• Heey.
    Ik ben echt helemaal gek op lezen, maar vaak als ik een boek lees moet ik het thuis hebben. Ik weet niet waarom maar dat is een tik van me. Daarom vind ik het zonde om zomaar allerlei boeken te gaan kopen. Veel mensen raden me dingen aan. Zoals Maaike en Domenico wat gelijk bij me in de smaak viel. Ik hou heel erg van romantische boeken en aan het begin las ik dat alleen maar. Daarom was het voor mij best wat om steeds te horen te krijgen van mensen 'probeer The Hunger Games!' uiteindelijk heb ik dat gedaan en nu ben ik geobsedeerd er door. Ik keek vanmiddag de film van Twilight omdat dat volgens mijn zus en haar vriendin ook echt een aanrader is. Ik vind de film echt te gek dus ik wil binnen kort ook aan de boeken beginnen (De volgorde klopt niet helemaal ik weet het!)
    Maar ik vroeg me af of jullie nog aanraders voor me hebben. Op zich is elk genre welkom! Ik ben er achter gekomen dat ik graag nieuwe dingen probeer.
    Ik was van plan om ook Narnia te lezen en Harry Potter, maar ik weet niet of dat ook echt aanraders zijn?
    Alvast bedankt voor de hulp!
    xx
    p.s Als jullie in een goede bui zijn miss ook een paar regels waar het ongeveer over gaat? :$

    [ bericht aangepast op 11 maart 2014 - 19:40 ]


    There's nothing wrong with you, there's a lot wrong with the world where you live in!

    Harry Potter sowieso :) Dat is echt de koning van het fantasy genre naar mijn mening.
    Narnia heeft naar mijn mening iets te veel Bijbelse tinten, ben ik niet zo fan van.
    Hoewel C.S. LEwis wel een goede vriend van Tolkien was, las ik ooit ergens :)


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Wintermeisjes van Laurie Halse Anderson


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Ik heb net The fault in our stars (Een weeffout in onze sterren) van John Green uit die zeker een aanrader is.
    Nu ben ik begonnen aan Divergent waar ik al helemaal verslaafd aan ben. :3


    Do what people say you can't.

    Slaap zacht, van Lisa Jackson!
    Voor dit boek moet je wel van een spannend verhaal over moorden houden, maar serieus, voor mij is dit de ultime aanrader!


    Inspiration can hit you any time

    Harry Potter en Narnia moet je sowieso lezen!
    Als je Hunger Games leuk vond dan raad ik je ook Divergent aan.


    Spoiler alert: you will save yourself

    Divergent is inderdaad een dikke aanrader. Ikzelf vind de The Maze Runner ook in dat straatje passen, misschien ook iets?


    “A reader lives a thousand lives before he dies. The man who never reads lives only one.” - George R.R. Martin

    Divergent trilogy sowieso. Of The Selection, die is ook best goed!
    Misschien de Lorien Legacies (I am number four etc.)? c:


    "Chaos often breeds life, when order breeds habit."

    Bedankt! :) blij zo snel reacties te krijgen! Morgen uitschool ga ik op onderzoek uit wat voor boeken het zijn! ;p
    Nog meer?


    There's nothing wrong with you, there's a lot wrong with the world where you live in!

    A Song of Ice and Fire, verfilmd onder de naam Game of Thrones. Dat is mijn huidige obsessie. :Y)
    Verder raad ik je ook The Cuckoo's Calling van Robert Galbraith aan, en boeken van Stephen King.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    De hele trilogie van Divergent is zeker een aanrader !
    En The Perks of being a Wallflower ook .


    Als ik een dichter was dan was ik dichter bij je.

    Hybridum schreef:
    De hele trilogie van Divergent is zeker een aanrader !
    En The Perks of being a Wallflower ook .


    "Fuck feelings, be a bitch" - Blair Waldorf

    Ik heb het zelfde probleem, als ik een boek lees MOET ik het zelf hebben. Vroeger ging ik nog best vaak naar de bieb maar nu niet meer.

    Wat de romantische boeken betreft raad ik je de boeken van Nicholas Sparks aan. Ik ben eigenlijk niet zo van dit genre maar zijn boeken vind ik echt heel goed!
    Fantasy is meer mijn ding en ik zeg: Harry Potter sowieso lezen!
    Verder The House of Night series (Huis van de nacht) van P.C. en Kristin Cast, The Host (Zielen) van Stephenie Meyer, The Fallen series van Lauren Kate.
    Dat zijn er een paar, ik kan er nog meer noemen maar dan ben ik zo lang bezig.


    "The worst things in life come free to us." -Ed Sheeran

    Momenteel lees ik 'De zaak Styles', dat is wel een aanrader. Het is wel een boek waar je -je hoofd goed moet bijhouden, maar ik vind het erg interessant.


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    De Iron fey reeks samen met The chimical garden trilogie zijn ook echte aanraders. overigens ook de Touching Juliette-Trilogie, Eragon reeks en de Edelsteentrilogie. (Allemaal in hetzelfde soort genre)
    Als je engels leest raad ik je The perks of being a wallflower aan. :)


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Divergent trilogy is volgens mijn vriendinnen ook echt een aanrader, dus daar ga ik snel aan beginnen! Als ik geld heb om die boeken te kopen! :X
    Bedankt voor de tip! Ik heb de achterkant al gelezen, en mijn vriendinnen hebben wat dingen uitgelegd, en het lijkt me echt een leuke trilogy!


    There's nothing wrong with you, there's a lot wrong with the world where you live in!