• Height & Merwin

    _____


    Damian S. Skotadi



    Chiara Miah Callisto Quorra

    [ bericht aangepast op 13 maart 2012 - 21:48 ]


    "Do you believe monsters are born or made?"

    [Geeft niet hoor. Ik ben al blij dat je überhaupt reageert, anders gaat er zoveel tijd overheen dat de RPG uiteindelijk sterft en dat is niet cool. (cat)]

    Chiara Miah Callisto Quorra
    Bedenkelijk zette ik het inmiddels halflege glas neer. Ik sloeg mijn lange benen over elkaar, voelde mijn hak even tegen mijn scheenbeen prikken.
    'Noem eens een voorbeeld?' vroeg ik, waarna ik onwillekeurig even met mijn nagels op de bar trommelde.
    Ik wierp een achterdochtige blik op de barman, die ik dankzij zijn hebberige oogjes niet geheel vertrouwde. Hij wierp een geile blik op elk meisje dat langs liep, en leek zo gul in het uitdelen daarvan dat ik me afvroeg hij nuchter hij er zelf bij stond.


    "Do you believe monsters are born or made?"

    Damian S. Skotadi

    Ik draai me naar haar toe en leun met mijn ene arm op de bar en andere op mijn been.
    "En waarom zou ik jou wel mijn avontuurtjes vertellen, maar mag ik jouw grote zonde niet weten?" vraag ik, gevolgd door een slok uit mijn glas. Ik likte kort mijn lippen af, wierp even een blik op de dansende meute en keek vervolgens weer naar Chiara, omdat het zo onmogelijk was níet naar haar te kijken.


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Chiara Miah Callisto Quorra
    Een onwillekeurig glimlachje speelde rond mijn lippen.
    'Omdat het voor jou een gewoonte is, Damian. Voor mij niet.' Uitgaan was ook niet een gewoonte voor mij op zaterdagavond. Waar anderen van mijn leeftijd als het even kon ook op vrijdagavond zichzelf onder goten met drank, zat ik op beide avonden op mijn kamer te leren of een film te kijken.


    "Do you believe monsters are born or made?"

    Damian S. Skotadi

    "Daarom is dat van mij makkelijk te raden en dat van jou des te interessanter."
    De glimlach om haar lippen liet mij ook lachen, omdat het haar zo goed stond; veel beter als de neutrale of afkeurende blik die ze de rest van de avond had gehad.
    "En zeg eens eerlijk: wil je werkelijk weten wat ik met precies met welk meisje doe op zo'n avond?" Ik had nou niet echt de indruk dat ze het leuk vond om haar mij en Brianna te kijken een tijdje geleden.


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Chiara Miah Callisto Quorra
    'Ik kan niet zeggen dat ik sta te springen om het te horen,' gaf ik toe, terwijl ik met een hand mijn lange, glanzende lokken uit mijn gezicht streek.
    'Maar het is wel interessant om te horen wat voor een uitstekende keuze ik eigenlijk heb gemaakt om mijn hersencellen niet kapot te maken in mijn vrije tijd. Tenzij het wordt aangedrongen,' voegde ik eraan toe, en wierp hem een veelbetekende blik toe.


    "Do you believe monsters are born or made?"

    Damian S. Skotadi

    "Als ik jou meer vertel over mijn wilde leventje, vertel jij me dan meer over jouw avontuurtje?" vroeg ik grijnzend. Ik was best bereid haar van alles en nog wat te vertellen, maar niet zonder ook maar iets van haar te weten te komen.


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Chiara Miah Callisto Quorra
    Een lichtelijk geërgerde zucht ontsnapte aan mijn volle lippen.
    'Vertel jij eerst maar, dan zie ik wel of ik het het waard vind,' antwoordde ik, met een lichte glimlach op mijn gezicht.
    Ergens kreeg ik steeds meer interesse in deze jongen.


    "Do you believe monsters are born or made?"

    Damian S. Skotadi

    "Ik vertel je net zoveel tot je het waard vind," antwoord ik grijnzend. Daarna leun ik achterover tegen de bar en haal eens diep adem, alsof ik op het punt sta een verhaal te vertellen van anderhalf uur lang.
    "Hoor me maar uit. Wat wil je precies weten? Ik zal alles eerlijk beantwoorden."


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Chiara Miah Callisto Quorra
    'Ik heb geen ervaring in dit wereldje, dus ik weet niet wat jullie allemaal uitvreten.'
    Rustig nam ik de laatste slok, en zette het glas neer. Ik dronk eigenlijk nooit, dus was het wel weer een beetje jammer dat ik er ook niet zo denderend goed tegen kon.
    'Dus vertel het maar gewoon,' zei ik, terwijl ik me voor de eerste keer in de avond eens in zijn richting draaide.


    "Do you believe monsters are born or made?"

