• "After the war, we all tried to find our new, save selves.
    It wasn't that easy, I tell you"

    Na de Hongerspelen is de jaartelling opnieuw begonnen, aangezien het niet langer meer wordt aangeduid met het nummer van de Spelen. Inmiddels is het 't jaar 150, precies anderhalve eeuw na de val van het Capitool. De Districten zijn opgeheven, en veranderd in provincie's. In de provincie's kan je de specialeiten die ze ooit hadden nog merken, maar er is geen sprake meer van de armoede en angst die vroeger heerste.
    Het land dat ooit Panem werd genoemd, is gelukkig en vredig.

    Maar wat wanneer een man de geschiedenis oprakelt, oude verhalen leest en een toekomst ziet in het verleden? Wat wanneer deze man een aantal volgelingen bij elkaar raapt wat genoeg is om vierentwintig deelnemers uit de twaalf provincie's te ontvoeren? Deze "tributen" worden in een enorm huis gezet, precies in het middel van een eiland dat ooit "Paaseiland" werd genoemd.

    Niemand weet welke wezens zich schuilhouden in de verre bossen en diepe wateren. Ze worden wakker in het huis zonder eten, met enkel een grote hoeveelheid water en zonder enige hoop.




    1. Jewelry
    Asréan Valinur è Narméria (Imperialism)
    Serena Dalia Sensorene (HurtedHeart)

    2. Bellator
    Stefano Greco (Fayan)
    Ariana Sarona (Discovery)

    3. Fulmen
    -
    Franseschka Burla Jeana (Pariah)

    4. Salis
    Alexander Joël Lockheart (Pulcher)
    Danalia Zwean Fishery (Buddy)

    5. Mutatio
    Dylan Osté (HurtedHeart)
    Reina Olympe Suela (Sueno)

    6. Mauris
    Jason Ebony Veilbride (IloveKellinQ)
    Noreth Maewen Pierce (Fae)

    7. Lignum
    Askèfius Ogellum Díranía (Pariah)
    Felhala Nineveh Mýriad-Cethrayn (Imperialism)

    8. Pulvis
    Pius Faiyne Sallow Edevane (Cumberbatch)
    Arya Rana Debris (Cockney)

    9. Fames
    Aidan Jae Rhiannon Hamney Thompson (GoogleIt)
    -

    10. Grex
    Judas Drakon Eryx (Sueno)
    Avery Goldman (Fayan)

    11. Faenum
    Adelaido Sélon Arville (Maysilee)
    Shenley Callisto Mirabella (Sueno)

    12. Carbo
    -
    Aminthe Lian Livingstone (BADTranslate)


    [ bericht aangepast op 1 dec 2011 - 22:00 ]


    -

    Noreth
    Langzaam liet ik de woorden tot me doordringen, toen liet ik mijn armen van mijn knieën vallen en stond ik op. Mijn lichtgrijze ogen gleden de zaal door, namen alle anderen in me op. Een kort zuchtje verliet mijn lippen - ik was het zo zat om een pion in andermans spellen te zijn. Hoewel dit de eerste keer was dat er zoiets gebeurde, was ik vaak genoeg onderdeel geweest van uiterlijk vertoon. Kijk eens hoe lief we zijn, we adopteren een kindje! Dan bleek het niet in de smaak te vallen bij en werd het kindje teruggestuurd. 'Ik weet niet wat jullie gaan doen, maar ik ga eten zoeken. We zitten hier nu toch.'


    Our Father who art in Heaven. Our Father who art buried in the yard.

    Reina Olympe Suela
    Snel schoot ze weer naar binnen, trok de deur achter zich dicht.
    Met twee sprongen liep ze een andere trap op, liep een willekeurige kamer in. Ze stond meteen stil toen ze de enorme hoeveelheid wapens in de kamer zag. Messen, zwaarden, speren, pijlen en bogen, knuppels, voorwerpen waarvan ze de naam niet eens kende.
    Was het serieus de bedoeling dat ze hier werden afgeslacht voor het ogen van de provincie's, zo niet door elkaar dan wel door de wezens op het eiland? Waren ze niet al veel verder dan die sadistische spelletjes?
    Wat wist ze over de Hongerspelen? Vrijwel alles, net zoals de rest van het land. Ondanks dat het een verschrikkelijk onderwerp was, vond iedereen het belangrijk dat de bevolking zoveel mogelijk wist over het verleden van onze voorouders.


