• Hij is de afgelopen weken volop in het nieuws geweest: Mauro Manuel. De achttienjarige Angolese jongen die al acht jaar bij een Limburgs pleeggezin woont, hier naar school gaat en vrienden heeft. Veel verontwaardigde reacties, media-aandacht en een massaal getekende petitie op internet kwamen voor Mauro op gang toen bekend werd dat de minister van Immigratie hem het land uit wilde zetten.

    En hoewel er gisteren nog goed nieuws leek te zijn toen het ministerie Mauro een studievisum aanbood, kwam vandaag het hoge woord er uit. Minister Gerd Leers van Immigratie besloot dat Mauro alsnog het land uit wordt gezet en terug moet naar Angola.



    Verdomme man!

    Wat is Nederland toch ook een kutland!

    [ topic verplaatst door een moderator ]

    [ bericht aangepast op 26 okt 2011 - 23:18 ]

    Roux schreef:
    Wat mij betreft zetten ze allemaal ambtenaren in om al die luie buitenlanders het land uit te schoppen. Buitenlanders die graag en hard willen werken, zijn van harte welkom.


    Geloof me, als je dat doet, hou je maar een klein procent over. (: Maar als je dat doet dan discrimineer je weer. Kortom, ze weten altijd wel een manier waarop ze iemand kunnen pakken. (':


    To infinity and beyond •

    Dashing schreef:
    (...)

    Geloof me, als je dat doet, hou je maar een klein procent over. (: Maar als je dat doet dan discrimineer je weer. Kortom, ze weten altijd wel een manier waarop ze iemand kunnen pakken. (':

    Nou ja, jammer dan. Ons land is vol genoeg.


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Dashing schreef:
    (...)

    Wat er mis is met een moskee? Niets hoor, behalve dat mensen gewoon stoppen met hun werk om even 3 keer per dag naar de moskee te gaan. Ze doen gewoon geen fuck, op bidden na en leven van een uitkering. Nee, dit zijn niet alle buitenlanders, dat weet ik, maar het grootste gedeelte wel. Er is niets mis met de buitenlanders die zich aanpassen. Maar 60% past zich niet aan, gaat in een wijk wonen waar alleen maar buitenlanders wonen en spreekt bijna geen woord Nederlands. DAAR, erger ik me aan.
          En ik vind niet dat een moskee past bij Nederland, maar goed, dat is mijn mening.

    Dat doen alleen de eerste generatie, de tweede doet dat niet. Dat is normaal, iedere immigrant doet dat. De tweede generatie die leeft al niet meer in die gemeenschappen. Zo is het altijd gegaan zo zal het altijd gaan. Dat doen wij ook als me emigreren.
    We hebben ongeveer 80000 Moslims in Nederland, de helft daar vaan gaat niet na de moskee of bid elke dag. Die zijn net zoals jij en ik.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Roux schreef:
    (...)
    Nou ja, jammer dan. Ons land is vol genoeg.


    Vind ik ook. Maar onze 'geweldige' regering laat alle mensen gewoon maar het land binnen. En maar klagen waarom er zoveel uitkeringen worden uitbetaald. :W


    To infinity and beyond •

    StJimmy schreef:
    (...)
    Dat doen alleen de eerste generatie, de tweede doet dat niet. Dat is normaal, iedere immigrant doet dat. De tweede generatie die leeft al niet meer in die gemeenschappen. Zo is het altijd gegaan zo zal het altijd gaan. Dat doen wij ook als me emigreren.
    We hebben ongeveer 80000 Moslims in Nederland, de helft daar vaan gaat niet na de moskee of bid elke dag. Die zijn net zoals jij en ik.


    Nee de tweede generatie verkloot de sfeer op school gewoon door te denken dat ze geweldig zijn en ze alles kunnen maken. Nou geloof me, meer dan 60% in Amsterdam is Moslim en die voeren geen fuck uit. Je ziet ze altijd op straat lopen.


    To infinity and beyond •

    Roux schreef:
    (...)
    Niet iedereen is daar blij mee. :'D
    En als wij een kerk neerzetten in bijvoorbeeld Iran... O dear God, die kerk zal tot de grond afbranden.

    Wij voelen ons beter, dan moeten wij ons ook zo gedragen.
    @Hooligan
    Dat heeft toch niks met de moskee's in Nederland te maken.
    @Chandler
    Dank je, jij snapt me tenminste.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Dashing schreef:
    (...)

    Nee de tweede generatie verkloot de sfeer op school gewoon door te denken dat ze geweldig zijn en ze alles kunnen maken. Nou geloof me, meer dan 60% in Amsterdam is Moslim en die voeren geen fuck uit. Je ziet ze altijd op straat lopen.

    Tuurlijk zie je die op straat, die wel werken zijn er niet he. Die kan je dus niet zien.
    Mag ik vragen hoe je aan dat percentage komt. het kan best kloppen, ik vraag het me alleen af omdat de meeste mensen niet eens helemaal weten waar ze het over hebben. Toen ik hoorde dat maar 5% moslims is en de helft maar na de moskee gaat schok ik ook. Ik dacht ook dat het er meer waren.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    StJimmy schreef:
    (...)
    Haha, lieve schat er zijn niet zo veel moslim, 5% van de hele bevolking is moslims en daar gaat de helft van na de moskee. Ja we worden echt een moslimland zo. Goed, we zijn misschien een Christelijk land, hoewel dat nu ook lang niet meer zo veel is geweest als vroeger, maar we zijn een multiculturele samenleving, waar we oo zo trots op zijn. Altijd al geweest. Dus het is best logisch als er hier een paar staan. Je zegt toch ook niks van de synagogen die horen hier ook niet volgens jou.
    Wat maakt de Nederlandse identiteit, juist, onze vrijheid van geloof. Die vrijheid hebben wij al eeuwen, veel langer dan de andere landen. En daar zijn we altijd trots op geweest. Maar nu het om een paar moslims gaan opeens niet meer. Vreemd.
    Trouwens ik stoor me meer aan die stomme kerken die me uit mijn slaap houden dan een Moskee.


    Als het zo door gaat is straks een groter deel van de bevolking Moslim dan Nederlands, dat is onderzocht ja en ik moet eerlijk zeggen; Dat wil ik niet.
    Er zijn gewoon mensen die wonen al 10 jaar in Nederland en kunnen geen eens Nederlands!

    Ik houd niet van die multiculturele shit, het doet me een beetje denken aan taarten: Heel veel gewone taarten, bijvoorbeeld aardbeien taart, chocolade taart..
    En dan heb je ook een multivlaai, allemaal verschillende stukken taart, is nog duurder ook.
    Wtf, laat andere landen lekker multicultureel zijn, waarom aparte landen als er toch overal allerlei soorten mensen wonen? Kan je dit net zo goed Land 1 noemen.


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Plus weet je wat ook belachelijk is;
    Er zijn fucking aparte zwemuren voor moslims! Halleuja! Dat is bijna nog erger dan die moskee, laat hun zich lekker aanpassen, kan ik dat uur niet zwemmen omdat er gasten als koningen behandelt worden? En ik moet ook zeggen dat ik die vrouwen in van die lange gewaden waarbij je dus enkel de ogen ziet ook eng.

    Plus hoofddoeken in de les mogen wel, maar een mutsje niet? Naja, zulk soort dingen, die mensen worden behandelt alsof ze God zijn.


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    StJimmy schreef:
    (...)
    Tuurlijk zie je die op straat, die wel werken zijn er niet he. Die kan je dus niet zien.
    Mag ik vragen hoe je aan dat percentage komt. het kan best kloppen, ik vraag het me alleen af omdat de meeste mensen niet eens helemaal weten waar ze het over hebben. Toen ik hoorde dat maar 5% moslims is en de helft maar na de moskee gaat schok ik ook. Ik dacht ook dat het er meer waren.


    Dat percentage weet ik, omdat ik dat op school heb gehad. Ik moest namelijk een debat voeren hierover. De meeste Marokkanen gaan niet naar school toe, of spijbelen. Die denken namelijk snel geld te verdienen door de handel in te gaan - geloof me, ook hier hebben we onderzoek naar gedaan - omdat ze niet op school willen zitten. Bij mijn broertje op school, terroriseren ze de hele school, niemand durft meer tegen ze in te gaan. Ze hebben zelfs een leraar een gebroken kaak bezorgd, die durfde geen aangifte te doen omdat hij dreigbrieven kreeg. Dit is toch belachelijk? De regering durft ook geen maatregelen te nemen want ze zijn bang.. gewoonweg bang. Ik voel me ook niet prettig als ik in Amsterdam loop, en ik zie zo'n groepje heel 'stoer' op straat staan.


    To infinity and beyond •

    Endure schreef:
    (...)

    Als het zo door gaat is straks een groter deel van de bevolking Moslim dan Nederlands, dat is onderzocht ja en ik moet eerlijk zeggen; Dat wil ik niet.
    Er zijn gewoon mensen die wonen al 10 jaar in Nederland en kunnen geen eens Nederlands!

    Ik houd niet van die multiculturele shit, het doet me een beetje denken aan taarten: Heel veel gewone taarten, bijvoorbeeld aardbeien taart, chocolade taart..
    En dan heb je ook een multivlaai, allemaal verschillende stukken taart, is nog duurder ook.
    Wtf, laat andere landen lekker multicultureel zijn, waarom aparte landen als er toch overal allerlei soorten mensen wonen? Kan je dit net zo goed Land 1 noemen.

