• Ik heb al een tijd lang roodharigen in mijn vriendengroep, en tot nu toe zijn zij stuk voor stuk slachtoffer geweest van pesterijen. Waarom? Omdat ze rood haar hebben, sproeten en een lichte huid. Ik heb zelf geen rood haar. Waarom trek ik het me dan zo aan?

    Ik trek het me niet aan omdat ik verliefd ben op een roodharige. Ik trek het me niet aan omdat ik een voorkeur voor ze heb. Ik trek het me aan, omdat er dagelijks miljoenen kinderen lijden onder nare opmerkingen, fysiek geweld of puur het genegeerd worden dat pesten met zich meebrengt.

    Ben je lelijk als je rood haar hebt? Is dik een synoniem voor lelijk? Ben je minderwaardig als je intelligentie niet bij dat van je leeftijdsgenoten ligt, ben je een kabouter als je onder de gemiddelde lengte zit? Zijn wij niet allemaal ooit gepest om wie we zijn of waren? Hebben wij onszelf aangepast aan de norm?

    Ik sta op voor de mensen met overgewicht, voor de lange slungels en de kleinere mensen. Ik wil graag opstaan voor de mensen die gebukt gaan of hebben moeten gaan onder een zware druk die de maatschappij op hun schouders legt, omdat ze anders zijn. Ik sta op voor een vriend die al jarenlang door het leven gaat als "Pumuckl", omdat hij niet zo lang is als de anderen en prachtig rood haar heeft. Ik sta op voor een van mijn vriendinnen, die is gepest wegens haar littekens. Ik sta op voor de homo's en de lesbiennes die in deze bekrompen samenleving hun liefde niet mogen tonen. Ik sta op voor helderzienden die niet serieus worden genomen, platgegooid worden met antidepressiva. Ik sta op voor eenieder die niet voor zichzelf op kan staan en ik sta op voor mezelf.

    Ik in mijn eentje, maak weinig verschil. Ik heb hulp nodig om te staan en ik ben bereid jullie te helpen om te staan. Ik zou het heel erg waarderen als meerdere mensen hier een berichtje zouden plaatsen, waarom zij opstaan en voor wie. Sta voor jezelf.




    Bananen zijn lekker, toch? Zet dit ook in je signature als je ook van bananaaaas houdt!

    Ik ben zelf gepest geweest en heb uit wraak ook gepest, maar ik heb nooit hulp gekregen en ben voor mezelf opgekomen. Mensen moeten in plaats van diep triest in een hoekje gaan zitten voor zichzelf opkomen en daarmee kan ik ze niet helpen. Dus nee, ik ga niet opstaan, hoe gemeen het ook klinkt.


    Olive

    AudreyH schreef:
    goed gezegt. maar velen braken hun benen tijdens het opstaan voor anderen. Omdat ze met te weinig opstonden.


    This. Exactly this.


    Inspiration can hit you any time

    Authors schreef:
    Ik ben zelf gepest geweest en heb uit wraak ook gepest, maar ik heb nooit hulp gekregen en ben voor mezelf opgekomen. Mensen moeten in plaats van diep triest in een hoekje gaan zitten voor zichzelf opkomen en daarmee kan ik ze niet helpen. Dus nee, ik ga niet opstaan, hoe gemeen het ook klinkt.


    Daar ben ik het wel mee eens. De enige die je kan helpen ben jijzelf. Er zat een meisje in mijn klas die nogal wat psychische problemen had en volgens haar werd zij door onze klas gepest. Ik heb vaak met haar geprobeerd te praten maar het enige wat ze zei was meestal iets als: "Ik spring vanmiddag voor een trein." of "Ik ben leven niet waard."
    Allemaal heel vervelend voor haar hoor, maar na een tijdje begon niemand haar meer serieus te nemen. Ook moest ik bijna overal waar ze naartoe ging mee om haar hand vast te houden want anders zou ze zichzelf 'verwonden' (lees: Een piepklein krasje maken met haar nagel).
    Ik wil best helpen hoor, maar dan moeten ze het zelf ook wel beter willen maken.


    i put the fun in funeral

    REDHEADSROCK schreef:
    (...)


    Ik weet niet wat ik nu tegen je ga zeggen, Alwin, maar ik zou het op prijs stellen als je eens iets volwassener zou worden en zou begrijpen dat het niet iets is om te lachen. Ik vind het respectloos.

    Je kunt het ook overdrijven.
    Ik weet hoe kut het is om gepest te worden, maar zo'n drukte als sommigen hier erover maken vind ik ook te ver gaan, mensen moeten geen groter probleem van iets maken dan hef is. En dit zeg ik niet alleen tegen jou, maar tegen meer hier.


    A king can rule a kingdom, but happiness will rule the

    Taize schreef:
    (...)
    Je kunt het ook overdrijven.
    Ik weet hoe kut het is om gepest te worden, maar zo'n drukte als sommigen hier erover maken vind ik ook te ver gaan, mensen moeten geen groter probleem van iets maken dan hef is. En dit zeg ik niet alleen tegen jou, maar tegen meer hier.

