• Ik begrijp niet dat Nederlanders zo slecht praten over Belgen, of andersom. Het zou toch saai zijn als we allemaal hetzelfde accent & hetzelfde dialect hebben. Er zijn al zo weinig mensen die Nederlands - of vlaams - praten, & dan kunnen we elkaar nog niet uitstaan en schelden we elkaar voortdurend uit. Ik vind het echt stom. Okay, wij hebben misschien een grappig accent, maar dat vinden we van de Nederlanders ook. Maar dat is toch normaal? Dat is toch gewoon omdat je een ander accent niet gewend bent. Als ik iemand uit Gent hoor praten, is het voor mij ook een hele aanpassing, maar ik lach er ook niet om. Ik vind Nederlanders juist aardig, & gierig zijn ze helemaal niet. Ik behandel gewoon iedereen als 1 volk, of hoe zeg je dat ? (:

    [ bericht aangepast op 11 sep 2011 - 16:30 ]


    Save me from myself.

    Scootaloo schreef:
    Ik geef je gelijk maar sommige Belgen zijn echt heel egoïstisch en dan vooral tegen de grens van Frankrijk aan , en soms versta ik geen fuck van dat accent maar dat accent maakt ze leuk.

    Maar dat kunnen wij toch ook van jullie zeggen, iedereen is toch af en toe gewoon egoïstisch. & daar zeg je zo iets, Vlamingen & Walen kunnen elkaar zelf niet uitstaan dat, vind ik ook echt stom. Waarom zou je iemand haten omdat die anders is? :3

    [ bericht aangepast op 11 sep 2011 - 16:22 ]


    Save me from myself.

    aberforth schreef:
    (...)
    Maar dat kunnen wij toch ook van jullie zeggen, iedereen is toch af en toe gewoon egoïstisch. & daar zeg je zo iets, Vlamingen & Walen kunnen elkaar zelf niet uitstaan dat, vind ik ook echt stom. Waarom zou je elkaar haten om de verschillen ? :3


    en dat alleen maar omdat die Walen het vertikken om Nederlands te spreken als het nodig is, terwijl ze je echt wel verstaan

    [ bericht aangepast op 11 sep 2011 - 16:22 ]

    Dragonair schreef:
    (...)

    en dat alleen maar omdat die Walen het vertikken om Nederlands te spreken als het nodig is, terwijl ze je echt wel verstaan

    dat is waar, maar zo zijn niet allemaal. Maar ik irriteer me er ook echt aan hoor. (:


    Save me from myself.

    aberforth schreef:
    (...)
    dat is waar, maar zo zijn niet allemaal. Maar ik irriteer me er ook echt aan hoor. (:


    dat is ook weer waar
    als ik ooit in Brussel ben ga ik gwn in het Nederlands tegen ze praten hoor, net zolang totdat ze het zelf ook doen, haha

    Er zit een Belg in mijn klas en hij is soms echt onverstaanbaar. En we zijn geen een volk. Er zit verschil in cultuur bij Belgen en Nederlanders dus kunnen we geen een volk zijn. Dat zal waarschijnlijk veel problemen gaan opleveren.


    Best way not to get your heart broken, is to pretend you don't have one.

    Ik denk dat er niet zoveel verschil is tussen de Belgen(Vlamingen dan, he) en de Hollanders. T enige verschil is dat wij hier in Nederland veel sneller een regering vormen dan in België xD. Maar ffkes trug op dat van die accenten, in Nederland heb je dat onderling ook. Ik kan een Belg eerder verstaan dan een Fries, sws vind ik Fries, zrry voor de mensies uit Friesland, veel minder mooi klinken dan t Belgisch. Whatever, ik praat lekku plat.


    "Your life. Your choice. Think about what you want."

    Dragonair schreef:
    (...)

    dat is ook weer waar
    als ik ooit in Brussel ben ga ik gwn in het Nederlands tegen ze praten hoor, net zolang totdat ze het zelf ook doen, haha

    haha, maar in Brussel zijn ze meestal toch twee-talig ? & woon je in België ?


    Save me from myself.

    dance4ever schreef:
    Ik denk dat er niet zoveel verschil is tussen de Belgen(Vlamingen dan, he) en de Hollanders. T enige verschil is dat wij hier in Nederland veel sneller een regering vormen dan in België xD. Maar ffkes trug op dat van die accenten, in Nederland heb je dat onderling ook. Ik kan een Belg eerder verstaan dan een Fries, sws vind ik Fries, zrry voor de mensies uit Friesland, veel minder mooi klinken dan t Belgisch. Whatever, ik praat lekku plat.

    haha, maar wij praten ook echt algemeen Nederlanders hoor, vooral op school. Gewoon tegen familie & vrienden en mensen van mijn leeftijd praat ik echt vlaams. (:


    Save me from myself.

    Dragonair schreef:
    (...)

    dat is ook weer waar
    als ik ooit in Brussel ben ga ik gwn in het Nederlands tegen ze praten hoor, net zolang totdat ze het zelf ook doen, haha

    Dat werkte niet toen ik in Brussel was, de enigste die Nederlands sprak was een Nederlander. De reden waarom ik nooit na Brussel wil, ik kan helemaal geen Frans.

    @dance4ever
    Nederlanders, geen Hollanders.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Dragonair schreef:
    (...)

    dat is ook weer waar
    als ik ooit in Brussel ben ga ik gwn in het Nederlands tegen ze praten hoor, net zolang totdat ze het zelf ook doen, haha

    Miss heel dom van mij, hoor, maar ligt Brussel in het Vlaamse of in het Waalse gedeelte van België???


    "Your life. Your choice. Think about what you want."

    aberforth schreef:
    (...)
    haha, maar in Brussel zijn ze meestal toch twee-talig ? & woon je in België ?


    nee, ik ben Nederlander en irriteer me aan die mensen die het vertikken om Nederlands te spreken
    ja, in Brussel zijn ze twee-talig, maar mn zus was een tijdje terug in Brussel en bijna niemand sprak Nederlands, sommige wel hoor
    en Engels spreken dan doen ze ook niet

    net als die Fransen, haha

    dance4ever schreef:
    (...)
    Miss heel dom van mij, hoor, maar ligt Brussel in het Vlaamse of in het Waalse gedeelte van België???


    eigenlijk net op de grens, dus Brussel is twee-talig

    dance4ever schreef:
    (...)
    Miss heel dom van mij, hoor, maar ligt Brussel in het Vlaamse of in het Waalse gedeelte van België???

    Het ligt in Vlaams Brabant, (:


    Save me from myself.

    Storytime schreef:
    (...)
    Dat werkte niet toen ik in Brussel was, de enigste die Nederlands sprak was een Nederlander. De reden waarom ik nooit na Brussel wil, ik kan helemaal geen Frans.

    @dance4ever
    Nederlanders, geen Hollanders.

    Wat is het verschil tussen Nederlanders en Hollanders?? Ik zie het probleem niet en ik kom zelf uit Nederland...


    "Your life. Your choice. Think about what you want."

    Storytime schreef:
    (...)
    Dat werkte niet toen ik in Brussel was, de enigste die Nederlands sprak was een Nederlander. De reden waarom ik nooit na Brussel wil, ik kan helemaal geen Frans.

    @dance4ever
    Nederlanders, geen Hollanders.


    kan me niet schelen of het werkt of niet
    ik ga egt geen Frans tegen ze spreken, ik kan het niet eens, dusja xD