• Ik heb al een tijd lang roodharigen in mijn vriendengroep, en tot nu toe zijn zij stuk voor stuk slachtoffer geweest van pesterijen. Waarom? Omdat ze rood haar hebben, sproeten en een lichte huid. Ik heb zelf geen rood haar. Waarom trek ik het me dan zo aan?

    Ik trek het me niet aan omdat ik verliefd ben op een roodharige. Ik trek het me niet aan omdat ik een voorkeur voor ze heb. Ik trek het me aan, omdat er dagelijks miljoenen kinderen lijden onder nare opmerkingen, fysiek geweld of puur het genegeerd worden dat pesten met zich meebrengt.

    Ben je lelijk als je rood haar hebt? Is dik een synoniem voor lelijk? Ben je minderwaardig als je intelligentie niet bij dat van je leeftijdsgenoten ligt, ben je een kabouter als je onder de gemiddelde lengte zit? Zijn wij niet allemaal ooit gepest om wie we zijn of waren? Hebben wij onszelf aangepast aan de norm?

    Ik sta op voor de mensen met overgewicht, voor de lange slungels en de kleinere mensen. Ik wil graag opstaan voor de mensen die gebukt gaan of hebben moeten gaan onder een zware druk die de maatschappij op hun schouders legt, omdat ze anders zijn. Ik sta op voor een vriend die al jarenlang door het leven gaat als "Pumuckl", omdat hij niet zo lang is als de anderen en prachtig rood haar heeft. Ik sta op voor een van mijn vriendinnen, die is gepest wegens haar littekens. Ik sta op voor de homo's en de lesbiennes die in deze bekrompen samenleving hun liefde niet mogen tonen. Ik sta op voor helderzienden die niet serieus worden genomen, platgegooid worden met antidepressiva. Ik sta op voor eenieder die niet voor zichzelf op kan staan en ik sta op voor mezelf.

    Ik in mijn eentje, maak weinig verschil. Ik heb hulp nodig om te staan en ik ben bereid jullie te helpen om te staan. Ik zou het heel erg waarderen als meerdere mensen hier een berichtje zouden plaatsen, waarom zij opstaan en voor wie. Sta voor jezelf.




    Bananen zijn lekker, toch? Zet dit ook in je signature als je ook van bananaaaas houdt!

    Pesten is zielig, gemeen en stom. Ik ken zelf geen roodharigen, en mijn klasgenoten ook niet, dus gebruiken ze mij maar als slachtoffer. Het is laf om te pesten, alsof dat je gelukkig maakt! Het kan zijn dat pesters thuis problemen hebben of zo, maar dan moeten ze echte vrienden zoeken in plaats van meelopers! Ik vind het heel goed van je dat j dit hebt gezegd en dat dit nu in de spotlight staat, want dit is een boodschap die eigenlijk in iedere school gekend moet zijn!


    Define "good".

    Mooi geschreven!
    Ik werd twee jaar lang door de kinderen uit mijn straat gepest omdat ik 'nieuw' was. Ik was zelfs thuis niet veilig voor pesterijen en de enige plek waar ik veilig was, was school. Het stopte toen er een nieuw meisje in de straat kwam wonen en zij werd gepest.


    Take risks and conquer your fears.

    Ik snap niet waarom je iemand zou pesten om de lengte. Ik ben 1.68, en daar ben ik blij mee.
    Maar een paar van de mensen die ik ken zijn langer dan ik ben. Het zijn vrienden, maar ze maken steeds grappen over m'n lengte. Zij zijn 2-3 jaar ouder en een kop groter. En dan voel je je klein. Heel erg klein.
    Ik kan best tegen grappen, maar na een tijdje wordt het niet meer leuk. Ik rolde met m'n ogen en negeerde het, maar als je anderhalf uur met elkaar traint is het vrij moeilijk. Dan wordt het irritant. De grappen worden flauwer, groffer en stommer.
    En eigenlijk moet iedereen dan iemand hebben. Zo'n jongen als in het filmpje, de basketballer. Hij verfde z'n haar rood en ging achter de jongen staan, toen hij weer gepest werd.
    En ik heb die iemand, gelukkig. Het is, grappig genoeg, de langste jongen die ik ken, bijna 2 meter lang. Hij is minimaal 2 koppen groter en 2 jaar ouder. Toen ze me nog een keer zaten te 'plagen' met m'n lengte, kwam hij gewoon naast me staan. Dat geeft je de kracht dingen te zeggen, die je anders nooit gezegd had.
    Sindsdien heb ik geen grap meer gehoord over m'n lengte. Nooit meer.