    Wat is het probleem met de Islam, ik zie geen verschil met het Christendom(tuurlijk zie ik verschil maar ze lijken veel op mekaar).
    Klopt, maar die mensen redden zich gewoon, dus ik zie het probleem niet. Zoals ik al zei, dat is altijd zo bij de eerste generatie, daar spreken vele de taal niet (goed), ze leven in hun eigen gemeenschap en proberen hun eigen cultuur zo veel mogelijk te behouden. De 2e generatie heeft dat al veel minder en de 3e amper. Tuurlijk zijn er uitzonderingen, maar over het algemeen is het wel zo.
    Als je niet van zo'n cultuur houd, dan heb je pech zolang je hier woont, we zijn nu eenmaal multicultureel, al sinds de 17e eeuw, dat verandert niet meer.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Dashing schreef:
    (...)

    Dat percentage weet ik, omdat ik dat op school heb gehad. Ik moest namelijk een debat voeren hierover. De meeste Marokkanen gaan niet naar school toe, of spijbelen. Die denken namelijk snel geld te verdienen door de handel in te gaan - geloof me, ook hier hebben we onderzoek naar gedaan - omdat ze niet op school willen zitten. Bij mijn broertje op school, terroriseren ze de hele school, niemand durft meer tegen ze in te gaan. Ze hebben zelfs een leraar een gebroken kaak bezorgd, die durfde geen aangifte te doen omdat hij dreigbrieven kreeg. Dit is toch belachelijk? De regering durft ook geen maatregelen te nemen want ze zijn bang.. gewoonweg bang. Ik voel me ook niet prettig als ik in Amsterdam loop, en ik zie zo'n groepje heel 'stoer' op straat staan.

    Dat is het nadeel als 2 zulke verschillende culturen bij mekaar komen, voor hun is het normaal om vroeg van school te gaan en te gaan werken. Maar bij de volgende generaties zie je dat al veel minder.
    Die jongens (en meiskes) die jij beschrijf zijn de minderheid, maar ze vallen op waardoor het de meerderheid lijkt.
    Ik kan niet over Amsterdam praten, ik kom er niet vandaan, maar als je landelijk bekijkt valt het mee.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    StJimmy schreef:
    (...)
    Dat is het nadeel als 2 zulke verschillende culturen bij mekaar komen, voor hun is het normaal om vroeg van school te gaan en te gaan werken. Maar bij de volgende generaties zie je dat al veel minder.
    Die jongens (en meiskes) die jij beschrijf zijn de minderheid, maar ze vallen op waardoor het de meerderheid lijkt.
    Ik kan niet over Amsterdam praten, ik kom er niet vandaan, maar als je landelijk bekijkt valt het mee.


    Als je in de grote steden kijkt, valt het niet zo mee. Amsterdam was ooit echt een prachtige stad en geweldig om daar te komen. Nu hebben allerlei buitenlanders daar zich gevestigd en je ziet het hard achteruit gaan. Het is gewoon niet leuk meer om daar te komen, door al die achterstandswijken waar de buitenlanders zich lekker bij elkaar op kunnen kroppen. Je zegt wel dat het vermindert, maar dat is echt niet zo hoor.
          Maar goed, ik kan ook echt niet wachten om weg te gaan uit dit land, want het gaat hard achteruit.


    To infinity and beyond •

    StJimmy schreef:
    (...)
    Wij voelen ons beter, dan moeten wij ons ook zo gedragen.
    @Hooligan
    Dat heeft toch niks met de moskee's in Nederland te maken.
    @Chandler
    Dank je, jij snapt me tenminste.


    Alsjeblieft. Juist de tolerantie van Nederland maakt ons land zo'n vrij land. Doordat ik in Nederland woon ben ik niet verplicht om bijvoorbeeld een Christen te zijn. Natuurlijk houden de eerste generaties zich vast aan hun oude gewoontes, dat doen veel mensen in vreemde landen. Maar ik denk dat de verdere generaties zich hier goed zullen ontwikkelen.


    Travel far enough, you'll meet yourself

    Dashing schreef:
    (...)

    Als je in de grote steden kijkt, valt het niet zo mee. Amsterdam was ooit echt een prachtige stad en geweldig om daar te komen. Nu hebben allerlei buitenlanders daar zich gevestigd en je ziet het hard achteruit gaan. Het is gewoon niet leuk meer om daar te komen, door al die achterstandswijken waar de buitenlanders zich lekker bij elkaar op kunnen kroppen. Je zegt wel dat het vermindert, maar dat is echt niet zo hoor.
          Maar goed, ik kan ook echt niet wachten om weg te gaan uit dit land, want het gaat hard achteruit.

    Dat gaat ook niet van de een op de andere dag.
    In elke stad heb je slechte buurten en goede, ik woon in zo'n slechte buurt en ik heb er geen probleem mee. Ja ik hoor ook dingen, maar mijn buren zijn zo aardig en buitenlands. Beter dan de goed christelijke buurman die juist voor overlast zorgt.
    Mensen zien vaak alleen het probleem en niet het goede, mede omdat het goede niet in het nieuws komt. Dat is spijtig.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall