mutualisme = +/+ allebei hebben voordeel.
    Commesalisme = +/0 = een heeft voordeel, ander boeit het niet.
    Parasitisme = +/- denk aan een mug die je leegzuigt, een heeft voordeel ander nadeel,

    Accumultatie; Hoe meer dieren je eet hoe meer gif je hebt, dus hoe hoger je staat in de kringloop, hoe meer gif je hebt.

    Oh ja en in stikstoffen zitten aminozuren dat zijn eiwitten!

    Homoloog is van dezelfde oorsprong.
    Analoog = van dezelfde functie maar andere oorsprong,

    Rudimentair orgaan is ; een orgaan dat er wel is, maar je doet er niks meer mee. Dus de blindendarm,

    Verziend = - bril, verweg zie je niet goed.
    Bijziend = + bril, dichtbij zie je niet goed.

    Accomoderen = het scherpstellen van het oog.

    Bij de darmen heb je bijvoorbeeld meer oppervlak als er nog ruimte tussen zit.
    Hebben meerdere structuren.

    Oké dat was het zo'n beetje wat wel belangrijk is :3

    Super bedankt! Had alles nog wel doorgelezen hoor, maar had even geen tijd meer om te reageren want moest toen weg.
    Maar hij is redelijk gegaan, heb net de antwoorden gekeken en heb rond de 6 denk ik! En was superblij dat jij dat van mutualisme en zo even had gezegd, want daardoor wist ik het weer en er kwam wel een vraag over en die heb ik nu goed! (: Heel erg bedankt! Had jij ook bio examen?


    Be yourself, life is too short, to be somebody else...

    Zo, Nederlands zit erop.
    Nu maar afwachten op het resultaat!


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Jiles schreef:
    (...)
    Super bedankt! Had alles nog wel doorgelezen hoor, maar had even geen tijd meer om te reageren want moest toen weg.
    Maar hij is redelijk gegaan, heb net de antwoorden gekeken en heb rond de 6 denk ik! En was superblij dat jij dat van mutualisme en zo even had gezegd, want daardoor wist ik het weer en er kwam wel een vraag over en die heb ik nu goed! (: Heel erg bedankt! Had jij ook bio examen?


    Hahaha, ja ik had ook examen. Ik vond het een saai examen om eerlijk te zijn, alles waar ik had op gefocused kwam er niet in voor, was wel jammer. Ik heb ook zo rond de 6.


    SLOAN.

    Morgen tekstverklaren... =(


    Today will be Girl's Day party with you~

    Barnabas schreef:
    Zo, Nederlands zit erop.
    Nu maar afwachten op het resultaat!

    Heb jij al naar de antwoorden gekeken? Ik zit te twijfelen of ik dat moet doen of niet...


    A king can rule a kingdom, but happiness will rule the

    LOOOOOOL
    Ik heb net examen van vorig jaar gemaakt. Zonder te leren ong een 6.6 gehaalt. ololol dus vnv maar eens leren.
    Komt goed morgen met geschiedenis.

    [ bericht aangepast op 14 mei 2012 - 20:15 ]


    I live for the applause, you will die for it.

    Joker schreef:
    LOOOOOOL
    Ik heb net examen van vorig jaar gemaakt. Zonder te leren ong een 6.6 gehaalt. ololol dus vnv maar eens leren.
    Komt goed morgen met geschiedenis.


    Het ligt er ook echt aan welke je maakt hoor, hahaha. Want voor eentje zonder te leren heb ik een 7.3 gehaald, ging ik leren, haalde ik een 6.8, dus ja. (:


    Her heart was a secret garden and the walls were very high.

    Cloelia schreef:
    (...)
    Heb jij al naar de antwoorden gekeken? Ik zit te twijfelen of ik dat moet doen of niet...

    Jep! Heb tussen de zes en zeven, dus ben erg tevreden! (:


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Barnabas schreef:
    (...)
    Jep! Heb tussen de zes en zeven, dus ben erg tevreden! (:

    Wauw! Ik heb inmiddels ook even gekeken, ik heb waarschijnlijk ook een voldoende (:
    Nu maar weer even hard leren voor wiskunde... :C


    A king can rule a kingdom, but happiness will rule the

    Cloelia schreef:
    (...)
    Wauw! Ik heb inmiddels ook even gekeken, ik heb waarschijnlijk ook een voldoende (:
    Nu maar weer even hard leren voor wiskunde... :C

    Maar is de normering bij dat berekenen op de site gewoon 0?
    Blegh, wiskunde. D: Succes daarmee!
    Ik heb morgen M&O, jakkes. Maar ik ga gewoon voor een vijf. :')


    "Well, well. Look who we've got here!"