• Hij is de afgelopen weken volop in het nieuws geweest: Mauro Manuel. De achttienjarige Angolese jongen die al acht jaar bij een Limburgs pleeggezin woont, hier naar school gaat en vrienden heeft. Veel verontwaardigde reacties, media-aandacht en een massaal getekende petitie op internet kwamen voor Mauro op gang toen bekend werd dat de minister van Immigratie hem het land uit wilde zetten.

    En hoewel er gisteren nog goed nieuws leek te zijn toen het ministerie Mauro een studievisum aanbood, kwam vandaag het hoge woord er uit. Minister Gerd Leers van Immigratie besloot dat Mauro alsnog het land uit wordt gezet en terug moet naar Angola.



    Verdomme man!

    Wat is Nederland toch ook een kutland!

    [ topic verplaatst door een moderator ]

    [ bericht aangepast op 26 okt 2011 - 23:18 ]

    Kijk als hij hier bijvoorbeeld met familie was geweest, had hij best wel terug gemogen met zijn familie. Maar nu moet hij focking alleen terug naar een land die nauwelijks herbouwd is. En dat is ziek. Laat die jongen rustig zijn studie afmaken, en dan terug gaan, en het daar maken.


    Alleen maar tranen van geluk

    Dashing schreef:
    (...)

    Dat laatste is geen vooroordeel. Mijn vader werkt in Amsterdam en heeft zijn eigen klussenbedrijf. Daar heb je heel veel buitenlanders, die gewoon een uitkering krijgen, en verder gewoon niets uitvoeren. Mijn buren zijn Polen, er wonen er vier, waarvan er eentje werkt, de andere drie krijgen een uitkering. Ik kan daar gewoon niet tegen.
          Vertel jij mij nou eens wat die jongen in Angola heeft?

    Dat is een kleine groep, de meeste werken wel gewoon. Er zijn ook genoeg autochtonen die niet werken en van een uitkering leven, moeten we die ook maar weg sturen.
    Ik zeg niet dat hij daar wat heeft, ik zeg dat hij meer kansen heeft dan de kinderen daar. Zo veel meer, de dingen die ik noemde. Hij heeft veel meer kans en kan wat van zijn leven maken. We/ze hebben veel voor hem gedaan maar hij heeft geen verblijfsvergunning, is dus illegaal en moet terug. Regels zijn regels. Als we steeds uitzonderingen maken kunnen we die net zo goed afschaffen.
    Ze wisten dat hij terug moest als hij 18 werd, waarom nu dan opeens die heisa. Er zijn zoveel mensen als hij, maar daar horen we niks over. Zoals ik al zei we kunnen geen uitzonderingen blijven maken, dat werkt niet.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Fantasia schreef:
    (...)
    Ten eerste heet ze Sahar, en ten tweede blijft ze niet in Nederland omdat ze geen hoofddoek wilt dragen. De regering is niet altijd even verstandig bezig, maar ze zijn niet achterlijk om om die reden een uitzondering te maken. Het lijkt wel of je jaloers op haar bent? :'D
    Verdiep je eerst eens wat meer ergens in voordat je domweg een mening geeft.


    Waarom zou ik jaloers zijn?

    Mauro heeft de zelfde rechten als haar klaar!

    Ik heb een idee, Mauro mag blijven en alle buitenlanders die niet studeren, asociaal zijn en een nektasje hebben gaan het land uit. Deal?


    Ik ben gemeen xoxo

    StJimmy schreef:
    (...)
    Dat is een kleine groep, de meeste werken wel gewoon. Er zijn ook genoeg autochtonen die niet werken en van een uitkering leven, moeten we die ook maar weg sturen.
    Ik zeg niet dat hij daar wat heeft, ik zeg dat hij meer kansen heeft dan de kinderen daar. Zo veel meer, de dingen die ik noemde. Hij heeft veel meer kans en kan wat van zijn leven maken. We/ze hebben veel voor hem gedaan maar hij heeft geen verblijfsvergunning, is dus illegaal en moet terug. Regels zijn regels. Als we steeds uitzonderingen maken kunnen we die net zo goed afschaffen.
    Ze wisten dat hij terug moest als hij 18 werd, waarom nu dan opeens die heisa. Er zijn zoveel mensen als hij, maar daar horen we niks over. Zoals ik al zei we kunnen geen uitzonderingen blijven maken, dat werkt niet.


    Maar die mensen die hier een uitkering hebben, komen hier niet heen om 'een beter leven te hebben' die wonen hier al. Maar wanneer dan Polen hier komen, die geen belastingen hoeven te betalen, die hier even voor een paar maanden hun zakken vullen en dan weer vrolijk naar hun eigen land gaan, dan denk ik serieus dat er iets mis is met Nederland.
          De Nederlandse regering zit gewoon slecht in elkaar. Ze kunnen het op geen enkel vlak eens worden en het is gewoon een zooitje.
    Die jongen heeft daar toch helemaal niets? Die heeft daar toch niet dezelfde rechten en kansen die hij hier in Nederland heeft? Hij red het daar niet, zonder zijn vrienden en helemaal alleen. Ik vind het onmenselijk. (:


    To infinity and beyond •

    Asmodeus schreef:
    Ik heb een idee, Mauro mag blijven en alle buitenlanders die niet studeren, asociaal zijn en een nektasje hebben gaan het land uit. Deal?


    Iemand die me snapt.
    Oh nee, wacht.. nu hebben we vooroordelen. :W

    [ bericht aangepast op 3 nov 2011 - 16:27 ]


    To infinity and beyond •

    Hale schreef:
    (...)

    Waarom zou ik jaloers zijn?

    Mauro heeft de zelfde rechten als haar klaar!

