• Ik stond aan de tramhalte bij mijn school. Ik was nogal gehaast, aangezien ik een afspraak had bij de orthodontist. De tram kwam aan, en de mensen gingen afstappen. Een oude vrouw ging afstappen, en toen ik zag dat er nog plaats was naast haar om in te stappen, ging ik instappen. En wat deed zij? Ze duwde me gewoon hard achteruit! Ik was net op de grond gevallen, had een ouder meisje me niet net vastgepakt. Gelukkig namen zij en haar vriendinnen het voor me op, maar de vrouw is er gewoon vandoorgegaan zonder één keer sorry te zeggen.
    Ik snap wel dat ik haar had moeten laten afstappen eerst, maar dan kon ze dat beleefd gezegd hebben en dan zou ik sowieso geluisterd hebben. Maar nee! En dat doet ze nog tegen iemand die véél jonger is!


    Whosoever chooses to follow guidance, follows it for his own good; whosoever goes astray, goes astray to his own loss.

    Progeny schreef:
    (...)

    Je had ook gewoon alleen kunnen zeggen dat je het niet met me eens bent ipv zo kribbig te reageren. Is voor mij niet leuk, maar lijkt me voor jou ook niet leuk.;3


    Je reactie kwam wel hard aan. Het is niet leuk om onbeschoft genoemd te worden terwijl de andere het juist is.


    Whosoever chooses to follow guidance, follows it for his own good; whosoever goes astray, goes astray to his own loss.

    Outlaws schreef:
    (...)

    Je reactie kwam wel hard aan. Het is niet leuk om onbeschoft genoemd te worden terwijl de andere het juist is.


    Ja, dat snap ik en als je dat meteen had gezegd had ik ook best m'n excuses aan willen bieden, zo ben ik heus wel.


    everything, in time

    Progeny schreef:
    (...)

    Ga je nu serieus zeiken op mijn opvoeding? En dat terwijl ik nog wel zo aardig deed over andere opvoedingen? O, dat moes je eens proberen. Dat is pas echt onbeschoft, iets over iemands opvoeding zeggen.
    Beetje kinderachtig ook, alleen omdat je mij graag wil kwetsen omdat ik niet reageer hoe jij het wil. En ja, dit kwetst me best ja, om eerlijk te zijn.


    Hee hee, je begon zelf over je opvoeding, 't was een inkoppertje :'D.


    i put the fun in funeral

    Outlaws schreef:
    (...)

    Je reactie kwam wel hard aan. Het is niet leuk om onbeschoft genoemd te worden terwijl de andere het juist is.


    Ze had wat dat betreft half gelijk: Jullie waren beiden onbeschoft. Ik snap niet waarom het voor mensen zo moeilijk is om te zeggen dat beiden een fout hebben gemaakt: Immers, het is nou eenmaal zo dat je mensen eerst laat uitstappen en dan gaat instappen, en het is ook zo dat je niet gaat lopen duwen als dat niet gebeurt. Can we all agree on this? Plz, u guise!1!!1!


    quidquid excusatio prandium pro

    Ik vind wel dat het jouw schuld is hoor, jij hebt haar gedrag nogal uitgelokt namelijk.
    Ook al was er genoeg plaats om in te stappen, je moet eerst mensen uit laten stappen, gun hen de tijd en de plaats, je mag immers snel genoeg instappen nadat zij er uit zijn. Dat is namelijk de regel. Je moet wachten tot ze uitgestapt zijn.


    If you had never come out of the blue, I would've stay

    Waarom probeer je eigenlijk zo hard je gelijk bij ons te halen?


    Til hug og blod.

    RainbowDash schreef:
    (...)

    Bah, dan houd ik me in en dan zegt iemand anders het (cat)

    Het grappige is dat ze dat niet direct durft te zeggen want ze weet dondersgoed hoe debiel het is om te beweren dat het netjes is om iemand omver te duwen omdat hij of zij voordringt <_<


    Wil je alsjeblieft niet zo over me praten?
    En ik heb nooit gezegd dat dat netjes was van die mevrouw. Maar als ze even had gewacht, was het niet gebeurd.


    everything, in time

    Audacity schreef:
    (...)

    Hee hee, je begon zelf over je opvoeding, 't was een inkoppertje :'D.


    Zulke grapjes vind ik niet zo leuk, sorry.(:


    everything, in time

    madeupyou schreef:
    Ik vind wel dat het jouw schuld is hoor, jij hebt haar gedrag nogal uitgelokt namelijk.
    Ook al was er genoeg plaats om in te stappen, je moet eerst mensen uit laten stappen, gun hen de tijd en de plaats, je mag immers snel genoeg instappen nadat zij er uit zijn. Dat is namelijk de regel. Je moet wachten tot ze uitgestapt zijn.


    't Is geen regel, 't is beleefdheid. Uitlokken vind ik hier niet zo'n mooi woord bij, je bent wel heel snel geergerd als je iemand omver gaat duwen om zo'n reden.


    i put the fun in funeral

    Progeny schreef:
    (...)

    Ja, dat snap ik en als je dat meteen had gezegd had ik ook best m'n excuses aan willen bieden, zo ben ik heus wel.


    Ja, ik denk dat ik ook wel anders had kunnen reageren.
    Ik heb ook wel respect geleerd voor ouderen, maar ik excuseer hun gedrag niet. En voor mij moeten zij diegene zijn die het best moeten weten. Ze hebben jaren wijsheid en hebben een soort van voorbeeldfunctie. En dit is echt geen goed voorbeeld.


    Whosoever chooses to follow guidance, follows it for his own good; whosoever goes astray, goes astray to his own loss.

    madeupyou schreef:
    Ik vind wel dat het jouw schuld is hoor, jij hebt haar gedrag nogal uitgelokt namelijk.
    Ook al was er genoeg plaats om in te stappen, je moet eerst mensen uit laten stappen, gun hen de tijd en de plaats, je mag immers snel genoeg instappen nadat zij er uit zijn. Dat is namelijk de regel. Je moet wachten tot ze uitgestapt zijn.


    Ze had genoeg plaats, ze kon er zo uitstappen. En het is bovendien geen regel.


    Whosoever chooses to follow guidance, follows it for his own good; whosoever goes astray, goes astray to his own loss.

    Progeny schreef:
    (...)

    Wil je alsjeblieft niet zo over me praten?
    En ik heb nooit gezegd dat dat netjes was van die mevrouw. Maar als ze even had gewacht, was het niet gebeurd.


    En als de mevrouw niet had geduwd, dan had de mevrouw niet geduwd. Wat dus mijn punt is: Het is van beiden de schuld D:


    quidquid excusatio prandium pro

    Progeny schreef:
    (...)

    Zulke grapjes vind ik niet zo leuk, sorry.(:


    Ik wil je niet beledigen hoor, maar er zitten gewoon wat gaten in je theorie :].


    i put the fun in funeral

    Audacity schreef:
    (...)

    't Is geen regel, 't is beleefdheid. Uitlokken vind ik hier niet zo'n mooi woord bij, je bent wel heel snel geergerd als je iemand omver gaat duwen om zo'n reden.

    Omverduwen had die mevrouw inderdaad niet moeten doen, maar ergens heeft zij het wel uitgelokt. En oké uitlokken is een groot woord, maar als zij het niet had gedaan was het niet gebeurd. Haar actie leidde daargewoon toe.


    If you had never come out of the blue, I would've stay

    Audacity schreef:
    (...)

    Ik wil je niet beledigen hoor, maar er zitten gewoon wat gaten in je theorie :].


    Misschien, maar die hadden niets met de opvoeding te maken. En je hebt me onbewust wel beledigd, maar dat kon je niet weten.;'D


    everything, in time