• Beste mensen,
    Ik moest voor het vak godsdienst argumenten en Vb: vinden Waarom mensen wel of niet in god geloven,
    Zou iedereen even zijn mening kunnen geven Waarom jullie wel/niet in goed geloven, en dan nog een korte uitleg waarom?

    Alvast bedankt,

    [ bericht aangepast op 25 april 2012 - 14:49 ]

    Ik geloof in God.
    Ik denk eigenlijk ook dat er iets na de dood is. Ja ik weet niet waarom ik in God geloof maar ja als je in God gelooft ene bid soms denk ik wel dat God je helpt enzo
    oke dit klinkt allemaal superraar maar ik geloof gewoon in God.


    Maybe it's not my weekend, but it's gonna be my year.

    Dit klinkt totaal niet raar, ik geloof ook in god, en ik heb daar geen reden voor nodig, omdat ik weet dat er 1 bestaad!

    Ik geloof niet in één God, omdat ik niet kan geloven dat één wezen zoveel macht heeft.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Ik hoop niet dat deze vraagstelling omslaat in een discussie en een ja/nee getouwtrek, want ik kan je al bij voorbaat zeggen dat dat op niks zal uitlopen.
    Ik geloof in god ja. Ondanks mijn gevloek op het forum :']. And yes, ik bid ook.
    Waarom? Ja, da's eigenlijk vrij lastig om te beantwoorden. Dat komt voor mij op hetzelfde neer als de vraag 'waarom geloof ik in mijzelf?' Want voor mij betekent god een deel van mijzelf, net zoals de duivel.


    No growth of the heart is ever a waste

    Ik geloof niet in God.
    ALS er iemand zou zijn, waarom zou diegene dan al die woede en verdriet toestaan? (bv: WO 1 en 2)


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Frodo schreef:
    Ik geloof niet in God.
    ALS er iemand zou zijn, waarom zou diegene dan al die woede en verdriet toestaan? (bv: WO 1 en 2)


    Dat lokken de mensen zelf uit,...

    *bestaat
    Ik geloof in God, ja. Het is iets dat ik van jongs af aan altijd heb geleerd en ik ben het stilaan gewoon echt gaan geloven.

    @ Frodo: Kijk, niet dat ik een theologe ben of zo, maar ik beschouw God zoals een vader. Hij wil zijn kinderen iets bijleren. Uit WO I en WO II hebben we nu toch allerlei maatregelingen getroffen, hopend dat zulke vreselijke dingen niet meer zullen gebeuren? Volgens mij laat God ons dan fouten begaan, om zelf in te zien dat we slecht bezig zijn.

    Ik geloof niet, ik ben opgevoed als Atheïst.
    Zo geloof ik wel in de Evolutie-theorie en de oerknal.
    Maar ik kan niet geloven dat een wezen dit heeft geschapen, dat kan in mijn ogen gewoon niet.


    We'll still love each other, forever and always. <3

    Jezabels schreef:
    *bestaat
    Ik geloof in God, ja. Het is iets dat ik van jongs af aan altijd heb geleerd en ik ben het stilaan gewoon echt gaan geloven.

    @ Frodo: Kijk, niet dat ik een theologe ben of zo, maar ik beschouw God zoals een vader. Hij wil zijn kinderen iets bijleren. Uit WO I en WO II hebben we nu toch allerlei maatregelingen getroffen, hopend dat zulke vreselijke dingen niet meer zullen gebeuren? Volgens mij laat God ons dan fouten begaan, om zelf in te zien dat we slecht bezig zijn.


    Heel mooi argument, :D

    Jezabels schreef:
    *bestaat
    Ik geloof in God, ja. Het is iets dat ik van jongs af aan altijd heb geleerd en ik ben het stilaan gewoon echt gaan geloven.

    @ Frodo: Kijk, niet dat ik een theologe ben of zo, maar ik beschouw God zoals een vader. Hij wil zijn kinderen iets bijleren. Uit WO I en WO II hebben we nu toch allerlei maatregelingen getroffen, hopend dat zulke vreselijke dingen niet meer zullen gebeuren? Volgens mij laat God ons dan fouten begaan, om zelf in te zien dat we slecht bezig zijn.


    Ja inderdaad. Al dit slechts dat er gebeurt is door de mens. En de mens is niet perfect. In mijn ogen moeten we niet perfect zijn voor God, maar proberen beter te doen en te leren uit onze fouten.
    -


    Whosoever chooses to follow guidance, follows it for his own good; whosoever goes astray, goes astray to his own loss.

    Deze atheïst houd haar mond voor dat ik weer een bucking ruzie start


    Shoganai i ne~

    Goed, en de sunami's, tonado's en weet-ik-veel wat nog allemaal dan? Duizenden mensen hun huis kwijt, en dat zou alleen zijn om te 'leren'?

    Ik wil absoluut niet je vader-beeld weghalen en ik ben blij voor je dat je iemand hebt om in te geloven maar dit is mijn standpunt.


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Ik geloof in God, maar niet als persoon. Als ik aan God denk, denk ik aan de Natuur en alles daaromheen. Ik denk niet aan God als "vader", maar als "natuur". ~eerlijk gezegd denk ik altijd aan Godin, ipv. God.
    God/Godin bestaat dus, maar niet als "iemand". God is een kracht die geen naam heeft, geen persoonlijkheid en geen geslacht.
    Ik denk dat magie een ander woord is voor God.


    | Reality is for people that lack imagination |

    Geloof in God is voor mij een gevoel, niet iets dat ik met argumenten aan kan tonen. Toch denk ik wel eens dat ik hem in mijn leven voel.


    A king can rule a kingdom, but happiness will rule the

    Nee ik geloof niet. Eerst zien dan geloven zeg ik altijd :'D


    -