    Nee, dat hebben ze dus niet. Hij was nog niet lang genoeg in Nederland om verplicht te moeten blijven, zij wel én ze voldeed aan de eisen om via die weg een verblijfsvergunning te krijgen.

    En de turken en Marrokanen die geen woord Nederlands spreken, leven op een uitkering en de wijken op stelten zetten mogen wél blijven? Way the go Nederland!

    [ bericht aangepast op 3 nov 2011 - 16:31 ]

    Dashing schreef:
    (...)

    Iemand die me snapt.
    Oh nee, wacht.. nu hebben we vooroordelen. :W

    Nee, nu hebben we een mening (krul)


    Ik ben gemeen xoxo

    Dashing schreef:
    (...)

    Maar die mensen die hier een uitkering hebben, komen hier niet heen om 'een beter leven te hebben' die wonen hier al. Maar wanneer dan Polen hier komen, die geen belastingen hoeven te betalen, die hier even voor een paar maanden hun zakken vullen en dan weer vrolijk naar hun eigen land gaan, dan denk ik serieus dat er iets mis is met Nederland.
          De Nederlandse regering zit gewoon slecht in elkaar. Ze kunnen het op geen enkel vlak eens worden en het is gewoon een zooitje.
    Die jongen heeft daar toch helemaal niets? Die heeft daar toch niet dezelfde rechten en kansen die hij hier in Nederland heeft? Hij red het daar niet, zonder zijn vrienden en helemaal alleen. Ik vind het onmenselijk. (:

    Dat van de regering heb je gelijk, die werkt voor geen meter.
    Wat is het verschil tussen een allochtoon en een autochtoon die een uitkering hebben? Niets, het zijn beide Nederlanders, ze hebben een Nederlands paspoort. Hij niet, dan moet je terug, regels zijn regels.
    Wat maakt het uit dat hij daar niets heeft, toen hij hier kwam had hij ook niks, zoals met zoveel emigranten, maar dan is het opeens niet erg? Nee, dat klopt. Hij heeft wel meer kans dan de kinderen DAAR, niet als de kinderen hier nee, maar die zijn ook niet illegaal.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Aan de ene kant snap ik het voorkomen, oké nerderland word zo te vol. Maar deze jongen spreekt die taal niet! Oké Engels wel, maar kunnen die mensen daar goed engels? Ik heb ook gehoord dat hij geen familie daar heeft ofzo? Nouja hij kent ze in elk geval niet. Dus stuur je eigenlijk een vreemdeling naar een lang in z'n eentje. Das toch zielig?

    StJimmy schreef:
    (...)
    Dat van de regering heb je gelijk, die werkt voor geen meter.
    Wat is het verschil tussen een allochtoon en een autochtoon die een uitkering hebben? Niets, het zijn beide Nederlanders, ze hebben een Nederlands paspoort. Hij niet, dan moet je terug, regels zijn regels.
    Wat maakt het uit dat hij daar niets heeft, toen hij hier kwam had hij ook niks, zoals met zoveel emigranten, maar dan is het opeens niet erg? Nee, dat klopt. Hij heeft wel meer kans dan de kinderen DAAR, niet als de kinderen hier nee, maar die zijn ook niet illegaal.

    Hij praat Nederlands, heeft een opleiding en kan later nog nut hebben in de maatschappij. Waarom mogen mensen die net zolang in dit land wonen als hij, geen Nederlands spreken en leven van een uitkering en door die twee redenen totaal nutteloos voor de maatschappij zijn, wel blijven?


    Ik ben gemeen xoxo

    Asmodeus schreef:
    (...)
    Hij praat Nederlands, heeft een opleiding en kan later nog nut hebben in de maatschappij. Waarom mogen mensen die net zolang in dit land wonen als hij, geen Nederlands spreken en leven van een uitkering en door die twee redenen totaal nutteloos voor de maatschappij zijn, wel blijven?

    Omdat zij niet illegaal zijn,daarom.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Hale schreef:
    (...)

    Pardon?

    Ik hoop dat dat als grapje bedoeld was.

    Ja van mij mogen al die andere flikkers er ook uit.

    Die alleen maar nietsdoen en alleen maar rotzooi trappen.

    Maar mauro Dammm man...


    Die jongen is verdomme in de steek gelaten door zijn moeder toen hij 10 was,

    En ja dan is die terug in Angola wat willen ze dat die jongen gaat doen.

    Die overleefd het daar niet.


    ALsof ie zelf niet wist dat hij terug moest.

    Tuurlijk is het zielig, maar ze kunnen niet iedereen hier laten :l
    Ik vind het sowieso dom dat Nederland al die mensen hier maar laten komen terwijl ze vaak alleen maar tot last zijn, ze moeten de taal beheersen, vaak zijn het toch echt de buitenlanders die misdaden plegen en dergelijke etc. etc.. Er staat zelfs al een moskee, het moet niet gekker worden.

    Ik vind gewoon dat ze al die mensen niet binnen moet laten komen -gayhandje-
    Of dat een vergunning geven van een aantal jaar zodat ze weten dat en wanneer
    ze terugmoeten, kunnen er ook geen discussies en dit soort gezeik ontstaan.


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Miiauw schreef:
    Aan de ene kant snap ik het voorkomen, oké nerderland word zo te vol. Maar deze jongen spreekt die taal niet! Oké Engels wel, maar kunnen die mensen daar goed engels? Ik heb ook gehoord dat hij geen familie daar heeft ofzo? Nouja hij kent ze in elk geval niet. Dus stuur je eigenlijk een vreemdeling naar een lang in z'n eentje. Das toch zielig?

    Als hij na 10 jaar die taal daar niets spreekt is er iets mis met hem, en nee een taal vergeet je niet. Het kan zijn dat hij het minder goed spreekt, maar je eerste taal vergeet je nooit.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall