• Hij is de afgelopen weken volop in het nieuws geweest: Mauro Manuel. De achttienjarige Angolese jongen die al acht jaar bij een Limburgs pleeggezin woont, hier naar school gaat en vrienden heeft. Veel verontwaardigde reacties, media-aandacht en een massaal getekende petitie op internet kwamen voor Mauro op gang toen bekend werd dat de minister van Immigratie hem het land uit wilde zetten.

    En hoewel er gisteren nog goed nieuws leek te zijn toen het ministerie Mauro een studievisum aanbood, kwam vandaag het hoge woord er uit. Minister Gerd Leers van Immigratie besloot dat Mauro alsnog het land uit wordt gezet en terug moet naar Angola.



    Verdomme man!

    Wat is Nederland toch ook een kutland!

    [ topic verplaatst door een moderator ]

    [ bericht aangepast op 26 okt 2011 - 23:18 ]

    Hale schreef:
    (...)


    Helemaal gelijk in,

    Maar die jongen woont hier al jaren en dan nemen ze hem alles wat vertrouwd is in een keer af.

    Het leven is nu eenmaal kut.


    (USER WAS BANNED FOR THIS POST)

    Hale schreef:
    (...)

    Pardon?

    Ik hoop dat dat als grapje bedoeld was.

    Ja van mij mogen al die andere flikkers er ook uit.

    Die alleen maar nietsdoen en alleen maar rotzooi trappen.

    Maar mauro Dammm man...


    Die jongen is verdomme in de steek gelaten door zijn moeder toen hij 10 was,

    En ja dan is die terug in Angola wat willen ze dat die jongen gaat doen.

    Die overleefd het daar niet.


    volgens mij bedoelde ze het sarcastisch..


    *klop klop* Penny! *klop klop* Penny! * klop klop* Penny!

    Hale schreef:
    (...)


    Helemaal gelijk in,

    Maar die jongen woont hier al jaren en dan nemen ze hem alles wat vertrouwd is in een keer af.

    Tja, de wet is de wet. Ik vind die ophef er over altijd zo overdreven. Al die acties. Kom op, het heeft ten eerste geen zin en en ten tweede slaat het eigenlijk nergens op.
    Als het echt gevaarlijk zou zijn zou hij niet terug gestuurd worden. Het is niet gevaarlijk dus eigenlijk is er geen reden om hem hier te laten. Als hij terug gaat kan hij opnieuw asiel aanvragen. Nu is hij gewoon illegaal, wat verboden is. Ja, dan moet je terug. Simpel.
    Al moet de uitvoering van de wet wel wat beter gedaan worden.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Hale schreef:
    (...)


    Helemaal gelijk in,

    Maar die jongen woont hier al jaren en dan nemen ze hem alles wat vertrouwd is in een keer af.


    Hij woont hier al jaren omdat ie keer op keer in hoger beroep gaat. Dat doet 99% van de asielzoekers die in het nieuws komen. Ze gaan steeds weer in hoger beroep en tal van andere dingen waardoor het proces van uitzetten tien jaar of meer doet. Dan kan de rechter moeilijk zeggen: "Hey, we hebben geen reden om je hier te laten blijven want in je thuisland loop je geen gevaar, maar omdat je meer dan 20 vrienden hebt en hier al 10 jaar woont omdat je steeds nieuwe procedures begint mag je blijven."
    Zo werkt het niet. dan doet iedereen het en dan is er geen houden meer aan


    quidquid excusatio prandium pro

    Funnybot schreef:
    (...)

    volgens mij bedoelde ze het sarcastisch..

    Hahaha, hello another great mind!


    Where there is a sea there are pirates...

    Het klonk alleen wat bitter tegenover de Nederlanders. :')


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Captain schreef:
    Wtf? Ik zeg toch niks verkeerds? :'D
    Ik had het niet over jullie maar over de regering die dat doet. Als je één iemand eruitzet zonder deftige reden, doe dat dan maar ook bij de rest, want anders is het best hypocriet. :'D

    Der is een reden, hij is hier, nu, illegaal. Hij heeft geen asiel of Nederlands paspoort. Iemand die illegaal is mag niet in Nederland verblijven. Daarom word hij nu ook uitgezet.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Captain schreef:
    Wtf? Ik zeg toch niks verkeerds? :'D
    Ik had het niet over jullie maar over de regering die dat doet. Als je één iemand eruitzet zonder deftige reden, doe dat dan maar ook bij de rest, want anders is het best hypocriet. :'D


    Bij ons op school zat ook een jongen die uit volgens mij Rome kwam.

    Zijn vader wilde een zaak hier openen en dus moesten ze hier wonen en die krijgen wel een verblijfsvergunning.

    Terwijl Rome lang niet zo gevaarlijk is als Angola.

    Het leven ìs bitter.
    En ik bedoelde niet alleen Nederland maar eender welke andere regering die fouten maakt...


    Where there is a sea there are pirates...

    Hale schreef:
    (...)

    Bij ons op school zat ook een jongen die uit volgens mij Rome kwam.

    Zijn vader wilde een zaak hier openen en dus moesten ze hier wonen en die krijgen wel een verblijfsvergunning.

    Terwijl Rome lang niet zo gevaarlijk is als Angola.


    Rome is Italiaans, en hoort dus bij de EU. Binnen de EU reizen, handelen en verhuizen is allemaal veel simpeler dan als je vanbuiten de EU binnen wil.


    quidquid excusatio prandium pro

    Hale schreef:
    (...)

    Bij ons op school zat ook een jongen die uit volgens mij Rome kwam.

    Zijn vader wilde een zaak hier openen en dus moesten ze hier wonen en die krijgen wel een verblijfsvergunning.

    Terwijl Rome lang niet zo gevaarlijk is als Angola.

    Rome? Sorry hoor, maar Italië behoort tot de EU, uiteraard mogen ze hier blijven. :'D


    Where there is a sea there are pirates...

    Yeah, I know.
    Maar zoals StJimmy zei; hij is hier illegaal en moet dus weg.
    End of story.


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Roux schreef:
    (...)
    Hé, hé, even rustig. Dat Wilders iedereen eruit wil gooien, wil niet zeggen dat wij zo zijn! :')


    Wilders wil dat ook niet xD Leuk dat je dat zegt, maar is niet zo x) Eerst even beter verdiepen in zijn strategie manier enzo ;)


    Ligt and Darkness are both very different..

    Captain schreef:
    (...)
    Rome? Sorry hoor, maar Italië behoort tot de EU, uiteraard mogen ze hier blijven. :'D


    O dus om dat ze bij de EU horen mogen ze blijven om een of ander zaakje op te zetten?.


    Juist..

    [ bericht aangepast op 26 okt 2011 - 23:41 ]

    Hale schreef:
    (...)

    O dus kom dat ze bij de EU horen mogen ze blijven om een of ander zaakje op te zetten?.


    Juist..


    Klopt. Is een van de redenen dat de EU is opgezet :Y)


    quidquid excusatio prandium pro