• Ik stond aan de tramhalte bij mijn school. Ik was nogal gehaast, aangezien ik een afspraak had bij de orthodontist. De tram kwam aan, en de mensen gingen afstappen. Een oude vrouw ging afstappen, en toen ik zag dat er nog plaats was naast haar om in te stappen, ging ik instappen. En wat deed zij? Ze duwde me gewoon hard achteruit! Ik was net op de grond gevallen, had een ouder meisje me niet net vastgepakt. Gelukkig namen zij en haar vriendinnen het voor me op, maar de vrouw is er gewoon vandoorgegaan zonder één keer sorry te zeggen.
    Ik snap wel dat ik haar had moeten laten afstappen eerst, maar dan kon ze dat beleefd gezegd hebben en dan zou ik sowieso geluisterd hebben. Maar nee! En dat doet ze nog tegen iemand die véél jonger is!


    Whosoever chooses to follow guidance, follows it for his own good; whosoever goes astray, goes astray to his own loss.

    Audacity schreef:
    (...)

    De reden om mensen normaal gesproken eerst uit te laten stappen voor je instapt, is om het geduw te voorkomen. De topicmaakster vertelt dat er genoeg ruimte was om in te stappen > reden valt weg > stapt in. Waarom zou je wachten?


    Was er echt genoeg plaats, of zag ze genoeg plaats om zichzelf erlangs te persen? Je kunt zeggen wat je wil, maar ik blijf bij mijn woorden.(;
    Ik vind het persoonlijk sowieso nogal netjes om oudere mensen voor te laten. Maar dat ben ik dan.:'D


    everything, in time

    DarkSavior schreef:
    Oooh, wacht ik las verkeerd. Ik dacht dat er stond: "er was nog genoeg plek om te gaan zitten."

    Als er genoeg plek was om in te stappen en zij jou eruit gooit dan is het inderdaad haar schuld en niet die van jou. Ik neem alles terug wat ik net heb gezegd. Ik zou echt heeel pissig zijn geworden (cat)


    Geen probleem hoor.


    Whosoever chooses to follow guidance, follows it for his own good; whosoever goes astray, goes astray to his own loss.

    Progeny schreef:
    (...)

    Was er echt genoeg plaats, of zag ze genoeg plaats om zichzelf erlangs te persen? Je kunt zeggen wat je wil, maar ik blijf bij mijn woorden.(;
    Ik vind het persoonlijk sowieso nogal netjes om oudere mensen voor te laten. Maar dat ben ik dan.:'D


    Jij vindt het netjes om kinderen te duwen. Ik ben blij dat jouw en mijn netjes niet overeenkomen (cat)


    quidquid excusatio prandium pro

    Outlaws schreef:
    (...)

    Ik doe normaal. Jou eerste reactie sloeg gewoon nergens op. "Ik vind het nogal onbeschoft van jou", please. Ga je me nu vertellen dat het volkomen normaal is van haar om zo tegen iemand te doen? Ik heb haast, en het is wel waar dat de trammen alsnog vertrekken ook al staan daar mensen. Dat gebeurt vaak.


    Je doet helemaal niet normaal. Je accepteert mijn mening niet. IK VIND het onbeschoft. Wie weet is het niet zo, maar ik vind van wel. Bovendien is je intonatie ook overduidelijk niet normaal.


    everything, in time

    Khaleesi schreef:
    (...)
    Eh, da's zo'n 4/5 jaar geleden :Y) Chloroform is dan inderdaad 'n goede optie :')


    4/5 jaar geleden? Tefuq D:

    Shame on you! Scheikunde is awesome! Check mijn tshirt!


    quidquid excusatio prandium pro

    Progeny schreef:
    (...)

    Was er echt genoeg plaats, of zag ze genoeg plaats om zichzelf erlangs te persen? Je kunt zeggen wat je wil, maar ik blijf bij mijn woorden.(;
    Ik vind het persoonlijk sowieso nogal netjes om oudere mensen voor te laten. Maar dat ben ik dan.:'D


    Nee, je weet gewoon dat je geen gelijk hebt maar bent te koppig om het toe te geven (cat). Je gaat niet zomaar iemand omver duwen, dat noem ik niet netjes.


    i put the fun in funeral

    Wat een gezeik hier. (cat)
    Ik had die vrouw echt tegengehouden en er wat van gezegd. Ik vind het niet normaal hoe dat oudje reageert. Geweld is nooit de oplossing.


    Me so good.

    Progeny schreef:
    (...)

    Je doet helemaal niet normaal. Je accepteert mijn mening niet. IK VIND het onbeschoft. Wie weet is het niet zo, maar ik vind van wel. Bovendien is je intonatie ook overduidelijk niet normaal.


    Hoe ik antwoord was wel normaal! Natuurlijk accepteer ik jouw mening niet. Gewoon omdat het je mening is, moet ik het accepteren? Als mijn intonatie niet normaal is, dan moet je zeker niet gaan reageren met dat je mij onbeleefd vind. En trouwens, als ik zeg dat er nog plaats was om erdoor te gaan, dan bedoel ik dat er ook plaats was om erdoor te gaan. Dan bedoel ik niet dat ik me erin had moeten persen.


    Whosoever chooses to follow guidance, follows it for his own good; whosoever goes astray, goes astray to his own loss.

    Zoveel gezeik hier dat je er een stelling van kunt maken :s


    Some people are so poor, that the only thing they have is money.

    Audacity schreef:
    (...)

    Nee, je weet gewoon dat je geen gelijk hebt maar bent te koppig om het toe te geven (cat). Je gaat niet zomaar iemand omver duwen, dat noem ik niet netjes.


    Geduld is een schone zaak. (:
    En nu ga ik weg hier, want blijkbaar realiseren mensen hier zich niet dat er altijd nog zoiets bestaat als andere opvoeding. Lees goed: ik zeg geen betere of slechtere opvoeding! Mag dat even duidelijk zijn.:'D
    Een ANDERE opvoeding dus en daarbij heb IK geleerd dat je oudere mensen gewoon voor moet laten bij dit soort dingen. Dus niet bij rijen in de kassa of zo.:3


    everything, in time

    Progeny schreef:
    (...)

    Geduld is een schone zaak. (:
    En nu ga ik weg hier, want blijkbaar realiseren mensen hier zich niet dat er altijd nog zoiets bestaat als andere opvoeding. Lees goed: ik zeg geen betere of slechtere opvoeding! Mag dat even duidelijk zijn.:'D
    Een ANDERE opvoeding dus en daarbij heb IK geleerd dat je oudere mensen gewoon voor moet laten bij dit soort dingen. Dus niet bij rijen in de kassa of zo.:3


    ... En waar oude mensen het recht hebben om kinderen te duwen? :Y)
    Originele opvoeding.


    i put the fun in funeral

    Outlaws schreef:
    (...)

    Hoe ik antwoord was wel normaal! Natuurlijk accepteer ik jouw mening niet. Gewoon omdat het je mening is, moet ik het accepteren? Als mijn intonatie niet normaal is, dan moet je zeker niet gaan reageren met dat je mij onbeleefd vind. En trouwens, als ik zeg dat er nog plaats was om erdoor te gaan, dan bedoel ik dat er ook plaats was om erdoor te gaan. Dan bedoel ik niet dat ik me erin had moeten persen.


    Je had ook gewoon alleen kunnen zeggen dat je het niet met me eens bent ipv zo kribbig te reageren. Is voor mij niet leuk, maar lijkt me voor jou ook niet leuk.;3


    everything, in time

    Progeny schreef:
    (...)

    Geduld is een schone zaak. (:
    En nu ga ik weg hier, want blijkbaar realiseren mensen hier zich niet dat er altijd nog zoiets bestaat als andere opvoeding. Lees goed: ik zeg geen betere of slechtere opvoeding! Mag dat even duidelijk zijn.:'D
    Een ANDERE opvoeding dus en daarbij heb IK geleerd dat je oudere mensen gewoon voor moet laten bij dit soort dingen. Dus niet bij rijen in de kassa of zo.:3


    Ik heb weer geleerd dat oudere mensen verstandiger moeten zijn dan zo te reageren tegen kinderen.
    Maar oké.


    Whosoever chooses to follow guidance, follows it for his own good; whosoever goes astray, goes astray to his own loss.

    Audacity schreef:
    (...)

    ... En waar oude mensen het recht hebben om kinderen te duwen? :Y)
    Originele opvoeding.


    Ga je nu serieus zeiken op mijn opvoeding? En dat terwijl ik nog wel zo aardig deed over andere opvoedingen? O, dat moes je eens proberen. Dat is pas echt onbeschoft, iets over iemands opvoeding zeggen.
    Beetje kinderachtig ook, alleen omdat je mij graag wil kwetsen omdat ik niet reageer hoe jij het wil. En ja, dit kwetst me best ja, om eerlijk te zijn.


    everything, in time

    Audacity schreef:
    (...)

    ... En waar oude mensen het recht hebben om kinderen te duwen? :Y)
    Originele opvoeding.


    Bah, dan houd ik me in en dan zegt iemand anders het (cat)

    Het grappige is dat ze dat niet direct durft te zeggen want ze weet dondersgoed hoe debiel het is om te beweren dat het netjes is om iemand omver te duwen omdat hij of zij voordringt <_<


    quidquid excusatio prandium pro