• • - T H E R E V E N G E G A M E S - •


    Can you survive 'till the end?

    - U I T L E G -
    Katniss en Peeta hebben de opstand verloren, het Capitool is weer aan de macht gekomen en de genadeloze moorden beginnen weer. Na een tijdje lijkt de stilte en koelte terug te zijn gekeerd, tótdat er bekend wordt gemaakt dat de jaarlijkse Hungergames weer voor de deur staan. Maar plots, één dag vóór de reaping komt er een verplichte uitzending die iedereen moet kijken, waarbij iedereen's hart in zijn keel stokt. The revenge games. Vol afschuw moeten de bewoners te horen krijgen hoe verschrikkelijk de spelen dit jaar zullen worden..


    Inschrijvingen

    WAAR BEGINNEN WE?
    De tributen zijn de Arena ingegooid. Iedereen prepareert zich op een lange strijd.


    - R E G E L S-
    ~Strategieën of manieren om te overleven mogen NIET openbaar in het topic worden gepost, doe dit via PB! Zo blijft alles onvoorspelbaar. (de kaart wordt naar alle tributen gestuurd, zodat jullie zelf jullie koers kunnen beslissen)
    ~Noem GÉÉN namen van de plaatsen waar je naar toe trekt, hou het bij 'bos' of 'bergen' of 'grot' 'meer', etc.
    ~Iemand tegenkomen zonder toestemming van de ander mag. Maar ga geen wonderen tafereel uitvoeren waarbij je doet alsof je gelijk al kunt winnen!
    ~Spreek niet voor de ander. Hou het bij je EIGEN personage.
    ~Vermoorden mag alleen met toestemming van de ander.
    ~Alleen de spélmaker mag voor het bovennatuurlijke gevaar zorgen. Hierbij horen ook dingen zoals Mutilaten, vuur, onweer, etc.
    ~De dagen, tijden en nachten worden bepaald door de spelmaker.
    ~Aan het eind van de avond zal er boven aan de lucht, zoals ook in het boek wordt geschreven, te zien zijn wie er zijn vermoord. Dit wordt gepost door de spelmaker.
    ~Over de uitslagen en doden kan niet worden gecorrespondeerd.
    ~Tributen kunnen sponsoren krijgen. Dit wordt beoordeeld door de spelmaker aan de hand van actitiviteit, spraakzaamheid en manier van spelen. Per 5 sponsoren kunnen de mentoren er voor kiezen om een gift te sturen, dit doet de spelmaker.
    ~De spelmaker houdt via PB contact met mentoren.
    ~Vanaf het moment dat de spelen begonnen zijn en de tributen de arena in zijn, kunnen mentoren géén contact met de tributen krijgen.
    ~16+ toegestaan, alleen overdrijf niet.
    ~Blijf realistisch.



    HOORN DES OVERVLOEDS:
    PER TRIBUUT MOGEN ER 2 DINGEN WORDEN GEPAKT. MENSEN MET MEERDERE PERSONAGES; HOU HET EERLIJK, ZODAT JE MEDETRIBUTEN OOK EEN KANS HEBBEN.
    -1 ZILVEREN TAS BEVAT: SLAAPZAK, 3 RUNDVLEESREPEN, EEN LEGE VULFLES
    -1 GOUDEN TAS BEVAT: SLAAPZAK, NACHTKIJKER, 10 CRACKERS
    -1 GOUDEN TAS BEVAT: SLAAPZAK, NACHTKIJKER, 10 CRACKERS
    -1 GROENE TAS BEVAT: 20 CRACKERS EN LEGE VULFLES
    -1 RODE TAS BEVAT: LEGE VULFLES, 2 VUURSTENEN, GEDROOGD MAÏS
    -1 RODE TAS BEVAT: LEGE VULFLES, 2 VUURSTENEN, GEDROOGD MAÏS
    -1 BLAUWE TAS BEVAT: KLEINE CAMOUFLAGE TENT, WARMTE ABSOBERENDE JAS, 5 -GEDROOGDE CRACKERS
    -1 GELE TAS BEVAT: 10 CRACKERS, 5 RUNDVLEESREPEN, 1 LEGE VULFLES EN KLEIN KARTELMESJE
    -1 BRUINE TAS BEVAT: PAK ROZIJNEN 50 STUKS, 1 KLEIN MESJE, 5 KLEINE BRODEN, LEGE VULFLES
    -1 PAARSE TAS BEVAT: SLAAPZAK, VULFLES, 10 RUNDREPEN, KLEIN KARTELMESJE, 2 KLEINE BRODEN
    -1 ROZE TAS BEVAT: NACHTKIJKER, STUK PLASTIC, 15 CRACKERS EN VULFLES, 1 KLEIN BROODJE
    -1 ZWARTE TAS BEVAT: NACHTKIJKER, EHBO-DOOS, 10 CRACKERS
    -1 ZWARTE TAS BEVAT: NACHTKIJKER, EHBO-DOOS, 10 CRACKERS
    -1 LEMMET MES GEKARTELD KORT
    -1 LEMMET MES GEKARTELD LANG
    -1 LEMMET MES GESCHERPT LANG
    -1 LEMMET MES GESCHERPT KORT
    -1 BOOG MET 15 PIJLEN
    -1 BOOG MET 20 PIJLEN
    -1 BOOG MET 10 PIJLEN
    -1 KNUPPEL MET STUDS EN SPIKEN
    -1 BOOMERANG



