• Ik had een onderwerp nodig voor mijn uiteenzetting voor het vak Nederlands, en koos het onderwerp 'lucide dromen'.
    Nu ben ik er stiekem best wel geinteresseerd in geraakt en ik vraag me af wie van jullie ook wel eens lucide droomt. (:
    Zo ja, wat gebeurt er dan als je je beseft dat je droomt? En wat doe je dan?

    "Lucide dromen zijn dromen waarin je weet dat je aan het dromen bent. Je beseft dat alles om je heen een droom is, en dat je eigenlijk in bed ligt te slapen. En toch droom je gewoon verder!"


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Da's echt gaaf. Vroeger hield ik er dus in mijn droom een afstandsbediening bij, zodat ik kon zappen als ik de droom niet leuk vond, of m wilde herhalen. Best vaag eigenlijk. x]


    I believe in nothing but the truth and who we are.

    dat heb ik nou bijna nooit:)


    *klop klop* Penny! *klop klop* Penny! * klop klop* Penny!

    Ik droom heel vaak lucide dromen. inception


    Shoganai i ne~

    Assassin schreef:
    Dat heb ik wel vaker. Ik droom gewoon verder zonder er al te veel aandacht aan te besteden, het is niet echt het hoofdonderwerp van mijn droom dan.


    Hope goes lost but never dies.

    *gpoy* Dat heb ik echt ontzettend vaak. XD Nja dan slaap ik gewoon verder.


    Full of envy behind that anonymous mask

    Pericles schreef:
    Ik heb het weleens gehad, maar niet echt vaak. Ik heb vaker dat ik pas aan het einde van de dag besef dat iets een droom was (:


    Life has many different chapters, one bad chapter doesn't mean the end of the book.

    Dat heb ik altijd als ik al half wakker ben (soms van mijn wekker ;])
    Ik heb al best vaak een fantasiedroom gehad over HP. Die waren zó idioot...


    Deep inside, I've never felt alive

    Volgens mij weet ik wanneer ik droom altijd wel vaag dat ik aan het dromen ben, alleen doe ik verder niks met die informatie.


    If I die young, send me away with the words of a lovesong.

    WhiteQueen schreef:
    Ik heb dat heel vaak, meestal zijn dat leuke dromen omdat ik ze kan sturen dus ik blij gewoon dromen tot ik wakker word. Jammer genoeg word ik meestal wel snel wakker. Het zijn ongeveer de enigste dromen die ik onthoud.


    Everyone you meet is fighting a battle you know nothing about. Be kind

    geen idee ;d
    ik heb wel al gehad dat mijn wekkerradio afliep , maar dat ik niet wakker word , dat ik gewoon de muziek in mijn droom hoorde en dat ik aan het dansen was op een bal dan ;D


    I'm in love with cities I've never been to and people I never met.

    Heb ik twee keer gehad, waarvan ik me een keer goed kan herinneren.
    Ik liep door een straat in m'n oude buurt op een warme zomerdag en kwam twee mensen tegen. 'Hallo, dit is een droom' zei ik tegen hen.
    Die andere droom was - meen ik - een wat angstiger situatie waarin ik mezelf/een ander gerust wilde stellen door te zeggen dat het toch maar een droom was.


    No growth of the heart is ever a waste

    Assassin schreef:
    Dat heb ik wel vaker. Ik droom gewoon verder zonder er al te veel aandacht aan te besteden, het is niet echt het hoofdonderwerp van mijn droom dan.


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Ik kan me nog goed herinneren dat ik dat heel vaak had toen ik jonger was. Nu is het meer dat ik gewoon heel levendig droom, maar echt lucide dromen heb ik de laatste tijd niet meer gehad (:
    Ik heb mezelf eens voorgenomen om van die oefeningen te doen om meer lucide dromen te krijgen, maar tjsa, je kent het.. Luiheid is m'n grootste vijand lol


    I solemnly swear that I am up to no good.

    Lisztomania schreef:
    Dat heb ik bijna altijd? Ik dacht dat dat normaal was:Y)

    Dat was mijn laatste droom ook: de droom over zombies en geesten, alles leek normaal, ik speelde geen rol, maar keek gewoon toe en wist dat het een droom was.
    Het was begonnen met een droom over 2 geliefden en een geest... de geest verging en de geliefden toen ook,
    maar ik denk dat ik toen de zombies van de bisschoppen en de paus in het verhaal gestoken heb. :Y)


    There's faith and there's sleep - we need to pick one - please

    Ik heb het wel eens andersom gehad :'D Dat alles aanvoelde als een droom maar ik gewoon wakker was.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."