• De stelling van vandaag luidt:
    We moeten ruimhartig geld geven aan Giro 555 voor de Hongersnood in Afrika

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    "I shut my eyes in order to see.'

    Illuminati schreef:
    (...)
    Ik vind het best zielig, dat je ziet dat je deze discussie verliest en dan vervolgens mij ervan op de kop gaat geven (: Zo kan je inderdaad geen deftige discussie houden nee.
    En oke, hoe verklaar je dan dat we een staatsschuld hebben van ik weet niet hoeveel miljard, Amerika het schuldenplafond moest verhogen of ze gingen faillier, de 'knoflooklanden' (Zuid-Europese landen) die 1 voor 1 geld nodig hebben van de EU, de financiële markten 1 voor 1 in elkaar storten door problemen in de financiële wereld? Nou?! NIET. Jaa niet! Omdat het zo is, en jij blijkbaar niet inziet dat we allemaal platzak zijn.
    Als jij 68 bent en met pensioen moet gaan, kan dat niet omdat er geen geld meer is in de pensioenfondsen, en moet je werken tot je erbij neervalt.
    Maar inderdaad, met iemand die haar eigen fouten niet in ziet kan je geen discussie voeren ;)

    Mijn mentaliteit is goed, als mens zit het in je genen om eerst aan jezelf te denken en dan pas aan de rest (:



    Sorry dat ik zo laat antwoord, maar ik had het de laatste dagen nogal druk.


    De staatsschuld van ik weet niet hoeveel miljarden heeft al zeker niets te maken met ontwikkelingshulp, die maar een fractie van de overheidsuitgaven beslaat.
    Als je er verklaringen wilt voor gaan zoeken zul je die eerder vinden aan de kant van het grootkapitaal. In de jaren '80 is er een enorme instroom van nieuwe arbeidskrachten op de economische markt geweest, de vrouwen. Tijdens deze laatste decennia is overigens de productiviteit enorm gestegen en de overheidsuitgaven zijn beperkt. Wil je verklaringen zoeken moet je dit dus niet bij de gewone mensen doen. Die werken alsmaar langer en harder voor steeds minder geld. Terwijl stelselmatig hun sociale rechten worden afgebouwd (beperkte indexering van pensioenen en werkloosheidsuitkering)
    Wil men naar de echte oorzaak kijken, moet men naar één richting zien en dat is de elite die alsmaar meer verdient. Accumulatie is in tegenstelling tot de relatief economisch goede tijden (jaren 60) een zaak geworden van het kapitaal en niet meer arbeid. Alleszins als je een verband wilt zoeken tussen de hoeveelheid ontwikkelingshulp en staatsschuld zul je er geen vinden, aangezien ontwikkelingshulp maar een heel pieniewietie percentage inneemt van de overheidsbudgetten. Anderzijds als je beweert dat we te arm zijn om andere mensen te helpen zit je er ook weer naast. We moeten gewoon durven, tegen de industriele en de elite zeggen, niet meer!!. Help onze broeders en zusters in Afrika, humaniteit staat boven geld. De rijke kaste zal nooit toegeven ze zijn geintoxiceerd en verdorven door de geldlogica. Dus wij als gewone "arme" mensen moeten nemen wat ons toekomt en dit in alle eerlijkheid en solidariteit delen met onze kameraden in Afrika. Samen staan we sterk en kunnen we veel waarmaken. Eén vinger kan men breken, vijf vingers zijn een vuist!

    Ik ben benieuwd wat je hier nog op te zeggen hebt.


    If we had not a soul, music would have created it.

    SchoenVeter schreef:
    (...)

    je kan ons egoistisch noemen, maar wie helpt ons als wij strax geen geld meer hebben, niemand, want niemand heeft dan nog geld

    Tuurlijk wel, de regering helpt jullie/ons.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Oneens, als wij geld geven gaan ze toch verder met vrijen en dan vinden ze het gek als ze allemaal ziek worden.
    We geven jullie geld voor eten, niet voor die medicijnen.
    Ga dan condooms gebruiken ofzo, word je ook niet zo.
    Mijn mening.


    “There is no heaven, there is no hell, except here on Earth.” - Anton LaVey.

