• • - T H E R E V E N G E G A M E S - •


    Can you survive 'till the end?

    - U I T L E G -
    Katniss en Peeta hebben de opstand verloren, het Capitool is weer aan de macht gekomen en de genadeloze moorden beginnen weer. Na een tijdje lijkt de stilte en koelte terug te zijn gekeerd, tótdat er bekend wordt gemaakt dat de jaarlijkse Hungergames weer voor de deur staan. Maar plots, één dag vóór de reaping komt er een verplichte uitzending die iedereen moet kijken, waarbij iedereen's hart in zijn keel stokt. The revenge games. Vol afschuw moeten de bewoners te horen krijgen hoe verschrikkelijk de spelen dit jaar zullen worden..


    Inschrijvingen

    WAAR BEGINNEN WE?
    De tributen zijn de Arena ingegooid. Iedereen prepareert zich op een lange strijd.


    - R E G E L S-
    ~Strategieën of manieren om te overleven mogen NIET openbaar in het topic worden gepost, doe dit via PB! Zo blijft alles onvoorspelbaar. (de kaart wordt naar alle tributen gestuurd, zodat jullie zelf jullie koers kunnen beslissen)
    ~Noem GÉÉN namen van de plaatsen waar je naar toe trekt, hou het bij 'bos' of 'bergen' of 'grot' 'meer', etc.
    ~Iemand tegenkomen zonder toestemming van de ander mag. Maar ga geen wonderen tafereel uitvoeren waarbij je doet alsof je gelijk al kunt winnen!
    ~Spreek niet voor de ander. Hou het bij je EIGEN personage.
    ~Vermoorden mag alleen met toestemming van de ander.
    ~Alleen de spélmaker mag voor het bovennatuurlijke gevaar zorgen. Hierbij horen ook dingen zoals Mutilaten, vuur, onweer, etc.
    ~De dagen, tijden en nachten worden bepaald door de spelmaker.
    ~Aan het eind van de avond zal er boven aan de lucht, zoals ook in het boek wordt geschreven, te zien zijn wie er zijn vermoord. Dit wordt gepost door de spelmaker.
    ~Over de uitslagen en doden kan niet worden gecorrespondeerd.
    ~Tributen kunnen sponsoren krijgen. Dit wordt beoordeeld door de spelmaker aan de hand van actitiviteit, spraakzaamheid en manier van spelen. Per 5 sponsoren kunnen de mentoren er voor kiezen om een gift te sturen, dit doet de spelmaker.
    ~De spelmaker houdt via PB contact met mentoren.
    ~Vanaf het moment dat de spelen begonnen zijn en de tributen de arena in zijn, kunnen mentoren géén contact met de tributen krijgen.
    ~16+ toegestaan, alleen overdrijf niet.
    ~Blijf realistisch.



