• Hij is de afgelopen weken volop in het nieuws geweest: Mauro Manuel. De achttienjarige Angolese jongen die al acht jaar bij een Limburgs pleeggezin woont, hier naar school gaat en vrienden heeft. Veel verontwaardigde reacties, media-aandacht en een massaal getekende petitie op internet kwamen voor Mauro op gang toen bekend werd dat de minister van Immigratie hem het land uit wilde zetten.

    En hoewel er gisteren nog goed nieuws leek te zijn toen het ministerie Mauro een studievisum aanbood, kwam vandaag het hoge woord er uit. Minister Gerd Leers van Immigratie besloot dat Mauro alsnog het land uit wordt gezet en terug moet naar Angola.



    Verdomme man!

    Wat is Nederland toch ook een kutland!

    [ topic verplaatst door een moderator ]

    [ bericht aangepast op 26 okt 2011 - 23:18 ]

    StJimmy schreef:
    (...)
    Snap ik ook niet. Ik vind dat zij ook gewoon uitgezet moeten woorden.
    Ben je hier illegaal, heb je geen verblijfsvergunning of Nederlands paspoort, dan moet je uitgezet worden.
    Dat is toch niet zo moeilijk, lijkt me.


    Meh, dat was zieltjes winnen. Diegene die zegt dat ze mogen blijven krijgt natuurlijk heel veel stemmen. Dat iedere immigratieminister na hem nog de gevolgen ondervindt (waarom mag zij wel blijven en ik niet) dat is niet zijn probleem D:


    quidquid excusatio prandium pro

    Tja, waar trek je de grenzen? Het is moeilijker dan de normale burger denkt.

    StJimmy schreef:
    Ik vind het nier meer dan normaal. Hoe kut het voor hem ook is, regels zijn regels. Je kan moeilijk voor iedereen een uitzondering maken, dan heb je niks meer aan die regels.

    En dat dus.

    StJimmy schreef:
    (...)
    De EU werkt samen, dat is het hele idee voor die open grenzen. Als we voor iedereen de deur open zouden zetten word het allemaal te veel.
    Daarbij, het principe van de EU kan je niet vergelijken met dit. Nederland is nog een vrij makkelijk land om in te komen, er zijn moeilijkere landen.


    Nederland is helemaal niet makkelijk om in te komen, als je buiten EU af komt. Dat weet ik, omdat ik zelf probeer mijn vriend hierheen te krijgen. België is veel makkelijker als Nederland. Waarschijnlijk gaan wij daar ook heen in de toekomst. :')


    Bloedspetters besmeuren de muren van de ruïnes, van iets wat men ooit een beschaving noemde maar al lang is vernietigt.

    Ergens moet een grens getrokken worden.


    I'm the one who gripped you tight and raised you from perdition.

    Mutant schreef:
    Ergens moet een grens getrokken worden.


    He says: "Live fast and die young, forget the past and move on. What's done is done."

    RainbowDash schreef:
    en toen kwam ie met de volgende vlucht terug en dook de illegaliteit in. Of begint een nieuwe procedure op grond van een andere reden.

    Het is gedeeltelijk de schuld van de wet, die teveel tijd toestaat om te besluiten. Het kan gewoon jaren duren voordat iemand helemaal niks meer kan doen tegen het bevel tot uitzetting. En ja, dan is het hard om hem uit te zetten, maar dat is de wet

    Dit.
    + niet iedereen KAN blijven, er moeten gewoon ook mensen weg. Anders raak Nederland te vol en gaat het sociale stelsel er helemaal aan, en dat wil ik jou dan nog wel eens horen vloeken.


    A king can rule a kingdom, but happiness will rule the

    Ziekelijk, die regering. Wordt er gewoon kotsmisselijk van ><'
    Had het dan een paar maanden nadat hij hier was aangekomen gedaan en niet zo'n 10 jaar later


    =

    xRidiculus schreef:
    Ziekelijk, die regering. Wordt er gewoon kotsmisselijk van ><'
    Had het dan een paar maanden nadat hij hier was aangekomen gedaan en niet zo'n 10 jaar later

    Dat kon niet, ik weet niet meer pressies hoe het zat maar tot zijn 18 mocht hij hier blijven omdat hij toen minderjarig was en een soort verblijfsvergunning daarvoor had. Hij is niet 18 en illegaal dus moet hij terug.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    StJimmy schreef:
    (...)
    Dat kon niet, ik weet niet meer pressies hoe het zat maar tot zijn 18 mocht hij hier blijven omdat hij toen minderjarig was en een soort verblijfsvergunning daarvoor had. Hij is niet 18 en illegaal dus moet hij terug.


    Dat is toch dom? Zo zorg je ervoor dat mensen hier gaan wennen en als ze dan terug moeten neem je gewoon alles van hun af waar ze aan gewend zijn geraakt.
    En als je als kind hier bent opgegroeid is het nog 10x zo erg o.o


    =

    xRidiculus schreef:
    (...)

    Dat is toch dom? Zo zorg je ervoor dat mensen hier gaan wennen en als ze dan terug moeten neem je gewoon alles van hun af waar ze aan gewend zijn geraakt.
    En als je als kind hier bent opgegroeid is het nog 10x zo erg o.o

    Nee hoor, de wet is de wet. Hij kan nog steeds gewoon asiel aanvragen, zoals ieder ander. Je kan geen uitzonderingen blijven maken, anders zijn de wetten er voor niks. En kan iedereen hier zomaar binnen komen, nee dat gaat niet werken.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    StJimmy schreef:
    (...)
    Nee hoor, de wet is de wet. Hij kan nog steeds gewoon asiel aanvragen, zoals ieder ander. Je kan geen uitzonderingen blijven maken, anders zijn de wetten er voor niks. En kan iedereen hier zomaar binnen komen, nee dat gaat niet werken.


    En dat andere kind dan uit afganistan mocht wel gewoon blijven.
    Ook een uitzondering -.-'


    =

    xRidiculus schreef:
    (...)

    En dat andere kind dan uit afganistan mocht wel gewoon blijven.
    Ook een uitzondering -.-'

    Vind ik ook niet kunnen, die moeten ze ook gewoon terug sturen. Ik heb er alleen niks over te zeggen, jammer genoeg.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    StJimmy schreef:
    (...)
    Vind ik ook niet kunnen, die moeten ze ook gewoon terug sturen. Ik heb er alleen niks over te zeggen, jammer genoeg.



    Die stuurde ze niet terug omdat ze hier te lang was en verwesterd was dus daarn niet meer in het land paste of zo o.O


    =

    Wist je dat als je illegaal bent en niet mag blijven en geen paspoort hebt dan kom je never terug in je eigen land, want die laten je ook niet toe zonder paspoort :'D (cat)


    SLOAN.

    mn vader zei dat ie terug moest omdat hij geen verblijfsvergunning had
    maar hoe kan het dan dat hij die niet heeft aangezien hij hier al woont sinds zijn 10e ?? of ben ik de enige die dat niet snapt ??

    wel dom van die regering trouwens