Chiara Miah Callisto Quorra
'Nee,' antwoordde ik simpelweg. Mijn blik gleed even naar het drankje dat voor hem stond. Onwillekeurig vroeg ik me af wat de barman ermee had gedaan. Misschien had hij er wel iets sterkers in gegooid, of erin gespuugd.
Ik trommelde even met mijn vingernagels op de bar, toen er opeens een del om Damian's nek hing. Het blonde meisje wierp me een veelbelovende blik toe, waarna ze kusjes begon te geven op zijn kaak en wat woorden in zijn oor mompelde.
Geërgerd door alleen al haar verschijning vroeg ik de barman om een glaasje water. Ik hield hem scherp in de gaten terwijl hij het glas vulde, en neerzette. Voor ik de kans kreeg om geld te pakken, verdween hij weer. Of water was hier gratis, of er zat iets vreemds in de kraan.
Toen ik weer opkeek, zag ik haar nog steeds aan Damian hangen. Ik pakte mijn glas op, dronk hem leeg en zette hem weer neer. Soepel gleed ik van de kruk af.
'Nog veel plezier vanavond, Damian,' zei ik, met een korte blik op de blonde snol. Daarna verdween ik naar de andere kant van de ruimte.
De neiging om nog even om te kijken - gewoon om zijn reactie te zien - kwam vreemd genoeg opborrelen. Maar in plaats van eraan toe te geven, liep ik stug door. Ik voelde Laurette's ogen even vragend in mijn rug prikken, maar ze was te druk met haar jongen. Waarschijnlijk was ze over tien minuten vergeten dat ze hier met mij was gekomen, en dat was maar goed ook.
Niet ver van de garderobe vandaan, begon ik in mijn tasje te zoeken naar het kaartje dat ik had gekregen.
[ bericht aangepast op 15 maart 2012 - 21:50 ]
"Do you believe monsters are born or made?"