• 1 hoe heten de verhaal stijl in tijdschriften zoals mijn geheim. zeg maar dat mensen over hun leven vertellen van uit hun ogen.

    2. is er een of ander programma dat wat je inspreekt in geschreven woord omzet. ik heb vaak leuke idee voor verhalen en heb ze precies in me hoofd uitgewerkt maar het lukt me niet om ze op papier te zetten.


    liefde is de weg naar alles. maar ook naar de dood

    Real life story? Anders is het de POV van de verteller, de ik vorm.

    [ bericht aangepast op 26 aug 2010 - 11:27 ]


    Your make-up is terrible

    Ik-vorm, dacht ik?
    En de tweede weet ik niet, sorry.


    A decision I will regret, until my dying breath.

    1: Dat zijn verhalen geschreven in de ik-vorm, ook wel eerste persoon verhalen genoemd. Maar als het over de schrijver zijn leven zelf gaat, dan is het autobiografisch.

    2: Zulke programma's zullen ongetwijfeld bestaan, maar als je niet bereid bent om er duizenden euro's voor te betalen, dan kun je dag dag zeggen met je handje.

    [ bericht aangepast op 26 aug 2010 - 0:24 ]


    If you don't stand for something, you'll fall for anything.

    1. Ik-vorm volgens mij ja.

    2. Dat kun je laten doen ja, dan praat je met een man/vrouw die jouw verhaal dan gaat op schrijven maar volgens mij moet je zoals Courtesan al zei daar veel voor betalen.


    If you don't understand my silence, you will never understand my words.

    1. Dat is een ik-verhaal.
    2. Die programma's bestaan, maar kosten enorm veel geld. Wat Tragically bedoelt zijn gostwriters. dat zijn mensen die naar jouw verhaal luisteren en het dan opschrijven. Maar gostwriters zijn vooral auteurs die biografieën schrijven, bijvoorbeeld van seriemoordenaars.


    So here's a heart to heart on the back of postcards sent from California

    gezien met nederlands
    1) vertelende ik/ belevende ik
    hangt ervan af. In het eerste geval vertellen ze wat ze hebben meegemaakt. in het tweede geval vertellen ze wat ze op dat moment meemaken.

    2 sorry dat weet ik niet


    wees jezelf er zijn al zoveel anderen!!!

    Er is al bijna 100 dagen niet in dit topic gepost. Bedenk goed of het nuttig is dit topic omhoog te schoppen!
    ja tuurlijk XD
    (niet dus)


    liefde is de weg naar alles. maar ook naar de dood

    Strikvraag schreef:
    1. Ik-vorm volgens mij ja.

    2. Dat kun je laten doen ja, dan praat je met een man/vrouw die jouw verhaal dan gaat op schrijven maar volgens mij moet je zoals Courtesan al zei daar veel voor betalen.


    Hope goes lost but never dies.

    silver schreef:
    Er is al bijna 100 dagen niet in dit topic gepost. Bedenk goed of het nuttig is dit topic omhoog te schoppen!
    ja tuurlijk XD
    (niet dus)

    Waarom doe je het dan?! Doe dan niet zo dom.


    A decision I will regret, until my dying breath.

    silver schreef:
    Er is al bijna 100 dagen niet in dit topic gepost. Bedenk goed of het nuttig is dit topic omhoog te schoppen!
    ja tuurlijk XD
    (niet dus)


    Wrm trap je hem dan omhoog o-O


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    2. Mijn vader had ooit zoiets. Ik heb ook wel eens daarmee iets gedaan (uitproberen). Maar die van mijn vader (was echt al jaren geleden!) was helemaal niet fijn. Want je moet dan ontzettend duidelijk spreken en woord-voor-woord. Je moet "punt" "aanhalingstekens" "Backspace" "Enter" allemaal los gaan zeggen enzo. Ik weet niet of dat heel duur is (als het echt zo duur is zou mijn vader het niet hebben!) Maargoed als je er eentje wil waar je normaal kan praten enzo zal het wel wat kosten. Maar ik denk dat het wel tegen gaat vallen zo'n progamma.


    "Writing is a socially acceptable form of schizphrenia." -E.L.Doctorow