    Damian S. Skotadi

    Hm, een random verhaal dus. Het maakte haar zo te horen vrij weinig uit, maar aan de manier waarop ze het zei en zich naar me toedraaide, deed me toch afvragen of ze stiekem toch niet een beetje geïnteresseerd in mij was, hoe zeer ze dat ook ontkend had deze avond. En dus vertelde ik.
    "Je wilt weten wat ik allemaal uitvreet? Van alles, eigenlijk. Ik heb geen verplichtingen als school en werk, dus ik ben een vrij man, ik kan doen wat ik wil, wanneer ik dat wil. Uitgaan, feest vieren, nieuwe dingen uitproberen, gevaarlijke dingen opzoeken en vooral alles doen wat fout is."
    Dat was het leukste. Alles doen wat god en de regering verboden hebben en dat zonder betrapt te worden (of soms ook wel, kon ook leuk zijn).
    "Op een avond als deze dans ik voornamelijk met types als Brianna, die belanden vervolgens in mijn bed en daarna zie ik ze vaak of nooit weer, of liggen ze er vaker. Ik zal je de details daarvan besparen," met een beetje geluk kwam ze daar uiteindelijk zelf achter.
    Ik likte weer even langs mijn lippen en wierp een blik op haar lichtgroene ogen, een kleur die zelden voorkwam. Tenminste, ik had hem nog niet eerder gezien. Niet dat ik erg op ogen lette.


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    [Please, voer haar dronken (cat)]

    Chiara Miah Callisto Quorra
    Sceptisch trok ik mijn wenkbrauwen wat op, draaide me vervolgens weer iets van hem af. Met een lichte zucht wierp ik een blik op de klok. Kwart over twee 's nachts. Of 's ochtends, hoe je het wilde zien.
    'Hoeveel meisjes heb je ondertussen al gehad?' vroeg ik rustig. Onwillekeurig vroeg ik me af hoeveel vrouwen hij al had bedrogen, door te beloven terug te bellen of iets dergelijks. Of hoeveel meisjes al met een gelukzalig gevoel bij hem waren vertrokken, om ondertussen te weten dat ze deze opmerkelijke jongeman nooit meer terug zouden zien. En er nog trots op zouden zijn ook.


    "Do you believe monsters are born or made?"

    Damian S. Skotadi

    "Hoeveel meisjes heb je ondertussen al gehad?" vroeg Chiara.
    "Weet ik niet, ik hou de tel niet bij," antwoordde ik. Dat waren er vast al een hele hoop geweest, maar ik heb het nooit bijgehouden, zoals sommige jongens wel leken te doen.
    Mijn blik viel op Chiara's lege glas en ik wenkte naar de barman, die mijn blik meteen begreep en een nieuw glas voor haar neerzette. We zouden hier tenslotte vast nog wel even zitten, dan kon ik haar moeilijk laten uitdrogen, nietwaar?
    "En jij? Hoeveel jongens heb jij al gehad?" zei ik maar ik schoot halverwege de zin al in de lach.


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Chiara Miah Callisto Quorra
    Onwillekeurig hield ik de barman scherp in de gaten terwijl hij de drankjes mixte, en nam na een flinke zucht een slok. Waarschijnlijk was het geen eens een verkeerde gedachte, en had ik wel drank nodig om redelijk normaal om te kunnen gaan met hem.
    'Volgens mij heb je het wel al geraden,' antwoordde ik bitter, nadat ik zijn lach aan had moeten horen. Ik zou nooit kunnen indenken dat ik seks zou kunnen hebben. Daar was ik gewoon het type niet voor. Je moest toch enigzins sexy zijn om seks te hebben, en ik was niet bepaald sexy.


    "Do you believe monsters are born or made?"

    Damian S. Skotadi

    Ik lachte nog wat harder bij het zien van haar gezien en de toon van haar stem en wachtte even totdat die bui weer voorbij was. Er bleef echter wel een brede grijns achter. Tsja, het lachte nu eenmaal wat makkelijker met wat drank in je maag. En ook al kon ik veel en veel meer hebben dan de gemiddelde mens, had ik toch wel wat op vanavond, zelfs voordat Chiara kwam. Maar ik was niet dronken, verre van. Heel misschien licht aangeschoten, gewoon in een goed humeur en vrolijk.
    "Zonde, Chiara. Je zou zo makkelijk een jongen kunnen krijgen, je wind ze zo om je vinger als je zou willen," zei ik met een plagerige knipoog.

    [Even verhuizen naar de laptop (:]


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Chiara Miah Callisto Quorra
    Puur door de irritatie nam ik spontaan nog een slok, die ook nog groter was dan de bedoeling. De alcohol leek traag in mijn keel naar beneden te dalen.
    Ik wierp hem een dodelijke blik toe. 'Tenzij je me weg wilt jagen, zou ik maar ophouden met je sarcasme,' sneerde ik, om vervolgens meteen mijn blik af te wenden.
    Mijn uiterlijk was een gevoeliger onderwerp. Als ik zo om me heen keek, was elk meisje slanker, mooier en aantrekkelijker. Ik trok de grens bij Brianna's echter, maar iedereen die ook maar een tikje minder nep was stond wel degelijk in de belangstelling. Ik nooit, dus waarom zou ik denken dat het wel zo was?


    "Do you believe monsters are born or made?"