    DISTRICT 1: VROUW & MAN
    DISTRICT 2: VROUW & MAN
    DISTRICT 3: VROUW & MAN
    DISTRICT 4: VROUW & MAN
    DISTRICT 5: VROUW & MAN
    DISTRICT 6: VROUW & MAN
    DISTRICT 7: VROUW & MAN
    DISTRICT 8: VROUW & MAN
    DISTRICT 9: VROUW & MAN
    DISTRICT 10: VROUW & MAN
    DISTRICT 11: VROUW & MAN
    DISTRICT 12: VROUW & MAN
    DISTRICT 13: VROUW & MAN


    "like i'd follow you around like a dog that needs water."

    Alexandria Melissande Giglia Lukia Viloki || District 13
    "FUCK"
    hoor ik.
    Daarna Noëmi's stem.
    De beroeps komen altijd op de verkeerde momenten, bedenk ik me.
    Snel kijk ik om.

    Noëmi bedreigt Leif met pijl en boog. Leif!
    Snel ren ik ernaartoe, en sla de pijl weg, als ik besef dat Noëmi haar boog al had laten zakken. De pijl pak ik zo wel weer. "Leif," zeg ik, en ik ren naar hem toe. "Alles oké?" vraag ik. Ik kan hem wel knuffelen. Ik weet niet waarom; normaal raak ik niet zo snel gehecht aan iemand, maar Leif was een soort... Lotgenoot. District 13, per toeval gekozen hieraan mee te doen.


    Tijd voor koffie.

    Kaia Leif Winters||District 13
    Ik sla mijn armen ook om haar heen. 'Ja,' zeg ik. 'Maar ik hoorde je schreeuwen dus wat is er met jou gebeurt? Ik schoot helemaal in de stres en kreeg daardoor bijna een pijl in mijn leif,' zeg ik en ik kijk het meisje verontschuldigend aan om te laten weten dat ik het niet gemeen bedoel.


    Remember to be ridiculous.

    Matthew James Morisson || District 8

    Verdwaasd keek ik nog even na wat er zo juist gebeurde maar liep toen al door. Met mijn speer in mijn hand liep ik tussen de bossen, geruisloos. Een hert rende vliegensvlug uit de bosjes en ik wierp meteen mijn speer, 'Noemi,' riep ik nog. Het dier was geraakt in zijn poot en viel om. Hij probeerde weer op te staan wat niet helemaal lukte.


    The duty of youth, is to challenge corruption.

    Aimee Jane Greengrass||District 5
    'Mike welke wapens heb jij mee kunnen nemen?' Vraag ik. 'Het wordt tijd om te jagen dan kunnen we dat eten uit onze tassen bewaren voor als we door omstandigheden even helemaal niet voor ons eten kunnen zorgen.'


    Remember to be ridiculous.

    Rowan James Biggerstaff || District 4
    Vol aandacht luisterde ik naar het mooie gezang van Destiny. Ik ging er zelfs bij zitten, op de zachte bosgrond en keek haar glimlachend aan. Ik moest toegeven dat dit veel beter was dan die troep uit het Capitool waarop onze radio's in 4 waren afgesteld. Als ik goed dronken was, samen met een groep, kon je er prima op dansen en feesten, maar dit was veel mooier, 100% puur. Toen ze klaar was, stond ik op, liep naar haar toe en trok haar in een knuffel. 'Dat was super,' fluisterde ik in haar oor.


    "Everything you see exists together in a delicate balance." -Mufasa

    Destiny Alexia Fernandes Rodriguez || District 1

    Ik glimlachte toen hij me in een knuffel trok. 'Dankje,' zei ik en sloeg mijn armen om hem heen. Ik zuchtte even, ik miste het, district 1, vrienden, familie, kennissen, 'Waarom kom je nou niet uit 1,' zucht ik. Dan was het gemakkelijker geweest. Ik weet niet hoe ik ieder moment weer terug kon vallen op dat onderwerp. Misschien niet slim, maar ik moest het uiteindelijk toegeven. We moesten elkaar vermoorden.


