• Als je de mythe van de minotaurus nog niet kent raad ik je aan om die eerst even op te zoeken
    Het speelt zich btw af in het oude griekenland


    Het is weer zover. Zeven Atheense jongens en zeven Atheense meisjes worden naar Kreta gestuurd om daar in het labyrint van de Minotaurus te worden opgesloten. De Minotaurus, hongerig als altijd, zwerft daar rond op zoek naar de kinderen. Een paar kinderen slagen er echter in om de uitweg te vinden waar de goden natuurlijk verantwoordelijk voor zijn. Ze vluchten stilletjes van het eiland weg en varen van eiland naar eiland, maar niet zonder gevaren, en natuurlijk moeten de goden zich er ook weer mee bemoeien..


    Belangrijke punten:
    ~Theseus is er niet
    ~We beginnen dat ze op de boot naar Kreta zitten, waarna ze in het labyrint worden opgesloten. We verzinnen zelf hoe ze ontsnappen.
    ~De Minotaurus wordt niet gedood
    ~Niet iedereen overleeft het doolhof; Mensen met meerdere personages zullen er dus minstens een moeten laten sterven
    ~Geen geruzie natuurlijk
    ~Er zijn 14 rollen; 7 jongens, 7 meisjes van onder de 18. Andere personages worden niet gespeeld


    Meisjes:
    1. Melanthi Jansonides ~ thePineapple
    2. Selene Vilmaris ~ LovingStyles
    3. Chara Iona ~ LovingStyles
    4. Yulya Milehka ~ XDesire
    5. Daphne Altair ~ CookAholic
    6. Ophelia Elená Agathon ~ CandyFornia
    7. Jade Sky Argya ~ HurtedHeart
    Jongens:
    1. Alive ~ Diapal
    2. Elias Dekas ~ Bronte
    3. Esdras Giannis Agathon ~ CandyFornia
    4. Jason ~ Spyclon
    5. Philip Grigoris ~ CookAholic
    6. Iral ~ Diapal
    7. Jayden Louis Argya ~ HurtedHeart

    Andere Topics:
    De lijstjes
    Topic 2

    We Beginnen op het punt dat de kinderen de boten op worden geleid;
    Have Fun ;D

    [ bericht aangepast op 13 feb 2012 - 21:51 ]


    Cookies!

    Jason

    Ik stap de boot op en loop naar een hoekje, ik kijk nog even over de reling naar de menigte. Ik zie een paar anderen afscheid nemen van hun familie, waar ik niet zo veel aandacht aan probeer te geven. Ik laat mijn ogen nog voor de laatste keer over de stad gaan waar ik elk straatje en steegje van kennen. Daarna ga ik zitten tegen de reling en sluit ik mijn ogen.


    I only miss you when I'm breathing

    Daphne

    Als ik in een boot ben gaan zitten staar ik naar mijn handen. De andere 13 zien er vrij gewoon uit, en voor het eerst schaam ik me voor mijn duur versierde toga en sieraden. Het leek nu opeens overdreven dat ik een tiara droeg. Ik zag al een paar mensen praten, en ik voelde me nogal alleen.


    Hope. It's the only thing stronger than fear.

    Ophelia Elená Agathon

    Wanhopig staarde ik om me heen. Vanuit mijn ooghoeken zag ik dat mijn broer direct een paar meisjes ging troosten. Natuurlijk, de player. Zelf mocht ik natuurlijk geen jongen aankijken, want dan kreeg ik de wind van voren. Zo oneerlijk. Knarsetandend liep ik blind van een waas van tranen naar de reling en staarde naar het wilde water. Verblind keerde ik mijn rug naar de zon toe. Mijn mosgroene ogen verstarden. Het was niet te geloven. De zon scheen, vogels floten en bloemen bloeiden. Het leven ging gewoon door, maar wij zouden sterven. Woest beet ik op mijn lip en keek opzij, waar ik een jongen zag zitten met zijn ogen dicht. 'Hoi,' zei ik aarzelend. Verdorie, wat klonk mijn stem schor. Verlegen punnikte ik aan mijn houten armbandje.

    [ bericht aangepast op 13 feb 2012 - 8:18 ]


    If you could live anywhere in the world, where would it be? 'Where would you live Zayn?' 'Right next to you, Liam.'

    Melanthi Jansonides
    De zeilen worden geheven en de boot begint langzaam weg te varen. Ik wrijf weer even met mijn handen bij mijn ogen. De jongen staat nog steeds naast me. Ik kijk hem aan.
    'Ik ben Melanthi.' Zeg ik zachtjes.


    Cookies!

    Yulya Milehka
    Om me heen zie ik een paar kinderen gesprekken met elkaar aanpappen. Bah, ik moest er niet aan denken. De laatste minuten van je leven nog even vrolijk gaan babbelen. Nee, dat zat er bij mij niet in, behalve als iemand naar mij toe zou komen. Maar, aan de andere kant, dacht ik, was het ook een soort afleiding. Twijfelend en emotieloos voor me uitstarend bleef ik zitten.


    "like i'd follow you around like a dog that needs water."

    Jason

    Ik hoor iemand tegen me praten en keer me tot haar, ik open mijn ogen en kijk haar even recht in haar ogen. 'Eh hoi,' reageer ik een beetje verlegen als ik zie dat het meisje best wel knap is.

    [ bericht aangepast op 12 feb 2012 - 19:13 ]


    I only miss you when I'm breathing

    Philip

    'Ik ben Melanthi.' zegt het meisje zacht. Tuurlijk, hoe kon ik die naam nou vergeten? 'Philip.' zeg ik terug. Zou zij mij eigenlijk herkennen?


    Hope. It's the only thing stronger than fear.

    Ophelia Elená Agathon

    Opnieuw keerde ik me naar de jongen, die nu aarzelend hoi terug zei. Stilletjes verbierg ik mijn gezicht in mijn donkerbruine lokken. Wat moest ik nou zeggen? Hoi, ik ben Ophelia. Hoe heet jij? Misschien gaan we wel dood, maar kunnen we toch vrienden worden? Belachelijk was het. Het enige woord wat in me opkwam. 'Erg hé?' flapte ik er plotseling uit. Verdorie, sukkel die ik er was.


    If you could live anywhere in the world, where would it be? 'Where would you live Zayn?' 'Right next to you, Liam.'

    Vince

    'Erg hé?' vraagt ze aan mij. Ik haal even mijn schouders op, ik vond het niet heel erg om eerlijk te zijn.
    'Hmm, ligt er aan hoe je het bekijkt. Ik heb toch altijd al op straat gewoond dus...' begin ik zonder echt te weten hoe ik verder moet gaan.


    I only miss you when I'm breathing

    Melanthi
    Ik knikte toen hij zich voorstelde en keek een beetje ongemakkelijk naar de kust die steeds kleiner werd. Philip leek me wel oke, maar ik zou hem toch niet kunnen leren kennen. Ineens schoten er weer woorden van leermeester door mijn gedachten:
    'Als jullie moeten sterven, doe het samen.' Ik had niet geweten waar het op sloeg, maar nu leek het wel alsof hij een helderziende was.


    Cookies!

    Yulya Milehka
    Ik hoor wat mensen praten en kijk even op. Maar daarna kijk ik wazig voor me uit. Hoe zou het zijn om dood te gaan?


    "like i'd follow you around like a dog that needs water."

    Ophelia Elená Agathon

    Verward keek ik hem aan. Hij leek best rustig te zijn. Ik kalmeerde ook en probeerde het vanuit zijn perspectief te zien. Hij maakte zijn zin niet af. Waarschijnlijk wist hij niet meer wat hij moest zeggen. Logisch, wat mij betreft. 'Ik-k ben Ophelia.' zei ik om de stilte te verbreken.


    If you could live anywhere in the world, where would it be? 'Where would you live Zayn?' 'Right next to you, Liam.'

    Philip

    Ik merkte dat Melanthi zich een beetje ongemakkelijk voelde. Ik keek net als haar naar de kust. We waren nu echt weg. Ik wist zeker dat ik geen kans zou hebben om te overleven; ik heb nooit leren vechten, ik zat altijd in de boeken.


    Hope. It's the only thing stronger than fear.

    Jason

    Het is even stil, ik snapte eigenlijk wel waarom. 'Ik-k ben Ophelia,' zegt ze, waarschijnlijk om de stilte te verbreken die nu heerste. 'Ik ben Jason,' antwoord ik iets later.


    I only miss you when I'm breathing

    Elias Dekas
    Ik staar naar de haven die zich steeds verder van de boot verwijdert. Zuchtend zet ik me neer op het houten schip. Vaarwel Athene.


    Ex astris, sciencia