• De eerste keer dat de zon haar stralen op de aardse dieren wierp, werden 7 vorsten geboren. Deze staan beter bekend als Faunielen. Toen zij de leeftijd van 16 bereikten, veranderden hun levens voorgoed. Eeuwige jeugd werd hun vloek en elk had de gave om in één dier te veranderen wanneer ze dat wouden. Ze werden beschermd door hun wachter, iemand uit hun naaste omgeving.
    Om de 467 jaar wordt een nieuwe vorst geboren en eens deze 16 geworden is, zal de oudste heerser sterven en zo eindelijk rust vinden.
    Indien er geen 7 vorsten zijn, zullen wereldwijd diersoorten uit beginnen sterven. De Floraten, hun tegenpolen doen er alles aan om dit in de hand te werken en de wereld voor zichzelf te veroveren.
    Een maand voordat de nieuwe vorst zijn/ haar troon kan opeisen, wordt deze op brutale wijze door de tegenpolen ontvoerd. Zullen de Faunielen op tijd zijn om hun nieuwe medevorst te redden of zullen de dierensoorten met hem/haar verdwijnen?



    Faunielen (Koningen/Koninginnen)
    - Cosette| Koningin Camargue | Paard (1)
    - MoonBerry| Koningin Rhiannon "Rae" Vilkas | Wolf (2)
    - Cybele| Koningin Eleanor Acquilina | Arend
    - Merwin| Koning Juléan Yahuar | Luipaard (6 )
    - Proprius | Koning Moose Anderson | Beer
    - Flounder Fedea Ambessa |Leeuw (nieuwe vorstin)(8)
    -
    -

    Wachters
    - Cosette| Atreyu Guarin | Wachter van Fedea Ambessa
    - Proprius| Liam Oliver Sanz | Wachter van Camargue
    - MoonBerry| Jayden Scothill | Wachter van. ...
    - Cybele| Melody Hope Winslow | Wachter van Moose Anderson
    - MissDreams| Roseline Isis Amon | Wachter van Juléan Yahuar
    -
    -
    -

    Floraten onbeperkt
    Everdeen| Faye Melodié Sanchez
    Blathers| Domestica Amoia Lestice

    Mensen onbeperkt
    Narissa| Mathan Dilis
    MissDreams| Sandriné Lucia Romaní
    Roane| William Irial Smelting
    Proprius| Madeline Lucy Walls

    [ bericht aangepast op 4 april 2012 - 12:57 ]


    I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.

    Faye
    "Sorry dat ik zo uitvloog, wil je misschien nog iets doen?" Ik haal mijn schouders op en volg Fedea haar blik naar de deur. Zouden ze al onderweg zijn? Zouden de floraten het doorhebben, ze tegen kunnen houden? Tot nu toe was het allemaal nog een raadsel. Of er doden zouden vallen of ik vanavond in mijn eigen bed zou slapen. Alles was een onbeantwoorde vraag.
    "Ach, ik moest niet zo kattig doen." Ik houd mijn ogen op de deur gericht. "Wat had je voor idee?" vraag ik dan. We kunnen de tijd beter doden, dan gaat het sneller en is de dag zo om.


    Her heart was a secret garden and the walls were very high.

    Fedea

    Het duurt even voor ze antwoordt.
    "Ach, ik moest niet zo kattig doen. Wat had je voor idee?"
    Ik wuif even met mijn hand.
    "Laten we erover zwijgen."
    Glimlachend kijk ik haar aan.
    "Geen idee, een spelletje of weet ik veel wat. Iets om de tijd te doden."
    Ik zucht even.


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Faye
    "Geen idee, een spelletje of weet ik veel wat. Iets om de tijd te doden." Ik knik en bijt even op mijn onderlip. Als ik niets verzinnen kan dan haal ik mijn schouders op.
    "Inspiratieloos." Geef ik als goed excuus en denk even aan alle kleuter spelletjes die ik vroeger deed.
    "Wat wil je later eigenlijk worden?" Kom ik dan uit het niets op. Vroeger liep ik altijd rond te bazuinen dat ik maar al te graag prinses wou worden. Ironisch, aangezien ik er nu naast één zat - in feite.


    Her heart was a secret garden and the walls were very high.

