• Ik heb al een tijd lang roodharigen in mijn vriendengroep, en tot nu toe zijn zij stuk voor stuk slachtoffer geweest van pesterijen. Waarom? Omdat ze rood haar hebben, sproeten en een lichte huid. Ik heb zelf geen rood haar. Waarom trek ik het me dan zo aan?

    Ik trek het me niet aan omdat ik verliefd ben op een roodharige. Ik trek het me niet aan omdat ik een voorkeur voor ze heb. Ik trek het me aan, omdat er dagelijks miljoenen kinderen lijden onder nare opmerkingen, fysiek geweld of puur het genegeerd worden dat pesten met zich meebrengt.

    Ben je lelijk als je rood haar hebt? Is dik een synoniem voor lelijk? Ben je minderwaardig als je intelligentie niet bij dat van je leeftijdsgenoten ligt, ben je een kabouter als je onder de gemiddelde lengte zit? Zijn wij niet allemaal ooit gepest om wie we zijn of waren? Hebben wij onszelf aangepast aan de norm?

    Ik sta op voor de mensen met overgewicht, voor de lange slungels en de kleinere mensen. Ik wil graag opstaan voor de mensen die gebukt gaan of hebben moeten gaan onder een zware druk die de maatschappij op hun schouders legt, omdat ze anders zijn. Ik sta op voor een vriend die al jarenlang door het leven gaat als "Pumuckl", omdat hij niet zo lang is als de anderen en prachtig rood haar heeft. Ik sta op voor een van mijn vriendinnen, die is gepest wegens haar littekens. Ik sta op voor de homo's en de lesbiennes die in deze bekrompen samenleving hun liefde niet mogen tonen. Ik sta op voor helderzienden die niet serieus worden genomen, platgegooid worden met antidepressiva. Ik sta op voor eenieder die niet voor zichzelf op kan staan en ik sta op voor mezelf.

    Ik in mijn eentje, maak weinig verschil. Ik heb hulp nodig om te staan en ik ben bereid jullie te helpen om te staan. Ik zou het heel erg waarderen als meerdere mensen hier een berichtje zouden plaatsen, waarom zij opstaan en voor wie. Sta voor jezelf.




    Bananen zijn lekker, toch? Zet dit ook in je signature als je ook van bananaaaas houdt!

    Ik ben vroeger zelf gepest geweest,en ik heb me veranderd naar wat in hun ogen"goed"was.
    Het is niet zo erg,maar soms voelt het gewoon niet goed omdat het niet als mezelf voelt.
    Alsof andere mensen je de woorden in de mond steken en je verplicht bent ze te zeggen omdat ze je ofanders afkeuren.Gepest worden is niet alleen gekwetst worden,het is ook gedwongen zijn om iemand jezelf niet meer te zijn,en 1 van de zoveelste barbiepoppen te worden.

    [ bericht aangepast op 21 jan 2012 - 14:48 ]


    I liek yuri and stuff.

    DracoXmalfoy schreef:
    (...)
    je moet het juist NIET opgeven! ieder mens is gelijk! of je nou rood, zwart, bruin of blond haar hebt. of je nou lesbisch, homoseksueel, biseksueel of hetero bent: of je nou in de islam gelooft, of christelijk bent. Het maakt niet uit! we zijn allemaal mensen, en wie heeft er bedacht of je wel of geen rood haar mag hebben? of je wel of niet homo mag zijn?! wie heeft dat bedacht? Jij?! nou dan wil ik jou vragen wat er mis is met rood haar, of met homo's, of met wat voor mensen dan ook. want hoe leuk zou jij het vinden als iemand je keer op keer uitscheld, slaat, voor gek zet, je geen vrienden hebt, en niemand om je lijkt te geven? Ja hoe zou je dat vinden?! Nou je kan nu misschien wel zeggen: "het zou me nix boeien!" maar als je echt in zo'n situatie zit, is dat héél anders! het is NIET LEUK om uitgescholden te worden, of geslagen te worden gewoon om wie je bent. We zijn allemaal op deze wereld, we bestaan niet voor niets dus waarom zou de een 'vies' zijn, en de ander 'normaal' zijn? wanneer ben je normaal?! iedereen is toch normaal? want mensen zeggen dat homo's vies zijn maar weet je wat pas echt vies is?
    mensen discrimineren om wie ze zijn!
    dus denk voortaan 2 keer na voordat je een opmerking maakt over andermans geaardheid, geloof, uiterlijk, stijl of wat dan ook. echt waar mensen die pesten, die zijn pas vies!


    Lieverd, je hebt helemaal gelijk, behalve het feit dat iedereen hetzelfde is :Y)
    Iedereen is namelijk uniek (A)


    Deep inside, I've never felt alive

    ik had ooit een mentor die homo`s haat.
    die dag verloor ik mijn respect voor haar,


    -

    ALTERMOON schreef:
    Ik heb een vriend die ginger is en hij is echt knap :9~
    Maar over al het andere; pesten is gewoon iets wat jongeren doen. Hebben ze altijd al gedaan en zullen ze ook altijd blijven doen. Natuurlijk is het afshuwelijk, maar ze hebben er allemaal hun eigen redenen voor. Gaat wel over als ze volwassen worden.


    Mag ik je heel erg teleurstellen? Dat is namelijk niet zo... Bij sommige mensen blijft het er gewoon inzitten... En het kan dan soms nog gemener zijn :S


    Deep inside, I've never felt alive

    Ik haat pesten werd dat vroeger dus vraag ik alle pesters hoe zouden julie je voelen als jij word gepest en trouwens mensen doen dat alleen omdat ze zich vervelen D:


    "What's the fun of making sence?"

    Ik vind pesten het ergst voor kinderen die een afwijking hebben. Zoals dwerggroei, hazenlip,..


    Owl you need is love.

    Ik begrijp het gewoon niet. Er waren laatst ook een paar jongens op mijn zus, ze waren 13 of zo, en ze zagen aan de halte een meisje staan met rood haar & opeens riep er eentje 'wow Ginger' en ze moesten er allemaal mee lachen. Ik begreep het gewoon niet. Ik ga toch ook niet 'wow blondje' roepen? & hoeveel meisjes verven tegenwoordig hun haar rood? Het is onzin. Ik vind rood haar echt mooi. & ja, ik denk dat onze maatschappij gewoon verpest is. Als je anders bent, hoor je er niet bij. Ik weet niet of we er echt veel aan kunnen veranderen.


    Save me from myself.

    Ik heb rood/bruin haar noem het bordeaux en dat is pesten is belachelijk
    voor alle pesters: z'n groter mond en z'n klein hartje
    schandalige z'n mensen hebben geen leven
    nice gemaakt btw xp:p

    Dude, serieus. Staat daar een pracht van een tekst die zo van een weldoenster die al heel haar leven bezig is met het verbeteren van de wereld, tevergeefs, en wat staat eronder? Een reactie over Obama, een zwarte president die waarschijnlijk zo gevochten heeft voor zijn rechten enkel vanwege zijn huidskleur, die een kind belachelijk maakt vanwege zijn haarkleur (die niet eens rood, maar bruin is in mijn visie). De wereld is definitief naar de kleurpotloden. Kleurpotloden die nota bene onze wereld kleur geven, terwijl de verstanden van de meerderheid van de bevoling zwart-wit blijft. Jammer.


    You are the poetry Shakespeare was missing.

    Ik doe met je mee, ik sta op voor de mensen die alternatief zijn, die volgens velen abnormaal worden genoemd, maar kijk eens goed! Er zijn enorm veel laternatieve mensen. En ook jij hebt waarschijnlijk wel eens een vestje aangehad met lange mouwen waarbij je geen bedekking hebt op je buik. dat is een alternatief vestje dat oorspronkelijk van de kledingstijl 'emo'komt. Ik heb een deel emo als kledingstijl, deels gothic, deels alter. Ik luister metal, ik luister, emo ik luister goth. maar ik snij niet in mezelf. Terwijl iedereen dat we over me zegt. ik krijg hele lunchpakketen tegen me aangegooit omdat ik niet zou eten. Ja ik heb anorexia gehad... maar daar ben ik overheen. Ik heb er een einde aangemaakt. ik ben weer gaan eten. Ik ben op normaal gewicht gekomen en hou me ook eraan dat ik op tijd eet. ook al merk ik het niet eens meer als ik eten nodeig zou hebben. Ik ben niet dommer als de rest door mijn dyslexie. Ik lieg niet al die dingen die in mmijn leven zijn gebeurt. ik kan er ook niets aan doen dat ik heel veel meemaak die anderen gewoonlijk niet meemaken!!
    Ik sta op voor iedereen over wie vooroordelen zijn uitgesproken. dat mensen weer gaan kijken hoe iemand echt is ipv te kijken naar hoe diegene eruit ziet! Zoals we vroeger deden op de kleuterschool. iedereen was gelijk voor erlkaar alleen de ouders hazeiden van niet! Laat ons weer gelijk zijn aub. zonder dat de ouders de mensen weer gaan voorooordelen.


    There's a story behind every person. There's a reason why they're the way they are. Think about that before you judge

    Echt stom. Het maakt toch helemaal geen verschil of je zwart, rood, bronzig of blond haar hebt. Als het model toch mooi is? Kijk maar naar zangeres Janet Devlin, die is ook roodharig maar die is toch ook hartstikke mooi?


    'The best way to not get your heart broken is to pretend you don't have one.' - Effy Stonem.

    Pesten is over het algemeen iets wat mensen doen omdat ze zelf onzeker zijn... Je hebt zeker gelijk.


    Life is hard and then we die

    Discord schreef:
    (...)




    Als iets niet om om te lachen is, is het dieptriest (cat)

    Ik ben jaren lang gepest om mijn rode haar, ik wilde niet meer naar school, wilde het liefst dood. Of hun vermoorden, wat het makkelijkst was.
    NEE het is NIET om te lachen!


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Frigga schreef:
    (...)
    Ik ben jaren lang gepest om mijn rode haar, ik wilde niet meer naar school, wilde het liefst dood. Of hun vermoorden, wat het makkelijkst was.
    NEE het is NIET om te lachen!


    Alwin lijkt niet te begrijpen dat er mensen zijn met gevoel. Ik ga nu trouwens eens kijken op die eerste pagina... Ben zo terug.


    Bananen zijn lekker, toch? Zet dit ook in je signature als je ook van bananaaaas houdt!

    Discord schreef:



    Obama zegt het, dus het is waar :Y)



    Ik weet niet wat ik nu tegen je ga zeggen, Alwin, maar ik zou het op prijs stellen als je eens iets volwassener zou worden en zou begrijpen dat het niet iets is om te lachen. Ik vind het respectloos.


    Bananen zijn lekker, toch? Zet dit ook in je signature als je ook van bananaaaas houdt!