• Ik heb al een tijd lang roodharigen in mijn vriendengroep, en tot nu toe zijn zij stuk voor stuk slachtoffer geweest van pesterijen. Waarom? Omdat ze rood haar hebben, sproeten en een lichte huid. Ik heb zelf geen rood haar. Waarom trek ik het me dan zo aan?

    Ik trek het me niet aan omdat ik verliefd ben op een roodharige. Ik trek het me niet aan omdat ik een voorkeur voor ze heb. Ik trek het me aan, omdat er dagelijks miljoenen kinderen lijden onder nare opmerkingen, fysiek geweld of puur het genegeerd worden dat pesten met zich meebrengt.

    Ben je lelijk als je rood haar hebt? Is dik een synoniem voor lelijk? Ben je minderwaardig als je intelligentie niet bij dat van je leeftijdsgenoten ligt, ben je een kabouter als je onder de gemiddelde lengte zit? Zijn wij niet allemaal ooit gepest om wie we zijn of waren? Hebben wij onszelf aangepast aan de norm?

    Ik sta op voor de mensen met overgewicht, voor de lange slungels en de kleinere mensen. Ik wil graag opstaan voor de mensen die gebukt gaan of hebben moeten gaan onder een zware druk die de maatschappij op hun schouders legt, omdat ze anders zijn. Ik sta op voor een vriend die al jarenlang door het leven gaat als "Pumuckl", omdat hij niet zo lang is als de anderen en prachtig rood haar heeft. Ik sta op voor een van mijn vriendinnen, die is gepest wegens haar littekens. Ik sta op voor de homo's en de lesbiennes die in deze bekrompen samenleving hun liefde niet mogen tonen. Ik sta op voor helderzienden die niet serieus worden genomen, platgegooid worden met antidepressiva. Ik sta op voor eenieder die niet voor zichzelf op kan staan en ik sta op voor mezelf.

    Ik in mijn eentje, maak weinig verschil. Ik heb hulp nodig om te staan en ik ben bereid jullie te helpen om te staan. Ik zou het heel erg waarderen als meerdere mensen hier een berichtje zouden plaatsen, waarom zij opstaan en voor wie. Sta voor jezelf.




    Bananen zijn lekker, toch? Zet dit ook in je signature als je ook van bananaaaas houdt!

    Tourist schreef:
    give it up, het gaat nooit veranderen


    comfort in c h a o s

    Ik vind rood haar juist erg mooi ;o en het is wel zo dat het pesten de laatste jaren erg is toegenomen... maar kom op, ik denk niet dat iemand kan zeggen dat hij nog nooit gepest heeft, al is het maar heel licht of een een rot-opmerking gegeven heeft.
    What are you gonna do about it?


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Ik heb een vriend die ginger is en hij is echt knap :9~
    Maar over al het andere; pesten is gewoon iets wat jongeren doen. Hebben ze altijd al gedaan en zullen ze ook altijd blijven doen. Natuurlijk is het afshuwelijk, maar ze hebben er allemaal hun eigen redenen voor. Gaat wel over als ze volwassen worden.


    i put the fun in funeral

    Lol ik ben blond van mezelf en ik heb mijn haar zelfs ooit rood geverfd. Alleen toen werd ik het bruinig. Ik ken genoeg roodharige die juist niet worden gepest.
    Ik vind het sneu om mensen af te rekenen op hun haarkleur.


    Alleen maar tranen van geluk

    Oke pesten is verschrikkelijk, maar dit topic gaat daarbij niet helpen. Of zelfs opstaan voor de mensen die gepest worden ook niet.
    Het is iets dat nooit gaat verdwijnen en meestal geen eens een deftige reden heeft. Daarbij het is zo ingebakken in de mensen dat 'anders' zijn niet meteen iets goeds is. De meeste mensen hebben geen ros haar => dus degene met ros haar worden dan gepest,etc. Zolang de mensheid bestaat zal dit fenomeen niet verdwijnen hoor..


