• De eerste keer dat de zon haar stralen op de aardse dieren wierp, werden 7 vorsten geboren. Deze staan beter bekend als Faunielen. Toen zij de leeftijd van 16 bereikten, veranderden hun levens voorgoed. Eeuwige jeugd werd hun vloek en elk had de gave om in één dier te veranderen wanneer ze dat wouden. Ze werden beschermd door hun wachter, iemand uit hun naaste omgeving.
    Om de 467 jaar wordt een nieuwe vorst geboren en eens deze 16 geworden is, zal de oudste heerser sterven en zo eindelijk rust vinden.
    Indien er geen 7 vorsten zijn, zullen wereldwijd diersoorten uit beginnen sterven. De Floraten, hun tegenpolen doen er alles aan om dit in de hand te werken en de wereld voor zichzelf te veroveren.
    Een maand voordat de nieuwe vorst zijn/ haar troon kan opeisen, wordt deze op brutale wijze door de tegenpolen ontvoerd. Zullen de Faunielen op tijd zijn om hun nieuwe medevorst te redden of zullen de dierensoorten met hem/haar verdwijnen?



    Faunielen (Koningen/Koninginnen)
    - Cosette| Koningin Camargue | Paard (1)
    - MoonBerry| Koningin Rhiannon "Rae" Vilkas | Wolf (2)
    - Cybele| Koningin Eleanor Acquilina | Arend
    - Merwin| Koning Juléan Yahuar | Luipaard (6 )
    - Proprius | Koning Moose Anderson | Beer
    - Flounder Fedea Ambessa |Leeuw (nieuwe vorstin)(8)
    -
    -

    Wachters
    - Cosette| Atreyu Guarin | Wachter van Fedea Ambessa
    - Proprius| Liam Oliver Sanz | Wachter van Camargue
    - MoonBerry| Jayden Scothill | Wachter van. ...
    - Cybele| Melody Hope Winslow | Wachter van Moose Anderson
    - MissDreams| Roseline Isis Amon | Wachter van Juléan Yahuar
    -
    -
    -

    Floraten onbeperkt
    Everdeen| Faye Melodié Sanchez
    Blathers| Domestica Amoia Lestice

    Mensen onbeperkt
    Narissa| Mathan Dilis
    MissDreams| Sandriné Lucia Romaní
    Roane| William Irial Smelting
    Proprius| Madeline Lucy Walls

    [ bericht aangepast op 4 april 2012 - 12:57 ]


    I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.

    Fedea

    "Oh en aangezien jij goed kan zingen, maken we er meteen een musical van. Goed idee, toch?"
    "Wat? Oh nee, ik zing niet."
    Ik schud resoluut mijn hoofd. Ik weet nog de eerste keer dat ik voor Trey zong. Hij staarde me de hele tijd aan, met als gevolg dat ik alles kwijt was, en meer stotterde dan wat anders. We kenden elkaar ongeveer een week, en we hadden besloten dat hij me piano- en gitaarlessen zou geven. Dat was zo ongeveer het moment dat ik hem leuk begon te vinden. Ik zucht even.


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Faye
    "Wat? Oh nee, ik zing niet." Ze schudt vrijwel direct haar hoofd. Ik rol even met mijn ogen.
    "Ik heb ook voor jou gezongen, terwijl ik dat dus echt niet kan. Ik durf te wedden dat je zalen vol krijgt. Vooral als ik nog eens die geweldige vogel ga spelen. Dat zou echt helemaal geweldig zijn. Zo uitverkocht, ben er zeker van." Overdrijf ik een beetje en glimlach dan.


    Her heart was a secret garden and the walls were very high.

    Fedea

    "Ik heb ook voor jou gezongen, terwijl ik dat dus echt niet kan. Ik durf te wedden dat je zalen vol krijgt. Vooral als ik nog eens die geweldige vogel ga spelen. Dat zou echt helemaal geweldig zijn. Zo uitverkocht, ben er zeker van."
    Ik schud nog steeds mijn hoofd.
    "Ik kan echt niet zingen. Jij wel."
    Ik prul wat aan het rokje.


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Faye
    Ik grijns even en schud mijn hoofd. "Je liegt dat je barst. Sowieso." plaag ik haar, wetend dat ze het echt meent. Ze was onzeker over zichzelf.
    "Ik durf te wedden dat Trey daar heel anders over denkt." Ergens heb ik de neiging om mijn mobiel te pakken, maar haal mijn hand snel van mijn broekzak af. We mochten niet betrapt worden op ons plan. "En trouwens, mijn broer ook denk ik. Zelfs al ben je een faunaat, hij zal zeggen dat jij beter kan zingen en dat is niet om me te irriteren. Gewoon de waarheid."


    Her heart was a secret garden and the walls were very high.

    Fedea

    "Je liegt dat je barst. Sowieso."
    Ik voel dat ik rood word.
    "Ik durf te wedden dat Trey daar heel anders over denkt."
    Trey? Ja, die vond altijd dat ik mooi kon zingen. Maar hij telt niet, hij is bevooroordeeld.
    "En trouwens, mijn broer ook denk ik. Zelfs al ben je een faunaat, hij zal zeggen dat jij beter kan zingen en dat is niet om me te irriteren. Gewoon de waarheid."
    "Wat heeft jouw broer hier mee te maken?"


