• © Copyright Dracy

Dit is het verhaal:

"Je bent nieuw(of al bekend) op de school en je hebt gehoord over een Glee club, en zanggroep van de school. Het lijkt je wel wat, alleen je denkt dat áls je erbij zou gaan, je buitengesloten word. Je besluit om eens te gaan kijken hoe het is."
    [Je kiest zelf of je Personage bij Glee club komt, je hebt vrijheid om dat te doen.]
    - Ruzie mag, maar hou het wel reëel.
    - Pesten mag, tot een bepaalde hoogte.
    - We houden ons aan de verhaallijn, natuurlijk mag je er
    iets vanaf wijken, maar hou het wel zo dat je personage
    er weer makkelijk mee in kan gaan.
    - Max 4 Personages P.P
    - Verkering mag, maar alleen als de ander het ook wil.
    [Dwingen word niet geaccepteerd, alleen als het is afgesproken met elkaar, maar meld dat wel even aan Dracy.]
    - Houd je aan de regels.
    Als Pavarotti niet online is en het topic is vol. Mag je een nieuwe vragen aan Rajah of aan MisPattinson.

Ich liebe dich 27.12.23

Charlotte

"Oke, jij je zin. Niet dan."
    Wanneer ik aangekleed uit het pashokje kom, is Mary alweer tussen de rekken aan het kijken. Ik besluip haar langs achter en vrees even dat ze me doorheeft als ze roept.
    "Ben je bijna klaar?"
    Gelukkig blijft ze gewoon tussen het rek kijken. Ik ga vlak achter haar staan.
    "Nou wat denk je zelf?" zeg ik, eerder luidruchtig.

I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.

Mary

"Nou, wat denk je zelf?"
    Ik spring een gat in de lucht.
    "Charliehie! Je weet dat ik daar niet tegen kan!"
    Ik kijk haar zielig aan.
    "Ben je klaar?" vraag ik wanneer ik bekomen ben van het schrikken.

But I still have this faith in the truth of my dreams.

Charlotte

Ik lach me haast ziek als Mary een meter in de lucht springt van het schrikken.
    "Charliehie! Je weet dat ik daar niet tegen kan. Ben je klaar?"
    Ik moet nog harder lachen als ze een zielig gezichtje trek. Snel veeg ik een traantje weg en geef haar een schouderklopje.
    "S-s-sorry -aha- die had je nog tegoed," lach ik nog een beetje na. "Maar ja, ik ben klaar, alleen nog even afrekenen."

I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.

Mary

"S-s-sorry -aha- die had je nog tegoed. Maar ja, ik ben klaar, alleen nog even afrekenen."
    "Tegoed, waarvan?"
    Ik volg haar naar de kassa, en kijk haar nog steeds vragend aan. Terwijl ze betaalt, kijk ik even naar buiten en zie aan de overkant van de straat net een giga schoenenwinkel, waar ze toevallig kortingen weggeven. Mary likes.

Charlotte

"Tegoed, waarvan?"
    Ik lach even terwijl ik de vrouw aan de kassa vertel dat ik met mijn bankkaart wil betalen. Terwijl ik de code intoets geef ik antwoord.
    "Dat je me echt als een hippie de straat zou opgestuurd hebben."
    Het apparaat piept, ik haal mijn kaart eruit en neem het zakje van de verkoopster aan. Als ik Mary's blik volg, verschijnt er een glimlach op mijn gezicht.
    "Wil Assepoester nieuwe muiltjes om met haar prins te dansen?" vraag ik plagerig.

Mary

"Dat je me echt als een hippie de straat zou opgestuurd hebben."
    "Oh, geef maar toe dat je net hetzelfde gezegd zou hebben."
    "Wil Assepoester nieuwe muiltjes om met haar prins te dansen?"
    Ik geef haar een zachte mep op haar arm.
    "Stop het!"
    Ik voel dat ik rood word en wend lachend mijn gezicht van haar af.
    "Niet grappig."

Charlotte

"Stop het! Niet grappig."
    Ik krijg een mep op mijn arm waarop Mary haar gezicht afwendt. Ik leg mijn hand op mijn pijnlijke arm en kijk haar beschuldigend aan.
    "Aaaaaauw! Ik bedoelde gewoon dansen, niks dubbelzinnigs! God, Mary, ik denk niet de hele tijd aan seks."
    Om haar terug te pakken geef ik haar een mep met mijn draagtasje. Die meid heeft het echt serieus te pakken.

Mary

"Aaaaaauw! Ik bedoelde gewoon dansen, niks dubbelzinnigs! God, Mary, ik denk niet de hele tijd aan seks."
    "Charlie! Daar dacht ik nog niet eens aan."
    Ik kijk haar lachend aan en schud mijn hoofd.
    "Je bent echt knettergek, weet je dat?"
    Ik loop de winkel uit en ril even. Het is best wel koud buiten.

Charlotte

"Charlie! Daar dacht ik nog niet eens aan. Je bent echt knettergek, weet je dat?"
    Ik sta haar nog steeds aan te kijken met een kwade blik op mijn gezicht. Ze heeft gelijk. Ik ben knettergek, misschien moesten ze me maar eens opsluiten. Ik hobbel achter haar aan de winkel uit.
    "Zal ik nog een keer interesse tonen in jou en Arion," mompel ik.
    Ik zucht even.

Mary

"Zal ik nog een keer interesse tonen in jou en Arion."
    "Sorry," zeg ik zacht.
    Ik sla mijn armen om me heen om de kou wat tegen te houden.
    "Ik ben er gewoon nog niet echt aan gewend, het is zo raar."
    Giechelend kijk ik haar aan.
    "Geweldig, maar raar."
    Ik zucht nog een keer.
    "Oke, genoeg romantisch huppeldepup-gedoe. We zijn hier voor jou. Wat heb je nog nodig?"

Charlotte

"Sorry. Ik ben er gewoon nog niet echt aan gewend, het is zo raar. Geweldig, maar raar. Oke, genoeg romantisch huppeldepup-gedoe. We zijn hier voor jou. Wat heb je nog nodig?"
    Ik kijk haar niet-begrijpend aan.
    "Hoezo raar? Nou, gezond verstand lijkt me wel wat maar ik denk niet dat ze daar hier een winkel voor hebben."
    Ondertussen zijn we bij de schoenenwinkel aan de overkant. Ben ik dood en in de hemel?

Mary

"Hoezo raar? Nou, gezond verstand lijkt me wel wat maar ik denk niet dat ze daar hier een winkel voor hebben."
    "Wel, jaren heeft mama ervoor gezorgd dat ik nooit met iemand mocht uitgaan, en nu gaat het zo vanzelf."
    Ik haal mijn schouders op.
    "En lieverd, stop naar die zoektocht voor gezond verstand, die heb ik ook allang opgegeven."
    Ik wapper met mijn hand en zie haar naar de winkel kijken. Ik grinnik even.
    "Hier gaan we toch zeker iets vinden?"

Charlotte

"Wel, jaren heeft mama ervoor gezorgd dat ik nooit met iemand mocht uitgaan, en nu gaat het zo vanzelf. En lieverd, stop naar die zoektocht voor gezond verstand, die heb ik ook allang opgegeven. Hier gaan we toch zeker iets vinden?"
    Ik kijk haar met een glimlachje aan.
    "Wees blij dat het vanzelf gaat," zeg ik zacht.
    Ik neem een van de schoenen vast die ik in mijn handen draai zonder dat ik er echt naar kijk. "En hoop dat het zo blijft."
    Ik heb geen idee hoe Arion in een relatie is, ik ken hem nog niet zo lang en hij leek me niet echt het type dat iets serieus wil.

Mary

"Wees blij dat het vanzelf gaat. En hoop dat het zo blijft."
    Ik leg even mijn hand op haar schouder en kijk haar bezorgd aan. Dan zucht ik even en kijk wat tussen de schoenen.
    "Ach, Charlie, we zijn nog jong. Er kan nog zoveel gebeuren, weet je wel? Ik geniet nu gewoon met wat ik heb, met mijn beste vriendin, voor zolang het kan."
    Ik staar even voor me uit wanneer ik denk aan het verhuizen. Ik heb tante Emma niet meer gehoord met details daarover, en ik heb er ook niet echt zin in.

Dymphna schreef:
    Jeremy

"Is dat een echt dreigement? Want dat zou ik dat wel willen meemaken."
    Ik grinnik even.
    "Wie weet," fluister ik geheimzinnig.
    "Doe mij maar Hawaii. En jou als toetje."
    Ik beantwoord teder haar kus en sluit mijn ogen. Ik voel me gelukkiger dan ooit.
    "Weet je, Donna, ik heb nooit gedacht dat ik zo zou doen. Ooit."
    Ik kijk glimlachend in haar ogen, en neem haar handen in de mijne.
    "Maar je maakt het me veel te makkelijk," zeg ik zacht.
    Ik druk een kus op haar neus, en ontfutsel haar de gsm.