    -

    Askèfius Ogellum Díranía

    'Ik ga mee!' riep ik tegen het meisje dat zei dat ze eten ging zoeken. Door de massa liep ik op haar af. Het duurde even, maar toen had ik haar gevonden.
    'Ik bedoel, is het goed als ik mee ga?' verbeterde ik mezelf.


    It is better to reign in hell than to serve in heaven.

    Danalia
    'Ik ga hier niet gek worden,' zei ik. 'Wie gaat er mee vluchten?' Ik keek de groep rond. Ik wilde naar huis.


    "Ignite, my love. Ignite."

    Alexander Joël Lockheart
    Hij draaide zich met een ruk om en liep terug naar binnen. Hij zou echt niet dit hele gebied onderzoeken en vervolgens verdwaald raken. Hij liep de trap weer op en stormde de dichtstbijzijnde kamer binnen. Hij bevond zich in een kamer met verschillende wapens. Nu pas drong het tot hem door dat het geen droom was, maar het echte leven. Hij greep een dolk en liep de kamer weer uit.

    Reina Olympe Suela
    Ze greep het eerste wat binnen handbereik was: een koker met pijlen en een boog. Maar het maakte niet uit, met de rest had ze ook geen ervaring.
    Nadat ze het om haar schouder had geslagen, liep ze de trap weer af. Haar ogen vonden een jongen die de kamer inmiddels ook had gevonden. De deur liet ze open, zodat de rest ook de kans kreeg wapens te pakken te krijgen.


    -

    Noreth
    'Tuurlijk,' knikte ik en ik schonk haar een glimlach. Een paar vrienden had ik wel nodig, leek me zo. We liepen de kamer uit en hoewel de gang ook niet leeg was, was het een stuk rustiger. 'Als we nou eerst gewoon in het huis keken?' stelde ik voor. Zonder op antwoord te wachten sprong ik de treden op, waarbij verschillende van hen kraakten onder mijn gewicht.


    Our Father who art in Heaven. Our Father who art buried in the yard.

    Shenley Callisto Mirabella
    Waarom ging zij ook niet mee met hen, eten zoeken? Omdat ze sociaal gestoord was, daarom. Ze wist niet hoe ze met anderen om moest gaan, en ergens wilde ze het ook niet.
    Maar in deze situatie? Een zucht ontsnapte aan haar, ze glipte ongezien de kamer uit en liep rechtstreeks naar buiten. Haar groenblauwe ogen gleden over het enorme gebied, ze streek haar karamelbruine haren naar achteren toen die al snel gevangen werden door de wind.


    -

    Alexander Joël Lockheart
    Hij probeerde zich de toespraak nog eens te herinneren. De man zei dat er ook water te vinden was. Weer stormde hij de eerste de beste kamer binnen, slaapkamer. Hij rende deze uit en liep nóg eentje binnen, opnieuw een slaapkamer. Hij voelde dat zijn keel droog was, hij had echt water nodig. Hij probeerde nog een deur: bingo. Een grote ton met water bevond zich in deze kamer. Hij liep er meteen naar toe en vulde zijn handen met water, waar hij gulzig van dronk.

    Danalia
    Ik zuchtte en besloot de wapens maar te zoeken. ik had de kamer snel gevonden. Ik pakte een mes, een pijl en boog en een paar sterren. Daarna liep ik weg. Ik zag een meisje lopen.
    'Wacht,' zei ik tegen haar. Misschien kon ik met haar een verband sluiten.


    "Ignite, my love. Ignite."

    Askèfius Ogellum Díranía

    Ik knikte, eerst het huis.
    Twee mensen kwamen uit een kamer, en ik tikte het meisje aan. 'Daar eerst kijken?' vroeg ik.

    [Ik ben een hij, lol.]


    It is better to reign in hell than to serve in heaven.

    [Ik snap het nu al niet meer]


    "Ignite, my love. Ignite."

    @Buddy
    Welk meisje is "een meisje"? :'D


    -

    Alexander Joël Lockheart
    Na dat hij een paar handen had gevuld, besloot hij dat het beter was om wat over te houden. Hij liep de kamer uit zonder de deur dicht te doen, en ging een van de slaapkamers binnen die hij net had gezien. Er stond een tweepersoonsbed. Hij plofte er meteen neer en ging languit liggen. Hij sloot zijn ogen, hopend dat als hij ze opende het allemaal voorbij zou zijn.

    [Ehm ja. Ik reageerde op iemand. Maar iedereen heeft er weer op gereageerd dus nu weet ik het niet. Degene die zichzelf aangesproken voelen mogen reageren haha :'D]


    "Ignite, my love. Ignite."