• Ik begrijp niet dat Nederlanders zo slecht praten over Belgen, of andersom. Het zou toch saai zijn als we allemaal hetzelfde accent & hetzelfde dialect hebben. Er zijn al zo weinig mensen die Nederlands - of vlaams - praten, & dan kunnen we elkaar nog niet uitstaan en schelden we elkaar voortdurend uit. Ik vind het echt stom. Okay, wij hebben misschien een grappig accent, maar dat vinden we van de Nederlanders ook. Maar dat is toch normaal? Dat is toch gewoon omdat je een ander accent niet gewend bent. Als ik iemand uit Gent hoor praten, is het voor mij ook een hele aanpassing, maar ik lach er ook niet om. Ik vind Nederlanders juist aardig, & gierig zijn ze helemaal niet. Ik behandel gewoon iedereen als 1 volk, of hoe zeg je dat ? (:

    [ bericht aangepast op 11 sep 2011 - 16:30 ]


    Save me from myself.

    dance4ever schreef:
    (...)
    Wat is het verschil tussen Nederlanders en Hollanders?? Ik zie het probleem niet en ik kom zelf uit Nederland...

    Holland zijn 2 provisies, Nederland is het land.
    Ik als (Nederlandse) Limburger word liever geen Hollander genoemd want dat ben ik niet. Ik ben Limburger en dan pas Nederlander, maar zeker geen Hollander.
    Dat is net zo iets als elke Belg Waal noemen.

    [ bericht aangepast op 11 sep 2011 - 16:34 ]


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    dance4ever schreef:
    (...)
    Wat is het verschil tussen Nederlanders en Hollanders?? Ik zie het probleem niet en ik kom zelf uit Nederland...


    Hollanders zijn Noord- en Zuid-Hollanders

    een hele grote fout die vaak gemaakt wordt

    ik ben bijvoorbeeld een Hollander
    maar iemand uit Groningen is weer een Nederlander

    maar eigenlijk zijn we allemaal Nederlanders

    Storytime schreef:
    (...)
    Holland zijn 2 provisies, Nederland is het land.
    Ik als (Nederlandse) Limburger word liever geen Hollander genoemd want dat ben ik niet. Ik ben Limburger en dan pas Nederlander, maar zeker geen Hollander.
    Dat is net zo iets als elke Belg Waal noemen.

    Owkee :$:$, zrry(flower)


    "Your life. Your choice. Think about what you want."

    dance4ever schreef:
    (...)
    Owkee :$:$, zrry(flower)

    Geef niet. Maar die fout word vaker gemaakt dus zeg ik het even.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Dragonair schreef:
    (...)

    Hollanders zijn Noord- en Zuid-Hollanders

    een hele grote fout die vaak gemaakt wordt

    ik ben bijvoorbeeld een Hollander
    maar iemand uit Groningen is weer een Nederlander

    maar eigenlijk zijn we allemaal Nederlanders

    Ik ben Zuid-Hollander, t zal daardoor wel komen ;)


    "Your life. Your choice. Think about what you want."

    Storytime schreef:
    (...)
    Holland zijn 2 provisies, Nederland is het land.
    Ik als (Nederlandse) Limburger word liever geen Hollander genoemd want dat ben ik niet. Ik ben Limburger en dan pas Nederlander, maar zeker geen Hollander.
    Dat is net zo iets als elke Belg Waal noemen.

    Eigenlijk is dat wel waar, maar ik ben het gewoon gewend 'hollander' te zeggen omdat bijna iedereen hier het zegt.


    Save me from myself.

    aberforth schreef:
    (...)
    Eigenlijk is dat wel waar, maar ik ben het gewoon gewend 'hollander' te zeggen omdat bijna iedereen hier het zegt.

    Ja dat zie je in België heel veel. Daarom verbeter ik het ook altijd. Ik wil ook niemand aanvallen. Maar hier in het zuiden leeft dat heel erg.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    aberforth schreef:
    (...)
    Eigenlijk is dat wel waar, maar ik ben het gewoon gewend 'hollander' te zeggen omdat bijna iedereen hier het zegt.


    maar dat is niet goed

    die fout wordt door zoveel mensen gemaakt

    net zoals dat (bijna) alle Amerikanen Holland zeggen in plaats van The Netherlands

    aberforth schreef:
    (...)
    Eigenlijk is dat wel waar, maar ik ben het gewoon gewend 'hollander' te zeggen omdat bijna iedereen hier het zegt.

    Me too, maar ook omdat buitenlanders, bijv Amerikanen, Holland vaak meer zegt dan The Netherlands.


    "Your life. Your choice. Think about what you want."

    Storytime schreef:
    (...)
    Ja dat zie je in België heel veel. Daarom verbeter ik het ook altijd. Ik wil ook niemand aanvallen. Maar hier in het zuiden leeft dat heel erg.

    Best raar eigenlijk dat je in veel landen vaak wel een soort van oneenigheid hebt met bijv. het Noorden en het Zuiden.


    "Your life. Your choice. Think about what you want."

    dance4ever schreef:
    (...)
    Me too, maar ook omdat buitenlanders, bijv Amerikanen, Holland vaak meer zegt dan The Netherlands.

    Ik denk dat Belgen daarom ook 'hollander' zeggen.


    Save me from myself.

    dance4ever schreef:
    (...)
    Best raar eigenlijk dat je in veel landen vaak wel een soort van oneenigheid hebt met bijv. het Noorden en het Zuiden.


    nou, in NL heb ik daar geen last van, haha

    aberforth schreef:
    (...)
    Eigenlijk is dat wel waar, maar ik ben het gewoon gewend 'hollander' te zeggen omdat bijna iedereen hier het zegt.

    Dat snappen de meeste Nederlanders ook wel maar ik ben een Brabander en een Nederlander en geen Hollander.


    You keep breathing, that doesn’t mean you’re alive - TABLO (Tommorrow)

    slowpoke schreef:
    ik vind Belgen juist echt aardig; niks mis met ze.

    wat ik wel irritant vind is dat mensen zeggen dat NLers gierig zijn; bullshit.
    waarom zou je extra geld uitgeven als dat helemaal niet nodig is?
    dat doet iedereen toch?


    stay safe because I like being alive at the same time as you

    aberforth schreef:
    (...)
    Ik denk dat Belgen daarom ook 'hollander' zeggen.


    en tog blijft het fout :Y)