• Hey again,
    ik heb een vraagje voor mensen die hamsters hebben (gehad), sinds kort zit ik er weer mee in mijn hoofd om een hamster te nemen. Maar daar heb ik enkele vragen over (vermits ik een kleuter was toen ik voor het laatst hamsters had) : maken die 's nachts véél lawaai ? Om de hoeveel tijd moet je de kooi kuisen ? Stinken hamsters (volgens mijn moeder heel hard) ? Wat is het beste : woestijnrat, rat, hamster ?
    Alvast bedankt !

    [ bericht aangepast op 14 jan 2011 - 20:33 ]


    -

    Ik had 3 hamsters,
    De 1é pleegde zelfmoord,
    2é en 3é gingen (dacht ik) gewoon dood.
    Maarja, ik had dus dwerghamsters, en 1x een roborovski hamster.
    Goudhamsters zijn volgnes mij het meest aanhankelijk, en nouja ze stinken wel een beetje :'D

    JA, die maken lawaai. Die van mij ging altijd in zijn radje rennen en toen ging ik dat ding weghalen, ging ie in de kooi omhoog klimmen tegen de tralies en aan het dak hangen en dat de héle nacht door. Je moet er ff een paar weekjes aan wennen, maar misschien was die van mij gewoon hyper.
    Ik maakte de kooi één keer per week schoon.
    En ze stinken alleen als je de kooi vergeet schoon te maken. Verder vind ik het wel meevallen.
    En hamster is het beste, want die zijn echt lief! :3


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Ze gaan 's nachts rondrennen in dat rad, en dat piept heel erg..
    eens per week ongeveer.
    ze stinken als je de kooi niet goed schoonmaakt..
    Hamster.

    mijn hamser Billie (:
    is dood, hij had een tumor, en ik verzeker je
    dat is ENG
    dus als je er niet tegen kan dat je beestje binnen een of twee jaar doodgaat aan een tumor/kanker ofzo, dan moet je er geen nemen..O.o
    Ik heb toen een serieuze begrafenis gehouden O.o


    Me so good.

    Atmosphere schreef:
    Ik had 3 hamsters,
    De 1é pleegde zelfmoord,
    2é en 3é gingen (dacht ik) gewoon dood.
    Maarja, ik had dus dwerghamsters, en 1x een roborovski hamster.
    Goudhamsters zijn volgnes mij het meest aanhankelijk, en nouja ze stinken wel een beetje :'D


    Whahaha! Ja, de mijne ook! It killed himself 8D


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    ik heb ook een hamster gehad:Y)

    een hamster maakt helemaal niet veel lawaai, en stinkt niet vind ik. ik weet alleen niet hoevaak je een kooi moet schoonmaken. ik was pas 10 dus deed mijn ma het altijd


    I'd rather be absolutely ridiculous than absolutely boring.

    Jigsaw schreef:
    (...)

    Whahaha! Ja, de mijne ook! It killed himself 8D


    Eigenlijk best lullig, maar ik lach me dood :'D

    ik heb een dwerghamster.
    Je hoort die snachts alleen als je zijn radje (die noodzakelijk is) niet soepel hebt gemaakt. Je maakt m soepel door er een drupje olijf olie in te doen. Maar als er te veel olijf olie in zit, moet je dat weer schoon maken anders hoor je het radje ook.
    Maar als je dat radje een beetje hoort savonds, en je hebt al vaker geslapen (in dezelfde kamer) met dat dat geluid van dat radje zo hard/zacht gaat, dan word je daar niet wakker van, want dan ben je het gewend.

    En je moet de kooi elke week schoonmaken, maar als hij/zij alleen op één plek 'naar de wc gaat', haha, kan je ook alleen die plek doen en dan de week erna (of die week daarna) weer helemaal.
    Het stinkt dus als je het niet vaak genoeg schoonmaakt, en er zijn ook bepaalde soorten die je meer ruikt ofzo, maar dat weet ik niet precies.

    Tot zo ver mijn ervaring met dwerghamsters :9~
    En ik weet niet wat je het beste kan nemen.

    kijk anders eens op www.dehamster.nl?

    Atmosphere schreef:
    (...)

