• Hij is de afgelopen weken volop in het nieuws geweest: Mauro Manuel. De achttienjarige Angolese jongen die al acht jaar bij een Limburgs pleeggezin woont, hier naar school gaat en vrienden heeft. Veel verontwaardigde reacties, media-aandacht en een massaal getekende petitie op internet kwamen voor Mauro op gang toen bekend werd dat de minister van Immigratie hem het land uit wilde zetten.

    En hoewel er gisteren nog goed nieuws leek te zijn toen het ministerie Mauro een studievisum aanbood, kwam vandaag het hoge woord er uit. Minister Gerd Leers van Immigratie besloot dat Mauro alsnog het land uit wordt gezet en terug moet naar Angola.



    Verdomme man!

    Wat is Nederland toch ook een kutland!

    [ topic verplaatst door een moderator ]

    [ bericht aangepast op 26 okt 2011 - 23:18 ]

    StJimmy schreef:
    (...)
    Der is een reden, hij is hier, nu, illegaal. Hij heeft geen asiel of Nederlands paspoort. Iemand die illegaal is mag niet in Nederland verblijven. Daarom word hij nu ook uitgezet.

    Oké, is hij de enige illegaal die in Nederland woont? Ik hoor niks over de rest.
    Nederland is best laat met acties ondernemen blijkbaar. Eerst willen ze juist dat er goedkope arbeidskracht komt en nu plotseling niet meer! Hoe zou dat komen? ;D
    Anyway, die jongen is schoolgaande jeugd, hij woont er al 8 jaar. Volgens de wet zou hij nu tenminste al een verblijfsvergunning moeten hebben.
    Zo gaat dat in ieder geval wel in België. Ik ken die procedure vanbuiten.


    Where there is a sea there are pirates...

    Hale schreef:
    (...)

    O dus kom dat ze bij de EU horen mogen ze blijven om een of ander zaakje op te zetten?.


    Juist..

    De EU werkt samen, dat is het hele idee voor die open grenzen. Als we voor iedereen de deur open zouden zetten word het allemaal te veel.
    Daarbij, het principe van de EU kan je niet vergelijken met dit. Nederland is nog een vrij makkelijk land om in te komen, er zijn moeilijkere landen.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    RainbowDash schreef:
    (...)

    Klopt. Is een van de redenen dat de EU is opgezet :Y)



    Dat is dan verdomde oneerlijk.

    Dit gebeurd constant. (cat)


    Your make-up is terrible

    Hale schreef:
    (...)

    O dus kom dat ze bij de EU horen mogen ze blijven om een of ander zaakje op te zetten?.


    Juist..

    Eeuh, ja? :'D
    Als er een oorlog komt, dan creëert Europa één leger. Dat heet samenwerking. Ik zie niet echt een goede reden om een Italiaanse familie eruit te zetten zolang die gesteund wordt door de EU. :'D
    Hale, als je geen beargumenteerd debat kunt houden over politiek, doe dat dan ook niet. Ik spreek je over 3 jaar, als je op school wat meer geleerd hebt.


    Where there is a sea there are pirates...

    Captain schreef:
    (...)
    Oké, is hij de enige illegaal die in Nederland woont? Ik hoor niks over de rest.
    Nederland is best laat met acties ondernemen blijkbaar. Eerst willen ze juist dat er goedkope arbeidskracht komt en nu plotseling niet meer! Hoe zou dat komen? ;D
    Anyway, die jongen is schoolgaande jeugd, hij woont er al 8 jaar. Volgens de wet zou hij nu tenminste al een verblijfsvergunning moeten hebben.
    Zo gaat dat in ieder geval wel in België. Ik ken die procedure vanbuiten.

    Hij had een soort vergunning, tot zijn 18e, daarna niet meer.
    Je hoort wat van hem omdat er demonstraties e.d. over werden gehouden, wat voor die andere niet is gedaan. Der was laatst trouwens nog een meisje waar bij je dit ongeveer had. Hij heeft niks met die arbeidskrachten of iets te maken.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Captain schreef:
    (...)
    Eeuh, ja? :'D
    Als er een oorlog komt, dan creëert Europa één leger. Dat heet samenwerking. Ik zie niet echt een goede reden om een Italiaanse familie eruit te zetten zolang die gesteund wordt door de EU. :'D
    Hale, als je geen beargumenteerd debat kunt houden over politiek, doe dat dan ook niet. Ik spreek je over 3 jaar, als je op school wat meer geleerd hebt.


    Huh? ik geef ook gewoon mijn mening.

    Sorenos schreef:
    (...)

    Wilders wil dat ook niet xD Leuk dat je dat zegt, maar is niet zo x) Eerst even beter verdiepen in zijn strategie manier enzo ;)

    Het was bij wijze van.


    "Well, well. Look who we've got here!"

    StJimmy schreef:
    (...)
    Hij had een soort vergunning, tot zijn 18e, daarna niet meer.
    Je hoort wat van hem omdat er demonstraties e.d. over werden gehouden, wat voor die andere niet is gedaan. Der was laatst trouwens nog een meisje waar bij je dit ongeveer had. Hij heeft niks met die arbeidskrachten of iets te maken.


    Saher.

    Daarom vind ik het ook zo verdomde klote dat zij wel mag blijven maar mauro niet.

    Hale schreef:
    (...)

    Saher.

    Daarom vind ik het ook zo verdomde klote dat zij wel mag blijven maar mauro niet.

    Snap ik ook niet. Ik vind dat zij ook gewoon uitgezet moeten woorden.
    Ben je hier illegaal, heb je geen verblijfsvergunning of Nederlands paspoort, dan moet je uitgezet worden.
    Dat is toch niet zo moeilijk, lijkt me.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Hale schreef:
    (...)

    Huh? ik geef ook gewoon mijn mening.

    Je kunt je mening geven, maar je kunt ook dom zijn. Als je geen beargumenteerde mening kunt geven waarbij je genoeg kennis van het politieke achtergrond hebt, doe dat dan niet. Het is alleen maar lastig, en behoorlijk lachwekkend.
    Je eigen mening heeft hier niets mee te maken.


    Where there is a sea there are pirates...

    StJimmy schreef:
    (...)
    Hij had een soort vergunning, tot zijn 18e, daarna niet meer.
    Je hoort wat van hem omdat er demonstraties e.d. over werden gehouden, wat voor die andere niet is gedaan. Der was laatst trouwens nog een meisje waar bij je dit ongeveer had. Hij heeft niks met die arbeidskrachten of iets te maken.

    Nee, ik bedoel dat er nu zwaardere maatregelen worden genomen tegen allochtonen. Dus dat het niet meer zò makkelijk is om binnen te komen. Zoals vroeger, toen we arbeidskrachten nodig hadden. ^^


    Where there is a sea there are pirates...

    StJimmy schreef:
    (...)
    Snap ik ook niet. Ik vind dat zij ook gewoon uitgezet moeten woorden.
    Ben je hier illegaal, heb je geen verblijfsvergunning of Nederlands paspoort, dan moet je uitgezet worden.
    Dat is toch niet zo moeilijk, lijkt me.


    Nee maar dan moet dat voor iedereen gelden dus ook voor saher...

    Behalve als de situatie gewoon te gevaarlijk is.


    Maar mevrouw wilde geen hoofddoek op....

    [ bericht aangepast op 26 okt 2011 - 23:50 ]

    Assassin schreef:
    Dit gebeurd constant. (cat)


    -

    Captain schreef:
    (...)
    Nee, ik bedoel dat er nu zwaardere maatregelen worden genomen tegen allochtonen. Dus dat het niet meer zò makkelijk is om binnen te komen. Zoals vroeger, toen we arbeidskrachten nodig hadden. ^^

    Dat is waar, maar relatief is Nederland nog steeds makkelijker dan veel andere landen. En dan krijg je dit soort gezeik.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall