• © Copyright SomeMusic.



    Het verhaal:
    Zoals iedere vrijdag ging je gezellig met je vrienden bij elkaar zitten om een film te kijken. Voordat de film kwam, hoorde je een leuk nummer op de radio: 'Wild Ones' van Sia&Flo Rida. Je gedachten dwaalden af naar het idee om een wereldreis te maken. Kort twijfelde je, maar al snel had je het uitgelegd aan je vrienden en zij vonden het een top idee. De dagen daarna bestonden uit het regelen van een busje, reistassen en andere spullen. Twee weken nadat je het idee had verteld stond alles klaar. Je wekker ging en vlug begon je je klaar te maken om aan het grootse avontuur van je leven te beginnen.

    Bedoeling:
    Zes jongeren besluiten om een wereldreis te maken. Ze hebben samen een busje gekocht en een van de jongeren heeft een rijbewijs. Samen gaan ze een reis over de wereld maken en komen in plekken zoals China, India en Zuid-Afrika. Soms gaan ze ook met het vliegtuig om in Australië en Nieuw-Zeeland te komen. Overal leren ze nieuwe culturen kennen, ze vieren grote feesten en komen ook vaak in de problemen. Tijdens het reizen komen ze vier andere jongeren uit andere landen tegen, zij mogen ook mee reizen.


    Rollen:
    Amerikaanse jongeren:

    ~ Dwayne George Robinson - SomeMusic.
    ~ Stevie-Rae Ann McCallister - AnnieCresta.
    ~ Alexis Roselynn Lopez - xZaynatic.
    ~ Hailey Jane Nights - Termination.
    ~ Gayla Carson - Minnesota.
    ~ Juléan Quinten Happle - HurtedHeart.

    Buitenlandse jongeren:
    ~ Aimee Beaugarde - LovingStyles. (Half Engels, half Frans)
    ~ Camille Carmen Rosario - LovingLoser. (Sint Maarten, in de Caribische zee)
    ~ Alexandra Bellona Catherina Fernández - Enervatio. (Spaans)
    ~ Amanuel Abdul Gisimi - xTrustMex (Oegandees).

    Regels:
    ~ Schrijf minimaal een stukje van 5 regels.
    ~ Af en toe kan/mag je een burger uit een ander land spelen.
    ~ Liefde en 16+ stukken mogen erin.

    Topic's:
    Rollen.
    Verhaal 1.
    Verhaal 2.
    Verhaal 3.

    © Copyright SomeMusic.

    [ bericht aangepast op 9 jan 2012 - 21:12 ]

    Gayla Carson
    "Alexis, ik verveel me" zucht ik en speel wat met mijn iPhone.
    God, wat is het saai op dit moment, "Als er meer mensen bij passen, past het dan wel?" mompel ik en zie dat Alexis al twee stoelen in beslag heeft genomen.
    Hailey is nog steeds met haar telefoon bezig en Stevie-Rea is erg stil.


    You keep breathing, that doesn’t mean you’re alive - TABLO (Tommorrow)

    Alexis Roselynn Lopez

    "Tsss, ik word gewoon genegeerd!" zeg ik dramatisch, "Rustig Dramaqueen" zegt Hailey. En ze gaat verder met haar telefoon, ik rol met mijn ogen en ga weer verder met mijn Iphone. Ik ga naar twitter en lees de tweets van Niall Horan. Ja die van one direction. NANDOS!!!!!!!: stond er. Ik lach, hij is gewoon schattig. Niks aan te doen.


    El Diablo.

    Amanuel Abdul Gisimi.

    'Amanuel, go you really on a trip around the world?' Vraagt Nigel nieuwsgierig. Het dorp was klein, dus iedereen zou het snel te weten krijgen. 'No, I make a joke now good?' Zeg ik lachend en richt me weer op twitter.

    @ItsHaileyx: You thought it right (: So how do you know Juléan? Because you're not from the USA right?

    Krijg ik terug van Hailey. Oke, dat is lang verhaal en mijn engels is niet goed genoeg om dat uit te leggen.

    @AmanuelSmile: That is a long story and my English is not good enough to explain that, but I can say that he has asked me to travel. I live in Uganda.

    tweet ik terug en denk aan wat Juléan bij het ticket heeft geschreven. 'Zeg niet tegen mensen dat ik het voor je heb gekocht'. Dus als ze het zou vragen, zou ik moeten liegen. Gelukkig is het internet, dan kan ik wel voor een keertje liegen toch? Ik lieg namelijk nooit, maar dan ook echt nooit. Alle mensen hier zijn blij met wat ze hebben, maar toch wil ik ze helpen. Ze liegen niet en zijn altijd aardig tegen vreemde, teminste de arme mensen dan.


    'I don't want to leave her just because she makes me a better person.'

    Gayla Carson
    Plots begint mijn telefoon als een gek te trillen.
    Ayla, please blijf rustig maar het gaat slecht met Katelyn, ik ben nu met Dev en Katie naar het ziekenhuis X Liam.
    Tranen springen in mijn ogen, Katie mag niet dood niet nu.
    Liam, houd me op de hoogte als het te slecht gaat met Katie kom ik naar huis X stuur ik terug.


    You keep breathing, that doesn’t mean you’re alive - TABLO (Tommorrow)

    Hailey Jane Nights
    Ik zit nog altijd op twitter maar luister met een half oor mee, wat er in het busje gebeurt. Ik lees de tweet die Amanuel me weer getweet heeft.
    @AmanuelSmile: That is a long story and my English is not good enough to explain that, but I can say that he has asked me to travel. I live in Uganda.
    Ik denk even na. Heeft Juléan ook iemand uitgenodigd? Het worden er steeds meer. Ik zou later nog wel even aan Juléan vragen hoe het nu precies zit. Ik tweet Amanuel terug.
    @ItsHaileyx: So you're going to travel with us? Cool. So how is live in Uganda?
    Vraag ik hem. Ik wilde graag wel wat meer leren over de culturen van andere landen. Daarbei, leek Amanuel een aardige jongen.
    Naast me zag ik dat Gayla tranen in haar ogen kreeg. 'Wat is er aan de hand? Gaat het een beetje?' vroeg ik aan haar.

    [ bericht aangepast op 6 jan 2012 - 16:39 ]

    ( dubbelpost)

    [ bericht aangepast op 6 jan 2012 - 17:04 ]


    'I don't want to leave her just because she makes me a better person.'

    Amanuel Abdul Gisimi.

    Ik kijk naar de tweet die van Hailey komt en lees hem.

    @ItsHaileyx: So you're going to travel with us? Cool. So how is live in Uganda?

    Lees ik. Cool, dat is het zeker.

    @SamuelSmile: Yes, I fly about 6 hours to Sint Maarten. Life in Uganda is living in poverty. You can't just buy an expensive car or something. You should think carefully before you buy. The work is also very heavy, I work from my 6th already.

    Tweet ik in 3 tweets, omdat het anders niet past. Ik kijk even naar de plek waar Nigel stond. 'Als hij het maar niet tegen iedereen gaat zeggen' Denk ik en richt me weer op het scherm.


    'I don't want to leave her just because she makes me a better person.'

    Hailey Jane Nights
    Hoewel Gayla niks tegen me zei, besloot ik haar maar even met rust te laten. Ik keek naar de nieuwe tweet van Amanuel.
    @SamuelSmile: Yes, I fly about 6 hours to Sint Maarten. Life in Uganda is living in poverty. You can't just buy an expensive car or something. You should think carefully before you buy. The work is also very heavy, I work from my 6th already.
    Ik slikte even. Dat klonk niet al te best. Maar tegelijkertijd kwamen er weer vragen in mijn hoofd op.
    @ItsHaileyx: Sorry if I'm being rude right now. But how did you pay the ticits?
    Het klonk echt heel onbeleefd. Maar ik dacht dat misschien Juléan ze belaadt zou hebben. En die betaalde onze tickets ook al. En dan had hij wel hele gulle ouders.

    Amanuel Abdul Gisimi.

    Ik denk even aan de landen die ik misschien zou bezoeken als er weer een tweet binnenkomt.

    @ItsHaileyx: Sorry if I'm being rude right now. But how did you pay the ticits?

    Staat er. dus, nu komt het eropaan. Zal ik liegen of niet? Ik besluit om te liegen, zodat ze niet denken dat Juléan rijk is.

    @AmanuelSmile: I have bought them from my last money. I've also received some money from my parents.

    Tweet ik terug, hopend dat ze het geloofd. Ik lieg nu wel tegen iemand met wie ik ga reizen. Voor hoelang weet ik niet, maar ik zit wel lang met haar opgescheept. Niet dat ik dat erg vind.

    [ bericht aangepast op 6 jan 2012 - 17:27 ]


    'I don't want to leave her just because she makes me a better person.'

    Hailey Jane Nights
    Ik speel wat met mijn blackberry als ik weer een tweet krijg. Ik lees de tweet.
    @AmanuelSmile: I have bought them from my last money. I've also received some money from my parents.
    Ik zuchtte even. Hij had zijn laatste geld gebruikt om met ons op wereldreis te gaan. Dan wilde hij wel héél graag. Ik stuurde een tweet terug.
    @ItsHailey: Well, when you're here with us, I will buy you a drink (:
    Het leek me echt een hele aardige jongen, ik wilde hem absoluut beter leren kennen. Want hoe dan ook, hij zou ons gaan vrijgezellen op onze wereldreis.

    Amanuel Abdul Gisimi.

    'Nu kan je het niet meer terugdraaien Amanuel' Denk ik wanneer ik de tweet heb verzonden. 'Ik zal het haar ooit wel zeggen' Denk ik en kijk naar de nieuwe tweet die binnenkomt.

    @ItsHailey: Well, when you're here with us, I will buy you a drink (:

    Een glimlach verschijnt op mijn gezicht.

    @AmanuelSmile: Haha, thanks. I have now been meaning (:

    Tweet ik terug en kijk naar de klok. Nog vijf uurtjes en ik vlieg naar St Maarten. Ik zucht even en vraag me af of er nog meer mensen meegaan en waar we heen gaan. Ik heb er super veel zin in en wil Hailey graag beter leren kennen. Ik vertrouw mensen best snel, teminste dat zeggen andere. Ik vind ook dat mensen een tweede kans verdienen als ze iets fout hebben gedaan wat ze weer willen recht zetten. Zelf ben ik een best wel makkelijk persoon op het gebied van vriendschap. Ik heb er echt zin in.

    [ bericht aangepast op 6 jan 2012 - 17:49 ]


    'I don't want to leave her just because she makes me a better person.'

    Alexis Roselynn Lopez

    Ik zie dat bijna iedereen in het busje op twitter zit, dus ga ik ook maar.
    @BamitsAlexis: Worldtrip officialy started!! With @ItsHailey @ThisIsDwayne @ItsHapple <3

    Ik verstuur het bericht, en steek weer een sigaret op. "Jij rookt echt te veel Alex" hoor ik Hailey naast me mompelen. Ik haal mijn schouders op, en steek mijn sigaret aan. Dit kan nog lang gaan duren.

    [ bericht aangepast op 6 jan 2012 - 18:17 ]


    El Diablo.

    Dwayne George Robinson.
    Ik hing op het stuur en lette goed op af en toe schold ik binnensmonds, wanneer mensen me geen voorrang verleenden of als we in de file stonden. Achterin werd getweet en gelachen. Ik zuchtte. "Zullen we bij het volgende tankstation even stoppen?" vroeg ik. "Voor een plaspauze en ik heb wel zin in een koud biertje." vervolgde ik mijn vraag. Eigenlijk zou ik niet mogen rijden met alcohol in mijn bloed, maar ééntje kon toch geen kwaad? Ik keek op een verkeersbord, na een kleine kilometer of twee zouden we een tankstation met restaurant tegenkomen.

    [ bericht aangepast op 6 jan 2012 - 18:55 ]

    Julean Quinten Happle
    Ik kreeg veel tweets binnen maar op mijn motor kon ik dat niet lezen. Ik pakte mijn iPhone en deed hem bij mijn stuur zodat ik kon bellen ik tikte Dwayne in en liet hem overgaan. 'Zeg Dwayne gaat we even wat drinken?' Vraag ik dan maar ik had dorst en wou tweeten. Ik ging voor het busje rijden en sloeg bij de eerste afslag voor een tankstation met het busje achter me aan.


    I'm finally back, Finally after a Year break

    Alexis Roselynn Lopez

    "Zullen we bij het volgende tankstation even stoppen? Voor een plaspauze en ik heb wel zin in een koud biertje." vroeg Dwayne. Ik stemde er mee in, in een tankstation verkopen ze sigaretten. En met deze hoeveelheid zou ik het niet redden in St.Maarten. Ik keek in mijn portomonnee, hmm. Met en paar honderd euro zou ik toch wel genoeg sigaretten kunnen kopen?


    El Diablo.