    Nu wil ik, voor hém, ook zo worden. Als iemand gepest word of gewoon steun nodig heeft er zíjn voor diegene. En niet alleen achter laten. Want pesten is zinloos en ook al zie je het niet van de buitenkant, het kan behoorlijk pijn doen.


    If a writer falls in love with you, you can never die

    Spotgaai schreef:
    Ik snap niet waarom je iemand zou pesten om de lengte. Ik ben 1.68, en daar ben ik blij mee.
    Maar een paar van de mensen die ik ken zijn langer dan ik ben. Het zijn vrienden, maar ze maken steeds grappen over m'n lengte. Zij zijn 2-3 jaar ouder en een kop groter. En dan voel je je klein. Heel erg klein.
    Ik kan best tegen grappen, maar na een tijdje wordt het niet meer leuk. Ik rolde met m'n ogen en negeerde het, maar als je anderhalf uur met elkaar traint is het vrij moeilijk. Dan wordt het irritant. De grappen worden flauwer, groffer en stommer.
    En eigenlijk moet iedereen dan iemand hebben. Zo'n jongen als in het filmpje, de basketballer. Hij verfde z'n haar rood en ging achter de jongen staan, toen hij weer gepest werd.
    En ik heb die iemand, gelukkig. Het is, grappig genoeg, de langste jongen die ik ken, bijna 2 meter lang. Hij is minimaal 2 koppen groter en 2 jaar ouder. Toen ze me nog een keer zaten te 'plagen' met m'n lengte, kwam hij gewoon naast me staan. Dat geeft je de kracht dingen te zeggen, die je anders nooit gezegd had.
    Sindsdien heb ik geen grap meer gehoord over m'n lengte. Nooit meer.

    Nu wil ik, voor hém, ook zo worden. Als iemand gepest word of gewoon steun nodig heeft er zíjn voor diegene. En niet alleen achter laten. Want pesten is zinloos en ook al zie je het niet van de buitenkant, het kan behoorlijk pijn doen.


    Daar heb je gelijk in. Hij is maar één centimeter groter dan dat jij bent (1.69) en 21, dus ja, dan ben je snel slachtoffer van pesterijen als je ook nog eens rood haar hebt.


    Bananen zijn lekker, toch? Zet dit ook in je signature als je ook van bananaaaas houdt!

    Ik vind het een beetje vervelend dat er, als het gaat om pesten over lengte, vooral op de kleinere mensen wordt gefocust. Niet in dit topic, want jij hebt de langere mensen ook genoemd.
    Ik ben namelijk 16 en al zo'n twee/drie jaar 1,76. Nu zijn er natuurlijk mensen die langer zijn dan ik, maar ik word hier toch ook regelmatig mee gepest. Of althans, dat pesten was vroeger, maar nu worden er toch nog wel opmerkingen over gemaakt en sommige zijn als grapje bedoelt, maar ze roepen nare herinneringen op en op een gegeven moment zijn ze niet meer leuk.


    everything, in time

    Tourist schreef:
    give it up, het gaat nooit veranderen (;

    je moet het juist NIET opgeven! ieder mens is gelijk! of je nou rood, zwart, bruin of blond haar hebt. of je nou lesbisch, homoseksueel, biseksueel of hetero bent: of je nou in de islam gelooft, of christelijk bent. Het maakt niet uit! we zijn allemaal mensen, en wie heeft er bedacht of je wel of geen rood haar mag hebben? of je wel of niet homo mag zijn?! wie heeft dat bedacht? Jij?! nou dan wil ik jou vragen wat er mis is met rood haar, of met homo's, of met wat voor mensen dan ook. want hoe leuk zou jij het vinden als iemand je keer op keer uitscheld, slaat, voor gek zet, je geen vrienden hebt, en niemand om je lijkt te geven? Ja hoe zou je dat vinden?! Nou je kan nu misschien wel zeggen: "het zou me nix boeien!" maar als je echt in zo'n situatie zit, is dat héél anders! het is NIET LEUK om uitgescholden te worden, of geslagen te worden gewoon om wie je bent. We zijn allemaal op deze wereld, we bestaan niet voor niets dus waarom zou de een 'vies' zijn, en de ander 'normaal' zijn? wanneer ben je normaal?! iedereen is toch normaal? want mensen zeggen dat homo's vies zijn maar weet je wat pas echt vies is?
    mensen discrimineren om wie ze zijn!
    dus denk voortaan 2 keer na voordat je een opmerking maakt over andermans geaardheid, geloof, uiterlijk, stijl of wat dan ook. echt waar mensen die pesten, die zijn pas vies!


    I’m either gone in an instant or here 'til the bitter end

    Humble schreef:
    Ik vind het een beetje vervelend dat er, als het gaat om pesten over lengte, vooral op de kleinere mensen wordt gefocust. Niet in dit topic, want jij hebt de langere mensen ook genoemd.
    Ik ben namelijk 16 en al zo'n twee/drie jaar 1,76. Nu zijn er natuurlijk mensen die langer zijn dan ik, maar ik word hier toch ook regelmatig mee gepest. Of althans, dat pesten was vroeger, maar nu worden er toch nog wel opmerkingen over gemaakt en sommige zijn als grapje bedoelt, maar ze roepen nare herinneringen op en op een gegeven moment zijn ze niet meer leuk.

    Ik word niet echt met mijn lengte gepest, maar wel geplaagd en ik ben 1.60, dat is echt.. stom,

    [ bericht aangepast op 21 jan 2012 - 14:27 ]


    Everyone you meet is fighting a battle you know nothing about. Be kind

    Humble schreef:
    Ik vind het een beetje vervelend dat er, als het gaat om pesten over lengte, vooral op de kleinere mensen wordt gefocust. Niet in dit topic, want jij hebt de langere mensen ook genoemd.
    Ik ben namelijk 16 en al zo'n twee/drie jaar 1,76. Nu zijn er natuurlijk mensen die langer zijn dan ik, maar ik word hier toch ook regelmatig mee gepest. Of althans, dat pesten was vroeger, maar nu worden er toch nog wel opmerkingen over gemaakt en sommige zijn als grapje bedoelt, maar ze roepen nare herinneringen op en op een gegeven moment zijn ze niet meer leuk.

    Ik denk -ik kan het ook mis hebben- dat er voornamelijk op de kleinere mensen word gefocust omdat die waarschijnlijk het meest gepest worden. Denk ik.
    Het zijn namelijk meestal de langere die de kleinere pesten. Ik wil niet zeggen dat jij en vele anderen nu kleinere pesten, maar dat leert mijn ervaring. Langere zijn 'sterker' dus die pesten de kleinere, 'de zwakken'.
    Zo gaat dat in ieder geval meestal zo.

    Ik weet alleen niet waarom geen enkele lengte goed is =\ Iedereen met verschillende lengtes word erom gepest.


    If a writer falls in love with you, you can never die

    Spotgaai schreef:
    (...)
    Ik denk -ik kan het ook mis hebben- dat er voornamelijk op de kleinere mensen word gefocust omdat die waarschijnlijk het meest gepest worden. Denk ik.
    Het zijn namelijk meestal de langere die de kleinere pesten. Ik wil niet zeggen dat jij en vele anderen nu kleinere pesten, maar dat leert mijn ervaring. Langere zijn 'sterker' dus die pesten de kleinere, 'de zwakken'.
    Zo gaat dat in ieder geval meestal zo.

    Ik weet alleen niet waarom geen enkele lengte goed is =\ Iedereen met verschillende lengtes word erom gepest.


    Nou, dat is volgens mij dus helemaal niet waar. D:
    Alleen de mensen met een 'normale' lengte pesten hen. In mijn ervaring heb ik nog nooit mee gemaakt dat een langer iemand een kleinere pest, vooral omdat diegene meestal zelf gepest wordt. Zo heb ik het dan ervaren. (:


    everything, in time

    je moet het juist NIET opgeven! ieder mens is gelijk! of je nou rood, zwart, bruin of blond haar hebt. of je nou lesbisch, homoseksueel, biseksueel of hetero bent: of je nou in de islam gelooft, of christelijk bent. Het maakt niet uit! we zijn allemaal mensen, en wie heeft er bedacht of je wel of geen rood haar mag hebben? of je wel of niet homo mag zijn?! wie heeft dat bedacht? Jij?! nou dan wil ik jou vragen wat er mis is met rood haar, of met homo's, of met wat voor mensen dan ook. want hoe leuk zou jij het vinden als iemand je keer op keer uitscheld, slaat, voor gek zet, je geen vrienden hebt, en niemand om je lijkt te geven? Ja hoe zou je dat vinden?! Nou je kan nu misschien wel zeggen: "het zou me nix boeien!" maar als je echt in zo'n situatie zit, is dat héél anders! het is NIET LEUK om uitgescholden te worden, of geslagen te worden gewoon om wie je bent. We zijn allemaal op deze wereld, we bestaan niet voor niets dus waarom zou de een 'vies' zijn, en de ander 'normaal' zijn? wanneer ben je normaal?! iedereen is toch normaal? want mensen zeggen dat homo's vies zijn maar weet je wat pas echt vies is?
    mensen discrimineren om wie ze zijn!
    dus denk voortaan 2 keer na voordat je een opmerking maakt over andermans geaardheid, geloof, uiterlijk, stijl of wat dan ook. echt waar mensen die pesten, die zijn pas vies! .



    dit.


    Every scrap of you would be taken from me, watched as you signed your name Marjorie

    DracoXmalfoy schreef:
    (...)
    je moet het juist NIET opgeven! ieder mens is gelijk! of je nou rood, zwart, bruin of blond haar hebt. of je nou lesbisch, homoseksueel, biseksueel of hetero bent: of je nou in de islam gelooft, of christelijk bent. Het maakt niet uit! we zijn allemaal mensen, en wie heeft er bedacht of je wel of geen rood haar mag hebben? of je wel of niet homo mag zijn?! wie heeft dat bedacht? Jij?! nou dan wil ik jou vragen wat er mis is met rood haar, of met homo's, of met wat voor mensen dan ook. want hoe leuk zou jij het vinden als iemand je keer op keer uitscheld, slaat, voor gek zet, je geen vrienden hebt, en niemand om je lijkt te geven? Ja hoe zou je dat vinden?! Nou je kan nu misschien wel zeggen: "het zou me nix boeien!" maar als je echt in zo'n situatie zit, is dat héél anders! het is NIET LEUK om uitgescholden te worden, of geslagen te worden gewoon om wie je bent. We zijn allemaal op deze wereld, we bestaan niet voor niets dus waarom zou de een 'vies' zijn, en de ander 'normaal' zijn? wanneer ben je normaal?! iedereen is toch normaal? want mensen zeggen dat homo's vies zijn maar weet je wat pas echt vies is?
    mensen discrimineren om wie ze zijn!
    dus denk voortaan 2 keer na voordat je een opmerking maakt over andermans geaardheid, geloof, uiterlijk, stijl of wat dan ook. echt waar mensen die pesten, die zijn pas vies!


    Inderdaad. En met zo'n instelling (als degene die je quote) blijf je zwak.


    Bananen zijn lekker, toch? Zet dit ook in je signature als je ook van bananaaaas houdt!

    Humble schreef:
    (...)

    Nou, dat is volgens mij dus helemaal niet waar. D:
    Alleen de mensen met een 'normale' lengte pesten hen. In mijn ervaring heb ik nog nooit mee gemaakt dat een langer iemand een kleinere pest, vooral omdat diegene meestal zelf gepest wordt. Zo heb ik het dan ervaren. (:

    Tja oké, dat is dan mijn ervaring =).
    Maar nu krijg je wel de situatie, wat is "normaal", wat is "lang". Voor mij is 1.76 heel lang, omdat ik 8 cm kleiner ben. Maar voor de meesten mensen is dat een redelijke lange lengte, misschien iets langer dan gemiddeld.
    Argh, dit is ingewikkeld XD


    If a writer falls in love with you, you can never die

    Ik ben vorig jaar ook heel erg gepest, omdat ik stil was en een grote tas had.. Dus ik begrijp wel wat je bedoelt, en mooi geschreven :3


    Today is the oldest you have ever been, and the youngest you'll ever be.

    Cherokees schreef:
    Ik heb nooit begrepen waarom mensen worden gepest. Hoe kun je met jezelf leven als je pest? Dat vind ik écht verschrikkelijk en het is gewoon dom als je pest.
    Ik ben anders dan de meeste mensen en druis tegen de menigte in. Stuur die pestkoppen maar eens naar de bak, daar worden ze eens écht gestraft. Nare rotlui. Ik zou ze allemaal wel de nek om willen draaien, pesten kan iemands leven verpesten! Ik ben zelf ook altijd gepest en eigenlijk hoop ik dat die pesters hun verdiende loon krijgen...


    And this I believe: that the free, exploring mind of the individual human is the most valuable thing in the world.

    Ik vind dit topic nogal dramatisch, maar ja. Pesten is niet goed, meer kan ik daar ook niet over zeggen. Ik pest niet, heb dat nooit gedaan, ben ook nooit van plan om dat te doen, maar ik ben ook nooit gepest geweest. Wat ik wel observeer is dat veel mensen het verschil tussen pesten en plagen niet kennen. Dat geldt zowel voor pesters als voor gepesten.


    Frankly my dear, I don't give a damn.