    The duty of youth, is to challenge corruption.

    Jonathan walker ||district11
    Paniekerig kijk ik om me heen. Pas na een paar minuten bedenk ik me dat het niet heel slim is om te roepen.


    Friendship is like peeing on yourself: everyone can see it, but only you get the warm feeling that it brings.

    Frederick Smith, district 12

    Ik was als een van de besten uit de brand gekomen, ik had enkele kleine brandwonden en ik wist zelfs wat ik erop moest doen, het zoeken ernaar kostte wel wat tijd, maar momenteel zouden de spelmakers ons wel even met rust laten, genoeg actie voor één dag...
    Ik bekeek de planten, eigenlijk was er iemand die ze veel harder nodig had dan ik...
    Ik verbeet de pijn en ging op zoek naar Alex, ze zat bij een jongen die ik nog niet gezien had, ze leek niet op haar hoede, het was dus haar districtgenoot...
    'Deze heb je harder nodig dan ik,' zei ik, ik gaf haar de planten en vertrok om hen niet te storen, ze moest hier geen sponsors aan verspillen...
    'No, gaan we die voedselvoorraad bijvullen?' vroeg ik, het spel was nog steeds bezig, dus we konden niets anders doen dan verder gaan.


    Everybody wants forever, I just want to burn up bright...

    Rowan James Biggerstaff || District 4
    Waarom was het zo moeilijk, zo ongelooflijk lastig. Er was geen enkele oplossing te bedenken. Ik wilde zo graag winnen, ik had er al mijn hele leven voor geoefend, geleerd, alles gedaan om nu te kunnen winnen. Kon ik die gedachte nu opgeven, voor liefde? Destiny vermoorden kon ik nooit, haar zomaar onbeschermd achterlaten ergens, voelde ook niet goed. Door iemand anders laten doden was ook niet erg moedig. Ik wist het gewoon niet, echt niet.
    'Vervloekt Capitool,' gromde ik zachtjes. Toch wist ik dat het niet zacht genoeg geweest zou zijn, al waren het maar 2 woorden, het zou me waarschijnlijk wel duur komen te staan.


    "Everything you see exists together in a delicate balance." -Mufasa

    IHeartMusicc schreef:
    Matthew James Morisson || District 8

    Verdwaasd keek ik nog even na wat er zo juist gebeurde maar liep toen al door. Met mijn speer in mijn hand liep ik tussen de bossen, geruisloos. Een hert rende vliegensvlug uit de bosjes en ik wierp meteen mijn speer, 'Noemi,' riep ik nog. Het dier was geraakt in zijn poot en viel om. Hij probeerde weer op te staan wat niet helemaal lukte.


    Noëmi Crowe || District 12

    'Noëmi!' riep Matthew plotseling. Ik draaide me om en draafde weer terug naar Matthew toen ik er zeker van was dat ik de vreemdeling bij Alexandria kon achterlaten.
    Matt had net een hert gespiest. In zijn poot. Ik zag hem omvallen en snelde toe.
    Ik drukte het hert tegen de grond en ik pakte mijn mes, die vervaarlijk dicht bij de hals van het dier zweefde.
    'Jij of ik?'

    Alexandria Melissande Giglia Lukia Viloki || District 13
    Ik bijt op mijn lip. Gewond geraakt door mij. Als ik degene vind die hem heeft afgeschoten, schiet ik hem neer. Ik geef de pijl aan Noëmi, en ga weer bij Leif zitten. "Er was een brand. En mijn arm... tja..." zeg ik, als antwoord op zijn vraag. Dan komt Fred aangelopen, en geeft me een paar planten. "Dankje!" roep ik hem na, maar hij loopt al weg. Ik praat wat zachter; "Heb jij al sponsorgiften gekregen?"


    Tijd voor koffie.