    Helaas is/was het voor sommige zo erg. Vaak lijkt het klein, maar dat is het meestal niet. En bij sommige is/was het echt zo erg dat ze niet overdrijven.
    Er zijn genoeg kinderen die zelfmoord plegen omdat ze gepest worden, die maken het echt niet groter dan het is.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Frigga schreef:
    (...)
    Helaas is/was het voor sommige zo erg. Vaak lijkt het klein, maar dat is het meestal niet. En bij sommige is/was het echt zo erg dat ze niet overdrijven.
    Er zijn genoeg kinderen die zelfmoord plegen omdat ze gepest worden, die maken het echt niet groter dan het is.

    Maar dat geldt niet voor iedereen hier op Q, lijkt me. Wat mij uiteindelijk heeft gered van het gepest, was dat ik dit negatief denken achter me kon laten en positief kon worden. Dát zouden meer mensen moeten inzien.


    A king can rule a kingdom, but happiness will rule the

    Taize schreef:
    (...)
    Maar dat geldt niet voor iedereen hier op Q, lijkt me. Wat mij uiteindelijk heeft gered van het gepest, was dat ik dit negatief denken achter me kon laten en positief kon worden. Dát zouden meer mensen moeten inzien.


    Dat geldt dan wel voor jou, voor vele anderen geldt dat (nog) niet. Daarom open ik een topic. Je zou blij moeten zijn :Y)


    Bananen zijn lekker, toch? Zet dit ook in je signature als je ook van bananaaaas houdt!

    REDHEADSROCK schreef:
    (...)

    Dat geldt dan wel voor jou, voor vele anderen geldt dat (nog) niet. Daarom open ik een topic. Je zou blij moeten zijn :Y)

    Ja, ik vind het ook heel goed dat je dit zo doet, omdat jij er een positieve boodschap aan geeft. Alleen, als je dit hele topic zo leest, zou je bijna denken dat pesten het ergste is dat iemand in z'n leven kan overkomen, zo orde er geklaagd. Als iemand dan nog probeert er een grappige draai aan te geven, wordt dat meteen afgezeikt. Dat vind ik overdreven, dat wilde ik even kwijt.


    A king can rule a kingdom, but happiness will rule the

    Er is een duidelijk verschil tussen pesten en plagen. Voor mij is plagen maar een opmerking die vriendschappelijk bedoeld is of zoiets. Pesten is met de bedoeling die persoon echt te kwetsen. Ik ben gepest geweest op de basisschool omdat ik bruin was. Ik probeerde alles om het te stoppen. Ik probeerde vriendelijk te zijn tegen hem, niet te reageren op zijn woorden en hem te negeren. Maar hij bleef het doen. En na een tijd kan je dat niet negeren. Ik word echt heel snel boos, en heb het stomme eigenschap om bij het minst geringste tranen in mijn ogen te krijgen ook al wil ik het niet. Ik probeerde het uit te praten en nadat hij me een vals gevoel gaf dat alles oké was begon alles weer. Toen ik het aan mijn ouders zei, werd alles erger. Uiteindelijk ben ik hem te lijf gegaan en gevochten.
    Pesten is niet oké. Je kan er overheen komen, maar die littekens blijven. Ik vind het goed dat je probeert. Laten zien dat je erom geeft is al een groot gebaar. Ik had niemand die me echt begreep, die me steunde toen ik het moeilijk had. Steun en begrip kan al veel voor een gepeste betekenen.


    Whosoever chooses to follow guidance, follows it for his own good; whosoever goes astray, goes astray to his own loss.

    Joselyne schreef:
    Ik ben zelf gepest vroeger, dus ik weet hoe erg het is. Ik kan niet begrijpen waarom mensen pesten, ze hebben geen idee wat ze iemand aandoen.


    “If I had someone like that in my life, I’d be very happy indeed.” - Bradley James

    Bij mij op school zat ook een meisje met ros haar dat gepest werd door een paar barbietrutten. En nu, een jaar later hebben diezelfde meisjes hun haar allemaal rood geverfd, logica?


    Happiness can be found, even in the darkest of times.

    skinwalker schreef:
    Bij mij op school zat ook een meisje met ros haar dat gepest werd door een paar barbietrutten. En nu, een jaar later hebben diezelfde meisjes hun haar allemaal rood geverfd, logica?


    Dit is echt gewoon fail... En triest...
    En nee, hier is geen logica voor...


    Deep inside, I've never felt alive

    Mysteria schreef:
    (...)

    Dit is echt gewoon fail... En triest...
    En nee, hier is geen logica voor...


    Dit. Alleen noem ik die Barbies meestal huppelkutjes.


    Bananen zijn lekker, toch? Zet dit ook in je signature als je ook van bananaaaas houdt!

    Noem eens de titels van de YouTube video's die je hebt geplaatst? Dan kan ik ze ook zien. (:


    And remember that, in a world of ordinary mortals, you are a Wonder Woman.

    SpiritClips Originals: Red en Stop Bullying


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.