• Ik begrijp niet dat Nederlanders zo slecht praten over Belgen, of andersom. Het zou toch saai zijn als we allemaal hetzelfde accent & hetzelfde dialect hebben. Er zijn al zo weinig mensen die Nederlands - of vlaams - praten, & dan kunnen we elkaar nog niet uitstaan en schelden we elkaar voortdurend uit. Ik vind het echt stom. Okay, wij hebben misschien een grappig accent, maar dat vinden we van de Nederlanders ook. Maar dat is toch normaal? Dat is toch gewoon omdat je een ander accent niet gewend bent. Als ik iemand uit Gent hoor praten, is het voor mij ook een hele aanpassing, maar ik lach er ook niet om. Ik vind Nederlanders juist aardig, & gierig zijn ze helemaal niet. Ik behandel gewoon iedereen als 1 volk, of hoe zeg je dat ? (:

    [ bericht aangepast op 11 sep 2011 - 16:30 ]


    Save me from myself.

    Dragonair schreef:
    (...)

    nou, in NL heb ik daar geen last van, haha

    Nope, nou ja, behalve toen ik daarnet "Hollander" zei. xDxD


    "Your life. Your choice. Think about what you want."

    dance4ever schreef:
    (...)
    Nope, nou ja, behalve toen ik daarnet "Hollander" zei. xDxD


    ik vind dat niet erg hoor
    ik ben ook een Hollander
    alleen het is fout dat als iemand Nederland bedoelt en dan Holland zegt

    Dragonair schreef:
    (...)

    nou, in NL heb ik daar geen last van, haha

    Jawel hoor. Het zuiden, onder de grote rivieren, en het noorden zijn heel anders. Het zijn niet echt rivalen maar je werkt er wel verschil tussen. Dat komt door de 80 jarige oorlog en Katholieken en Protestanten.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Dragonair schreef:
    (...)

    en tog blijft het fout :Y)

    Ik zeg ook niet dat het juist is, maar voor mij maakt het niet, Nederlander of Hollander, jullie zijn aardig. slijmslijm & ik begrijp er ergens wel waarom het jullie irriteert, maar het is echt gewoon een gewente en ik bedoel het niet slecht. (:


    Save me from myself.

    Storytime schreef:
    (...)
    Jawel hoor. Het zuiden, onder de grote rivieren, en het noorden zijn heel anders. Het zijn niet echt rivalen maar je werkt er wel verschil tussen. Dat komt door de 80 jarige oorlog en Katholieken en Protestanten.


    ja oke, ik hou niet zo van Amsterdam
    zo bijzonder vind ik het niet, na 2 keer heb ik het wel gezien
    en ik ben een voetbalgek, en dus geen Ajax-fan

    aberforth schreef:
    (...)
    Ik zeg ook niet dat het juist is, maar voor mij maakt het niet, Nederlander of Hollander, jullie zijn aardig. slijmslijm & ik begrijp er ergens wel waarom het jullie irriteert, maar het is echt gewoon een gewente en ik bedoel het niet slecht. (:


    ja, heel soms zeg ik ook Hollanders, haha
    en ik vind het niet vervelend ofzo

    Dragonair schreef:
    (...)

    ja, heel soms zeg ik ook Hollanders, haha
    en ik vind het niet vervelend ofzo

    Ik zeg eerder Hollanders voor Nederlanders, dan Vlamingen voor Belgen...
    Er is een verschil tussen Hollanders en Nederlanders, maar dat is lang niet zo groot als het Belgische verschil. Btw: Hoe heten de Duits-talige Belgen?? Vlamingen of Walen of wonen ze voor een deel aan de Vlaamse kant en voor een deel aan de Waalse kant???


    "Your life. Your choice. Think about what you want."

    dance4ever schreef:
    (...)
    Ik zeg eerder Hollanders voor Nederlanders, dan Vlamingen voor Belgen...
    Er is een verschil tussen Hollanders en Nederlanders, maar dat is lang niet zo groot als het Belgische verschil. Btw: Hoe heten de Duits-talige Belgen?? Vlamingen of Walen of wonen ze voor een deel aan de Vlaamse kant en voor een deel aan de Waalse kant???


    dat is iets wat ik me ook altijd al afvroeg, maar dat is zon kleine groep mensen, maar daar hoor je nooit wat van, dat ze problemen hebben met de andere talen

    Dragonair schreef:
    (...)

    dat is iets wat ik me ook altijd al afvroeg, maar dat is zon kleine groep mensen, maar daar hoor je nooit wat van, dat ze problemen hebben met de andere talen

    kweet dat t maar een kleine groep is, maar ze horen ook bij België.


    "Your life. Your choice. Think about what you want."

    Het maakt niet zo veel uit als je Holland zegt veel NLers zegen zelf ook Holland..


    You keep breathing, that doesn’t mean you’re alive - TABLO (Tommorrow)

    dance4ever schreef:
    (...)
    kweet dat t maar een kleine groep is, maar ze horen ook bij België.


    dat weet ik :P

    Scootaloo schreef:
    Het maakt niet zo veel uit als je Holland zegt veel NLers zegen zelf ook Holland..

    Kijk uit hoor, dadelijk krijg je allemaal beledigde Nederlanders die niet uit Noord of Zuid- Holland komen over je heen...xDxD.


    "Your life. Your choice. Think about what you want."

    dance4ever schreef:
    (...)
    Kijk uit hoor, dadelijk krijg je allemaal beledigde Nederlanders die niet uit Noord of Zuid- Holland komen over je heen...xDxD.

    Ik kom zelf ook uit Nederland Noord-Brabant


    You keep breathing, that doesn’t mean you’re alive - TABLO (Tommorrow)

    Dragonair schreef:
    (...)

    dat weet ik :P

    Ik vind de Duitse taal gwn nice, miss haalde ik ze daarom ook erbij..:$


    "Your life. Your choice. Think about what you want."

    Scootaloo schreef:
    (...)
    Ik kom zelf ook uit Nederland Noord-Brabant

    Owkeee, weetje ik vind het ook niet zo'n probleem om Holland en Nederland door elkaar te gebruken, Holland is gwn wat korter, maar ik heb net te horen gekregen dat Nederland gwn wat netter is voor iedereen, want daar kan iedereen uit Nederland zich wel in vinden, want sommige zien Holland gwn alleen als alleen de twee provincies. Whatever, use what you think it's the best.


    "Your life. Your choice. Think about what you want."