• Ik begrijp niet dat Nederlanders zo slecht praten over Belgen, of andersom. Het zou toch saai zijn als we allemaal hetzelfde accent & hetzelfde dialect hebben. Er zijn al zo weinig mensen die Nederlands - of vlaams - praten, & dan kunnen we elkaar nog niet uitstaan en schelden we elkaar voortdurend uit. Ik vind het echt stom. Okay, wij hebben misschien een grappig accent, maar dat vinden we van de Nederlanders ook. Maar dat is toch normaal? Dat is toch gewoon omdat je een ander accent niet gewend bent. Als ik iemand uit Gent hoor praten, is het voor mij ook een hele aanpassing, maar ik lach er ook niet om. Ik vind Nederlanders juist aardig, & gierig zijn ze helemaal niet. Ik behandel gewoon iedereen als 1 volk, of hoe zeg je dat ? (:

    [ bericht aangepast op 11 sep 2011 - 16:30 ]


    Save me from myself.

    Captain schreef:
    (...)
    Wij spreken Nederlands. Jezus, Vlaams is geen taal op zich!
    We leren geen Vlaams op school hoor.


    Sorry hoor, maar ik vind Vlaams een aparte taal. Het spijt me dat mijn kennis niet hoog genoeg is om te beseffen dat dat niet zo is!

    Jeetje, je kan ook gewoon normaal reageren hoor. Ik dacht dat dat wel zo was, ik ben ook maar een mens, ik kan toch ook fouten maken?

    Incubus schreef:
    (...)

    Sorry hoor, maar ik vind Vlaams een aparte taal. Het spijt me dat mijn kennis niet hoog genoeg is om te beseffen dat dat niet zo is!

    Jeetje, je kan ook gewoon normaal reageren hoor. Ik dacht dat dat wel zo was, ik ben ook maar een mens, ik kan toch ook fouten maken?

    Sorry, ik voel me slecht. Echt sorry.


    Where there is a sea there are pirates...

    Incubus schreef:
    (...)

    Sorry hoor, maar ik vind Vlaams een aparte taal. Het spijt me dat mijn kennis niet hoog genoeg is om te beseffen dat dat niet zo is!

    Jeetje, je kan ook gewoon normaal reageren hoor. Ik dacht dat dat wel zo was, ik ben ook maar een mens, ik kan toch ook fouten maken?

    Zo bedoelde ze het toch niet, & ja, dan weet je het nu. Het is gewoon een soort van dialect. (:


    Save me from myself.

    Captain schreef:
    (...)
    Sorry, ik voel me slecht. Echt sorry.


    Geeft niet. Alleen ik heb altijd serieus gedacht dat het een aparte taal was... Ach ja, weer wat geleerd vandaag. =P

    Belgen zijn leuk:9~


    I'm the one who gripped you tight and raised you from perdition.

    Ik lees zo vaak : Ik heb wat tegen Belgen.
    Dan heb je nog lang niet alle Belgen ontmoet+ ze zijn niet allemaal hetzelfde.
    Als we zo gaan beginnen denken, dan haat je echt wel veel mensen.
    Eigenlijk hebben we dezelfde taal maar met een ander accent en een andere 'draai'.


    Owl you need is love.

    Incubus schreef:
    (...)

    Geeft niet. Alleen ik heb altijd serieus gedacht dat het een aparte taal was... Ach ja, weer wat geleerd vandaag. =P

    Haha, precies. Veel Belgen spreken niet eens Vlaams of whatever. Ik bv spreek gewoon Algemeen Nederlands. (:


    Where there is a sea there are pirates...

    Captain schreef:
    (...)
    Haha, precies. Veel Belgen spreken niet eens Vlaams of whatever. Ik bv spreek gewoon Algemeen Nederlands. (:


    Dat kan best. Maar bijna niemand spreekt echt Nederlands, eigenlijk raar. Ik woon in Almere en hier spreken wij een soort mengelmoesje van vanalles, vooral Amsterdams. Mijn familie uit Twente zegt altijd dat wij een heel raar accent hebben.

    Stonem schreef:
    Iedereen kan toch nog steeds gelijk zijn, ook al vind je het accent van een ander land irritant? :W


    Hope goes lost but never dies.

    Het enigste verschil tussen Belgen en Nederlanders is hoe we spreken.
    Dat is alles.


    "In the end, everything will be okay. If it’s not okay, it’s not the end"

    Stonem schreef:
    Iedereen kan toch nog steeds gelijk zijn, ook al vind je het accent van een ander land irritant? :W


    -

    ehm... ik hoor niet bij die mensen hoor

    ik vind Belgen geweldig

    Ieder mens is anders. Het is niet van oh dat volk is slecht, nee, bepaalde mensen zijn slecht.


    cupcake unicorns

    Ik geef je groot gelijk


    Cause there'll be no sunlight if I lose you, baby.

    Ik vind het ook vreselijk als in mijn omgeving iedereen Nederlanders als egoïstisch en zo ziet, dus vind ik het best schokkend om die reacties in dat andere topic te lezen...


    Normality is a paved road: it's comfortable to walk, but no flowers grow on it.