    Eigenlijk best lullig, maar ik lach me dood :'D


    Ja nou ja. Zou ik ook doen in zijn geval. Hij was kaal, liep als een kikker, had maar één oog, viel continue om en ik verzorgde hem vet slecht.
    Wat trouwens sowieso weird is.
    Ik verzorgde mijn beestje echt slecht, liet hem regelmatig vallen enzo, vergat hem weleens voer te geven voor een week (IK WAS KLEIN 8D) of zoiets en hij werd 4 jaar of zo. In elk geval, belachelijk oud voor een hamster.
    Mijn zusje zorgde echt vét goed voor haar beestje, en die stierf na een jaar, en haar tweede ook weer na een jaar :'D
    Dus, als je wilt dat je hamster lang leeft; martel hem 8D


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    xSnoepjex schreef:
    Ze gaan 's nachts rondrennen in dat rad, en dat piept heel erg..
    eens per week ongeveer.
    ze stinken als je de kooi niet goed schoonmaakt..
    Hamster.

    mijn hamser Billie (:
    is dood, hij had een tumor, en ik verzeker je
    dat is ENG
    dus als je er niet tegen kan dat je beestje binnen een of twee jaar doodgaat aan een tumor/kanker ofzo, dan moet je er geen nemen..O.o
    Ik heb toen een serieuze begrafenis gehouden O.o


    hmm ik weet ondertussen al wel dat ze niet lang leven, die van mij, toen ik dus klein was, kroop onder de frigo en is daaronder gestorven. En de ander was een paar dagen dood, maar dat is ook het enige dat ik me ervan herinner.
    Heb je enig idee of zo'n beestje + kooi enzo veel kost ?

    [ bericht aangepast op 14 jan 2011 - 20:41 ]


    -

    Jigsaw schreef:
    (...)

    Ja nou ja. Zou ik ook doen in zijn geval. Hij was kaal, liep als een kikker, had maar één oog, viel continue om en ik verzorgde hem vet slecht.
    Wat trouwens sowieso weird is.
    Ik verzorgde mijn beestje echt slecht, liet hem regelmatig vallen enzo, vergat hem weleens voer te geven voor een week (IK WAS KLEIN 8D) of zoiets en hij werd 4 jaar of zo. In elk geval, belachelijk oud voor een hamster.
    Mijn zusje zorgde echt vét goed voor haar beestje, en die stierf na een jaar, en haar tweede ook weer na een jaar :'D
    Dus, als je wilt dat je hamster lang leeft; martel hem 8D


    HAHAHA XD ik vraag me ook nog steeds af of ik mijn laatste hamster niet gewoon ben vergeten eten te geven. (vergat ik vaak) en ik heb hem probably maar 2x in zijn leven verschoont. (cat)
    :'D gawd wat sneu eigenlijk.

    Ik heb een sneaky hamster, -- jaah mijn vader weet het niet --
    En ik heb 'm al 2 maanden ofzeuw.. En hij weet het nog steeds niet, als je 's nachts dat radje eruithaalt, maakt hij geen lawaai ;)

    Atmosphere schreef:
    (...)

    HAHAHA XD ik vraag me ook nog steeds af of ik mijn laatste hamster niet gewoon ben vergeten eten te geven. (vergat ik vaak) en ik heb hem probably maar 2x in zijn leven verschoont. (cat)
    :'D gawd wat sneu eigenlijk.


    Eigenlijk zouden we opgepakt moeten worden voor dierenmishandeling, haha. (A)


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Oh trouwens: mijn hamster Zoemde als een bij.
    dus dat doen ze als geluid
    focking eng.
    dat je 't weet.

    Jigsaw schreef:
    (...)

    Eigenlijk zouden we opgepakt moeten worden voor dierenmishandeling, haha. (A)


    Nee junge, wij hielden ze in leven xD

    Krullieees schreef:
    ik heb een dwerghamster.
    Je hoort die snachts alleen als je zijn radje (die noodzakelijk is) niet soepel hebt gemaakt. Je maakt m soepel door er een drupje olijf olie in te doen. Maar als er te veel olijf olie in zit, moet je dat weer schoon maken anders hoor je het radje ook.
    Maar als je dat radje een beetje hoort savonds, en je hebt al vaker geslapen (in dezelfde kamer) met dat dat geluid van dat radje zo hard/zacht gaat, dan word je daar niet wakker van, want dan ben je het gewend.

    En je moet de kooi elke week schoonmaken, maar als hij/zij alleen op één plek 'naar de wc gaat', haha, kan je ook alleen die plek doen en dan de week erna (of die week daarna) weer helemaal.
    Het stinkt dus als je het niet vaak genoeg schoonmaakt, en er zijn ook bepaalde soorten die je meer ruikt ofzo, maar dat weet ik niet precies.

    Tot zo ver mijn ervaring met dwerghamsters :9~
    En ik weet niet wat je het beste kan nemen.

    kijk anders eens op www.dehamster.nl?


    Had ik nog niet aan gedacht, bedankt ! :'D


    -