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Faye
    "Wat heeft jouw broer hier mee te maken?" Ik haal mijn schouders op.
    "Eerste persoon die in me opkwam. Gewoon om te bewijzen dat je beter kunt zingen als ik. Eigenlijk is daar ook niet veel moeite voor nodig." Ik glimlach en zak wat onderuit. De tijd in de kelder duurde lang. Ze mochten opschieten. Fedea was heel aardig, echt. Maar ik verlangde naar mijn normale leven. Nu wist ik dat mijn leven niet meer normaal zou worden. Als Fedea zou vluchten, zou ik of op mijn kop krijgen door mijn ouders, weg moeten lopen was de tweede keuze of worden gedood door één van de bloeddorstige faunaten die er vast wel tussen zouden zitten.


    Her heart was a secret garden and the walls were very high.

    Fedea

    "Eerste persoon die in me opkwam. Gewoon om te bewijzen dat je beter kunt zingen als ik. Eigenlijk is daar ook niet veel moeite voor nodig."
    "Faahaaye, jij zingt mooier dan ik. Punt."
    Ik kijk haar lachend aan.
    "Ik kan echt niet zingen."


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Faye
    "Faahaaye, jij zingt mooier dan ik. Punt." Ik grinnik wanneer ze mijn naam uitspreekt. "Ik kan echt niet zingen." vervolgt ze en besluit ik het maar op te geven, omdat ik gewoonweg geen zin heb ik een enorme discussie.
    "Daar kom ik nog op terug." zeg ik daarom en wrijf even in mijn gezicht. "Goed, nu jij mijn originele musical en verjaardag verhaal aangehoord hebt is het tijd voor iets anders. Weet jij iets?"


    Her heart was a secret garden and the walls were very high.

    Fedea

    "Daar kom ik nog op terug. Goed, nu jij mijn originele musical en verjaardag verhaal aangehoord hebt is het tijd voor iets anders. Weet jij iets?"
    Ik grinnik.
    "Zing een liedje."
    Geamuseerd kijk ik haar aan.


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Faye
    "Zing een liedje." Mijn ogen worden even groot. Dit had ik niet verwacht.
    "Ja dag, echt niet." Ga ik er bewust tegenin en schud direct mijn hoofd. Dat ging dus echt niet gebeuren.
    "Eigenlijk is het best raar weet je. Hoe we hier nu zitten." Begin ik, ingaand op een ander onderwerp. "Als je nagaat van gisteren, op je school." Al snel realiseer ik me dat dit niet het juiste onderwerp is, dus verzin snel iets nieuws.
    "Hoe is school eigenlijk? Ik heb thuis les gehad, van mijn moeder. Met de benodigde extra vakken en zo."


    Her heart was a secret garden and the walls were very high.

    Fedea

    "Ja dag, echt niet. Eigenlijk is het best raar weet je. Hoe we hier nu zitten. Als je nagaat van gisteren, op je school."
    Ik besluit er niet op in te gaan.
    "Hoe is school eigenlijk? Ik heb thuis les gehad, van mijn moeder. Met de benodigde extra vakken en zo."
    Ik haal mijn schouders op.
    "Niets speciaals, eigenlijk."
    Ik glimlach even. Meh, ik wil naar Trey. Ik bijt op mijn lip.


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Faye
    "Niets speciaals, eigenlijk." Ik glimlach opgelucht. Vroeger was ik er altijd kwaad om, dat ik niet naar school mocht. Ik had haast geen vrienden, kon niet naar schoolfeesten en zat altijd thuis. Misschien had het ook wel zijn positieve kanten.
    "Trouwens, wordt Trey nou eigenlijk niet ouder? Dat het dus zo is dat jij zestien bent en hij een man van tachtig?" Ik kan het niet laten om even te grinniken. Het idee alleen al doet me denken aan Twilight. Om van te walgen.
    "Misschien is het toch meer Twilight achtig dan ik dacht."


    Her heart was a secret garden and the walls were very high.

    Fedea

    "Trouwens, wordt Trey nou eigenlijk niet ouder? Dat het dus zo is dat jij zestien bent en hij een man van tachtig? Misschien is het toch meer Twilight achtig dan ik dacht."
    Ik zet even een vies gezicht op en schud heftig mijn hoofd.
    "Neen, Trey blijft enkele honderden jaren even knap als hij nu is."
    Ik zucht even verliefd, en moet giechelen van mezelf.
    "Sorry," zeg ik zacht.


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Faye
    "Neen, Trey blijft enkele honderden jaren even knap als hij nu is." Ik glimlach vlug. "Sorry," Ik grinnik en haal mijn schouders op.
    "Kan het hebben hoor." zeg ik en waai haar excuses weg.
    "Geloofde je me gisteren trouwens, tijdens schooltijd?" Kom ik dan ineens mee aanzetten. Ik ben nieuwsgierig. Aangezien de floraten niet blij waren met mijn acteer talenten en ik vreselijk slecht was in liegen.


    Her heart was a secret garden and the walls were very high.

    Fedea

    "Kan het hebben hoor. Geloofde je me gisteren trouwens, tijdens schooltijd?"
    Ik haal mijn schouders op.
    "Geen idee, eigenlijk."
    Ik denk even na. Door de verdoving is het een beetje wazig, om eerlijk te zijn.
    "Ik weet wel nog dat ik een reden had om in paniek te zijn. Ik was een beetje... te laat op school."
    Ik moet grinniken wanneer ik denk aan mijn reden. Eerst in Trey's loft, hadden we nog wat gefoefeld, en dan wilde ik de auto niet uit. Ik moet even lachen.


    But I still have this faith in the truth of my dreams.