• Ik begrijp niet dat Nederlanders zo slecht praten over Belgen, of andersom. Het zou toch saai zijn als we allemaal hetzelfde accent & hetzelfde dialect hebben. Er zijn al zo weinig mensen die Nederlands - of vlaams - praten, & dan kunnen we elkaar nog niet uitstaan en schelden we elkaar voortdurend uit. Ik vind het echt stom. Okay, wij hebben misschien een grappig accent, maar dat vinden we van de Nederlanders ook. Maar dat is toch normaal? Dat is toch gewoon omdat je een ander accent niet gewend bent. Als ik iemand uit Gent hoor praten, is het voor mij ook een hele aanpassing, maar ik lach er ook niet om. Ik vind Nederlanders juist aardig, & gierig zijn ze helemaal niet. Ik behandel gewoon iedereen als 1 volk, of hoe zeg je dat ? (:

    [ bericht aangepast op 11 sep 2011 - 16:30 ]


    Save me from myself.

    ik vind Belgen juist echt aardig; niks mis met ze.

    wat ik wel irritant vind is dat mensen zeggen dat NLers gierig zijn; bullshit.
    waarom zou je extra geld uitgeven als dat helemaal niet nodig is?
    dat doet iedereen toch?


    | Reality is for people that lack imagination |

    snap ik ook niet


    You can't not look cool with a crossbow.

    Het is toch ook maar om te lachen?


    Has no one told you she's not breathing?

    ik heb niks tegen Belgen?


    *klop klop* Penny! *klop klop* Penny! * klop klop* Penny!

    Tja... dat is iets van toen België pas ontstond, ik heb geen idee hoe we dat gaan weg krijgen...


    Where there is a sea there are pirates...

    Ach ja, dat is waar. Dude jullie zijn één land geweest, wees blij met elkaar. -eventjes niet op in gaan waarom dat niet meer zo is-


    And remember that, in a world of ordinary mortals, you are a Wonder Woman.

    Sommige mensen kunnen andere weer niet uitstaan, dat is het aard van het beestje. Helaas zul je ermee moeten leren leven. Iedereen is wie die moet zijn.

    [ bericht aangepast op 11 sep 2011 - 15:14 ]

    Ik praat niet slecht over Belgen hoor. Ik vind het wel een grappig volkje, met een beetje irritant accent.
    Alleen, we spreken niet dezelfde taal. Nederlands en Vlaams is toch echt wel iets anders.

    Iedereen kan toch nog steeds gelijk zijn, ook al vind je het accent van een ander land irritant? :W


    Everything is quiet, except for all the voices in my head that say your name.

    Incubus schreef:
    Ik praat niet slecht over Belgen hoor. Ik vind het wel een grappig volkje, met een beetje irritant accent.
    Alleen, we spreken niet dezelfde taal. Nederlands en Vlaams is toch echt wel iets anders.

    Wij spreken Nederlands. Jezus, Vlaams is geen taal op zich!
    We leren geen Vlaams op school hoor.

    [ bericht aangepast op 11 sep 2011 - 15:11 ]


    Where there is a sea there are pirates...

    (Dat van de Engelsen en Ieren is geen goede metafoor. Daar is een erg lange burgeroorlog aan de gang (geweest?).)

    Maar we hebben gewoon wat stereotypen aangehaald, denk ik. En het zit gewoon in onze aard om onszelf een goed volk te vinden en dat kan je laten blijken door een ander volk zijn minder goede kanten aan te wijzen. Maar ik vond het allemaal vrij onschuldig... Het leek me niet dat we elkaar niet afkunnen?


    If we had not a soul, music would have created it.

    Incubus schreef:
    Ik praat niet slecht over Belgen hoor. Ik vind het wel een grappig volkje, met een beetje irritant accent.
    Alleen, we spreken niet dezelfde taal. Nederlands en Vlaams is toch echt wel iets anders.

    maar wij kunnen ook nederlands praten hoor, dat moet vaak op school. (: Het Vlaams is eigenlijk gewoon een soort van Dialect. (:


    Save me from myself.

    Captain schreef:
    (...)
    Wij spreken Nederlands. Jezus, Vlaams is geen taal op zich!
    We leren geen Vlaams op school hoor.

    dat bedoel ik dus. (:


    Save me from myself.

    Stonem schreef:
    Iedereen kan toch nog steeds gelijk zijn, ook al vind je het accent van een ander land irritant? :W


    He says: "Live fast and die young, forget the past and move on. What's done is done."

    Weetje, je bent wie je bent, normaal is ook saai.


    And at last, all the pictures have been burned. And all the past, is just a lesson that we've learned.