• Als je de mythe van de minotaurus nog niet kent raad ik je aan om die eerst even op te zoeken
    Het speelt zich btw af in het oude griekenland


    Het is weer zover. Zeven Atheense jongens en zeven Atheense meisjes worden naar Kreta gestuurd om daar in het labyrint van de Minotaurus te worden opgesloten. De Minotaurus, hongerig als altijd, zwerft daar rond op zoek naar de kinderen. Een paar kinderen slagen er echter in om de uitweg te vinden waar de goden natuurlijk verantwoordelijk voor zijn. Ze vluchten stilletjes van het eiland weg en varen van eiland naar eiland, maar niet zonder gevaren, en natuurlijk moeten de goden zich er ook weer mee bemoeien..


    Belangrijke punten:
    ~Theseus is er niet
    ~We beginnen dat ze op de boot naar Kreta zitten, waarna ze in het labyrint worden opgesloten. We verzinnen zelf hoe ze ontsnappen.
    ~De Minotaurus wordt niet gedood
    ~Niet iedereen overleeft het doolhof; Mensen met meerdere personages zullen er dus minstens een moeten laten sterven
    ~Geen geruzie natuurlijk
    ~Er zijn 14 rollen; 7 jongens, 7 meisjes van onder de 18. Andere personages worden niet gespeeld


    Meisjes:
    1. Melanthi Jansonides ~ thePineapple
    2. Selene Vilmaris ~ LovingStyles
    3. Chara Iona ~ LovingStyles
    4. Yulya Milehka ~ XDesire
    5. Daphne Altair ~ CookAholic
    6. Ophelia Elená Agathon ~ CandyFornia
    7. Jade Sky Argya ~ HurtedHeart
    Jongens:
    1. Alive ~ Diapal
    2. Elias Dekas ~ Bronte
    3. Esdras Giannis Agathon ~ CandyFornia
    4. Jason ~ Spyclon
    5. Philip Grigoris ~ CookAholic
    6. Iral ~ Diapal
    7. Jayden Louis Argya ~ HurtedHeart

    Andere Topics:
    De lijstjes
    Topic 1

    We zijn op het punt dat de jongeren naar het doolhof worden geleidt. Ze zullen daaruit ontsnappen met de hulp van de goden, al zal niet iedereen dit overleven..

    [ bericht aangepast op 15 feb 2012 - 20:43 ]


    Cookies!

    Selene
    'Daar ben je dus, Ik was je kwijt.' fluister Alive. Ik kijk hem even aan maar ik kan het niet opbrengen om in deze situatie te glimlachen. Als de gang dood loopt klimt Jade omhoog waarna ze zich weer laat zakken en zegt dat elkaar omhoog moeten helpen. 'Een menselijke ladder.' zegt Jayden. Ik kijk even achterom en zie een jongen stil staan. Maar het is al te laat. Snel wend ik mijn ogen weer af. 'Ja dat is een goed idee.' zegt een andere jongen. Ik knik even, 'ehm hoe maak je zoiets?' vraag ik na een tijdje omdat ik geen idee heb hoe zoiets moet.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Iral

    Ik spring heen en weer terwijl ik de Minotaurus strak aankijk. Hij blijft stil staan, gromt naar me en haalt dan uit.
    Met een laatste kreet stort ik ter aarde.

    Alive

    De gang loopt dood. Dan komt iemand met het idee om een menselijke ladder te maken. Ik knik en help mee.
    Achter me hoor ik een afschuwelijke kreet. Een rilling gaat door me heen. Dat had ik ook kunnen zijn.

    [ bericht aangepast op 14 feb 2012 - 17:55 ]


    Snel, red deze man van de haai! ~~~~~~~~^~~\o/~~~~~~

    [@diapal ze glimlach juist NIET a.]


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    [Te snel gelezen. (A)]


    Snel, red deze man van de haai! ~~~~~~~~^~~\o/~~~~~~

    Jayden
    'Op mijn schouders staan en daar iemand op laten klimmen. Een voetje geven. Ik hoor een akelige kreet en slik even. 'Snel!' Roep ik door de groep. Ik slik even als ik de Minotaurus de hoek om zie komen. Hij had bloed op zijn snuit. 'Snel we hebben weinig tijd.' Zeg ik geïrriteerd.

    Jade
    Een ijzige kreet hoor ik in de verte. Ik sta op en twijfel geen seconde. Ik kaats me op tegen de wand en vijf met moeite op de smalle stenen staan. Ik loop gebalanceerd terug naar de Minotaurus. Ik kon hem weglokken. Het misschien overleven. 'Snel Jayden?' Roep ik naar hem. Ik ben inmiddels hard gaan rennen en sta stil bij de Minotaurus 'Kom maar op.' Zeg ik sissend. Ik ontwijk met moeite zijn hoorns. Ik ren verder, maar hij was sneller. Ik voelde nog een hoorn tegen mijn been waardoor ik uit balans kwam. Ik kwam aan de andere kant van de muur. Hij beukte er tegen. Ja dit gaf de andere tijd.


    I'm finally back, Finally after a Year break

    Selene
    'Op mijn schouders staan en daar iemand op laten klimmen. Een voetje geven. ' zegt Jayden. 'Snel we hebben weinig tijd!' Ik kijk even op als Jade ineens naar de Minotaurus rent. Ik bijt even op mijn onderlip en ga dan op Jayden's schouders staan.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Jason

    Ik hoor een kreet en voel me nog meer aangespoord, ik ga snel naar Jayden toe en doe wat hij net had uitgelegt. Dan zie ik Jade weg rennen en kijk haar verdrietig na, ging zij zich ook al opgeven voor ons?

    [ bericht aangepast op 14 feb 2012 - 18:04 ]


    I only miss you when I'm breathing

    Alive

    De 'ladder' is bijna klaar. Achter me hoor ik 'Snel, Jayden?'. Ik draai mijn hoofd om en zie Jade over de muur heen lopen en de Minotaurus afleiden.
    Ik klim nu ook helemaal op de muur en laat me aan de andere kant voorzichtig zakken.

    Iral

    Met een grote wond in mijn zij blijf ik doodstil liggen. Waarom ben ik nou nog niet dood? Mijn hele lichaam zit onder het bloed. De Minotaurus denkt zeker dat ik al ben gestorven en maakt zich nu druk om de andere kinderen.
    Met moeite probeer ik niet te kreunen. Misschien is er dan nog een heel klein kansje?


    Snel, red deze man van de haai! ~~~~~~~~^~~\o/~~~~~~

    [Ik moet zo gaan eten dus ben zo misschien opeens weg.]


    I only miss you when I'm breathing

    Melanthi
    Philip en ik renden te laat achter de groep aan. Ik hoorde een kreet en ik trok Philip mee. Ik keek een hoek om en zag een schim op de grond liggen. Als ik me het goed herrinnerde heette hij Iral. Ik zag de Minotaurus woest wegstormen en twijfelde niet. Ik rende naar Iral en zakte naast hem neer. Ik hoorde Philip achter me aan komen. Ik knielde neer bij Iral en keek hem aan. Ineens kwam de werkelijkheid even keihard aan. Het is begonnen.


    Cookies!

    Jayden
    'Niet laten zakken.' Zeg ik gewaarschuwd tegen Alive. Als iedereen op de muur zit duw ik Selene er ook op. Ik steek mijn handen omhoog en kijk de mensen een soort van smekend aan. 'Iemand me omhoog helpen?' Vraag ik twijfelend als ze me ierr achter zouden laten waren ze wel heel zielig. Ik zag dat een paar mensen naar de dode dacht ik Iral toe. Nu moesten ze niet zo denken. Het was begonnen je moest overleven. De Minotaurus was dichtbij.

    Jade
    Niet veel later barste de muur open. Rotsblokken vlogen langs mijn oren. Ik rende meteen weg de pijn verbijtend. Ik wprong met moeite op de muren en liet me weer vallen. Ik gilde even toen ik zijn poot zacht langs mijn zij voelde. Net mis. Ik rende door niet stoppen dacht ik bij mezelf. Ik moest niet opgeven. Opeens was ik hem kwijt te horen aan het woeste gebrul van ver weg. Ik probeerde terug te lopen over de muren en zag Iral een ander meisje zat over hem heen gebogen. Ik voelde de pijn nu pas echt en verloor mijn evenwicht. Ik viel van de muur en kwam met een harde klap neer. Ik stond met moeite op en zag het bloed langs mijn been sijbelen. Ik sta op en loop er naartoe. 'Leeft hij nog?' Vraag ik voorzichtig.

    [ bericht aangepast op 14 feb 2012 - 18:14 ]


    I'm finally back, Finally after a Year break

    [ik ben eten btw doe maar even alsof Selene Jayden omhoog heeft getrokken (:]

    [ bericht aangepast op 14 feb 2012 - 18:15 ]


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Philip

    Melanthi trok me mee en we renden naar Iral. Een rilling kroop over mijn rug toen ik de uitdrukking op zijn gezicht zag. Ik knielde voor hem naast Melanthi en deed voorzichtig zijn oogleden dicht. Zo zag het er al wat beter uit. "Kom," zei ik zachtjes tegen haar, "We kunnen beter weer verder gaan, straks komt hij terug."


    Hope. It's the only thing stronger than fear.

    Daphne

    Ik kon een gil niet binnenhouden toen ik zag hoe Iral vermoord werd. Gelukkig werden we op een muur gehesen door Jayden. Het beeld van het monster brandde nog op mijn netvlies. Ik voelde me nu al bijna moe, terwijl de anderen daar geen last van leken te hebben.


    Hope. It's the only thing stronger than fear.

    Alive

    Jayden zegt dat ik me niet moet laten zakken. Ik haal mijn schouders op en ga weer op de muur zitten. Dan help ik Selene met hem omhoog trekken.
    Als hij op de muur zit kijk ik fronsend naar de kinderen die bij de jongen op de grond staan. Hij is toch al dood, verspil geen moeite aan hem. De Minotaurus keert zo terug!

    Iral

    Een jongen sluit mijn oogleden, maar ik open ze gelijk weer.
    'Ik leef nog,' kras ik. 'Maar niet lang meer. Het monster komt zo terug. Jullie moeten weg.'


    Snel, red deze man van de haai! ~~~~~~~~^~~\o/~~~~~~