    Wat je niet hebt, kun je ook niet geven.

    Ik bedoel, er zijn families in Nederland die het zelf hard nodig hebben.

    Alles wat uit de zak van de regering komt, word betaald door het volk van Nederland.

    Nee.
    Het spijt me zeer, maar het werkt voor geen moer, corrupte bende.
    Als ik wat wil gaan doen voor de arme landen, dan ga ik er zélf wel heen.


    Life is hard and then we die

    MrsLovett schreef:
    (...)
    Tuurlijk wel, de regering helpt jullie/ons.

    De regering is dan de eerste die je in de steek laat, let op mijn woorden. Ze zitten zelf diep genoeg in de shit en ze geven geen moer om hun mensen.


    Frankly my dear, I don't give a damn.

    Padalecki schreef:
    (...)


    Sorry dat ik zo laat antwoord, maar ik had het de laatste dagen nogal druk.


    De staatsschuld van ik weet niet hoeveel miljarden heeft al zeker niets te maken met ontwikkelingshulp, die maar een fractie van de overheidsuitgaven beslaat.
    Als je er verklaringen wilt voor gaan zoeken zul je die eerder vinden aan de kant van het grootkapitaal. In de jaren '80 is er een enorme instroom van nieuwe arbeidskrachten op de economische markt geweest, de vrouwen. Tijdens deze laatste decennia is overigens de productiviteit enorm gestegen en de overheidsuitgaven zijn beperkt. Wil je verklaringen zoeken moet je dit dus niet bij de gewone mensen doen. Die werken alsmaar langer en harder voor steeds minder geld. Terwijl stelselmatig hun sociale rechten worden afgebouwd (beperkte indexering van pensioenen en werkloosheidsuitkering)
    Wil men naar de echte oorzaak kijken, moet men naar één richting zien en dat is de elite die alsmaar meer verdient. Accumulatie is in tegenstelling tot de relatief economisch goede tijden (jaren 60) een zaak geworden van het kapitaal en niet meer arbeid. Alleszins als je een verband wilt zoeken tussen de hoeveelheid ontwikkelingshulp en staatsschuld zul je er geen vinden, aangezien ontwikkelingshulp maar een heel pieniewietie percentage inneemt van de overheidsbudgetten. Anderzijds als je beweert dat we te arm zijn om andere mensen te helpen zit je er ook weer naast. We moeten gewoon durven, tegen de industriele en de elite zeggen, niet meer!!. Help onze broeders en zusters in Afrika, humaniteit staat boven geld. De rijke kaste zal nooit toegeven ze zijn geintoxiceerd en verdorven door de geldlogica. Dus wij als gewone "arme" mensen moeten nemen wat ons toekomt en dit in alle eerlijkheid en solidariteit delen met onze kameraden in Afrika. Samen staan we sterk en kunnen we veel waarmaken. Eén vinger kan men breken, vijf vingers zijn een vuist!

    Ik ben benieuwd wat je hier nog op te zeggen hebt.

    Ik heb niet eens zin om dit lange lulverhaal te lezen :')
    Zoals ik al zei, ik voer liever geen discussie met iemand die dat niet kan (:


    Aye, brother! 4 8 15 16 23 42

    Illuminati schreef:
    Oneens.
    Hoe meer mensen er daar dood gaan, hoe minder geld wij in de toekomst uit hoeven te geven.
    Het is toch een bodemloze put daar.


    I wish I could write as mysterious as a cat - Edgar Allan Poe

    Illuminati schreef:
    (...)
    Ik heb niet eens zin om dit lange lulverhaal te lezen :')
    Zoals ik al zei, ik voer liever geen discussie met iemand die dat niet kan (:


    Met alle respect, maar ik heb niets verkeerd gedaan in onze discussie. Ik wees jouw gewoon even op het feit dat ik enkel wil discussiëren in het algemeen, niet over persoonlijke zaken.

    En mij lijkt het gewoon dat je niets weet te antwoorden. En ik vind het vrij laf om dat te wijten aan het feit dat "ik niet kan discussiëren".


    If we had not a soul, music would have created it.