    Fedea

    "Inspiratieloos."
    "Ik ook," zucht ik, en denk zo hard mogelijk na over een leuk iets.
    "Wat wil je later eigenlijk worden?"
    Ik kijk haar aan en zucht.
    "Het lijkt me dat ik niet veel keuze heb. Ik blijf voor eeuwen zo jong als ik nu ben, dus ja..."
    Mijn stem klinkt een beetje met spijt.


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Faye
    "Het lijkt me dat ik niet veel keuze heb. Ik blijf voor eeuwen zo jong als ik nu ben, dus ja..." Ik kijk haar even aan en zucht dan. Domme zet.
    "Nou, tja." Hakkel ik, maar bedenk dan iets. "Naamsverandering is een optie, om de zoveel jaar een nieuwe baan, verhuizen. Kan vast." Ik moet lachen om mijn eigen idee.
    "Slaat eigenlijk nergens op."


    Her heart was a secret garden and the walls were very high.

    Fedea

    "Nou, tja. Naamsverandering is een optie, om de zoveel jaar een nieuwe baan, verhuizen. Kan vast. Slaat eigenlijk nergens op."
    "Faye, ik ben geen Cullen."
    Ik grinnik even.
    "En ik blijf gewoon Fedea. De anderen is het ook gelukt, dus het zal wel geen probleem zijn, toch?"


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Faye
    "Faye, ik ben geen Cullen." Ze lacht even. "En ik blijf gewoon Fedea. De anderen is het ook gelukt, dus het zal wel geen probleem zijn, toch?" Ik trek mijn wenkbrauw op en sta dan op.
    "Oh nee? Ik durfde toch echt te wedden dat je huid sprankelde net buiten." Ik glimlach en strek mijn lichaam even, daarna ga ik weer zitten.
    "Fedea Cullen, klinkt redelijk hoor." Ik grinnik even en trek mijn benen op.
    "How long have you been sixteen?" grap ik nog en haal dan de vlecht uit mijn haren. Vrolijk vallen mijn haren neer op mijn schouders.


    Her heart was a secret garden and the walls were very high.

    Fedea

    "Oh nee? Ik durfde toch echt te wedden dat je huid sprankelde net buiten."
    Ik grinnik even.
    "Fedea Cullen, klinkt redelijk hoor."
    Ik trek mijn wenkbrauwen op.
    "Echt niet."
    Fedea Guarin klinkt veel mooier.
    Ik schrik even van mijn gedachte, maar kan het niet laten er even om te lachen.
    "How long have you been sixteen?"
    "Nog niet hoor," zeg ik lachend.
    "Nog twee weken."


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Faye
    "Nog niet hoor, nog twee weken." zegt ze lachend. Ik denk even terug aan mijn zestiende verjaardag een aantal maanden geleden.
    "En, wat ben je van plan te doen, buiten de kroning? Een feestje?" vraag ik laaiend enthousiast. Een feestje, iets wat ik niet kreeg. Ik moest het doen met een aantal familieleden, floraten en dergelijke. Ik vond het vreselijk, hoopte erop dat mijn zeventiende verjaardag een stuk beter zou worden.
    "Dan kom ik wel hoor." zeg ik vrolijk, maar bedenk me dan dat dit met al de andere faunaten in de buurt geen pretje zou zijn.
    "Nou ja, als jij dat wilt natuurlijk en je de tijd hebt en ik ook." Ik zeg er maar niet bij dat ze hier dan nog wel eens zou kunnen zitten. Opgesloten.


    Her heart was a secret garden and the walls were very high.

    Fedea

    "En, wat ben je van plan te doen, buiten de kroning? Een feestje? Dan kom ik wel hoor. Nou ja, als jij dat wilt natuurlijk en je de tijd hebt en ik ook."
    "En als ik hier weg ben dan."
    Ik hoop het. Zo snel mogelijk. Liever nu dan binnen vijf minuten. Faye is lief en al, maar ik mis Trey.
    "En ik heb niet zoveel vrienden, voor een feestje," geef ik zacht toe.


