• Ken je dat idee dat je een film kijkt en je een vriendje van de hoofdpersoon ziet, dat dat vriendje zooo lief is en dat je zelf ook ooit zon vriendje wilt? Een vriendje dat alle aandacht voor je heeft, die alles voor je wilt doen? Nou, op dit moment heb ik zo’n vriendje, hij iis echt een schat van een jongen, maar ik heb geen idee hoe ik ermee om moet gaan. Ik heb al redelijk problemen met het uiten van emoties, en van pleegzorg hebben we hier in huis doelen moeten stellen. Een van de doelen is dat ik tegen hem ‘ik hou van je’ moet zeggen.
    Hoe weet je of je van iemand houd? Ik bedoel, ik zeg het wel eens tegen me oom en tante ofzo, maar ik heb het nog nooit tegen iemand buiten me familie gezegd.
    Mijn vriendje heeft het al wel eens tegen me gezegd, maar ik draai er altijd omheen.
    Ik weet ook niet hoe ik er mee om moet gaan dat hij zo, zo, lief is. Hij is redelijk klef, ik denk dat hij eigenlijk wel op normaal niveau zit, maar hij is mijn eerste vriendje en ik vind het zelf al best moeilijk om er mee om te gaan. Maar hé, dat ben ik. Ik vind ook alle valentijnsdag dingetjes te klef. Al die hartjes, rozen, roze prulletjes.
    Sorry voor dit zeikverhaal, ik moest het even ergens kwijt. Dankje als je alles hebt gelezen.


    "Longbottom, if brains were gold, you'd be poorer than Weasley, and that's saying something." - Draco Malfoy

    Je moet jezelf gewoon niet forceren. Als je vriendje echt zo lief is als je hem beschrijft zal hij wel begrijpen dat je het moeilijk hebt om die woorden te zeggen. Zeg ze wanneer ze voor jou waardig zijn gezegd te worden.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Vertel hem gewoon wat je nu zegt. Dat je het wel wil zeggen maar dat je het moeilijk vind om over je gevoelens te praten. En dat je het wel ontzettend lief van hem vind hoe hij zich tot nu toe gedraagt.

    Vraag ik mij toch af hoe jullie verkering hebben gekregen.


    Physics is awesome

    Passerby schreef:
    Je moet jezelf gewoon niet forceren. Als je vriendje echt zo lief is als je hem beschrijft zal hij wel begrijpen dat je het moeilijk hebt om die woorden te zeggen. Zeg ze wanneer ze voor jou waardig zijn gezegd te worden.


    Hier ben ik het helemaal mee eens, het lukt je wel!


    “Laughter is timeless. Imagination has no age. And dreams are forever.”

    Eyes schreef:
    Vertel hem gewoon wat je nu zegt. Dat je het wel wil zeggen maar dat je het moeilijk vind om over je gevoelens te praten. En dat je het wel ontzettend lief van hem vind hoe hij zich tot nu toe gedraagt.

    Vraag ik mij toch af hoe jullie verkering hebben gekregen.


    Jeah, dat is ook een raar verhaal. We werden een beetje heel erg gekoppeld door een paar vrienden. Toen zoende we. Toen was het oud en nieuw, vierde we met zn alle, zoende we weer en toen besloten we zon beetje dat het officieel was.


    "Longbottom, if brains were gold, you'd be poorer than Weasley, and that's saying something." - Draco Malfoy

    ShadowSnape schreef:
    (...)

    Jeah, dat is ook een raar verhaal. We werden een beetje heel erg gekoppeld door een paar vrienden. Toen zoende we. Toen was het oud en nieuw, vierde we met zn alle, zoende we weer en toen besloten we zon beetje dat het officieel was.


    Waar vrienden al niet goed voor zijn. Maar wel schattig.


    Physics is awesome

    't Zijn maar woorden. 't Is niet dat als je die woorden hebt gezegd, je opeens voor eeuwig en altijd aan hem vastzit. Super dat je zo'n leuk vriendje hebt, geniet van de tijd samen, en als je er nou later om wat voor reden dan ook achterkomt dat je misschien wel niet zo goed bij hem past, dan is dat maar zo.


    i put the fun in funeral

    Naja uh denk dat voor iedereen 'ik hou van je' wat anders betekent. Daarom adviseer ik je om 't pas te zeggen wanneer jij 't gevoel hebt dat het de lading dekt die je voor iemand voelt.


    No growth of the heart is ever a waste

    Zeg de woorden wanneer je je er goed bij voelt. Op zo'n moment weet je vanzelf dat je het meent. Praat verder ook met hem over je gevoelens en dat je het moeilijk vind. Hij zal je vast wel begrijpen. (:


    You are beautiful, you are love.

    Het zijn niet zomaar wat woorden, zoals sommige zeggen. Je moet het alleen zeggen als jij je er goed bij voelt en zeker weet van "Bam, tegen hem kan dat," of zoiets. Geloof me, dan heb je gewoonweg dat gevoel, maar je kunt er geen doel van maken. Nou ja, misschien wel dat je het wil leren zeggen of zo, maar niet dwingend. Daar gaat tijd over heen.
    Vertel hem dat je er moeite mee hebt te zeggen en wanneer hij dat niet snapt, is hij een eikel.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Als je verdrietig wordt bij de gedachte dat hij je alleen laat en met iemand anders verder gaat, dan hou je van hem.


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Je kunt toch ook beginnen met andere zinnen, zoals: 'ik vind je lief,' 'je betekent veel voor me,' 'je bent de liefste jongen die ik ken,' etc etc.
    Waarom meteen ik hou van je zeggen? :') Zoiets zeg je meestal spontaan en niet omdat het moet van pleegzorg. Wat weten zij nou van je gevoelens? Belachelijk. Doe het lekker rustig aan en bouw het gewoon op met kleine complimentjes en lieve woorden. Die vier woordjes komen heus wel, op z'n tijd.


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Vertel hem dat je er moeite mee hebt je gevoelens te uiten maar dat het zeker niet aan hem ligt. Laat hem desnoods dit lezen. Zeg eerlijk wat je voelt niet omdat het moet (of omdat je je gedwongen voelt iets te zeggen) en zeg het vooral wanneer het goed voelt. Hij zal je heus wel begrijpen, zo niet. Dan is hij misschien niet the one.


    Thank you for the tragedy, I need it for my art.

    Gewoon niet doen.
    Er komt wel een moment dat je het opeens, uit het niets, wilt zeggen. Maar zolang dat er niet is, doe het niet want dan is het niet oprecht. Het is trouwens ook niet abnormaal dat je het nog niet kan, kan maanden duren hoor :')

    Edit: Dat je het niet kan zeggen, betekent niet dat je hem niet graag ziet. Ga dus niet aan jezelf of je liefde voor hem twijfelen, er is gewoon een verschil tussen verliefdheid en liefde. Van iemand houden is een ruim begrip.

    [ bericht aangepast op 11 feb 2013 - 23:17 ]


    Has no one told you she's not breathing?

    Ik zou het hem vertellen. Ik had in het begin van mijn relatie met mijn vriend ook dat ik bvb niet echt actief was met terugreageren op Whatsapp :'D Maar that's just me, ik wil gewoon niet 24/7 op elkaars lip zitten. Ik heb ook veel behoefte aan mijn personal time. Hij dacht dat dat afstotend bedoelt was, maar ik heb er met hem over gepraat en nu begrijpt hij het ook.

    Je moet gewoon veel praten om misverstanden uit de weg te gaan, ook bij deze situatie dus. Vertel hem gewoon dat je nog niet helemaal weet hoe je je moet opstellen in deze relatie maar dat het niet aan hem ligt.

    [ bericht aangepast op 12 feb 2013 - 10:30 ]


    ars moriendi

    Tortura schreef:
    Het zijn niet zomaar wat woorden, zoals sommige zeggen. Je moet het alleen zeggen als jij je er goed bij voelt en zeker weet van "Bam, tegen hem kan dat," of zoiets. Geloof me, dan heb je gewoonweg dat gevoel, maar je kunt er geen doel van maken. Nou ja, misschien wel dat je het wil leren zeggen of zo, maar niet dwingend. Daar gaat tijd over heen.
    Vertel hem dat je er moeite mee hebt te zeggen en wanneer hij dat niet snapt, is hij een eikel.


    Hier ben ik het mee eens. Je moet het echt pas zeggen als het voor jou goed voelt, don't force yourself.


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)