    Ik heb niet echt een voor of een tegen, maar we geven wel geld. Iets van 500 euro ofzo.
    Die mensen hebben NIETS, geen eten, geen drinken, geen scholing (dus kunnen ze er ook nog weinig aan doen ook), dus vind ik dat we moeten geven. Alleen, wie helpt ons als wij eens een slechte tijd hebben? JUIST! Niemand.


    Bananen zijn lekker, toch? Zet dit ook in je signature als je ook van bananaaaas houdt!

    Padalecki schreef:
    (...)

    Met alle respect, maar ik heb niets verkeerd gedaan in onze discussie. Ik wees jouw gewoon even op het feit dat ik enkel wil discussiëren in het algemeen, niet over persoonlijke zaken.

    En mij lijkt het gewoon dat je niets weet te antwoorden. En ik vind het vrij laf om dat te wijten aan het feit dat "ik niet kan discussiëren".

    Hmmh, ik weet er meer van af als jij, want jij ziet het gewoon verkeerd n.n
    en best grappig dat je een bericht in mijn gb zet en die dan verwijderd :3 Dat noem ik pas laf ^^


    Aye, brother! 4 8 15 16 23 42

    Illuminati schreef:
    (...)
    Hmmh, ik weet er meer van af als jij, want jij ziet het gewoon verkeerd n.n
    en best grappig dat je een bericht in mijn gb zet en die dan verwijderd :3 Dat noem ik pas laf ^^


    Ik had het daar gezet, maar dan zag ik dat je hier ook al had gereageerd, dus zou het wat belachelijk zijn om twee keer hetzelfde te zeggen. Maar enfin, goed geprobeerd om de lafheid naar mij te keren. (:

    En je mag zeggen wat je wilt, maar het feit alleen maar dat je niet op mijn reactie wilt ingaan, toont aan dat je er niet meer over weet. Je kan wel zeggen van "Jij kan niet discussieren, blablabla, ik wil niet meer op je ingaan, ditendat, maaaar... Ik weet er veel meer van af dan jij!" Ja hallo, dat komt echt geloofwaardig over hoor. *ironie*

    Als je het dan toch beter weet, geef die intelligentie door en BEWIJS het dan. (:


    If we had not a soul, music would have created it.

    Ik wed dat we allen wel een paar centjes (of meer) kunnen missen en doneren aan die mensen in Afrika. Zelfs de onderste laag van de samenleving kun je niet vergelijken met de armoede die er in Afrika heerst. Ze hebben water en voedsel nodig, da's het voornaamste, zodat ze ook hun vee kunnen onderhouden. En seksuele voorlichting zou ook 'n goed punt zijn, preventie.


    "I shut my eyes in order to see.'

    Padalecki schreef:
    (...)

    Ik had het daar gezet, maar dan zag ik dat je hier ook al had gereageerd, dus zou het wat belachelijk zijn om twee keer hetzelfde te zeggen. Maar enfin, goed geprobeerd om de lafheid naar mij te keren. (:

    En je mag zeggen wat je wilt, maar het feit alleen maar dat je niet op mijn reactie wilt ingaan, toont aan dat je er niet meer over weet. Je kan wel zeggen van "Jij kan niet discussieren, blablabla, ik wil niet meer op je ingaan, ditendat, maaaar... Ik weet er veel meer van af dan jij!" Ja hallo, dat komt echt geloofwaardig over hoor. *ironie*

    Als je het dan toch beter weet, geef die intelligentie door en BEWIJS het dan. (:

    Het leuke hieraan is, ik hoef jou niet te bewijzen hoe intelligent ik ben omdat ik weet dat ik het ben (:
    Ik hecht geen waarde aan jouw mening, dus ik verdedig me ook niet als jij me aanvalt n.n
    En verder ga ik hier niet meer op reageren omdat het zo eindeloos door kan gaan.


    Aye, brother! 4 8 15 16 23 42

    PUKKELxDING schreef:
    Nee.
    Het spijt me zeer, maar het werkt voor geen moer, corrupte bende.
    Als ik wat wil gaan doen voor de arme landen, dan ga ik er zélf wel heen.


    ^THIS SO BAD.


    "Stay beautiful. Keep it ugly."