Jace Dagget.
'Oh. Try me,' had hij gezegd, terwijl er een glimlach om zijn lip bevindt. Wat? Vindt hij dit een spelletje? Ik haal mijn schouders weer op, en antwoordt hier niets op. Het is zinloos als hij zoiets ga uitleggen, dus dan besteedt ik er ook geen aandacht aan. Zeker niet aan hem. Jess was met haar gezicht voor hem gaan hangen, omdat hij waarschijnlijk te ver in zijn gedachten zat - dat hij haar niet zou horen. Ugh, het is dus een droomtype. Waarschijnlijk heeft hij dan geen moed om dingen voor elkaar te krijgen of iets te ondernemen. Alleen in zijn actie durft hij de dingen die hij niet in het echt durft. 'Ah! Eh. Sorry..' Schrok hij nou van haar? Verbaasd keek ik hem aan. Misschien weet hij niet hoe hij een meisje moet behandelen, omdat hij homo is? Ik grinnikte. Dat zou nog eens best kunnen ook. Ik bedoel, kijk naar hem.
Dan kijkt Val opeens ergens naartoe, en ik volg zijn blik. De blouse van het meisje zit onder het water, en Val staat op om een handdoek te halen. Het meisje wringt dan een stukje van haar blouse zelf uit, en een stukje ontbloot huid komt tevoorschijn. Ik grinnik, en kijk dan de andere kant op. Ach, iedereen heeft privacy nodig. Maar het gezicht van Val viel me wel op. Hij begon te blozen. Oké, dus hij heeft gewoon geen ervaring in meisjes, en weet niet wat hij moet doen. Hij heeft geen lef genoeg om het initiatief te nemen. Niet dat dit heel erg is. Ooit zal hij er wel ervaring in krijgen, en trouwens.. Meisjes zijn gewoon moeilijk. Soms snap ik ze ook echt niet.
Uit mijn ooghoeken zie ik het meisje vertrekken, en na een tijdje komt ze weer terug met een dienblad vol drinken. 'Goh.. espresso. Geweldig, dank je,' zegt Val. Tuurlijk, hij merkt het als eerst op. Koffie-verslaafde. Vraagt hij vervolgens. "Als je nou niet zoveel aandacht aan die koffie gaf van je, dan wist je ondertussen wel hoe je een meid moest behandelen," antwoord ik dan uiteindelijk verveeld, maar ik meen dit wel. 'Hey. Waar is Celeste?' Oké, misschien een beetje te vroeg gezegd, maar dit boeit niets. Hij moest het ooit eens weten, en het maakt niet uit van wie het kwam. Maar, Celeste? Wie is dat nou weer?
Jess(ica) Alexis Moore.
'Ah! Eh. Sorry..' zegt hij licht beschaamd, en hij neemt wat afstand van me. Schrok hij nou serieus van me of voelde hij zich gewoon betrapt? Met gefronsde wenkbrauwen, en een onwetende blik keek ik hem aan. Wat is er toch met hem aan de hand?
Dan hoor ik wat geproest en gekuch achter me. Ik kijk om, en zie het meisje staan dat over mij gepraat heeft. Ik draai mijn ogen, en volg Val met mijn ogen wat hij doet. Oh, de goedheidzelfe. Waarom moet hij altijd mensen helpen? Afkeurend kijk ik haar aan. 'Eh, is alles in orde?' Hoor ik Val zeggen. Ze pakt het onderste stukje van haar shirt en wringt 't uit. Zijn ogen zie ik naar het stukje ontblote huid glijden, en mijn ogen worden spleetjes. Ugh, vrienden-inpikker. Zo kan ik het ook. 'Elin je eh..' Zo heet dat wijf dus! Mijn ogen verwijdden zich van blijheid, en mijn mond liet een geniepig glimlachje. Hmm. Elin, dus.
Ik merk niet dat Elin wegloopt, en dat ze na enkele minuten terugkomt met een dienblad vol kopjes koffie. Totdat Val zegt: 'Goh.. espresso. Geweldig, dank je,' Hij pakt een kopje van het dienblad af.
Tuurlijk, waarom ook niet? De schijnheilige aan het uithangen. Ik doe niet aan vriendjespolitiek, vriendin. Een beetje slijmen bij iedereen hé. "Als je nou niet zoveel aandacht aan die koffie gaf van je, dan wist je ondertussen wel hoe je een meid moest behandelen," zegt de knappe maar arrogante jongen met verveelde toon. Hier reageerde ik niet op. Ik voelde meer de kotsneigingen al aankomen vanwege haar slijm-actie, en ik neem aanstalten om weg te gaan. Ik gris mijn tas van de tafel, en mompel geirriteerd zachtjes, zodat hij het misschien net niet zou horen: "Uch, veel plezier bij deze losers," en loop met snelle passen langs Val naar buiten. Ik liet het kopje staan dat Elin waarschijnlijk ook voor mij heeft gepakt. Ik zou zo zelf wel pakken. Houdt die rotkoffie maar, meid. Tijd om te roken. Zachtjes hoor ik Valentin vragen waar Celeste is. Ja, tuurlijk. Celeste. Dan vindt ik Celeste zelfs beter dan háár. En nee, ik ben niet jaloers. Beet ik mezelf toe. Ik ben niét jaloers.
Mijn handen gingen naar een kopje, en zette die eronder. Ik drukte op het bekende knopje koffie, en het zwarte goedje kwam er weer uitpruttelen. Dezelfde weg nam ik naar buiten, en ik ging zitten op het zand. Gelukkig was het nu wat meer opgeklaard. Een sigaret stak ik op, en zachtjes neuriede ik een liedje om mezelf rustig te krijgen.
Vinden jullie trouwens mijn stukjes saaier worden, en wat gewoontjes? Want ik denk er zo wel over namelijk. En klopt de karakter van Jace wel met die van mijn rol? :x
[ bericht aangepast op 16 maart 2012 - 0:22 ]
Don't walk. Run, you sheep, run.