• Yeah! Topic 2!

    Het rollentopic
    Het 1e topic

    Deze RPG gaat over de verleden tijd. Toen James Potter en zijn vrienden de school nog onveilig maakten. Toen Voldemort nog niet aan de macht was. Toen Severus Sneep al verliefd was op Lily Evers. Kortom: het leven vóór Harry Potter.

    Goed: de rollen. Je mag maximaal vier rollen hebben. Dit mogen bestaande personages zijn, maar ook verzonnen personages. Je mag ook alvast personages reserveren, als je later pas de rol aanmaakt.

    EEN RESERVERING DUURT EEN WEEK. DAARNA VERVALT DE RESERVERING EN IS DE ROL WEER BESCHIKBAAR VOOR IEDEREEN! JE KAN DAARNA DEZE ROL NIET OPNIEUW RESERVEREN!

    Dit is het vierde jaar van deze bestaande leerlingpersonages!
    De rollen:
    Bestaande personages:
    -James Potter: RoxanneGryffindor Seeker van het Quidditchteam.
    -Remus Lupos: Lisanne Gryffindor
    -Sirius Zwarts: Sarita Gryffindor
    -Peter Pippeling: Gryffindor
    -Lily Evers: Lina Gryffindor
    -Severus Sneep: Lisanne Slytherin
    -Narcissa Zwarts: Rebecca Slytherin
    -Nymphadora Tops: Rebecca Hufflepuff Seeker van het Quidditchteam.
    - [Ben ik iemand vergeten? Zet het even in een reactie.]

    Zelfverzonnen personages:
    -Kim: Brandy Pandora McAllister Slytherin
    -Esther: Katheryn Madison Lynx Slytherin
    -Lisanne: Samira Evelina Caisse Slytherin
    -Chantal: Emma Marylyn Waters Gryffindor
    -Sophie: Evana Lexie Morson Gryffindor Keeper van het Quidditchteam.
    -Bruna: Gabrielle Winona Monroe Gryffindor
    -Rebecca: Emmeline Elisabeth Ebbers Ravenclaw Beater van het Quidditchteam
    -

    Leraren:
    -Schoolhoofd: Armando Wafelaar(Lisanne)
    -Leraar Gedaanteverwisselingen (Perkamentus):
    -Lerares Bezweringen: Amber Uitmunto Wafelaar Hoofd Slytherin (Annemik)
    -

    Anders:
    -

    [ bericht aangepast op 8 jan 2012 - 11:36 ]


    Un rêve peut mourir mais on n'enterre jamais l'avenir.

    Nymphadora "Nym" Tops.

    'Ik snap je punt,' zeg ik en merk hoe hij een arm om me heen slaat. 'Alleen... Het maakt mij bijzonder weinig uit dat je eens per maand... je snapt wat ik bedoel,' zeg ik dan en merk hoe raar het klinkt. 'Niet dat ik het niet vervelend voor je vind- ik snap dat je er rot door voelt... en bekeken, alsof je een- een monster bent,' voeg ik eraan toe en twijfel even of ik mijn arm om zijn middel moet slaan.
    'OOOH, híér zijn jullie!' hoor ik dan een lachende stem zeggen. James komt achteloos binnenlopen en lacht ons toe. Zowel Remus als ik worden rood en James keert weer om, mokkend over de mestbommen.
    'Wat ik bedoel te zeggen is, dat ik niet bang voor je ben. Op geen enkele manier. En.. nouja.. dit hoort toch gewoon bij jou?' zeg ik en ga met mijn vingers langs een litteken op zijn wang. Ik hoor James behoorlijk hard lachen op de gang en begin zelf ook te grinniken.


    Bananen zijn lekker, toch? Zet dit ook in je signature als je ook van bananaaaas houdt!

    Remus

    Ik schud mijn hoofd. 'Het blijft gevaarlijk. Ik heb ermee leren leven, maar als je echt niet bang voor me bent...'
    Ook zij slaat haar arm om mijn middel, en een warm gevoel verspreidt zich door mijn lichaam. Dan besef ik wat ik doe, en spring op. 'Nee, ik wil het je niet aandoen, het is vreselijk, en er ligt constant gevaar op de loer.'
    Ze kijkt me droevig aan.
    'Ik-'
    Ik ga weer naast haar zitten. We kijken samen een tijdje naar de heldere muren, en ik pak haar hand.
    'Het spijt me van daarnet. Echt.'


    Un rêve peut mourir mais on n'enterre jamais l'avenir.

    Nymphadora Tops.

    'Ik ken vreselijkere mensen,' zeg ik, maar Remus springt op.
    'Nee, ik wil het je niet aandoen, het is vreselijk, en er ligt constant gevaar op de loer.'
    Ik kijk een tijdje naar de heldere muren totdat ik merk dat hij mijn hand pakt. 'Het spijt me van daarnet. Echt.'
    'Het is niet erg, Remus,' zeg ik en wrijf over de rug van zijn hand. 'Je hebt me tot nu toe niets aangedaan - behalve die kras dan van laatst -, en als we eens uitrekenen wanneer het precies volle maan is, kan het toch niet zo vreselijk zijn?' zeg ik nog steeds een beetje droevig. Ik haat het als iemand aan zichzelf twijfelt terwijl hij zo'n geweldig persoon is, zeker Remus.


    Bananen zijn lekker, toch? Zet dit ook in je signature als je ook van bananaaaas houdt!

    Gabrielle Winona Monroe

    'Sukkel! Je - kan - daar - niet - zomaar - naar - binnen! Dit is iets tussen Nym en je beste vriend! Toon eens wat waardigheid!' Na elk woord bij de tweede zin sloeg ik James op zijn schouder. 'Woho, rustig, Gaby!' James deinsde achteruit en grijnsde schijnheilig. 'En bedankt voor de groetjes.' Vervolgde hij waarna hij zijn handen in zijn zakken deed. Mijn woede zakte een beetje weg maar ik vertrok geen spier. 'Graag gedaan. En trouwens, ik verwacht nog wel een uitgebreide uitleg van alles, als je het niet erg vindt. Ik wil graag zo veel mogelijk helpen en ik heb altijd wel een paar ideeën.' Ik deed een stap naar voren. Ik keek James recht in de ogen aan en hetzelfde deed hij bij mij. Ik wachtte geduldig op antwoord. Het was geen leugen; ik wilde echt niets liever dan helpen en ik zou daarvoor alles op alles zetten.

    James Potter

    'Wat dacht je ervan om het zelf aan hem te vragen? Ik weet dat je weet dat ik zijn beste vriend ben, maar alsnog zeg ik je niks.' zei hij tegen haar die hem nog steeds doordringend aankeek.
    'Dat weet ik, maar ik probeerde al aan hem te vragen, maar wilde geen antwoord geven...' zei ze van hoog naar laag.
    'Ik denk dat ik wel mag vertellen dat ik dan een faunaat wordt, maar dat wist je denk ik wel, he?' maar ze keek hem verbaast aan.
    'Nee?! dat wist ik niet!' zei ze geschrokken. 'Nou, dan weet je het nu, hehe.'


    [btw ik heb een nieuwe foto van van James :9~]


    Good friends are hard to find, harder to leave, and impossible to forget.

    Pandora McAllister

    Toen ik de hoek om was, zag ik twee zesdejaars furieus met getrokken stok tegenover elkaar staan.
    Ik gokte dat één van de twee meiden net een spreuk had afgevuurd wat de knal dus veroorzaakte.
    Nog voordat ze verder konden duelleren, kwam er al een leerkracht in volle vaart aangelopen met haar stok in de aanslag voor het geval dat ze het nodig zou hebben.
    "Stop! Allebei!" Riep ze streng uit. "Wat is er in hemelsnaam aan de hand?!"
    Toen het tweetal door elkaar begon te roepen, stak ze snel haar hand op om hen het zwijgen op te leggen.
    "Het doet er niet toe." Zei ze weer kordaat. "Brandy breng jij dit meisje naar madame pleister?"
    Ze duwde één van de twee meisjes mijn kant op, ze was van ravenclaw en zo te zien ook een beetje gewond.
    "Professor." Protesteerde ik. "Noem me geen Brandy...U weet dat ik Pandora prefereer. En waarom moet ik dat doen? Ze ziet er oud genoeg uit om zelfstandig te gaan."
    Ik draaide me om en liep de gang uit terwijl ik de professor achter me nog mijn naam hoorde roepen.

    [Ik gok dat Mevrouw Pleister nog steeds op de ziekenboeg zit?]

    [ bericht aangepast op 4 jan 2012 - 17:16 ]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Evana Lexie Morson
    Nogmaals sorry, het spijt me echt... zei Remus. "J-je hoeft je niet te verontschuldigen." zei ik. Hij verdween met Nymphadora. Gabrielle en ik keken elkaar aan en glimlachte daarna. James kwam langs en liep zo de ruimte in waar Remus en Nymphadora net verdwenen waren.

    Na hij grinnikend terugkwam, volgde er een gesprek. Ik denk dat ik wel mag vertellen dat ik dan een faunaat wordt, maar dat wist je denk ik wel, he?. Faunaat? Dat koste JAREN training. Ik zou het ook willen worden, maar.. Dat hoefde dus niet meer. Ik ging weg.

    Ik ging naar de bibliotheek, wat boeken lenen, toen ik achter een meisje kwam te lopen. Wel een paar meter afstand. Ze leidde 2 meisjes naar de ziekenzaal. Onderweg liet ze haar toverstok vallen. "Pandora!" riep ik. Die naam had ik ooit gehoord, en het was me verteld dat het haar naam was.

    [ bericht aangepast op 4 jan 2012 - 20:12 ]


    Tijd voor koffie.

    Emmeline.

    "James-" hijg ik als ik hem en de anderen eindelijk bereik "Godzijdank- Wafelaar weet van de mestbommen-" hijg ik nogmaals en kijk hem angstig aan. "Heb net- tien trappen opgerend-"
    Ik kijk op tegen de veel langere jongen en hij kijkt me niet-begrijpend aan. "Doe- doe weg die dingen, voordat die toverkol ze ziet-!"


    Bananen zijn lekker, toch? Zet dit ook in je signature als je ook van bananaaaas houdt!

    [Nymphadora kan niet weg, xLaughing. Ze zit nog in die kamer met Remus]


    Bananen zijn lekker, toch? Zet dit ook in je signature als je ook van bananaaaas houdt!

    Pandora McAllister

    Nadat de professor me uiteindelijk toch dwong om met de twee heethoofden naar de ziekenboeg te gaan, was ik met veel tegenzin toch gegaan aangezien ik geen strafwerk wilde doen.
    Ik was bijna bij de ziekenboeg, toen ik achter me iemand mijn naam hoorde roepen.
    Achter me stond een meisje met bruine haren die ik kende van het zwerkbalteam van gryffindor.
    "Jullie kunnen nu dat stukje wel zonder begeleiding doen." Zei ik nors tegen de twee meiden die ik normaal gezien moest begeleiden.
    Vervolgens richtte ik me tot het meisje dat achter me stond. "Ja?" vroeg ik op een vriendelijkere toon. "Wat is er?"
    Ze stak iets mijn richting uit en het duurde even voor ik doorhad dat het mijn stok was.


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    James Potter
    ‘Oke, oke ik doe ze al weg.’ Zei hij en ziet dat er een meisje weg is, maar besteed er geen aandacht aan.
    ‘Hoe weet je van het plan? We wilde het helemaal niet doen, hehe.’ Zei hij op het einde heel zachtjes en stopte de bommetjes nog dieper in zijn kontzak.


    Good friends are hard to find, harder to leave, and impossible to forget.

    Evana Lexie Morson
    "Je- je verloor je toverstok" en ik stak hem naar haar uit. Ik zag het groene embleem op haar gewaad. Ze was een Slytherin. Boeide me niet. "Waarom liep je naar de ziekenzaal?" vroeg ik. Toen bedacht ik me dat ik nog een elixer moest halen, voor de wond. Ik schudde mijn mouw over mijn arm.

    [ bericht aangepast op 4 jan 2012 - 20:38 ]


    Tijd voor koffie.

    Pandora McAllister

    Ik bekeek haar even aandachtig voor ik antwoord gaf. "Ze waren aan het duelleren in de gang en liepen beiden verwondingen op."
    Ik pauzeerde even toen ik de stok aannam. "Ik moest ze naar de ziekenboeg brengen."
    Het meisje stond er erg onzeker bij, alsof ze bang was dat ik haar op wilde eten ofzo.
    "Morson was het toch hé?" Het was eerder een vaststelling dan een vraag. "Waarom ben je zo onzeker als je mensen aanspreekt? Ben je bang dat men je gaat afsnauwen?"
    Ik wist niet waarom ik moeite deed om een gesprek aan te knopen, maar aangezien ze niet meteen weg ging, dacht ik dat ze het wel kon gebruiken.


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Evana Lexie Morson
    "Waarom ben je zo onzeker als je mensen aanspreekt? Ben je bang dat men je gaat afsnauwen?". Wat? Dit gesprek ging zékér Niet de goede kant op? Ze pakte de stok niet. Waarom pakte ze de stok niet. Daarna pakte ze hem toch, dus ik liet mijn arm vallen.

    Wat moest ik zeggen? "Om-" nee. Hier ging ik geen antwoord op geven. Wie dacht ze wel niet dat ze was? Ik schrok van mijn gedachten. Afsnauwen. Ja, dat verwachtte ik. Maar dat wilde ik niet toegeven. Het was gewoonweg niet waar. Of wel? Ik streek uit reflex over mijn arm. "W-waarom wil je dat weten?" vroeg ik. Goed genoeg voor mij.

    [ bericht aangepast op 4 jan 2012 - 21:38 ]


    Tijd voor koffie.

    Pandora McAllister

    Ik keek haar doordringend aan en haalde nonchalant mijn schouders op.
    "Ik vroeg het me gewoon af." Een glimlach speelde op mijn lippen. "Als je niet wil hoef je ook niet te antwoorden hoor."
    In haar ogen kon ik zien dat ze me niet helemaal vertrouwde, wat ik haar niet kwalijk kon nemen aangezien slytherin niet bepaald een vredelievende afdeling was.
    "Niet alle slytherins zijn gemeen hoor." Zei ik terwijl ik mijn stok rustig weer in mijn gewaad stak. "Ik ben alleen bitchy als iemand iets doet waar ik niet tegen kan."
    Ze leek nog steeds op haar hoeden te zijn dus ging ik op een rustig, vriendelijk tempo verder met praten.
    "Je moet heus niet alles geloven wat ze over me zeggen hoor."


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.