    Get outta my head!

    Jezus, lekker negatieve mensen hier. Zullen we dan ook maar ophouden met alle andere dingen, "omdat de mens nu eenmaal zo is"?
    Kom op zeg, als je vanaf het begin aangeeft bij kinderen dat pesten niet oké is en je gewoon hard ingrijpt bij die pesters, waarom zou het niet kunnen werken?
    Sorry hoor, maar ik vind jullie wel een stelletje pessimisten. Er is altijd een manier om die pesters tegen te gaan.


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Ik vind rood haar juist ook erg mooi.

    Ik snap de mensen wel die zeggen dat het onmogelijk is om pesten aan te pakken, en ze hebben ook wel gelijk, maar als je het niet probeert gebeurd er helemaal niets. En waarom zou je het pesten ook meteen de wereld uit helpen, er gewoon zijn voor iemand die gepest wordt is denk ik al het halve werk. Ja, ik vind het goed dat je dit topic bent gestart. Je mag wel anders zijn, maar zodra mensen zich erom bedreigd gaan voelen...


    Everything is great when you don't give a shit.

    Ja die oesters houden op, en dan? Er komen er net zo hard nieuwe bij. En het is niet pessimistisch maar gewoon realiteit.


    I only miss you when I'm breathing

    Cherokees schreef:
    Jezus, lekker negatieve mensen hier. Zullen we dan ook maar ophouden met alle andere dingen, "omdat de mens nu eenmaal zo is"?
    Kom op zeg, als je vanaf het begin aangeeft bij kinderen dat pesten niet oké is en je gewoon hard ingrijpt bij die pesters, waarom zou het niet kunnen werken?
    Sorry hoor, maar ik vind jullie wel een stelletje pessimisten. Er is altijd een manier om die pesters tegen te gaan.


    Zoals?


    i put the fun in funeral

    ALTERMOON schreef:
    (...)

    Zoals?

    Nou, als ouders weer eens begonnen met opvoeden, in plaats van een "vrije opvoeding", dan konden ze hun kinderen harder aanpakken.
    Ik weet niet hoe het met jullie zit, maar ik kreeg vaak te horen wat ik wel of niet mocht doen. :W
    En dan luister je daarnaar. Als ik bijvoorbeeld als driejarige aan een raam probeerde te komen, zeiden mijn ouders meteen: "Dat mag niet, dat is vies."


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Cherokees schreef:
    (...)
    Nou, als ouders weer eens begonnen met opvoeden, in plaats van een "vrije opvoeding", dan konden ze hun kinderen harder aanpakken.
    Ik weet niet hoe het met jullie zit, maar ik kreeg vaak te horen wat ik wel of niet mocht doen. :W
    En dan luister je daarnaar. Als ik bijvoorbeeld als driejarige aan een raam probeerde te komen, zeiden mijn ouders meteen: "Dat mag niet, dat is vies."


    Hoezo 'weer eens'? Dat klinkt alsof je zelf al eens een kind opgevoed hebt. Je kan moeilijk zeggen hoe het vroeger was. Ik durf toch wel bijna zeker te zeggen dat er toen ook kinderen gepest zijn.
    Sommige ouders zijn ook niet in staat om altijd maar hun kinderen op de vingers te tikken en daar hebben ze ook redenen voor. Is dat goed? Nee. Kan je daar wat tegen doen? Nauwelijks.
    Bovendien ken ik veel pesters wiens ouders totaal niets afweten van de pesterijen. Opvoeding staat daar dus buiten. Veel pesters zijn vroeger trouwens zelf gepest.


    i put the fun in funeral

    Pesten om iets doms als een haarkleur of ander uiterlijk kenmerk is inderdaad onverdraaglijk idioot, en ik kan ook niet begrijpen waarom iemand dat zou doen. Maar wat naar mijn idee veel erger is, is pesten om wie iemand écht is. Ook dat gebeurt, en dat is veel moeilijker te overzien. Ook daar zouden mensen eens stil bij moeten staan.


    A king can rule a kingdom, but happiness will rule the

    ALTERMOON schreef:
    (...)

    Hoezo 'weer eens'? Dat klinkt alsof je zelf al eens een kind opgevoed hebt. Je kan moeilijk zeggen hoe het vroeger was. Ik durf toch wel bijna zeker te zeggen dat er toen ook kinderen gepest zijn.
    Sommige ouders zijn ook niet in staat om altijd maar hun kinderen op de vingers te tikken en daar hebben ze ook redenen voor. Is dat goed? Nee. Kan je daar wat tegen doen? Nauwelijks.
    Bovendien ken ik veel pesters wiens ouders totaal niets afweten van de pesterijen. Opvoeding staat daar dus buiten. Veel pesters zijn vroeger trouwens zelf gepest.

    Nee, maar wij hebben een restaurant waar altijd ouders met kinderen komen. De ouders trekken zich niks aan van hun kinderen en laten ze maar wat heen en weer lopen. Vroeger was de opvoeding een stuk strenger, maar nu zijn de ouders vaak aan het werk en hebben geen aandacht voor hun kinderen. En wat gaan kinderen dan doen? Aandacht zoeken. Je zegt zelf dat pesters vroeger ook gepest waren. Maar dat komt voornamelijk door hun thuissituatie. Ik heb fijne ouders, die altijd voor me klaar stonden. Een meisje dat mishandeld werd, pestte mij altijd omdat ze jaloers was op mijn lieve ouders. En dan ligt het niet aan de opvoeding? Kom op zeg, dat is gewoon een grote leugen.


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Ik sta niet op, dat komt omdat ik doodsbang ben en dat geef ik zelf ook toe. Ik ben geen held en ik kijk alleen maar toe. Natuurlijk vind ik pesten vreselijk. Het is verkeerd en ik vind dat pesters beter op een andere manier hun onzekerheden en agressie kunnen uiten. Maar zelf doe ik er niets aan. Ik heb ook eigenlijk nog nooit in zo'n situatie gezeten. In de eerste klas wel, geloof ik. Toen werd een meisje uit onze klas gepest door derdeklassers. Ze is nu van school af. Ze was autistisch en extreem verlegen, niemand kon goed met haar om gaan. Uiteindelijk kwamen die pesters ook een beetje naar ons (de meiden die wel een beetje met haar omgingen) toe en ik vond het vreselijk, maar ik negeerde ze. Ik denk dat die eigenschap me red, het negeren. Ik kan alles en iedereen negeren. Ik vind mensen die 'anders' zijn juist het mooist van allemaal, dus pesten zou ik zelf echt nooit doen. Nooit.


    wth.

    xWhiteRose schreef:
    Pesten is gemeen, Ik heb er jaren lang onder door moeten gaan. Zelfs tot eind vorig jaar. Totdat een vriend me erop wees dat je mooi bent als je anders bent.
    En dit is de boodschap die ik nu wil doorgeven aan de mensen die gepest worden. Pesters zijn niets meer dan mensen die jaloers zijn op dingen die jij hebt. En mensen met onbegrip! Ze weten niet hoe die ander in elkaar zit.
    Het zal moeilijk worden om dit te veranderen. Pesten zal altijd doorgaan. Maar als de gepeste maar in hun hoofd onthouden dat ze mooi zijn. Geweldig om wie ze zijn. Ondanks dat vele mensen het tegenover gestelde zeggen (Ja, ik weet het het is moeilijk) kun je de pesterijen overleven.
    Onthoudt: Ik ben mooi zoals ik ben. Ik ben anders en dat is goed. Ik moet me niet aanpassen aan de rest van de wereld. Dan ben ik een robot die niet voor zichzelf op kan komen.
    De macht ligt in de handen van de mensen die anders zijn, vernieuwende ideeën hebben. Niet bij de mensen die zich op laten slokken door de massa!

    Ik denk niet dat het beter verwoord zou kunnen worden dan dit.


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.