• Hij is de afgelopen weken volop in het nieuws geweest: Mauro Manuel. De achttienjarige Angolese jongen die al acht jaar bij een Limburgs pleeggezin woont, hier naar school gaat en vrienden heeft. Veel verontwaardigde reacties, media-aandacht en een massaal getekende petitie op internet kwamen voor Mauro op gang toen bekend werd dat de minister van Immigratie hem het land uit wilde zetten.

    En hoewel er gisteren nog goed nieuws leek te zijn toen het ministerie Mauro een studievisum aanbood, kwam vandaag het hoge woord er uit. Minister Gerd Leers van Immigratie besloot dat Mauro alsnog het land uit wordt gezet en terug moet naar Angola.



    Verdomme man!

    Wat is Nederland toch ook een kutland!

    [ topic verplaatst door een moderator ]

    [ bericht aangepast op 26 okt 2011 - 23:18 ]

    xRidiculus schreef:
    (...)


    Die stuurde ze niet terug omdat ze hier te lang was en verwesterd was dus daarn niet meer in het land paste of zo o.O

    Klopt, ik snap ook niet waarom zij wel mag blijven. terig sturen, allemaal (de illegalen he).
    Maar ja, de minister wilt graag aardig gevonden worden.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Maar als ze hem laten blijven denkt iedereen van hé we mogen toch wel blijven


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    Jammer voor hem

    Sorry, maar van mij mogen vrij veel mensen van buitenlandse afkomst weg. De meeste zijn al maar uit op geld en dat is vrij makkelijk te krijgen in dit land. Jammer dan voor die jongen, maar regels zijn regels. Als ze voor hem een uitzondering maken, dan moeten ze dat voor iedereen doen en dan blijft Nederland maar vol stromen met allochtonen.
    Af en toe zie je op het nieuws dat een familie na tien jaar het land uit moet gaan en dan komt er een interview met die mensen. Dan spreken ze niet eens Nederlands? Nou, dan mag je van mij wel opdonderen uit dit land. Je past je maar aan waar je woont, wij worden ook neergeknalt als we in een extreem land lopen zonder hoofddoek.


    Ik ben gemeen xoxo

    Is toch logisch dat ze dit doen? Regels zijn regels.. 18 jaar en geen verblijfsvergunning = terug naar je land van herkomst. Als ze Mauro hier moeten laten, dan moeten ze dat ook met al die andere "mauro's" doen. En als we dat doen kunnen we netzo goed alle regels het land uit smijten en gewoon alles en iedereen naar binnen laten.

    Lullig voor hem, maar regels zijn regels. Dit hadden ze kunnen zien aankomen vanaf het moment dat hij in Nederland aankwam.

    Life sucks.


    Welcome to Night Vale. All Hail the Glow Cloud. All Hail Perfect, Beautiful Carlos.

    Asmodeus schreef:
    Sorry, maar van mij mogen vrij veel mensen van buitenlandse afkomst weg. De meeste zijn al maar uit op geld en dat is vrij makkelijk te krijgen in dit land. Jammer dan voor die jongen, maar regels zijn regels. Als ze voor hem een uitzondering maken, dan moeten ze dat voor iedereen doen en dan blijft Nederland maar vol stromen met allochtonen.
    Af en toe zie je op het nieuws dat een familie na tien jaar het land uit moet gaan en dan komt er een interview met die mensen. Dan spreken ze niet eens Nederlands? Nou, dan mag je van mij wel opdonderen uit dit land. Je past je maar aan waar je woont, wij worden ook neergeknalt als we in een extreem land lopen zonder hoofddoek.


    _O_

    [ bericht aangepast op 2 nov 2011 - 17:40 ]


    26 - 02 - '16

    Dat gebeurt zo vaak.
    Alleen haalt deze zaak de media-aandacht om een onbekende reden, en alle anderen niet.


    I know there's a way so I promise: 'I'm gonna clean up the mess I made'

    Klote regering ook. I've heard it.

    Ik haat echt die liberale regering die er nu zit. Ze denken alleen maar aan hun eigen. Ik vind de oplossing die ze overal voor bedenken echt slecht.


    Maar dit gebeurt heel vaak, Mauro heeft toevallig de aandacht weten te trekken...

    [ bericht aangepast op 2 nov 2011 - 17:41 ]


    "Your life. Your choice. Think about what you want."

    hellgirl1417 schreef:
    Is toch logisch dat ze dit doen? Regels zijn regels.. 18 jaar en geen verblijfsvergunning = terug naar je land van herkomst. Als ze Mauro hier moeten laten, dan moeten ze dat ook met al die andere "mauro's" doen. En als we dat doen kunnen we netzo goed alle regels het land uit smijten en gewoon alles en iedereen naar binnen laten.

    Lullig voor hem, maar regels zijn regels. Dit hadden ze kunnen zien aankomen vanaf het moment dat hij in Nederland aankwam.



    Ja, inderdaad. Regels zijn regels. Maar er zitten wel duizenden illegalen in Nederland, die NIET terug worden gestuurd! Quite fair, isn't it? --'


    "Life is like riding a bicycle. To keep your balance, you must keep moving." ~ Albert Einstein

    Ik heb echt genoeg van het gezeik over die Mauro. Ik had ook zo'n gezin in mijn dorp, die woonden hier al 9 jaar, die kinderen spraken geen Iraans, niets, en die zijn ook terug gestuurd naar een orloogsgebied en daar is ook niet zo'n heisa rond gemaakt! Zo speciaal is die jongen nou ook weer niet hoor, echt jezus.
    Regels zijn regels, dus als elk ander gezin zich eraan moet houden hij ook.


    Be here, be alive, and be the means to a worthwhile end. Head down, chin up, eyes on the horizon. Don’t blow it.

    Toch vind ik het ergens wel een beetje dom. Eerst zeuren dat onze generatie dadelijk de gevolgen van de babyboom na de WO II niet aankan, biedt er zich een geschoold iemand aan, wijzen zij dit af. Natuurlijk snap ik heus wel dat hij geen verblijfsvergunning heeft en daarom het land uit moet, maar dit probleem had moeten worden voorzien toen die jongen hier kwam. Het is hard om iemand eerst acht jaar hier te laten en dat weer terug te sturen.


    Travel far enough, you'll meet yourself

    StJimmy schreef:
    Ik vind het nier meer dan normaal. Hoe kut het voor hem ook is, regels zijn regels. Je kan moeilijk voor iedereen een uitzondering maken, dan heb je niks meer aan die regels.


    comfort in c h a o s

    Sorry, maar ik vind het redelijk terecht eigenlijk. Als we voor hem een uitzondering maken, waarom zouden we dan überhaupt nog die regel hebben? Als we hem laten blijven, willen alle allochtonen die hier illegaal zijn dat. Er zijn vast honderden gevallen zoals die van Mauro, maar alleen omdat hij het nieuws heeft gehaald heeft hij meer rede om te blijven dan de anderen? Ik vind het redelijk terecht, al is het natuurlijk erg zielig voor Mauro zelf.

    Ik vind het eigenlijk heel logisch. We zijn overvol en er is hier ook een economische crises. In Angola gaat het hartstikke goed en ze zijn daar bezig om het land op te bouwen. Dan is er geen rede dat wij Nederlanders voor hem moeten zorgen.
    En ja, als iedereen zich aan de wet moet houden, waarom hij dan niet?


    Happy Birthday my Potter!