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Faye
    "En als ik hier weg ben dan." Mijn glimlacht verdwijnt. "En ik heb niet zoveel vrienden, voor een feestje." geeft ze toe. Ik bijt even op mijn lip.
    "Het was de bedoeling om het positief over te laten komen, Fé." Het is raar om mijn eigen naam tegen haar te gebruiken. Ik glimlach even.
    "Een klein feestje dan. Trey zou dat vast wel willen. Misschien dat je wel uit eten kan gaan met hem en daarna over het strand wandelen, of, of op vakantie gaan." Ik bedenk maar wat en staar even naar de muur. "En dan organiseer ik een Sweet Sixteen, maar dan zonder verwende kinderen voor als je thuiskomt." Ik denk even aan al die vreselijke programma's op MTV.


    Her heart was a secret garden and the walls were very high.

    Fedea

    "Het was de bedoeling om het positief over te laten komen, Fé."
    "Ik weet het."
    Ik glimlach even.
    "Een klein feestje dan. Trey zou dat vast wel willen. Misschien dat je wel uit eten kan gaan met hem en daarna over het strand wandelen, of, of op vakantie gaan. En dan organiseer ik een Sweet Sixteen, maar dan zonder verwende kinderen voor als je thuiskomt."
    Ik grinnik even.
    "Ja, dat eerste deel lijkt me echt geweldig."
    Ik denk weer aan Trey. Nooit gedacht dat ik hem zo zou kunnen missen.
    "En ik ben niet zo'n feestbeest, maar je doet maar wat je niet laten kan."
    Lachend kijk ik haar aan.


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Faye
    "En ik ben niet zo'n feestbeest, maar je doet maar wat je niet laten kan." Ik knik enthousiast.
    "Natuurlijk, ezeltje prik en zo. Ik durf te wedden dat er wel een faunaat is in de vorm van een ezel of zo, een paard misschien." Ik kijk Fedea even aan. Ergens lijkt ze redelijk geamuseerd. Het houdt haar bezig en daar ben ik blij om.
    "Daarna gaan we koekhappen, vervolgt op een trip naar Las Vegas, waar jij en Trey gaan trouwen, halfdronken en in zo'n kerk die je altijd in films ziet." Ik steek mijn vinger op in de lucht als me iets te binnen schiet.
    "Oooh en dan gaan we je kronen en dat mag de pastoor dan doen natuurlijk of wie dan ook, heb me eigenlijk nooit echt met de geschiedenis van faunaten bezig gehouden en dan, dan gaan we de Lion King nadoen. Je schim was een leeuwenwelp toch?" Herinner ik mezelf erop.


    Her heart was a secret garden and the walls were very high.

    Fedea

    "Natuurlijk, ezeltje prik en zo. Ik durf te wedden dat er wel een faunaat is in de vorm van een ezel of zo, een paard misschien. Daarna gaan we koekhappen, vervolgt op een trip naar Las Vegas, waar jij en Trey gaan trouwen, halfdronken en in zo'n kerk die je altijd in films ziet."
    Ik moet lachen om haar hele uitleg. En wat Trey betreft, ik weet het niet. Hij is niet het type om te trouwen, niet eens als hij dronken in. Daarvoor wil hij te vrij zijn. Tot vijf maanden geleden, uiteraard, maar nog. Mensen veranderen niet zomaar.
    "Oooh en dan gaan we je kronen en dat mag de pastoor dan doen natuurlijk of wie dan ook, heb me eigenlijk nooit echt met de geschiedenis van faunaten bezig gehouden en dan, dan gaan we de Lion King nadoen. Je schim was een leeuwenwelp toch?"
    Ik knik lachend.
    "Ja, dat is mijn schim."


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Faye
    "Ja, dat is mijn schim." Ik haal diep adem en knik.
    "Dan ben ik die vogel wel of zo, en dan is mijn broer de Scar, past wel bij hem." Ik grinnik en kijk even naar de muur. Kruis mijn vingers dat hij niet meekijkt. Anders zou ik geheid gezeur en problemen met hem krijgen. Ik wrijf even over mijn pols, waar de blauwe plek op zit en kijk dan weer naar Fedea.
    "Oh en aangezien jij goed kan zingen, maken we er meteen een musical van. Goed idee, toch?"

    [ bericht aangepast op 29 maart 2012 - 17:44 ]


    Her heart was a secret garden and the walls were very high.