• Hij is de afgelopen weken volop in het nieuws geweest: Mauro Manuel. De achttienjarige Angolese jongen die al acht jaar bij een Limburgs pleeggezin woont, hier naar school gaat en vrienden heeft. Veel verontwaardigde reacties, media-aandacht en een massaal getekende petitie op internet kwamen voor Mauro op gang toen bekend werd dat de minister van Immigratie hem het land uit wilde zetten.

    En hoewel er gisteren nog goed nieuws leek te zijn toen het ministerie Mauro een studievisum aanbood, kwam vandaag het hoge woord er uit. Minister Gerd Leers van Immigratie besloot dat Mauro alsnog het land uit wordt gezet en terug moet naar Angola.



    Verdomme man!

    Wat is Nederland toch ook een kutland!

    [ topic verplaatst door een moderator ]

    [ bericht aangepast op 26 okt 2011 - 23:18 ]

    Lol, Iccl (cat)

    DEATHBAT schreef:
    Tja, politics. Kun je niks aan doen, noch kwaad worden.


    Some people are so poor, that the only thing they have is money.

    Sorry als dit hard gaat klinken, maar who cares? Ik weet zeker dat als ik je over ongeveer een maand vraag wie Mauro is, je dat toch al vergeten bent (cat)

    xlufjoetoexx schreef:
    (...)


    Ja, inderdaad. Regels zijn regels. Maar er zitten wel duizenden illegalen in Nederland, die NIET terug worden gestuurd! Quite fair, isn't it? --'


    Die illegalen zitten meestal nog in de periode waarin ze hun verblijfsvergunning aan het aanvragen zijn. Als ze die niet krijgen, worden ook zij ook het land uit gezet. Dat dat aanvragen soms jaren kan duren is hun schuld dan weer niet.

    Ik vind 't eigenlijk logisch. Het is de wet, punt. Als ze hem hadden laten blijven dat konden ze evengoed voor iedereen een aparte wetgeving maken.


    Frankly my dear, I don't give a damn.

    Fayan schreef:
    Soms? Nederland is sowieso een kutland, hoe dan ook.


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    Ik snap eht eigenlijk niet goed, hij kan ja toch neit eens de taal, hij woont hier al 12 jaar ofzo; na 5 jaar krijg je toch automatisch een verblijftvergunning? IK VIND DAT HIJ MAG BLIJVE!

    Het is gewoon belachelijk. Die jongen woont hier al bijna zijn hele leven, heeft een fucking brabants accent en dan willen ze hem naar Angola sturen, waar die jongen helemaal niets heeft? Het is gewoon belachelijk! Dit bewijst maar weer eens wat een klote land nederland is!
          Al die buitenlanders die geen fuck betalen en geen fuck uitvoeren mogen wel blijven? Rot toch op -__-


    To infinity and beyond •

    Cumberbatch schreef:
    Ik vind 't eigenlijk logisch. Het is de wet, punt. Als ze hem hadden laten blijven dat konden ze evengoed voor iedereen een aparte wetgeving maken.



    Dat hebben ze ook voor Saher gedaan en waarom? Mevrouw wilde geen hoofddoek op,

    Hale schreef:
    (...)


    Dat hebben ze ook voor Saher gedaan en waarom? Mevrouw wilde geen hoofddoek op,

    Ik heb geen idee wie die Saher wel mag wezen. -is Belg-


    Frankly my dear, I don't give a damn.

    Om nou meteen te zeggen dat het een kutland is... Ik vind het ook heel erg, maar anders zullen er meteen 100 staan met hetzelfde verhaal als Mauro.


    To love is to destroy.

    Dashing schreef:
    Het is gewoon belachelijk. Die jongen woont hier al bijna zijn hele leven, heeft een fucking brabants accent en dan willen ze hem naar Angola sturen, waar die jongen helemaal niets heeft? Het is gewoon belachelijk! Dit bewijst maar weer eens wat een klote land nederland is!
          Al die buitenlanders die geen fuck betalen en geen fuck uitvoeren mogen wel blijven? Rot toch op -__-

    Hij woont hier 8 jaar, dat is dus niet bijna zijn hele leven. Hij is illegaal, dus moet hij terug. Is toch niet zo moeilijk. We hebben al veel voor hem gedaan, hij kan goed Engels, heeft goed te eten gehad en een goede opleiding. Hij heeft zo veel meer kans dan al die andere kinderen daar.
    En dat laatste is een vooroordeel,die nog nergens op slaat ook.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    StJimmy schreef:
    (...)
    Hij woont hier 8 jaar, dat is dus niet bijna zijn hele leven. Hij is illegaal, dus moet hij terug. Is toch niet zo moeilijk. We hebben al veel voor hem gedaan, hij kan goed Engels, heeft goed te eten gehad en een goede opleiding. Hij heeft zo veel meer kans dan al die andere kinderen daar.
    En dat laatste is een vooroordeel,die nog nergens op slaat ook.


    Dat laatste is geen vooroordeel. Mijn vader werkt in Amsterdam en heeft zijn eigen klussenbedrijf. Daar heb je heel veel buitenlanders, die gewoon een uitkering krijgen, en verder gewoon niets uitvoeren. Mijn buren zijn Polen, er wonen er vier, waarvan er eentje werkt, de andere drie krijgen een uitkering. Ik kan daar gewoon niet tegen.
          Vertel jij mij nou eens wat die jongen in Angola heeft?


    To infinity and beyond •

    Cumberbatch schreef:
    (...)
    Ik heb geen idee wie die Saher wel mag wezen. -is Belg-


    Een Afgaans meisje dat net als Mauro al enkele jaren in nederlands was. Ze moet eigenlijk weg maar toen heeft ze gezegd 'Ik wil geen hoofdoek op en ik kan daar niet veilig leven blablabla' en toen heben ze haar een vergunning gegeven omdat ze vonden dat ze te westers was. Mauro toch ook!

    Hale schreef:
    (...)


    Dat hebben ze ook voor Saher gedaan en waarom? Mevrouw wilde geen hoofddoek op,

    Ten eerste heet ze Sahar, en ten tweede blijft ze niet in Nederland omdat ze geen hoofddoek wilt dragen. De regering is niet altijd even verstandig bezig, maar ze zijn niet achterlijk om om die reden een uitzondering te maken. Het lijkt wel of je jaloers op haar bent? :'D
    Verdiep je eerst eens wat meer ergens in voordat je domweg een mening geeft.