    Freya Aprilynne, district 11

    Als ik iets verwacht had, wist ik nui al niet meer wat. Als ik verwacht had dat het beter zou zijn om de beroeps te bespioneren dan naar Jonah en Lisa te luisteren, met hun schattigheid, dan zat ik er flink naast, ze waren al net zo klef.
    Echt Capitoolsliefde had ik niet verwacht, maar wel helemaal geen verwensing, dat stond hier gelijk aan zelfmoord... 2 woorden die me deden beseffen dat ze ook maar mensen waren, hoe kwaad ik ook was.
    Ik veranderde zo vaak van positie dat ze niet meer wisten dat ik hier was, stil en geruisloos.
    Het liefste had ik mijn rugzak opgehaald en was ik vertrokken, voorgoed, om de rest van mijn korte leventje door te brengen in een uithoek van de arena, maar ik kon niet niets doen, dus bleef ik maar passief rondhangen in de buurt van het stelletje.
    Ik had wel oprecht medelijden met ze, dat was het niet, maar ik had gezien wat ze gedaan hadden. Alexandria's arm, Freds verschoeide plekken huid, Noëmi's enkel, maar vooral Matthew, het gif eruit filteren zou veel tijd kosten, maar ik wist zeker dat ze te vroeg met de behandeling zouden stoppen om effectief te zijn, hoewel zijn kans op overleven beter was dan ze dachten...
    Eigenlijk kon ik zijn leven redden, maar dat zou het allemaal moeilijker maken, één persoon meer om te moorden of echt vermoord te worden, een leven of één ziel.
    Ik moest gewoon een manier vinden om iemand duidelijk te maken wat ze moesten doen, anders stond het voor mij gelijk aan moord en ik had mezelf één ding beloofd, ik zou niet gaan moorden, zelfs in mijn woeste bui van daarstraks had ik me daaraan gehouden.
    Ik ging op zoek naar de groep, de beroeps gingen nergens heen waar ik ze niet terug kon vinden...


    Everybody wants forever, I just want to burn up bright...

    Destiny Alexia Fernandes Rodriguez || District 1

    Ik zuchtte, 'Doe eens rustig,' zei ik toen zacht, 'Het wordt niet makkelijk dat zeker niet, maar,' begon ik , 'Ik zal jou nooit vermoorden, dit betekent te veel voor je ik zou je sowieso nooit kunnen vermoorden maar je begrijpt me wel,' zei ik toen kalm. Het was wonderbaarlijk hoe kalm ik kon zijn, 'Als je hier uit bent, en dat gebeurd zal het moeilijker worden voor je als je zo tekeer blijft gaan,'

    Matthew James Morisson || District 8

    Ik kijk hoe ze het dier slacht en til vervolgens het dier op om het naar onze plek te brengen, 'Wat wil je ermee gaan doen,' mompelde ik. Het tillen ging me wel af maar de steek ging er toch weer doorheen. Ik zuchtte maar reageerde er vrij weinig nog op. Het werd al aardig normaal, ik begon er aan gewend te raken. Ik keek Noëmi afwachtend aan, 'Vertel maar,'


    The duty of youth, is to challenge corruption.

    [hihi ik bedoelde met die 'jij of ik' wie het beest zou slachten, maar we gaan er nu van uit dat Noëmi het gedaan heeft(a)]

    Noëmi Crowe || District 12

    'Wat wil je er mee gaan doen? Vertel maar,' mompelde Matthew.
    Ik zuchtte en kwam overeind, met handen die opnieuw onder het bloed zaten.
    'We villen het beest en braden het vlees.'
    Ik trok het beest uit Matthew's handen, die er duidelijk moeite mee had vanwege de grote wond in zijn lijf en wandelden weer terug naar onze groep.
    'Fred!' riep ik naar hem. 'We hebben weer voedsel.'
    Ik legde het beest neer en wierp een bezorgde blik op Matthew. 'Ga je mee het bloed eraf wassen?' Ik gebaarde naar het meer.

    Freya Aprilynne, district 11

    'Schattig klein meisje of sukkeltje?' vroeg ik aan mezelf, alsof de stem van mijn mentor me uit de hemel een hint zou gaan geven, niet dus...
    'Schattig klein meisje dus,' besloot ik, ik onderschatte Yoëlla niet, maar het was haar districtgenoot, dus zou ze me misschien een kans geven om te spreken.
    Ik viel vlak achter haar uit een boom, greep haar van achteren vast en sloeg mijn hand voor haar mond zodat ze geen geluid kon maken.
    Niemand had het gezien. De tributen van 13 waren aan het praten en prutsen met planten, zo te zien zouden ze brandwonden gaan behandelen, waarschijnlijk van het meisje dat ik geblust had. Metthew en Noëmi waren bezig met een hert, mijn maag knorde even in een schreeuw om aandacht, maar die kreeg ze niet. De jongen uit 12, Frederick, stond geconcentreerd naar planten te staren, hij zou het eigenlijk moeten weten...
    Ik fluisterde ik haar oor, snel, omdat ze van verbazing even verward zou zijn.
    'Je moet terug op zoek naar die blaadjes voor in de wonde, het gif verspreid zich nog steeds, zij het langzaam. Ze moeten er terug in, er terug uit. Snel, en blijven verdergaan tot de wonde helemaal dicht is!'
    Voor ze zich kon omdraaien, zat ik al drie bomen verder, hopelijk begreep ze het.


    Everybody wants forever, I just want to burn up bright...