    HOORN DES OVERVLOEDS:
    PER TRIBUUT MOGEN ER 2 DINGEN WORDEN GEPAKT. MENSEN MET MEERDERE PERSONAGES; HOU HET EERLIJK, ZODAT JE MEDETRIBUTEN OOK EEN KANS HEBBEN.
    -1 ZILVEREN TAS BEVAT: SLAAPZAK, 3 RUNDVLEESREPEN, EEN LEGE VULFLES
    -1 GOUDEN TAS BEVAT: SLAAPZAK, NACHTKIJKER, 10 CRACKERS
    -1 GOUDEN TAS BEVAT: SLAAPZAK, NACHTKIJKER, 10 CRACKERS
    -1 GROENE TAS BEVAT: 20 CRACKERS EN LEGE VULFLES
    -1 RODE TAS BEVAT: LEGE VULFLES, 2 VUURSTENEN, GEDROOGD MAÏS
    -1 RODE TAS BEVAT: LEGE VULFLES, 2 VUURSTENEN, GEDROOGD MAÏS
    -1 BLAUWE TAS BEVAT: KLEINE CAMOUFLAGE TENT, WARMTE ABSOBERENDE JAS, 5 -GEDROOGDE CRACKERS
    -1 GELE TAS BEVAT: 10 CRACKERS, 5 RUNDVLEESREPEN, 1 LEGE VULFLES EN KLEIN KARTELMESJE
    -1 BRUINE TAS BEVAT: PAK ROZIJNEN 50 STUKS, 1 KLEIN MESJE, 5 KLEINE BRODEN, LEGE VULFLES
    -1 PAARSE TAS BEVAT: SLAAPZAK, VULFLES, 10 RUNDREPEN, KLEIN KARTELMESJE, 2 KLEINE BRODEN
    -1 ROZE TAS BEVAT: NACHTKIJKER, STUK PLASTIC, 15 CRACKERS EN VULFLES, 1 KLEIN BROODJE
    -1 ZWARTE TAS BEVAT: NACHTKIJKER, EHBO-DOOS, 10 CRACKERS
    -1 ZWARTE TAS BEVAT: NACHTKIJKER, EHBO-DOOS, 10 CRACKERS
    -1 LEMMET MES GEKARTELD KORT
    -1 LEMMET MES GEKARTELD LANG
    -1 LEMMET MES GESCHERPT LANG
    -1 LEMMET MES GESCHERPT KORT
    -1 BOOG MET 15 PIJLEN
    -1 BOOG MET 20 PIJLEN
    -1 BOOG MET 10 PIJLEN
    -1 KNUPPEL MET STUDS EN SPIKEN
    -1 BOOMERANG



    DISTRICT 1: VROUW & MAN
    DISTRICT 2: VROUW & MAN
    DISTRICT 3: VROUW & MAN
    DISTRICT 4: VROUW & MAN
    DISTRICT 5: VROUW & MAN
    DISTRICT 6: VROUW & MAN
    DISTRICT 7: VROUW & MAN
    DISTRICT 8: VROUW & MAN
    DISTRICT 9: VROUW & MAN
    DISTRICT 10: VROUW & MAN
    DISTRICT 11: VROUW & MAN
    DISTRICT 12: VROUW & MAN
    DISTRICT 13: VROUW & MAN


    "like i'd follow you around like a dog that needs water."

    Rowan James Biggerstaff || District 4
    'Oké, ik ga nu even slapen, maar maak me over 3 uurtjes weer wakker, dan ga jij slapen.' Ik stond op en liep richting de grot, maar halverwege draaide ik me nog even om. 'Zullen we dan morgenochtend opzoek gaan naar water?' vroeg ik en knipoogde nog een laatste keer. Ook wierp ik nog een blik op de nieuwkommer, maar zag dat hij zich niet met ons bemoeide. Ik vertrouwde erop dat Destiny me zou verdedigen voor haar districtsgenoot. Misschien was dat een beetje naïef van me, dit was de Arena. Toch vertrouwde ik Destiny volledig. Net zoals ik haar niks aan zou doen deed zij dat ook niet. Ik nestelde me in de slaapzak en viel al snel in een droomloze slaap.


    "Everything you see exists together in a delicate balance." -Mufasa

    Destiny alexia Fernandes Rodriguez || District 1

    Ik glimlachte naar Rowan, ' Is goed, doe ik,' Hij hoefde zich geen zorgen te maken, hij had zijn rust nu nodig. Josh was weer eens in gedachte verzonken en ik keek hem zuchtend aan, ' Denk niet teveel aan thuis,' ik keek hem aan en vervolgde, ' Anders red je het hier niet en heeft je zusje het nog moeilijker,' Ik was vrijwillig in de arena gekomen. Hij niet. Ik was er altijd al op getraind om te winnen, hij niet. Tuurlijk trainde hij maar niet zoals ik mijn schema had. Toen dat gebeurde tussen ons was ik nog zelfverzekerder om de plaats in te nemen van de toekomende tribuut. ' Focus je meer op de arena, voor het zelfde geld was er al een tribuut langsgekomen, keek ik niet en was je er nu niet meer.' mompelde ik erachter na. Ik zeg dit allemaal omdat ik hem uiteindelijk toch nodig heb en ook om mijn zwak. Ik wierp nog even een blik op Rowan die nu lag te slapen, het zag er erg schattig uit. Ik doofde het vuur en liep naar het riviertje en gooide wat water in mijn gezicht, mijn boog en pijlenkoker had ik altijd bij me, gelukkig. Ik zocht om me heen voor nog wat hout en maakte daarna een paar nieuwe pijlen.


    The duty of youth, is to challenge corruption.

    Josh Phillip Adams. || District 1.

    "Denk niet teveel aan thuis" Was de tip van Destiny, waardoor ik naar haar op kijk. "Anders red je het hier niet en heeft je zusje het nog moeilijker" Zegt ze dan. Zij was vrijwillig gegaan. Ik heb geen idee waarom, maar ik werd gekozen. Ik knik even. "Dat had ik ook al door" Mompel ik. "Focus je meer op de arena, voor hetzelfde geld was er al een tribuut langsgekomen, keek ik niet en was je er nu niet meer." Mompelt ze er nog achteraan. Ik zucht even, terwijl Destiny opstaat. Ze werpt nog een blik op de slapende Rowan, waarna ze het vuur dooft en naar het riviertje loopt. Ik draai mijn hoofd een stukje, waardoor ik haar bewegingen goed kan volgen. Het mag dan wel donker zijn, maar zo ver staat ze nou ook weer niet. Ze zoekt rond, waarschijnlijk voor hout. Dat is niet zo'n slecht idee. Ik sta op en besluit om ook wat hout bij elkaar te halen zodat ik voor morgen nog een boog kan maken van hout. Ik doe er nu natuurlijk wel wat langer over omdat het donker is, maar zoveel maakt dat niet uit.


    'I don't want to leave her just because she makes me a better person.'

    Alexandria Melissande Giglia Lukia Viloki || District 13
    "Over ongemakkelijke stiltes die kunnen vallen tijdens ongemakkelijke gesprekken?" zeg ik met een scheve grijns. Er is tenminste nog een voordeel van de spelen.

    [ bericht aangepast op 7 april 2012 - 17:24 ]


    Tijd voor koffie.

    Luca Naud Myron Clinton. || District 6.

    Ik loop nu al een tijdje door het bos en heb nu een rat gevangen. Niet veel ik weet het, maar het is tenminste iets. En zo snel heb ik er nou ook weer niet over gedaan. Ik heb zijn keel doorgesneden met mijn mes en hem in een groot blad gewikkeld, waarna ik hem in mijn tas heb gedaan. Met de wortels van een plant heb ik het grote blad om de rat geknoopt, zodat hij niet los in mijn tas komt te zitten. In de verte zie ik een licht puntje en hoe dichterbij ik kom hoe meer het op een vuurtje lijkt. Uiteindelijk besluit ik om in een boom te klimmen en het vanaf een afstand te gaan bekijken. Straks zitten er wel mensen of zelfs beroeps. Ik zoek een boom uit die dicht bij me staat en waar veel takken aan zitten, zodat ik mezelf gemakkelijk in de boom kan krijgen. De eerste tak zit erg hoog en daarom faalt de eerste poging tot klimmen ook, maar de tweede poging gaat beter. Uiteindelijk zit ik op een dikke tak. Ik kijk tussen de andere bomen door en zie er rook vanaf komen, waarna ik ook een meisje zie zitten. Ze is erg tenger en klein. Ik kijk om haar heen, maar zie verder niemand, dus besluit ik om naar haar toe te gaan en als het moet te vermoorden. Het blijft nou eenmaal eens spel. Nog steeds vraag ik me af waar het meisje uit mijn district is gebleven. Zij was toch ook erg klein? Volgens mij iets rond de veertien of dertien. Ach, we zullen nog wel zien. Ondertussen sta ik weer met beide benen op de grond en heb ik mijn mes in mijn mouw gedaan, waardoor ik, als het moet, hem snel kan trekken.

