• Ik begrijp niet dat Nederlanders zo slecht praten over Belgen, of andersom. Het zou toch saai zijn als we allemaal hetzelfde accent & hetzelfde dialect hebben. Er zijn al zo weinig mensen die Nederlands - of vlaams - praten, & dan kunnen we elkaar nog niet uitstaan en schelden we elkaar voortdurend uit. Ik vind het echt stom. Okay, wij hebben misschien een grappig accent, maar dat vinden we van de Nederlanders ook. Maar dat is toch normaal? Dat is toch gewoon omdat je een ander accent niet gewend bent. Als ik iemand uit Gent hoor praten, is het voor mij ook een hele aanpassing, maar ik lach er ook niet om. Ik vind Nederlanders juist aardig, & gierig zijn ze helemaal niet. Ik behandel gewoon iedereen als 1 volk, of hoe zeg je dat ? (:

    [ bericht aangepast op 11 sep 2011 - 16:30 ]


    Save me from myself.

    Octavia schreef:
    Het enigste verschil tussen Belgen en Nederlanders is hoe we spreken.
    Dat is alles.

    .. en het niveau van het nationale voetbalelftal.

    [ bericht aangepast op 11 sep 2011 - 15:48 ]


    ars moriendi

    Meddows schreef:
    (...)
    .. en het niveau van het nationale voetbalelftal.


    oeh, die is hard xD

    Meddows schreef:
    (...)
    .. en het niveau van het nationale voetbalelftal.

    Hahaha, loveyou <3


    Where there is a sea there are pirates...

    Meddows schreef:
    (...)
    .. en het niveau van het nationale voetbalelftal.

    Nja, daar ben ik het wel mee eens. (krul) Ons voetbal trekt op niets.


    Normality is a paved road: it's comfortable to walk, but no flowers grow on it.

    Meddows schreef:
    (...)
    .. en het niveau van het nationale voetbalelftal.

    -out-


    Behind the laughter it actually means something.

    Oh please shut up! Laat mensen toch lekker reageren in topics waarin hun mening wordt gevraagd en ga daar niet over zeiken!! (joehoe)


    -

    Hindenburg schreef:
    ik heb niks tegen Belgen?


    (Be)lieve in (you)rself

    Het zou wel aan mij liggen, maar ik zie/hoor nooit iemand er over klagen of er om lachen. Het enigste wat ik ooit mee heb gemaakt is dat ze in Utrecht vroegen of mijn zus en ik Belgisch waren om ons accent(ik kom uit Limburg). Dat was meer dan 10 jaar geleden door een stel kleine kinderen. Verder nooit iets.

    Maar we zijn niet 1 volk. Belgen zijn Belgisch, Nederlanders zijn Nederlands. Dat zit wel zeker verschil in. Althans, boven de grote rivieren, hier valt het wel mee. Maar Limburgers hebben ook meer met Belgen volgens mij.

    [ bericht aangepast op 11 sep 2011 - 15:56 ]


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Storytime zei op 11 sep 2011 - 15:53:

    Het zou wel aan mij liggen, maar ik zie/hoor nooit iemand er over klagen of er om lachen. Het enigste wat ik ooit mee heb gemaakt is dat ze in Utrecht vroegen of mijn zus en ik Belgisch waren om ons accent(ik kom uit Limburg). Dat was meer dan 10 jaar geleden door een stel kleine kinderen. Verder nooit iets.

    Maar we zijn niet 1 volk. Belgen zijn Belgisch, Nederlanders zijn Nederlands. Dat zit wel zeker verschil in. Althans, boven de grote rivieren, hier valt het wel mee. Maar Limburgers hebben ook meer met Belgen volgens mij.

    Met 1 volk bedoel ik dat ik ze gelijk behandel. (:

    [ bericht aangepast op 11 sep 2011 - 15:59 ]


    Save me from myself.

    We waren 1 land geweest.. Belgen praten gwn nederlands met een accent. (:


    The sun will rise and we will try again.

    aberforth schreef:
    (...)
    Met 1 volk bedoel ik dat ik ze gelijk behandel. (:

    In dat geval is de hele wereld een volk, ik behandel namelijk iedereen gelijk.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Storytime schreef:
    (...)
    In dat geval is de hele wereld een volk, ik behandel namelijk iedereen gelijk.

    we zijn toch allemaal mensen, eigenlijk is dat ook een volk. (: & ja, ik behandel ook iedereen gelijk, dus eigenlijk kan je het zo wel zien, ja.


    Save me from myself.

    aberforth schreef:
    (...)
    we zijn toch allemaal mensen, eigenlijk is dat ook een volk. (: & ja, ik behandel ook iedereen gelijk, dus eigenlijk kan je het zo wel zien, ja.

    Ja, daarom snap ik ook al die oorlogen en onenigheden in de wereld niet. Maar dat zou wel weer aan mij liggen.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Ik geef je gelijk maar sommige Belgen zijn echt heel egoïstisch en dan vooral tegen de grens van Frankrijk aan , en soms versta ik geen fuck van dat accent maar dat accent maakt ze leuk.


    You keep breathing, that doesn’t mean you’re alive - TABLO (Tommorrow)

    Storytime schreef:
    (...)
    Ja, daarom snap ik ook al die oorlogen en onenigheden in de wereld niet. Maar dat zou wel weer aan mij liggen.

    Als je echt een verklaring wilt, die zijn er omdat mensen vaak alleen nog maar uit zijn op geld en macht hebben. Maar daar gaat het hier niet om. (:


    Save me from myself.