    [Dat meisje is Lisa (;]

    [ bericht aangepast op 7 april 2012 - 17:30 ]


    'I don't want to leave her just because she makes me a better person.'

    Aphrodite Elizabeth Haliburton- district 6
    na een lange tijd zijn mijn tranen eindelijk op. ik veeg mijn gezicht droog en kijk even naar de vlammen. dan hoor ik geritsel en verschrikt kijk ik om. ik leg mijn rechterhsnd op het handvat van mijn mes. ik wil hem net trekken als ik de jongen herken. dat is Jody's broer, schiet er door me heen. ik sta op en loop voorzichtig naar hem toe. 'hoi,' zeg ik zacht.


    Tell her she's beautiful, wonderful, everything she doesn't see

    Luca Naud Myron Clinton. || District 6.

    Ik blijf even staan, als het meisje omkijkt en recht in mijn ogen kijken. Ik volg de beweging van haar hand die naar haar mes gaat, maar ze trekt hem niet. Integendeel zelfs. Ze staat op en loopt voorzichtig naar me toe. "Hoi," Zegt ze zacht. Ik kijk even verbaasd, maar dan merk ik wie het is. Mijn district maatje. De vriendin van Jody. "Hee," Zeg ik en glimlach even naar haar, waarna ik mijn mes terug in mijn mouw stop en mijn hand even op haar schouder leg, waarna ik haar terug naar het vuurtje begeleid. "Lisa, was het toch?" Vraag ik voor de zekerheid en neem plaats op een kleine kei die naast het vuurtje op de vochtige grond licht.


    'I don't want to leave her just because she makes me a better person.'

    Jonathan Walker || district 11
    Ik draai me vliegensvlug om als ik de stem van freya hoor. Nog voordat freya uitgepraat is, ben ik al op haar af gerent en zeg ik 'ik dacht dat ik voor altijd verdwaalt zou blijven en dat ik jullie nooit meer terug zou zien!'


    Friendship is like peeing on yourself: everyone can see it, but only you get the warm feeling that it brings.

    Aphrodite Elizabeth Haliburton- district 6
    ' uhuh, en jij bent Luca, Jody's broer,' zeg ik iets harder dan daarvoor. ' ze was aardig voor me, ze is zelfs nog langsgekomen na de boete. ze heeft beloofd voor Beauty te zorgen terwijl ik wegben,' zeg ik en mijn linkerhand vliegt naar mijn armbandje met het paardenbedeltje eraan. ' wil je iets eten, we hebben best veel over,'


    Tell her she's beautiful, wonderful, everything she doesn't see

    Luca Naud Myron Clinton. || District 6.

    "Uhuh, en jij bent Luca, Jody's broer," Zegt Lisa nu iets harder dan net. "Ze was aardig voor me, ze is zelfs nog langsgekomen na de boete. ze heeft beloofd voor Beauty te zorgen terwijl ik weg ben," Zegt ze en ze gaat met haar linkerhand naar haar armbandje. "Wil je iets eten, we hebben best veel over," Vraagt ze dan. "Ik denk dat Jody aardiger tegen jou is dan tegen mij" Zeg ik en lach even zacht, waarna ik even met mijn haar schud. "Nee, maar toch bedankt. Ik heb net een eekhoorn op" zeg ik en kijk even naar het vuurtje. "Lies, ik denk dat je het vuur beter uit kunt doen, voordat er beroeps op af komen of andere tributen" Stel ik voor en kijk van het vuur even naar Lisa.


    'I don't want to leave her just because she makes me a better person.'

    Aphrodite Elizabeth Haliburton- district 6
    ' is dat hoe jij mij hebt gevonden?,' als dat zo is moet ik het vuur inderdaad doven. ik begin wat water over het vuur te sprenkelen. zodra het klein genoeg is, stamp ik de restjes uit. ' waar ben je de hele tijd geweest?,' vraag ik nieuwsgierig.


    Tell her she's beautiful, wonderful, everything she doesn't see

    Freya Aprilynne, district 11

    Ik zuchtte: 'Dramaqueen,' grinnikte ik.
    Ik liep naar hem toe en gaf hem een knuffel. 'Oké, districtmaatje, sorry dat ik zo tegen je snauwde, maar je moet voorzichtiger en onafhankelijker zijn,' gaf ik hem mee, ik sleurde hem terug, mijn oriëntatie liet me niet meer in de steek.
    'Lisa is de wacht aan het houden over... Over niemand eigenlijk, want ik geef mijn slaap op om onze jongen te redden. Die loopt rond zonder wapens, voedsel of water,' besefte ik opeens.
    Ik gaf hem mijn drinkfles en gedroogd vlees.
    'Alsjeblieft, doe een beetje voorzichtiger,' smeekte ik, ik kon niet verder zonder districtgenoot...


    Everybody wants forever, I just want to burn up bright...

    Luca Naud Myron Clinton. || District 6.

    "Is dat hoe jij mij hebt gevonden?" Vraagt ze, waarna ik even knik. Ze sprenkelt wat water over het vuur heen en zodra het klein genoeg is stampt ze het uit. "Waar ben je de hele tijd geweest?" Vraagt ze nieuwsgierig. "Ik had een uitgeholde rots gevonden die ik gebruikte als slaapplaats. Het word helemaal omringd door bomen en er stroomt een klein riviertje. Verder niet echt veel. Tot mijn verbazing heb ik nog geen andere tributen gevonden, alleen jij nu en iedereen vanaf het begin gezien, maar verder niets" Geef ik als antwoord op haar vraag. Met wie zou zij hier zitten? Ik heb zo'n vermoeden dat ze hier niet alleen is, maar waar zouden de andere dan zijn? "En jij? Ben je hier in je eentje?" Vraag ik dan.


    'I don't want to leave her just because she makes me a better person.'

    Aphrodite Elizabeth Haliburton- district 6
    ' wow, jij hebt geluk gehad. Maar nee, ik zit hier niet alleen. Freya ligt daar te slapen,' zeg ik en ik wijs naar haar boom. ' en Jonah is verdwaald, ik weet niet waar hij is, maar ik hoop dat hij snel terugkomt. Allebei komen ze uit district 11,' het is verbazngwekkend hoeveel geluk ik heb gehad dat Luca het vuurtje heeft gezien en niet een beroeps of andere moordlustige tributen.


    Tell her she's beautiful, wonderful, everything she doesn't see

    Luca Naud Myron Clinton. || District 6.

    "Wow, jij hebt geluk gehad. Maar nee, ik zit hier niet alleen. Freya ligt daar te slapen" Zegt ze, waarna ze even naar een boom wijs. Ik schud even verward mijn hoofd als ik niemand zie, maar kijk haar dan weer aan als ze verder praat. "en Jonah is verdwaald, ik weet niet waar hij is, maar ik hoop dat hij snel terugkomt. Allebei komen ze uit district 11" Vervolgt ze. "Weet je zeker dat ze te vertrouwen zijn?" Vraag ik voor de zekerheid. Je weet maar nooit. Het is een meisje van dertien en als ik dertien was en werd uit gekozen zou ik ook zomaar iemand vertrouwen. "Ik bedoel, je weet maar nooit" Zeg ik en kijk nog eens naar de boom. Ik pak de nachtkijker vast die nog steeds om mijn half hangt en kijk erdoorheen naar de boom, maar nog steeds geen teken van leven. "Eh, Lisa. Er zit niemand in de boom" Zeg ik, terwijl ik mijn nachtkijker weer loslaat en Lisa aankijk.


    Dit topic is gesloten omdat het maximum van 300 berichten is bereikt


    'I don't want to leave her just because she makes me a better person.'